indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Ja eindelijk naar Indonesie!
Wie heeft een goed reisplan?
Bandung moet er bij zijn, maar ja ik wil zoveel zien!
alle advies is welkom

Pamelabak
User
spacer line

Merapi,
Wat leuk! Wanneer ga je en voor hoe lang? Gaat Ike ook met je mee? Welke eilanden wil je aan doen?
Eén advies aan je: niet elke keer intrappen en happen in al die onzin wat sommige mannen hier durven te uiten. Je niet verlagen tot hun niveau. Ze zijn je gewoon aan het uitlokken.
Groetjes,
Pamela

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 10-08-2009 17:21 merapi wrote:
alle advies is welkom

Wilma,
Ik denk dat het voor jullie handig zou zijn om een georganiseerde reis te boeken.
Misschien vermoeiend maar je ziet natuurlijk wel alle bekende toeristische trekpleisters. Er zijn ook pelan pelan reizen hoor.
Vanaf Jakarta via Bogor, Bandung, Puncakpas, Yogya, Borobudur, prambanan enz. ervoor of erna zou je dan eventueel een ander eiland aan kunnen doen.
Ike is niet meer de jongste en ik weet ook niet of hij de taal nog spreekt.
Je wordt dan in elk geval niet van het kastje naar de muur gestuurd, of belazerd waar je bij staat, er is een reisleider waar je op terug kunt vallen en er zijn medereizigers waar je eventueel wat gezelligheid aan hebt mocht het Ike tegenvallen na zoveel jaren weer terug te zijn, hij vindt echt niet terug wat hij heeft achtergelaten.
Als je nu eens aangeeft wat jullie beiden echt willen doen of zien dan zijn er genoeg reisorganisaties die reizen op maat maken. Haal wat brochures bij een reisbureau of zoek op internet en ga kijken of er iets in staat wat jullie beiden leuk vinden.
Nu maar hopen dat jullie het beiden dan ook naar je zin zult hebben.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Offtopic opgeruimd. Graag ontopic verder of gewoon wegblijven hier.

spacer line  

On 10-08-2009 17:21 merapi wrote:
alle advies is welkom

Voor " persoonlijk" advies kan je OmeSid bellen cq mailen.

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Merapi ik hoop dat het leuk wordt wanneer ga je?
Je kan als je alleen bent en voor de eerste keer gaat het beste van Jakarta naar Bandung door naar Yogha met de trein.
Daar koop je een trip naar Bromo en reis je door naar Bali dat is een trip van 25 euries incl hotel.
Ik zou wel de trip Lovina nemen want Kuta is niks voor jou heb deze reis zo gemaakt in jan
Het hotel in jkt was alleen duur voor de begrippen daar maar erg goed gelegen als je niet van uitgaan en discoos houd en dicht bij de belangrijkste buslijnen.
Verder zou ik airasia vliegen en van Denpasar uit weer terug vliegen scheelt geld maar kost wel wat tijd..

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hoi Wilma,

Ik kan uiteraard ook veel aanleveren. Laat even weten hoe, wat wanneer. Hartstikke goed, hehe......

Gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Ja lieve sobats, we moeten nog een reisplan maken, gelukkig spreekt Ike vloeiend Indonesisch en Soedanees.
Bandung moet wel omdat hij het graf van zijn vader wil bezoeken.
Verder zou ik zo graag Ambon willen bezoeken en Nias.
En ook mn naamgenootje """Merapi"""willen zien, lijkt mij een pracht ervaring, deze vulkaan.
Yoke, een groepsreis is niks voor Ike, is denk ik ook niet nodig omdat hij geboren en getogen is op Java en al vaak terug is geweest.
We gaan plannen!
Om Sid, we houden contact Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Leuk Wilma, te horen dat je deze kant op komt! Emoticon: Yes!
Als je de "merapi" gaat bezoeken dan staat bij ons de koffie,thee of fris of biertje klaar,zoals je denk ik wel weet woon ik daar niet ver vandaan...

Succes met de voorbereidingen en wellicht tot Yogya Emoticon: Wink

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Wat een lieve reacties, hartverwarmend!!
Dikke kus uit Den Haag

Milani
User
spacer line

garut en ci-panas bij de puncak helemaal geweldig. Emoticon: Party!

spacer line  

Hallo Wilma,

ALs je interesse hebt, ik heb laatst een hele reis over Java uitgestippeld voor een groep van 6 mensen. Misschien wil je er wel iets mee doen. Als je wilt stuur ik ht naar je op.

