indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 09-08-2009 21:35 merapi wrote:
kom op Nemesis, we slepen je er wel doorheen!!

Waar doorheen Emoticon: Confused Nemesis hoeft niet in te burgeren hoor Emoticon: Nooo

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 09-08-2009 21:28 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Waarom moet het strafbaar zijn ?

Ik dacht dat wie zijn vrouw lief heeft , kastijdt haar .
Het kan ook een opvoedkundige cq corrigerende tikken kunnen zijn .
( kan ook als spel gezien worden als men aan SM doet Emoticon: Nice = uiteraard voor de liefhebbers )

wie zijn vrouw lief heeft , kastijdt haar .

U bent geslaagd Om Sid, U kent tenminste een Nederlands spreekwoord uit de vorige eeuw of zelfs nog eerder.
Emoticon: Laugh out loud

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 09-08-2009 14:41 Yogya-Bali wrote:
Als er egens op deze wereld een racistisch land is, dan is het wel RI

Is dit gegeven een conclusie van een nationaal of een internationaal onderzoek of komt deze wijsheid uit je eigen koker YB? In jouw ogen is iemand nml. snel een racist. Ook mij heb je er ooit van beschuldigd.
Natuurlijk mag jij dit vinden, maar of dit allemaal conform de waarheid is is een tweede en zodoende zet ik er een hele grote vraagteken achter.

(trouwens de holocaust wordt steevast ontkend door de moslim majority die dat 1 van de grootste leugens van de eeuw vindt....wederom...tel uit je winst).

Dat is zondermeer een gebrek aan historisch besef en niet goed te praten. Maar volgens de leider van de VVD, de heer Mark Rutte valt dit onder de vrijheid van meningsuiting en moet dat kunnen. Ook haatzaaien en het beledigen van groepen in de samenleving moet volgens hem niet langer strafbaar zijn. We kunnen inderdaad de winst uit gaan tellen YB. Maar ondanks deze ontkenning voel jij je weer zeer happy tussen de miljoenen moslims en ben je daarentegen banger voor de hindoe-mentaliteit op Bali. (volgens jouw posting op 2 augustus)
En nu wordt het nog warriger. Ook de Chinese cultuur en manier van denken (of het nou boeddhisme of confucianisme betreft) kan jouw goedkeuring ook al niet wegdragen omdat het een behoorlijke dosis materialisme bevat. Jij verkiest de Europese mentaliteit, terwijl ik altijd lees, zie en hoor dat het materialisme juist een kenmerk is van het rijke westen als moderne consumptiemaatschappij.
Ruw gezegd komt het er hier op neer dat alles wat niet Europees is volgens jou niet deugt.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Nou Sapolidi,

Voor diepgravend onderzoek hoef je niet ver te gaan. Zet hier de TV is aan !
Racisme is er zeker , en niet van die kleine beetjes ook. Met als gevolg soms 1000 den doden !

Door het regeringsbeleid hier en het verplaatsen van bevolkingsgroepen naar andere eilanden is dit zeker aan de orde. Bomaanslagen,complete burgeroorlogjes worden en werden uitgevochten. En dan hebben we het over binnenlandse aangelegheden.
Nog nieteens over buitenlandse aangelegenheden.

En Sapolidi, als je wat langer op Bali en in andere delen van RI verblijft, gedurende langere tijd, begrijp Ik YB in iedergeval wel heel goed. Het is niet zozeer dat YB bang is, hij doorziet vrij goed de verschillen in de Balinese en niet Balinese cultuur in RI.

En als je het dan over een keuze hebt, begrijp ik heel goed dat Bali niet snel een favoriet is. Bali is verstikkend als je deelneemt aan de Balinese maatsschappij. In veel opzichten. Dat strekt wel iets verder dan de gangbare corruptie alleen.
Voor vakantie is Bali leuk.

It's only kinky the first time.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 10-08-2009 03:23 schreef sapolidi: Is dit gegeven een conclusie van een nationaal of een internationaal onderzoek of komt deze wijsheid uit je eigen koker YB? In jouw ogen is iemand nml. snel een racist. Ook mij heb je er ooit van beschuldigd.

De Nederlandse anti-discriminatielobby zou er een volle dagtaak voor honderden mensen aan hebben. Als ik telkenmale dat mijn gezin wordt gediscrimineerd - zowel door wettelijke instanties als door individuen/groepen - in actie zou moeten komen, dan heb ik daar ook een dagtaak aan. Ik probeer mijn kinderen juist te harden en te wapenen tegen dit soort uitingen/acties zodat ze wat sterker in de wereld komen te staan. Maar ook het racisme onderling is gigantisch...toevallig nog 2 dagen geleden een lange discussie over gehad met enigen die zelf als Indonesier ook vonden dat het soms de spuigaten uitloopt en doorgaans als politiek instrument wordt gebruikt door bepaalde groeperingen....dit weer n.a.v. het moeten vermelden van religie bij vele instanties en streek van herkomst (m.a.w. etnische afkomst). Enige weken geleden was er zelfs een uitspraak van een politicus dat een kandidaat van Buginese afkomst (lees: presidentskandidaat Jusuf Kalla) nog niet geschikt is president te worden.
Terug naar racisme richting mijzelf en gezin: ik persoonlijk kan er redelijk mee leven.....op deze wijze beleef ik eens de andere kant van de medaille waarmee allochtonen in NL ervaring hebben. Kan nooit slecht zijn voor je eigen vorming om eens aan de andere kant te staan.

