indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

cpbali
User
spacer line

Kan iemand mij vertellen wat de vooroordelen over bali zijn, of waar ik informatie over vooroordelen over bali kan vinden. Ik moet hier namelijk een presentatie over geven, dus reageer zo snel mogelijk alsjeblieft. Alvast bedankt!!! Emoticon: Smile

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

ooh. gewoon geen zin om iets te doen? Emoticon: Wink Emoticon: Puh!

maurits
User
User icon of maurits
spacer line

Het grootste vooroordeel over Bali en Indonesie is toch wel dat veel mensen denken dat het onveilig is. Dus schenk daar aandacht aan tijdens je presentatie en word ambassadeur van Bali.

Maurits

Success is the ability to go from one failure to another with no loss of enthusiasm.

spacer line  

Wij vinden de honden gewoon een heel groot probleem, de dieren worden in het algemeen helemaal niet verzorgd en vaak zie je in Bali honden rondlopen met een grote gapende wond of met een huidzuikte.
Als dierenliefhebber zou je liefste zo'n dier met een geweer van zijn lijden verlossen.
Dat aan het hondenprobleem iets gedaan kan worden zie je in de stad Denpasar, in die stad schijnt door een wet het houden van een hond aan regels gebonden te zijn.
Opmerkingen over de honden worden niet op prijs gesteld door de Balinees.

Nummer twee is het verkeer, verkeersregels worden aan de laars gelapt en enig respect voor een voetganger is er niet zelfs niet op een zebrapad.
Stoppen voor een rood verkeerslicht is er niet bij, je moet zelfs oppassen als je zelf wil stoppen dat er niemand anders achterop je knalt of wel stop en flink toeterend zijn ongenoegen kenbaar maakt.

Over deze twee onderwerpen krijgen wij vaak negatieve reacties, de lijst met positieve reacties is echter vele malen groter en Bali is een eiland waar mensen zowel met een klein en als een groot budget aan zijn trekken komt.
Tuti en Jan

nongcay
User
spacer line

het verkeer is inderdaad vervelend, het lijkt wel of ze een deathwish hebben, verder is er natuurlijk de gebruikelijke korrupsie Emoticon: Stupid Raak nooit betrokken bij een verkeersongeluk, want je zal moeten betalen als buitenlander, schuldig of niet.
Afgezien daarvan ben ik er graag, voel me thuis en kom altijd heel relaxed terug in NL

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Vooroordelen?

Misschien de grootste van allen is dat wij Bali het paradijs op aarde noemen.

Ik ben nog nooit in een echt paradijs geweest, maar met al zijn armoede weet ik dat Bali het niet is.
Tenzij je er natuurlijk met oogkleppen rondloopt.

Wat de dieren betreft de Aziaat in het algemeen is geen (huis)dieren liefhebber.

Boetes in het verkeer, als je er woont gewoon voor laten komen niet betalen aan meneer de corrupte agent. Door roodlicht rekent de agent je al gauw 150.000 Rp, de rechter echter 25.000 Rp.
Je hoeft niet eens zelf te verschijnen. Je mag ook een familie lid sturen. Wel handig wanneer je veel vrienden/kennissen hebt die advocaat zijn in Indonesie.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

sahabat
User
spacer line

albert,
elk mens heeft vooroordelen.je probeert je best te doen altijd objectief te zijn maar dat is niet makkelijk,maar ik ben met je eens dat mensen die Bali een paradijs
vinden niet allÚÚn een vooroordeel hebben maar ook een obsessie.
er is een nl forum die is besmet met een bali virus gelukkig niet indahnesia.com
sahabat

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Beste Albert,
Het zogenaamde paradijs heeft ook zijn andere kant, na er nu 2.5 jaar gewoond te hebben is mijn beeld over Bali heel anders dan toen ik er verschillende keren op vakantie ben geweest.
Wij hebben het geluk in een fijne buurt te wonen met een mix van mensen uit verschillende landen en geloofsovertuigingen en niemand in onze buurt heeft een prive-zwembad.

Boetes in het verkeer in Bali worden veelvuldig uitgedeeld aan westerlingen en emigranten uit andere provincies.
Met name door het rode licht rijden is iets wat wij dagelijks zien, het lijkt op een verworven recht.
Een zebrapad is alleen bedoeld om het asfalt een beetje op te fleuren.
De naam voor een rijbewijs is voor ons vaak SIM DARI BLUE BAND.

Wat het verkeer anders maakt dan in andere provincies is dat in Bali veel meer mensen wonen die een auto kunnen betalen, als ze eenmaal een auto hebben is dat een bepaalde status en zal er voor de vuilnisman met zijn handkar echt niet even gestopt worden.

Beste Sahabat,
Wij weten precies welk forum jij bedoeld, er zijn er daar meer van hoor, op verzoek wil ik je de links wel even opsturen.
Wij hebben voor al die forums al toepasselijke namen in Bahasa Indonesia.
Tuti & Jan

Sepp Buys
User
User icon of Sepp Buys
spacer line

Vooroordelen, ik vraag me af welke lessen jij volgt om over vooroordelen te praten, maatschappij leer of godsdienst. Vreselijk onderwerp, vooroordelen, dat men ze uberhaupt heeft is al vreselijk, een zeer negatieve kijk op de mensheid en een zeer slechte menselijk eigenschap.

Sepp

sahabat
User
spacer line

Jan,yth
Goed te horen dat je een fine place heb daar in Jimbaran.Mijn neef vliegt 1 x per jaar van Jkrt naar DP en dan straight to Jimbaran.Dat doet hij geloof ik al van begin '90.Een rare gewoonte,maar dat is een fam.kwaal Emoticon: Yes! .De een woont in Genteng en vind de oversteek al een hele reis en een ander is Depok nooit uit geweest Emoticon: Stupid .Nou ja we zijn niet allemaal zelfde toch.Maar eind '80 zijn wij in Jimbaran geweest.Een dagje ertussenuit vanuit Tabanan en herinner me nog goed dat we daar zwaar lekker hebben gegeten.Je zegt het goed,op Bali wonen is anders als vakansie.Hoeft niet hoor Jan de url van die 'hosanna' Baliforums .Niet om to slime of zo maar deze forum is voor mij ok.
baik baik ya
Sahabat

sahabat
User
spacer line

sepp buys,yth
ik weet niet maar is je antwoord voor mij.ik volg al heel lang geen lesmeer Emoticon: Nice
hormat saya
sahabat

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,929 posts - 13,697 topics - 25,672 members - last post @ 14-11-2019 19:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,699,303 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com