indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

elsbeth
User
spacer line

Hallo allemaal,
Even een groet van mij vanuit Yogyakarta. Inmiddels zijn we al bijna 4 weken op pad met onze kinderen. Een paar dagen geleden de Yogyagangers ontmoet bij Guna 2. Een erg leuke ontmoeting met Guna 2, Yogya Bali en Yerun, allen met vrouw en kinderen. Ontzettend leuk om jullie nu eens echt te ontmoeten. Gisteravond op zoek geweest naar Siebjans, maar die kwam gisteren net terug uit Nederland en had vast wel iets anders te doen dan de hort op te gaan. Mijn verhalen zijn zeker niet zo spannend als die van AnneMieke (die ik overigens slechts heel vluchtig heb gelezen), maar toch even een korte impressie van onze reis. De keus om te beginnen in Noord Sulawesi was een hele goede. Het is daar prachtig en zeker in het binnenland (Tomohon) kom je vrijwel geen enkele andere toerist tegen. Erg veel leuke ontmoetingen, waarvan de ontmoeting met Leomanado er een was. Heel leuk samen gegeten en daarna nog mee geweest naar zijn huis. Een aanrader voor iedereen die Manado bezoekt. Hoogtepunt was daarna toch wel onze week in TanaToraja, waar ik al voor de derde keer was. Prachtige omgeving, leuek mensen ontmoet, zowel Indonesiers als andere toeristen (maar vooral de eerste groep). Nu net een week in YOGYA doorgebracht en daar erg van genoten. Doordat je wat langer op een plek bent, kun je op je gemak dingen doen die je anders overslaat, bijv. de tijd nemen om niet alleen maar de gangbare attracties af te lopen, maar ook eens uitgebreid een kampung in te lopen,naar een lokale kapper te gaan etc.etc. Vanavond vliegen we naar Denpasar om om de laatste week te verdelen over Ubud en Legian. Heel lang geleden dat ik op Bali was. Ik hoop dat de vervelende dingen die ik vaak lees over Bali onze geweldige vakantie niet gaan overschaduwen. Maar daar ben je tenslotte zelf bij. Tot nu toe, ook in een stad als Yogya, hebben wij echt geen enkele vervelende ervaring meegemaakt, we zijn absoluut normaal aangesproken overal, geen getrek om dingen te kopen etc.
Als je zelf duidelijk bent, gaat dat prima. Maar goed, eens kijken of me dat op Bali ook lukt.
Groetjes aan iedereen en nogmaals dank aan Guna, Yogya Bali , Yerun en Leomanado voor de leuke ontmoetingen.
Groet Elsbeth

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Elsbeth en familie,

Het was leuk om jullie hier in het Indonesische te ontmoeten. Kort maar krachtig, maar jullie hebben wel meer te doen dan stil zitten natuurlijk.

Nog een goede reis toegewenst.. en die laatste week Bali overleven jullie ook nog wel. Emoticon: Smile

Groeten!

Ho Lee Fuk

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 05-08-2009 06:07 Yerun wrote: Het was leuk om jullie hier in het Indonesische te ontmoeten.

Daar sluit ik me van harte bij aan. Waarbij ik aanteken dat ik in tijden niet van die spontane en welopgevoede Nederlandse kinderen heb ontmoet als die van Elsbeth en Peter. Vier stuks nog wel! En batikken dat ze kunnen! Goede reis verder.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ook ik sluit me daarbij aan. Leuk om eens persoonlijk forumleden uit NL te ontmoeten. En wat hier wordt gezegd door Guna2 over je kinderen .......duim op.
Siebjans ook gisteren op de airport ontmoet bij mijn terugkeer uit Kalimantan, maar evenzo een snelle groet.
Prettige vakantie op Bali (en laat je niet door mijn negatieve kijk op Bali beinvloeden want voor vakantie - anders dan werken - is het nog steeds een aardige plek).

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Fijn te horen van je Els, lekker genieten
Liefs van Wilma/Merapi

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Hoi hoi Elsbeth, klopt ik ben de 5de terug gekomen en idd YB het was een snelle groet. In de loop van de komende week bellen we vast een keer voor een gezellige babbel.

Els, ja ik kwam de 7de bij Janur en Wim vertelde me direct dat jij/jullie langs waren geweest. Jammer dat we elkaar niet hebben ontmoet, volgende keer beter...

trouwens ik ben weer erg blij op mn stekkie te zijn in het fijne Yogya.

