indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Hotels in Indonesië > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Heb ik afgelopen Januari de moed gehad om een piepklein hotel (6 kaners) te kopen in Canggu Bali. Na zes en half maanden van renoveren, timmeren, verfen, breken... en natuurlijk zweten en werkelijk bijna alles vernieuwd is, mag ik me nu de trotse eigenaar noemen van een heel gezellig boutique hotel genaamd Subak Sari. Gelegen in het midden van de rijstvelden en vanuit alle kamers een vrij uitzicht waan je jezelf inderdaad in een paradijs, en we zijn maar 10 minuten van de bekende tempel Tanahlot vandaan en weg van alle drukte in Kuta (30 minuten).

Natuurlijk krijgen we al veel Nederlanders hier welke woonachtig zijn in de directe omgeving van Subak Sari. En nadat een groot bord aan de doorgaande weg was geplaatst met de woorden 'verse Nederlandse DE koffie' liep het direct storm met koffie drinkers...

Ik weet niet of dit mag hier op het forum maar geef het een gooi... kijk op www.subaksari.com Ik denk dat ik op de web page aardig kan laten zien waar ik over praat en het leuke is dat veel mensen met eigen ogen kunnen zien dat de foto's niet 'genept' zijn.

En nou ja als het wel een probleem is op het forum om iets te vertellen over Subak Sari vraag ik direct of ik commercieel geplaatst kan worden want het is zeker de moeite waard om met mensen hier in contact te zijn. Zowiezo zou ik het leuk vinden om mail te krijgen van mensen met vragen over Indonesia in het algemeen. Ik ben hier nu 8 jaar woonachtig en heb al veel dingen gedaan en gezien.
Geen dag, geen minuut verveelt hier Indonesia is en blijft heel erg dynamisch en betoverend!

Mario Venerius
Canggu - Bali - Indonesia

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Hoi Mario,
Gefeliciteerd met je hotel. De site ziet er ook geweldig uit. Succes verder.
Groetjes, Johan

Begin de details te vergeten

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Ziet er goed uit.
Je bied een lage rate vergeleken bij andere boutique hotels.
Hoe zit het met de concurrenten? Bieden die andere rates.
Heb jij een uniek product? Zo ja, zou dan willen uitleggen waarom en ook waarom mensen voor jou boutique hotel moeten gaan en niet voor de andere, naar mijn mening goede, ook in canggu?

Veel succes toegewenst..

Groetjes Maurits

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

spacer line  

Beste Mario,
Toevallig zijn we afgelopen zondag in die buurt bij kennissen op bezoek geweest.
Het is in die buurt nu nog zo dat je een heerlijke wandeling of fietstocht kunt maken tussen de sawa's, echter als je goed kijkt zie je ook al dat de eerste wegen worden aangelegd dwars door de sawa's.
Spoedig zullen daar ook huizen en andere complexen komen, de projectontwikkelaars hebben dat rustige gebied ook ontdekt.
Wij verwachten als je klein blijft en goede service verleent er een leuke boterham mee te verdienen is en wat ook belangrijk is dat je werk verschaft aan de mensen hier in Bali.
Wij wensen jullie in in ieder geval veel succes,
Tuti en Jan

spacer line  

Beste Mario,
Nog een tip, probeer de website ook in de Nederlandse taal te maken, als je in Bali rond kijkt moet het jou toch ook opgevallen zijn dat je steeds meer ouderen ziet die hier op vakantie komen.
Veel ouderen hebben gewoon moeite met de engelse taal.
Een voordeel voor de ouderen is dat in die streek waar jullie hotelletje ligt ook een paar kerken liggen .
Veel met name ouderen hebben de behoefte hebben om eens een heilige mis bij te wonen.
Groetjes,
Tuti en Jan