Groetjes Tinie Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Merapi... wij hebben vorig jaar georganiseerde reis gedaan vanwege het meenemen van een aantal senioren-familieleden. Eens maar nooit weer! Bij die Nederlandse tour operators betaal je je scheel, want de prijs van een hotelkamer berekenen ze je gewoon pp in plaats van per kamer.
Anyway, we hebben wel een mooie trip gehad. Route als volgt:
JKT - Bandung - Pangandaran - Yogya (incl Borobudur/Prambanan) - Surabaya - Bromo - Kalibaru - pontje naar Bali - Lovina - Ubud - Kuta.
Heb me het meest vermaakt in Kalibaru & Yogya. Bromo was een grote deceptie, was niets te zien vanwege de mist. Pangandaran zelf is redelijk, maar een uitstapje naar de Green Canyon is zeker een must! Je zou ook Semarang en Malang kunnen aandoen, zijn ook mooie steden. Surabaya zelf vind ik niet zo.
Eind sept gaan we weer voor vier weken. mocht je geïnteresseerd zijn, dan hebben we hier en daar wel wat leuke betaalbare slaapplaatsjes voor je. Veel plezier in elk geval! Wanneer gaan jullie?

From Dayeuhkolot with love

spacer line  

Je moet deze reis gewoon zelf doen je koopt een ticket tot jakarta en neemt het vliegtuig in dps weer terug als je ook nog naar ambon wilt dan is 4 weken wel erg weinig..

elsbeth
User
spacer line

He Merapi, wat goed dat je de beslissing nu hebt genomen! Heb je al een ticket geboekt, zo ja, waarheen en van waar weer terug? Dan wordt het voor ons wat makelijker om je wat adviezen te geven. Want Nias en Ambon ligt wel ver uit elkaar, hoor.

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Nee Els nog niet een ticket geboekt, en ja Nias is niet makkelijk te bereiken, dat zei Ike ook al: ""Nias en Ambon liggen meer dan honderden km uit elkaar, en kun je tegen de tropen?""
Dat weet ik niet, ik ga het gewoon ervaren!
Monyet, heel hartelijk bedankt, we gaan flink plannen.
Wil ook Kalimantan zien......
Ik heb werkelijk geen idee hoe de afstanden zijn, maar daar komen we achter.
Sobats, hoe zit het met inentingen?
Krijg van een gewone Nederlandse mug al een allergische reactie, heb gelukkig 2 katten en die vangen de muggen, zelfs midden in de nacht

elsbeth
User
spacer line

Hai Wilma, ga er maar van uit dat de afstanden zeer groot zijn, je zal een keuze moeten maken. Ga in godsnaam niet proberen om Nias, Bandung, Kalimantan en de Molukken in één keer te bezoeken, tenzij je 4 maanden vakantie hebt. Je moet zeker wennen aan de tropen, hoewel het bij mijn minderen erg meeviel. We zaten in het droge seizoen en dan is het minder vochtig (wat een logica he??). Daardoor voelt het veel minder warm aan. Dit jaar hebben wij het wat luxer aan gedaan en af en toe een auto met chauffeur gehuurd (allemaal perfect ter plekke te regelen en kostte voor een grote auto ongeveer 35-40 euro). Dat maakte de reis erg ontspannen. Jij en Ike zijn natuurlijk geen 20 meer, dus enig comfort zal je vast prettig vinden. Maar boek niet teveel dingen van tevoren, dan kun je geen kant meer op. Het leuke van Indonesie zijn juist de onverwachte dingen (althans dat gedlt voor mij). Haal lekker wat reisfolders van toeroperators en plan dan je eigen reis. Je weet dat er hier op het forum zat mensen zijn om het samen met je in te vullen.

Groet Elsbeth

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 10-08-2009 17:21 merapi wrote: Bandung moet er bij zijn, maar ja ik wil zoveel zien!

Guna2 legt de afzeikmodus even af, en is bloedserieus: ga vanuit Nederland zo snel mogelijk naar Bandung. Bandung is kennelijk een must, en bovendien bepaald geen beroerde plek om te beginnen omdat het acclimatiseren daar door de hoge ligging aanmerkelijk gemakkelijker gaat dan in veel andere gebieden in Indonesië. Trek voor Bandung en omgeving minstens een week uit. Besteed de rest van de tijd uitsluitend aan Java, tenzij je meer dan een maand vakantie hebt. Van Sabang tot Merauke in drie dagen lukt vrijwel niet, zelfs al heb je een bekpek op je rug (waar anders?), de Lonely Planet in de ene en die literfles Aqua in de andere hand.

