indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo, wie heeft er ervaring met het bezoeken van dolfijnen op Bali? Wij vertrekken 14-8 tm 1-9.

spacer line  

Je kunt overal smorgens vanuit kalibukbkuk in ieder geval naar de dolfijnen kijken je moet wel een beetje geluk hebben met het weer en het tij ik heb er maar een paar gezien.....was 80.000 rph het bootje incl koffie...

draai123
User
spacer line

Vanuit Lovina, noorden van Bali, gaan regelmatig tochtjes om dolfijnen te spotten bij zonsopkomst.
Vorig jaar zelf gedaan. Rond 6 uur vertrokken vanuit hotel, met een bootje de zee op. Echt mooie zonsopkomst gezien, alles heel relaxed. Dat er met jou nog 30 boten vertrekken moet je op de koop toenemen. Heel spectactel. Ligt aan je schipper wat hij ermee doet. Ons stoorde het niet.

spacer line  

Als je dolfijnen wilt "bezoeken" kun je ook even langsgaan in het hotel Melka Excelsior in Lovina, daar zwemmen er permanent 2 rond in een zwembad :(

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

spacer line  

Ja hier nog veel meer in Hardewijk daar komen we niet voor we willen ze in vrijheid zien en de meeste schippers varen vrij snel terug als ze de beestjes gezien hebben....

mvisscher
User
spacer line

Wij zijn net terug uit IndonesiŽ en hebben ook de dolfijnen gedaan in Lovina.
Overigens al voor de 4e keer.
1 tip : regel een dag van te voren je boot op het strand en vraag de schipper om een uur langer te blijven dan de andere bootjes.
Je bent dan op het laatst met een paar bootjes over en ziet dan heel veel dolfijnen, plus het is dan niet zo'n gekkenhuis meer.
We hebben dit jaar echt superveel dolfijnen gezien en ook heel dichtbij, voor de boot.
Wij doen dit al 2 jaar zo, daarvoor gingen we ook met de meute mee.
Wij betaalden dit jaar 60000 inclusief thee en balinese cake.

spacer line  

Ja ik had in mijn hotel geboekt en die willen er ook waqt aan verdienen en het zij die mensen gegund ze waren erg behulpzaam en mocht koelkast gebruiken in de keuken
De kamer was 60.000 en nog 20.000 voor de scooter ja ga daar weer op zeker terug en natuurlijk dolfijntjes kijken gaan we weer doen desnoods 2 keer Ik weet al zowoezo waar ik op Bali naar toe ga deze keer op de scooter maar zeker niet naar Kuta en of Sanur.
Het laatste ben ik trouwens nooit geweest..
Ik verwacht rond 17 okt in Kalibukbuk aan te komen in Hotel Dupa op loopafstand van het dolfijnen monument alleen ff de weg oversteken...daar blijf ik 8 a 10 dagen.
S avonds lekker sate aan het strand eten heerlijk.....

Roedie
User
spacer line

Wij hebben dit jaar via OAD een excursie gemaakt vanuit Sanur naar Benoa.
Je kan daar ongeveer 3 kwartier in een bassin in zee met maximaal 4 man plus een trainer met de dolfijn verblijven.
Kosten zijn Ä 51,= per persoon.
Je wordt dan opgehaald bij je hotel en afgezet bij verblijf van trainer c.q. organisatie.
Heb navraag gedaan bij trainers en die komen van Sumatra en de dolfijnen trouwens ook.
De eigenaars schijnen Japanners te zijn maar ben daar niet zeker van.
Ik vond het wel een mooie ervaring om mee te maken.
Succes met je verblijf in Bali.

massai
User
spacer line

Hey hey,

Ik zit van 18-09 t/m 26-09 op Bali. Nu verblijven wij in tuban en wil ook dolgraag met zo`n bootje mee om dolfijnen te gaan kijken. Alleen nu lees ik dat je het beste een dag van te voren moet boeken, moet dat dan ter plaatse of kan dat vanuit je hotel want anders moeten ik die dag naar het noorden en dat is dan alleen om dit te boeken...

mvisscher
User
spacer line

Je kunt het wel vanuit je hotel boeken denk ik, maar wellicht betaal je dan een heel andere prijs.
Wij betaalden in juli 60000 rupiah per persoon, daar kregen we dan ook nog thee en balinese cake voor. Emoticon: Wink . Wij hebben ter plekke op het strand geboekt.

massai
User
spacer line

Owkee, het enige wat je dan zal moeten doen, is sochtends vroeg vertrekken en zorgen dat je daar om 6 uur bent of zo?
Want ik denk dat je het beste zo vroeg mogelijk kunt vertrekken of niet.