Sepp Buys
User
User icon of Sepp Buys
spacer line

Een ieder,

Canggu levert het echte Indie gevoel. Al lopend tussen de sawah's kijkende naar de buffels die loom aan het grzen zijn, de touwtjes die de vogels verjagen, en de boeren die hun land ploegen. Ga voor het vergelijk naar Kuta, het enige dat je daar ziet is toeristen, winkels stinkend en walmende vervoersmiddelen en rotzooi. Gelijk zo in Java. Canggu bied de mogelijkheid in rust te verkeren en je niet te hoeven te storen aan al het hiervoor geschrevene. Het hotel Boutique in Canggu is in augustus door vrienden van mij bezocht, met baby en hebben daar de drie dikke boeken eindelijk kunnen uitlezen die ze hebben mee genomen, van de rust kunnen genieten die ze 'verdient' hebben in het drukke nederland. Zij waren erg te spreken over de staff en de open managemnet, dat is een ieder die hier op bali komt , maar het management bij boutique is in handen van ik Meen Mario en daardoor beter. Men verstaat wat je wil en begrijpt wat je wil, je hoeft niet drie keer uit te leggen hoe je het wil. Om kort te blijven, zij waren teleurgesteld dat zij weer terug moesten naar het hollandse toeristische met winkels en uitlaatgassen bedwelmde amsterdamse en komen zeker weer een keer terug naar Indonesie. Indien zij weer naar Bali komen kan ik je verzekeren dat zij geen tweede bedenkingen hebben en direct naar Boutique gaan.

Sepp

Anita
User
User icon of Anita
spacer line

Hai Sepp en Mario,
Canggu, Berawa is voor ons een "bekende" plek, wij zijn vorig jaar getrouwd in hotel Bolare Beach, dat zouden dus buren van je/jullie moeten zijn.
Waar zit jij/jullie ten op zichte van dit hotel?? Zij zijn erg achteruit gegaan qua onderhoud. En eigenlijk zijn we dus op zoek naar een alternatief voor dit hotel.
Volgende week gaan we weer even genieten op Bali, misschien kunnen we het Subak Sari hotel dan even opzoeken ?!
De omgeving is inderdaad erg mooi en rustgevend daar, voor ons een schitterende herinnering !!!
In elk geval veel succes met het hotel !!
groetjes Anita

Sepp Buys
User
User icon of Sepp Buys
spacer line

Anita,

Ik zou zeggen waarom proberen jullie Subak Sari niet??

Sepp

Anita
User
User icon of Anita
spacer line

Dit keer niet, wij gaan woensdag as weg en hebben alles al geboekt, dus was een idee voor de volgende keer.
Het zou alleen handig zijn als we weten waar Subak Sari ongeveer ligt (misschien zijn we er al wel vaak langs gereden).
De taxi chauffeur wist de vorige keer ook Bolare Beach niet echt te vinden. Wij moesten hem dus helpen.
En het kaartje op de site is voor ons niet echt duidelijk.
Maar we willen wel even gaan kijken in die omgeving, vandaar mijn vraag.
Groetjes Anita

Sepp Buys
User
User icon of Sepp Buys
spacer line

Heel veel plezier op Bali.

Niet te veel arak drinken dit keer!

Selamat jalan.

SEpp

Anita
User
User icon of Anita
spacer line

Dank je wel Sepp, dat zal zeker gaan lukken.
Jammer natuurlijk dat het veel te kort is, 12 dagen Emoticon: Confused Emoticon: Sadley
Maar genieten gaan we zeker doen Emoticon: Yes!
groetjes

Vince
User
spacer line

Dank je wel Sepp voor het hele positieve stukje over ons Hotel. Ik ben Vincent en run samen met mario dit Hotel. Ik herinner je vrienden nog heel goed we hebben echt een hele leuke tijd gehad. Bleek ook nog eens dat hij ook in deventer had gestudeert en zei deventr ook goed kende en daar kom ik vandaan.
Anita bedankt voor het langs komen met je man en vrienden het was echt top en erg leuk om jullie te leren kennen.
Wat wij proberen in het Hotel is om de mensen heel persoonlijk te benaderen zodat je je thuis voelt, alles kan niets moet is het motto. De relaxde omgeving zorgt voor de rest. Dit is het echte Bali, weg uit de drukte, weg van de toeristen. Mocht je meer willen weten vraag gewoon vind het juist leuk door deze manier mensen beter te leren kennen.
Al die leuke berichtjes op dit forum doen me echt heel goed, iedereen alvast bedankt, met name Sepp en Anita.
Vincent Emoticon: Bye bye