Groet Sieb

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Leuk om eens persoonlijk forumleden uit NL te ontmoeten.

Roep niet te hard want voor je het weet staat half Indahnesia bij Guna2 of Yogya Bali op de stoep.
Ik denk dat ik er ergens tussen haf nov en half dec ook nog even zit en waarschijnlijk volgend jaar juli.

Elsbeth,
Leuk om wat te horen en nog een fijne vakantie op Bali, als je Yogya doorstaan hebt dan lukt het op Bali ook vast wel.
gr. Yoke Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 08-08-2009 23:47 4yoke4 wrote: Roep niet te hard want voor je het weet staat half Indahnesia bij Guna2 of Yogya Bali op de stoep.

Ach Yoke, ik ben niet bang voor een rush naar huize Guna2. Zoals Elsbeth terecht ooit heeft opgemerkt, is er sprake van een verkapte doch uiterst strenge selectieprocedure door wat ik hier post, en hoe ik het formuleer. Voorts moeten potentiële bezoekers natuurlijk vloeiend Latijn spreken...

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 09-08-2009 03:23 guna2 wrote:

[quote removed]

Ach Yoke, ik ben niet bang voor een rush naar huize Guna2. Zoals Elsbeth terecht ooit heeft opgemerkt, is er sprake van een verkapte doch uiterst strenge selectieprocedure door wat ik hier post, en hoe ik het formuleer. Voorts moeten potentiële bezoekers natuurlijk vloeiend Latijn spreken...

Voor de laatste keer vandaag, non omnia possumus omnes Emoticon: Party!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 09-08-2009 09:42 4yoke4 wrote: non omnia possumus omnes

Maar jij bent geslaagd.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 09-08-2009 09:51 guna2 wrote:

[quote removed]

Maar jij bent geslaagd.

And... they're coming to take me away haha Emoticon: Party!

elsbeth
User
spacer line

Hoi allen,

It's over, ons Indonesie avontuur. Het is nu 20.30 en we hebben 3 uur overstaptijd in Singapore.
Met bloedend hart voor de 7-de keer Indonesie verlaten, het blijft pijn doen, maar ik weet zeker dat ik hier weer terug kom. Ook de kinderen willen absoluut terugkomen.
Na Yogya (inderdaad Sieb, volgende keer gaan we het opnieuw proberen), nog een heerlijke week op Bali gehad. Ubud centrum was verschrikkelijk toeristisch, maar even naar de periferie wandelen of fietsen, en je zit midden in de schitterende natuur waar je nauwelijks een toerist tegenkomt. Daarna nog 3 dagen in Legian, wat, tegen alle verwachting in, superleuk was. Ik begrijp de vergelijking met Torremolinos en Benidorm niet helemaal (eigenlijk helemaal niet). Het strand is vele, vele malen rustiger dan Zandvoort, Egmond en Bloemendaal, en de Franse zuidkust of de Spaanse kusten zijn in het hoogseizoen helemaal hutje-mutje. Ik vond Kuta, Legian en Tuban toch behoorlijk leuk en ook hier weer : even een zijpad in en je zit midden in Indonesie.
De kinderen hebben surfles genomen en stonden na 5 minuten op het bord. Geweldig.
Guna, Yerun en Yogya Bali, wat en leuke complimenten over mijn kinderen. Ik ben heter natuurlijk helemaalmee eens. Tot later,groet Elsbeth

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Daarna nog 3 dagen in Legian, wat, tegen alle verwachting in, superleuk was. Ik begrijp de vergelijking met Torremolinos en Benidorm niet helemaal (eigenlijk helemaal niet).

Hè, hè, eindelijk eens iemand die dit durft te zeggen, ik begrijp de vergelijking ook niet.
Elsbeth, fijn dat jullie zo'n mooie vakantie hebben gehad en ook dat de kinderen het leuk vonden en ook weer heen willen. Ook mijn kinderen en zelfs de kleinkinderen willen weer heen en als het allemaal lukt dan gaan we dus volgend jaar weer. Emoticon: Party!

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Elsbeth, het is onder veel Indonesië-gangers een soort trend geworden om Kuta af te zeiken. Beetje onterecht vind ik, want Kuta is best een leuk oord en uiteraard toeristisch maar zeker geen massatoerisme. Bovendien heb je er hele mooie accommodaties, zit je niet te ver van Jimbaran, kun je leuke dagtrips maken en ook nog een beetje shoppen. Geen plek om twee weken te zitten, maar wel leuk als afsluiting van een rondreis.