Want 60000 Rupiah is geen geld natuurlijk....en inderdaad de Balinese cake erbij Emoticon: Smile

mvisscher
User
spacer line

Van Tuban naar Lovina is een behoorlijke afstand.
De meeste bootjes vertrekken rond 6 uur 's ochtends, dan moet je wel heeel vroeg opstaan om om 6 uur in Lovina te zijn.
Reken op ongeveer 3 en een half uur rijden vanaf Tuban.

spacer line  

Er worden ook "dolphin spotting" tochten georganiseerd in het zuiden van Bali, m.n. voor de kust bij Tanjung Benoa. Veel makkelijker voor als je in Tuban verblijft, i.p.v. dat jezus-eind naar Lovina te rijden

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

spacer line  

Wij zijn naar Lovina geweest om de dolfijnen te zien omdat we dachten dat het DE lokatie is om ze te zien, het hele eind gereden vanuit Kuta en in Lovina een overnachting geregeld.
We zijn toen 's ochtends vroeg met een holleboomstam met grasmaaiermotor de zee op gegaan en hebben inderdaad dolfijnen gezien.

De volgende vakantie op Bali zijn we weer gaan kijken naar dolfijnen, maar dit keer vanuit Benoa. Nou dat was echt tien keer beter. We gingen met z'n tweeŽn met een speedboot de zee op en hebben eerst een stuk of vijf walvissen gezien en daarna honderden dolfijnen, overal waar je keek zag je ze! Toen we door de groepen dolfijnen heen vaarden gingen we ook nog eens vissen en ik heb een supermooie tonijn gevangen. Dus al met al kan ik zeggen dat ik de trip vanuit Benoa veel leuker vond.
Maar ik denk dat je ook een beetje geluk moet hebben.

beesie37
User
spacer line

bedankt voor de tip, wij wilde naar lovina gaan om dolfijnen te zijn,
maar als het vanuit benoa ook kan lijk me dat een beter plan.
dan gaan we vanuit de bromo naar surabya en nemen daar een vlucht naar lombok.
hoeven we niet meer over lovina whahahahA
thanks

spacer line  

lovina,nou ik heb het mee gemaakt,en vond het niks.opgejaagd toeristisch zooitje,nee niks voor my.en,het zyn niet de echte dolfynen,die je op ansichten ziet,het zyn meer bruinvissen,slagje kleiner,ook mooie beesten maar het hele gedoe met al die gulzige bootjes,was echt vreselijk.maar als je in de buurt bent,tuurlijk ff mee pikken,maar geen avontuur.Arnoud.

riaenad
User
spacer line

Op 08-10-2009 23:41 schreef amanda-peter:
Wij zijn naar Lovina geweest om de dolfijnen te zien omdat we dachten dat het DE lokatie is om ze te zien, het hele eind gereden vanuit Kuta en in Lovina een overnachting geregeld.
We zijn toen s ochtends vroeg met een holleboomstam met grasmaaiermotor de zee op gegaan en hebben inderdaad dolfijnen gezien.

De volgende vakantie op Bali zijn we weer gaan kijken naar dolfijnen, maar dit keer vanuit Benoa. Nou dat was echt tien keer beter. We gingen met zn tweeŽn met een speedboot de zee op en hebben eerst een stuk of vijf walvissen gezien en daarna honderden dolfijnen, overal waar je keek zag je ze! Toen we door de groepen dolfijnen heen vaarden gingen we ook nog eens vissen en ik heb een supermooie tonijn gevangen. Dus al met al kan ik zeggen dat ik de trip vanuit Benoa veel leuker vond.
Maar ik denk dat je ook een beetje geluk moet hebben.

Vanuit welke plaats is het handig om de trip met de dolfijnen in het zuiden te doen. kunnen jullie ons wellicht wat tips geven . groetjes ria

Sjoukje
User
spacer line

Hallo Ria,

Kijk op www.balidolphins.com Bij deze tour kan je ook met de dolfijnen zwemmen!!!!
Is veel leuker dan die in Lovina . In Lovina zitten de dolfijnen ook in een klein zwembad en die andere bevinden ze zich in een bassin in de zee en worden ze ook gewoon vrijgelaten, maar ze komen vanzelf weer terug!