Ook de Chinese cultuur en manier van denken (of het nou boeddhisme of confucianisme betreft) kan jouw goedkeuring ook al niet wegdragen omdat het een behoorlijke dosis materialisme bevat. Jij verkiest de Europese mentaliteit, terwijl ik altijd lees, zie en hoor dat het materialisme juist een kenmerk is van het rijke westen als moderne consumptiemaatschappij.

Als u een beetje kennis hebt van de Chinese cultuur en denkwijze, dan zou u weten dat deze doordrenkt is met puur materialisme. Materialisme in de westerse cultuur is een uiting van de economische vooruitgang en welvaart aldaar; iets heel anders dan dat het ingebed zit in een manier van denken en filosofie van een volk.

spacer line  

On 10-08-2009 06:47 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]

De Nederlandse anti-discriminatielobby zou er een volle dagtaak voor honderden mensen aan hebben. Als ik telkenmale dat mijn gezin wordt gediscrimineerd - zowel door wettelijke instanties als door individuen/groepen - in actie zou moeten komen, dan heb ik daar ook een dagtaak aan. Ik probeer mijn kinderen juist te harden en te wapenen tegen dit soort uitingen/acties zodat ze wat sterker in de wereld komen te staan.

Maar ook het racisme onderling is gigantisch...toevallig nog 2 dagen geleden een lange discussie over gehad met enigen die zelf als Indonesier ook vonden dat het soms de spuigaten uitloopt en doorgaans als politiek instrument wordt gebruikt door bepaalde groeperingen....dit weer n.a.v. het moeten vermelden van religie bij vele instanties en streek van herkomst (m.a.w. etnische afkomst). Enige weken geleden was er zelfs een uitspraak van een politicus dat een kandidaat van Buginese afkomst (lees: presidentskandidaat Jusuf Kalla) nog niet geschikt is president te worden.
.

Dat mensen " anderen" (niet je zelf en " soortgenoten" ) anders zien is normaal en menselijk.
Het gaat alleen naar de behandeling van die "anderen" , worden ze goed behandeld zoals je zelf behandelt wil worden ?
Hebben ze dezelfde ruinte of of rechten ?
Of worden ze anders behandeld (gediscrimineerd )omdat ze anders ") zijn ?
En dat hun burgerrechten worden gewaarborgd ?

En daar gaat het om .

Het is logisch dat een Tukker (met hun volkskenmerken) , een Rotterdammer , Mokummer , Limburger , Friezen (ook buitenlander ?) , Marokaanse , Turkse Nederlanders etc " anders" op elkaar zullen reageren.
Zolang ze maar de burgerrechten van de " anderen" respecteren , en de anderen even goed behandelen zoals ze zelf behandeld willen worden.

En daar gaat het om .

Over discriminatie (groot en beladen woord) of de anderen " anders" behandelen , heb ik zelf als ervaringsdeskundige (>40 jr) ondervonden.
Vanaf mijn aankomst in 1968 ,tijdens mijn studententijd , toen wij (Niet blanke " medelanders" = lees Indische Nederlanders , Surinamers , Antilianen , Zuid Molukkers ) het zelf moeten ondervinden bij het zoeken van studentenkamer , (vakantie)werk , uitgaan (Disco) .Bij de meisjes hebben "we" geen problemen Emoticon: Party! .
Ik in ieder geval niet.
Ik werd meermalen keren aan de deur geweigerd , omdat ik geen "lid" bent.
Uiteraard kon ik overal binnenkomen , maar het is toch vreemd om zelf te ervaren dat je aan de deur geweigerd wordt.
Terwijl je blanke (Nederlanderse student/e) waar je samen op stap ging wel binnen kunnen komen , terwijl ze geen lid waren.
En ze wonen ook indezelfde campus /uint.
Ik heb in 4 grote Nederlandse studentenstad gewoond , dus het is niet wat incidenteel gebeurde.

Over de anders aankijken in Indonesia naar de andere suku (ethnische groep) is ook " normaal" .
Daar wordt ook de universele principe " eigen mensen (familie en vrienden , partijgenoot , streekgenoot , dorpsgenoot) eerst .
En dan pas de anderen.
Het is universeel , men zal verdomd hypocriet zijn als men durf te beweren dat het niet zo is .

Alleen moet men de burgerrechten van de " anderen" respecteren , dus zal de goede man /vrouwop de beste plaats komen(bij een job) als hij aan de voorwaarden voldoen.
Kan een Somalier een blanke job krijgen als hij aan de eisen voldoen (en geen gelul met positieve discriminatie) .