orochi
User
spacer line

Hoi Mario en Vincent,

Jullie site ziet er echt goed uit en als ik het verhaaltje lees van sepp dan krijg ik al zin om in een hangmatje bij juliie te liggen. Wat ik me eigenlijk afvraag en dit geld eigenlijk voor iedereen op dezew forum die in indo wonen en iets voor hun zelf hebben. Hoe doen jullie dit toch? Hoe zit het met jullie visum? Moeten jullie ook gewoon net als de rest om de zoveel tijd het land uit en opnieuw het visum aanvragen en ik neem aan dat jullie ook een werkvergunning hebben gekregen. Maar de vraag die mij echt steeds aan het denken zet is hoeveel eigen kapitaal heb ik nodig om bijv. een klein restaurantje of strandtentje te pachten in bali. Wat kan ik hiervan verwachten. Wellicht is dit de zoveelste vraag die hierover gesteld wordt maar ik kan deze aan niemand anders stellen dan aan de mensen die op dit forum zitten, dus vincent en mario en de rest als juliie me een beetje kunnen helpen.......

groetjes,

john
orochiyamato1Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com

Sepp Buys
User
User icon of Sepp Buys
spacer line

Vincent,

Ik moet haast commisie gaan vragen, Ferdi en Indra en de kleine max, bedankten mij voor het uitzoeken van hun hotels. De beste tijd hebben ze in Bali bij jullie gehad.
Klopt Ferdi vertelde al dat jullie uit Deventer kwamen. Wij Ferdi en ik hebben daar aan de Tropische Landbouw school gestudeerd. Dus John om bij jouw te komen ik werk voor eeninternationaal bedrijf dat alles voor mij regelt, min of meer. Een keer in de zoveel tijd moet ik zo wie zo het land uit voor mijn ticket. En voor visum redenen in principe eenmaal. Een multiple business entry permit, geeft je de mogelijkheid te blijven en in indoensie je visum te verlengen, tenminste dat heb ik nu al drie keer gedaan. Normalerwijze moest je het land uit. Paar keer gedaan op en neer naar Singapore en direct doorvliegen dezelfde dag naar Bali. Ik woon en werk in het oosten van Java. Zit in de tabaksindustrie en ben werkzaam als agronoom.

Genoeg over mij en tot later

Sepp

orochi
User
spacer line

hoi sepp,

ja van jou weet ik dat je in oost-java woont en werkt. Wij hebben wel eens vaker berichten gewisseld hier. Hoop toch nog een antwoord hier te krijgenvan iemand over het bovenstaande.

groetjes,

john

Sepp Buys
User
User icon of Sepp Buys
spacer line

Waar het hart vol van is, hahaha

spacer line  

Om ook nog even terug te komen op de vraag van John, hoe met visa, hoe en wat als je een bedrijf(je) wilt starten in Indonesia...