From Dayeuhkolot with love

Hakbarrr
User
spacer line

Kuta geen Massatoerisme? Volgens mij heeft Monyet geen idee waar hij het over heeft. Kuta heb je in 1 dag gezien. Het lloret da mar van zuid oost azie

spacer line  

Ik wou er al gelijk weer weg moest er helaas een nacht slapen....

senior
User
User icon of senior
spacer line

Tuurlijk heeft Kuta en omgeving wel massa toerisme, lallende,schreeuwende en met bierflessen over straat lopende Aussies zie je er zeer regelmatig.Maar voor een verblijf van een paar dagen,om uit te gaan en te shoppen is het wel uit te houden en daarna weer snel weg,

Maar dit is dus geen Kuta topic Emoticon: Nooo

hati hati, pelan pelan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Yogya heeft dat niet... dat strand dan.. de rest is helaas tegenwoordig ook aanwezig, al zijn de lallende mensen vaak 'lokalen' die voor de Circle K aan hun 'tig'-ste flesje bier zitten. Lekker goedkoop. Emoticon: Party!

Ho Lee Fuk

senior
User
User icon of senior
spacer line

Nou goedkoop...zo goedkoop is de Circle K nou ook weer niet met de prijs van een flesje of blikje bier, wel lekker koud trouwens....

hati hati, pelan pelan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 14-08-2009 11:51 senior wrote:
Nou goedkoop...zo goedkoop is de Circle K nou ook weer niet met de prijs van een flesje of blikje bier, wel lekker koud trouwens....
Tikkeltje duurder als het cafe aan de overkant waar ze niet mogen komen omdat dat voor toeristen is. (in het geval van Jl. Sosrowijayan)

Ho Lee Fuk

spacer line  

Qua aantal vakantiegangers kan je Bali echt niet vergelijken met het massatoerisme zoals aan de Spaanse Costa’s. Misschien dat de vergelijking met Spanje gemaakt wordt vanwege de aanwezigheid van de vele cafés en discotheken?

spacer line  

Heerlijk in Kalibukbuk en vooral de rust daar...natuurlijk zijn ook daar discoteken en cafees maar dat zijn er maar een paar en ik ben daar niet echt welkom want drink geen alcohol dus valt er weinig aan mij te verdienen...

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Elsbeth, je (jullie) zal (zullen) inmiddels weer thuis in NL zijn, hopenlijk een goede reis gehad.
Geniet van de zomer en tot Yogya, tot ooit Emoticon: Party!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

elsbeth
User
spacer line

Hai Sieb,

Inderdaad net gisteren terug gekomen, we hebben een geweldige vakantie gehad. De reis was goed opgebouwd, wel een tikkie duurder dan mijn vorige Indonesiereizen als "backpacker". Dat is weer het voordeel van het feit dat je het wat breder hebt en daardoor af en toe eens een auto met chauffeur huurt (voorheen nooit gedaan). Dat maakt de vakantie helemaal erg ontspannen.
Yogya was erg leuk, we zijn er een volle week geweest. Ik kan me voorstellen dat het geen straf is om daar te wonen. Jammer dat we elkaar niet ontmoet hebben, wie weet weet komt het er ooit van.

Groetjes Elsbeth

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Welkom thuis Elsbeth (in Nederland dan bedoel ik)

Ja met de meer reguliere reisroutes is er wat meer kans om mede forummers een echt te ontmoeten, dat zit er voor mij voorlopig niet in denk ik. Maarja you never know.....
Jammer dat we elkaar misgelopen zijn in Rantepao. Wisma Irama was weer leuk.
Ja de Minahasa is ook mooi, ook weer veel te lang geleden dat ik daar was.
Ik vind overigens Kuta echt niet leuk, dat is niet om te zeiken of na te praten. Ben altijd heel nerveus in Kuta. Maar vooral ieder zijn ding toch.
Maar gaat snel he Elsbeth zo'n reis. Ben zelf nu ook alweer 3 weken onderweg, " nog maar" ruim 4 (en plannen voor 9 weken....!)
Maar nog lekker nagnieten toch.......

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

87,944,499 topic views - 240,748 posts - 13,734 topics - 34,213 members - last post @ 15-01-2021 19:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

143,222,309 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com