Groetjes Sjoukje

www.appartementbalisanur.com
MODERATOR BREAK

Eventuele reclame-links kun je in je signature plaatsen (via profielpagina), op deze manier hoef je die niet bij ieder bericht handmatig in te typen bovendien.

Placed by Jeroen @ 24-03-2011 08:40

simpati
User
spacer line

Voor die tarieven mag je ook wel wat extra's verwachten!
Toen ik de eerste keer in Bali kwam heb ik de dolfijnen in Lovina bekeken, daar was helemaal niets mis mee, erg gezellig met de visser in alle vroegte de zee op.
De foto's zijn te zien op: https://picasaweb.google.com/indonesie/Indonesie4#
Salam,
Jan
Malang

mvisscher
User
spacer line

Dolfijnen in Lovina, geen terreur, al lijkt het wel zo.
De dolfijnen zijn dit al sinds jaar en dag gewend en trekken zich er niet veel van aan. Als het heel druk is komen ze gewoon weinig boven.
Een en ander is ook wel eens afhankelijk van de wind en de zee.
Bij veel wind zie je ze minder, dan blijven ze onder.
Een tip : de meeste bootjes gaan tussen half 6 en half 7 uur 's morgens en komen rond half 9 weer terug.
Boek een bootje op het strand en vraag of je wat later mag vertrekken en wat langer mag blijven.
De laatste keer vertrokken wij om 7 uur.
Tegen de tijd dat wij op de plek kwamen waar de dolfijnen meestal langs zwemmen vertrokken de andere bootjes alweer.
Wij bleven met 3 bootjes over en zagen honderden dolfijnen om ons heen.
Ze zijn dan uitgejaagd en spelen ook meer, we hebben supermooie fimbeelden gemaakt van de spelende en springende dolfijnen.
We lagen stil met de motor uit en hoorden alleen maar het geluid van de dolfijnen .
Zo mooi, onvergeetelijk.
Overigens hebben we dit al meerdere keren op deze manier gedaan en altijd veel dolfijnen gezien.

simpati
User
spacer line

Het zal zeker geen USD 69 per persoon gekost hebben wat bij de tip van Sjoukje wordt gevraagt en je ziet de dieren op de plaats waar ze thuis horen en niet in een of ander dolfinarium.
Het Dolfinarium in Nederland kost voor Volwassenen: Ä 25,00 p.p. met de huidige koers precies de helft van wat je in Bali betaald.

Sjoukje
User
spacer line

Ik ben zelf nog niet in Lovina geweest maar had hier slechte verhalen over gehoord, dus sorry voor bovenstaand bericht als dit niet klopt. Als je inderdaad de dolfijnen wilt zien zwemmen vanaf je boot moet je niet naar de www.balidolphins.com gaan. Je gaat hierheen als je met de dolfijnen wilt zwemmen. Het is in een bassin in zee en hier worden de dolfijnen ook verzorgd en gevoed, maar de dolfijnen worden gewoon vrijgelaten in de open zee en zijn dan ook gewoon in hun eigen leefomgeving maar ze komen uit zichzelf terug naar het bassin. Het is inderdaad duur, maar het is wel echt geweldig! In het Dolfinarium is trouwens de entree voor het park wel Ä 25.00 p.p. maar als je wilt zwemmen en spelen met de dolfijnen betaal je in het Dolfinarium Ä 150.00 p.p.

senior
User
User icon of senior
spacer line

Dolfijnen moet je, net als andere wilde dieren, in hun waarde en met rust laten. Deze dieren zijn niet bestemd als speelgoed voor de mens. Observeren in de vrije natuur is prima maar verder ook niet.

hati hati, pelan pelan

Pamelabak
User
spacer line

On 24-03-2011 15:11 senior wrote:
Dolfijnen moet je, net als andere wilde dieren, in hun waarde en met rust laten. Deze dieren zijn niet bestemd als speelgoed voor de mens. Observeren in de vrije natuur is prima maar verder ook niet.

Ben hier helemaal mee eens.

paulana
User
spacer line

Ja Senior ook helemaal mee eens het zijn geen speelgoedjes voor de tourist

Om Swastiastu

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

54,831,103 topic views - 225,527 posts - 13,565 topics - 17,513 members - last post @ 20-02-2018 19:18 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

96,675,375 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com