indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Heinbeek
User
spacer line

Hallo allemaal.
Allereerst bedankt ik iedereen voor alle reacties die ik kreeg op mijn vorige vragen.
Er zaten veel bruikbare tips bij.
Inmiddels ben ik voor een vakantie 4 weken in Indonesie geweest, een onvergetelijke belevenis.
Momenteel ben ik bezig gegevens te verzamelen voor een MVV aanvraag.
Mijn vraag is echter of iemand me weet te vertellen wat de inkomens grens is als ik mijn vriend definitief naar Nederland wil laten komen.
De info die ik hierover heb verschilt nogal.
Hopenlijk weet iemand me een antwoord op deze vraag te geven.
Alvast bedankt.
Groetjes Hein

HorasBatak
User
User icon of HorasBatak
spacer line

Al een gekeken op www.ind.nl ??
Een paar jaar terug was het nog een inkomensgrens van het minimumloon.
Maar bij de IND veranderen de wetten elk 1/2 jaar.
Dus kijk maar even op hun site.

Suc6

Kepala botak tapi dengan otak

spacer line  

spacer line  

Beste Hein,
De informatie die ik heb van een goede vriend die is getrouwd met een meisje uit Sumatra is dat een miniumloon niet genoeg meer is, een vaste baan met een leuk salaris is nodig bewijst de praktijk.
Er kan wel anders geschreven worden maar de IND heeft ten alle tijde de bevoegheid om een aanvraag af te wijzen.
De persoon die in Nederland wil komen met een MVV word ook verplicht een inburgeringscursus te volgen, die is niet gratis en kost volgens mijn info 4000 Euro, na het afleggen van een soort examen waaruit moet blijken dat je partner goed genoeg Nederlands spreekt krijg je van dat geld weer de helft terug.
In principe komt het er op neer dat een partner over laten komen alleen maar voorbestemd is met mensen met een goede baan of dikke bankrekening.
Discrimineren is bij de wet verboden maar JAN met de PET word hier dus ook weer gediscrimineeerd.
Dat er in het verleden massaal misbruik is gemaakt van diverse regelingen is niet onze te kortkoming, dat is een zaak van de overheid.
Ik woon in Indonesie en ben getrouwd met een meisje uit Jawa.
Mocht ik om wat voor reden dan ook terug moeten keren naar Nederland kan ik mijn vrouw niet meenemen.
Succes met de aanvraag,
Tuti en Jan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,929 posts - 13,697 topics - 25,672 members - last post @ 14-11-2019 19:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,699,591 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com