Een bedrijf starten is op zich niet echt moeilijk hier in Indonesia, als je de $$$ hebt is het eigenlijk een kwestie van goed rond kijken, een beslissing maken of je wilt kopen, huren, bouwen etc. en hup daar ga je. Natuurlijk zijn er een X aantal rgeles waar je je aan moet houden en vergelijkbaar met het starten van een bedrijf in Nederland. In de meeste gevallen heb je wel een Indonesische partner nodig want dit is een van de vereisten tenzij je een zgn. PMA opzet (bedrijfsvorm) welke volledig in handen is van de buitenlandse eigenaar. Laatste optie is eigenlijk alleen geschikt als er voldoende kapitaal aanwezig is en de procedure om een PMA op te zetten duurt erg lang. Natuurlijk zul je wat kennis moeten hebben van Indonesia. Iedereen weet dat alles op lang termijn gaat, pelan pelan, is het vandaag niet dan moren, of volgende week of zelfs volgende maand. Niet te vergeten bijkomende kosten zoals het betalen van de lokale village, lokale politie en nog veel meer... te veel soms! Je moet dus zeker weten wat je te wachten staat hier. Ik zal zeker niet aanbevelen om een bedrijf te starten als je niet minstens 1 jaar in Indonesia hebt gewoont.
Natuurlijk kost het opzetten voor een bedrijf geld. Wat kan ik hierover zeggen. Je hebt geld nodig simpel als dat en is niet anders dan in Nederland. Eigen kapitaal, geleend geld van familie of vrienden, geleend geld van de bank... zoveel mogelijkheden natuurlijk.
Vergis je zowiezo niet in de kosten voor het starten van een bedrijf in Indonesia. Het lijkt allemaal zo goedkoop, zeker als je eens op vakantie bent geweest en de prijzen gaat vergelijken met Nederland. Maar schijn bedriegt! Ook hier wordt het steeds duurder, zeker in Bali, en om te kunnen meten met een Europese standaard zul je toch in de buidel moeten tasten en de $$$ ophoesten. Materialen kunnen flink kostbaar zijn als je praat over kwaliteit!
Zal het verhaal niet langer maken... Kan natuurlijk oneindig met voorbeelden aankomen maar daar is dit forum niet voor... Ben altijd bereid om vragen te beantwoorden op andere pagina's of via email: marioRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.subaksari.com

Groeten MARIO Emoticon: Smile

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Wat betreft een eigen bedrijfje starten.

Je dient tevens op de hoogte te zijn of het mogelijk is om het op te starten in die wijk. Is het veilig genoeg, behalve de politie zijn er n.l. nog meer mensen die hun hand op houden. Men noemt dat dan een donatie voor een goed doel.

Iedere stad kan weer anders zijn. Maar de beste tip die ik je kan geven, wordt vrienden met de grootste crimineel uit die wijk. Deze zal je dan beschermen tegen de rest van de wijk.

In de meubels is het zo dat wanneer je een meubel fabriekje begint, men dan verwacht dat je personeel uit die wijk in dientst neemt. Ook al is hun vak kennis of hun kwaliteit niet om over naar huis te schrijven. Dat intresseert hun niets.

Politie heb je vaak niets aan, of je moet een soort rechercheur indienst nemen (huren). Je betaald maandelijks een X bedrag zo 'n 300.000 Rp is het dacht ik. Wanneer er treubels zijn een belletje en deze persoon staat voor de deur. Maar wanneer iemand je geld schuldig is en deze persoon wil niet betalen, dan kan ook die agent niets uitrichten. Daarom het advies wordt goede vriendjes met een crimineel uit de wijk/kampung.

Het is de keiharde realiteit en ga je daar aan de slag met het idee dat je het net als in Nederland wel zult afhandelen, vergeet het maar.

Net als Mario zegt woon eerst een jaar tussen de Indonesiers en dan zul je vanzelf ontgroent worden. Praat met buitenlanders die daar reeds een bedrijfje hebben opgericht, zij kunnen je helpen aan de juiste tips en contacten. Begin je een groot bedrijf huur beveiligings personeel in.

Vergeet niet dat een werk visa je minstens 100 Usd per maand kost en 1x per jaar vooraf betalen voor het hele jaar.

Maar al het bovenstaande ligt aan het eiland, de stad, de kampung waar je je gaat beginnen. Misschien dat ik mijn bedrijfje in de meest rotte stad van Indonesie heb opgestart (Jepara). Maar ja daar zitten dan ook de echte vaklui en niet in Solo, Jogya of Semarang.

Bali daar en tegen vind ik de bevolking veel meer socialer dan Java. Maar Bali is ook Mahal om te leven vergeleken bij Java.

Alles heeft zo zijn voor en nadelen.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Anita
User
User icon of Anita
spacer line

Hai Vincent, Mario en Winston
het is alweer een poos geleden Emoticon: Blush , maar in september komen we weer bij jullie in de buurt Emoticon: Wink .
Dan wippen we ook weer eens bij jullie langs.
Tot gauw,
Groetjes Jur en Anita

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,066,962 topic views - 235,022 posts - 13,697 topics - 25,776 members - last post @ 19-11-2019 15:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,882,359 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com