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Nias is wellicht wat zwaar voor een eerste tochtje naar Indonesië? Dan is de cultuurshock wel echt enorm.....voor zover je die in andere plekken al niet hebt.

spacer line  

Ik zou 2 plaatsen nemen je kan in een maand niet alles zien daar heb je minstens een jaar voor nodig.....en dan nog....

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 19-08-2009 13:45 willemgeheim wrote:
Ik zou 2 plaatsen nemen je kan in een maand niet alles zien daar heb je minstens een jaar voor nodig.....en dan nog....

Kijk en dat bedoelde ik nou met een georganiseerde reis nemen.
Als je misschien maar 1 x naar Indonesie gaat en veel wilt zien in korte tijd dan lijkt mij dat de gemakkelijkste weg. Als je er nooit geweest bent en alles nog ter plaatse moet boeken en regelenof bedenken hoe (vervoer) en waar je heen wilt dan kost dat veel tijd en reizen kost daar al zoveel tijd.

Kijk, hier zitten over het algemeen doorgewinterde indonesiegangers die weten hoe ze iets moeten regelen op een snelle en goedkope manier maar zo'n eerste keer zal dat tegenvallen, je moet leren onderhandelen, weten waar je een auto of hotel boekt en wat je daarvoor betaald enz. en ik denk eerlijk gezegd dat het voor Wilma en Ike niet mee zal vallen omdat Ike er al heel jong weg is gegaan, waarschijnlijk niet meer zal begrijpen hoe het daar tegenwoordig aan toe gaat en Wilma alleen maar optimistisch over alles is, het zou jammer zijn als de vakantie in het water zou vallen door dit soort dingen, maar nogmaals ieder moet voor zichzelf maar uitmaken wat hij/zij wil, ik probeer hun alleen wat duidelijk te maken. Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

spacer line  

Ik bedoel dat je de plaatsen echt bekijkt en niet alleen de highlights mijn hoofddoel zijn 2 plaatsen Kupang en Bali weet jij wat ik onderweg tegenkom? florez rinca sumbawa en op florez huur ik een scooter geweldig....dat bedoel ik met twee plaatsen lekker rustig aan alles zien en geen verplichtingen.....kan trouwens dat reisgezelschap toch niet bijbenen en trekkings en raften zowiezo ook niet...en onderweg stoppen en filmen is er al helemaal niet bij.....
Zij wil van Bandung naar eerst treintje yoghya en dan bussie bromo vandaar surabaya en daar heb je een mooi vliegveld zo zou ik het eerste deel doen ong 10 nodig maar 14 is beter en dan naar de tweede trip houd die eenvoudig maar ga niet van hop ner her vkiegen zonde van je geld en tijd rustig aan zie je veel meer en krijg je pas een echte indruk ik ga ong 2 weken reizen en blijf 2 keer 1 week op dezelfde plaats ik denk ende en natuurlijk bali....Kalibukbuk ver van Kuta....

elsbeth
User
spacer line

Merapi, als je zorgt dat je wat spaart zodat je wat meer te besteden heb, kun je alles prima ter plekke regelen, zeker met iemand aan je zijde die Indonesisch spreekt. Ik zou geen georganiseerde reis nemen, maar alles zelf plannen. Ik heb dat dit jaar ook gedaan, voor het eerst heb ik wat dingen vast gelegd. Het was geen enkel probleem om daar af en toe wat in te veranderen. Binnenlandse vluchten heb ik ter plekke geregeld, geen enkel probleem. Via internet kun je alle hotels bekijken en evt boeken (zelf). Kijk hier op het forum welke hotelletejs aangeraden worden. Mijn advies blijft (ik sluit me aan bij Guna): doe niet te veel, beperk je dat tot Java en evt. een stukje van tweede eiland, afhankelijk van je tijd.
Nou, veel plezier met je voorbereidingen.

Groetjes Elsbeth

spacer line  

Mee eens plan alleen mijn vluchten....en slaapplaats kom je echt wel tegen kwestie van vriendelijk zijn.....the smile

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Nou, ben best triest..
Ike zei, dat hij het niet aan kan om Indonesia weer te zien, dus hij gaat niet mee.
Ik weet van zijn traumatisch verleden, maar hij had het wel beloofd.
Kun je na 50 jaar nog last hebben van de Bersiap?en de oorlogs toestanden?
Ik weet het echt niet meer..., heb urenlang gepraat om iets op te lossen, geen baat.
Geeft niks, ik ga alleen, maar ja,

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,876,818 topic views - 238,290 posts - 13,717 topics - 29,571 members - last post @ 05-04-2020 12:44 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,920,190 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com