Ik heb in de afgelopen 40 jaar ook kleine irritaties onderrvonden , maar altijd overwonnen , omdat ik aan de eisen kan voldoen.

Vandaar dat ik echt verlangde om ingeburgerd te worden op het nivo van NT-1 .
Dan kan ik de waanzin van sommige ambtenaren , de burocratie , achter andere afdelingen/personen verschuilen , de rotte/ geldverslindende systeem blootleggen .

bisa dicek of makemyday .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

YB: tegen discriminatie ingaan leer je al snel af in RI. Compleet moedeloos zou je er van worden. Ik wil er mijn tijd niet eens aan voldoen. Kennis van me werd er enkele dagen geleden nog van beschuldigd 'zo'n lafaard van een Christen' te zijn. En dat was een kapolres die dat zei.

In Nederland zou je hier een enorme heisa over krijgen, hier is het doodnormaal en zal het ook altijd door blijven gaan. Klachten komen toch niet aan bij de juiste instantie (IS er wel een instantie zou ik bijna vragen). Kogel door zijn kop is niet echt een optie die Nederlanders voor mogelijk houden, maar er zijn Christenen voor minder vermoord hier.

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Op 10-08-2009 06:47 schreef Yogya-Bali:

[quote verwijderd]

Terug naar racisme richting mijzelf en gezin: ik persoonlijk kan er redelijk mee leven.....op deze wijze beleef ik eens de andere kant van de medaille waarmee allochtonen in NL ervaring hebben. Kan nooit slecht zijn voor je eigen vorming om eens aan de andere kant te staan.

Mijn ervaring was in Bali dat er toch een beetje tegen je op wordt gekeken, ivm met opleiding en geld etc. En dat ze proberen op allerlei manieren zoveel mogelijk aan je te verdienen. Ik voelde me over het algemeen een 'wandelende portemonnee' en dat ik ook zo behandeld werd. Daarom wel lekker om weer naar Nederland te gaan. Maar welke ervaringen heb jij dan, dat je het vergelijkt met de manier waarop allochtonen in NL behandeld worden?
Want mijns inziens worden die toch over het algemeen bestempeld als minderwaardig, zonder opleiding, armoedig, crimineel. Dat is toch wel een heel andere insteek.....

Waar ik me trouwens ook altijd over verbaas is dat Nederlanders hier in NL zo hameren op integratie van allochtonen. Een allochtoon die zijn eigen taal blijft spreken en zijn eigen kleren blijft aantrekken is toch eigenlijk not done.....terwijl het grootste gedeelte van de Nederlanders op Bali niets anders deed. De meesten, ook degenen met de grootste bedrijven, spraken vrijwel geen Indonesisch en trokken vooral op met de Nederlandse gemeenschap....dan plaats je jezelf misschien ook wel een beetje buiten de samenleving?

spacer line  

On 10-08-2009 06:47 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]

Enige weken geleden was er zelfs een uitspraak van een politicus dat een kandidaat van Buginese afkomst (lees: presidentskandidaat Jusuf Kalla) nog niet geschikt is president te worden.
.

Jusuf Kala heeft gewoon geen steun van de bevolking .

Bij de Golkar werd zijn stoelpoot ook doorgezaagd door de jongere generatie Golkar mensen.

Moeten de Indonesiers een Buginees die toevallig Moslim is gaan kiezen als president.?
Dacht het niet ," we" doen niet aan " positieve" discriminatie .

spacer line  

On 10-08-2009 09:45 NoviKirana wrote:

[quote removed]

Want mijns inziens worden die toch over het algemeen bestempeld als minderwaardig, zonder opleiding, armoedig, crimineel. Dat is toch wel een heel andere insteek.....

Waar ik me trouwens ook altijd over verbaas is dat Nederlanders hier in NL zo hameren op integratie van allochtonen. Een allochtoon die zijn eigen taal blijft spreken en zijn eigen kleren blijft aantrekken is toch eigenlijk not done.....terwijl het grootste gedeelte van de Nederlanders op Bali niets anders deed. De meesten, ook degenen met de grootste bedrijven, spraken vrijwel geen Indonesisch en trokken vooral op met de Nederlandse gemeenschap....dan plaats je jezelf misschien ook wel een beetje buiten de samenleving?

1.Das kloft

2. Alweer , das kloft .

havana45
User
spacer line

[

[quote verwijderd]

Als u een beetje kennis hebt van de Chinese cultuur en denkwijze, dan zou u weten dat deze doordrenkt is met puur materialisme. Materialisme in de westerse cultuur is een uiting van de economische vooruitgang en welvaart aldaar; iets heel anders dan dat het ingebed zit in een manier van denken en filosofie van een volk. [/quote]

Niet voor niets wordt de Nederlander "de chinees van het westen genoemd"!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dit vanwege dezelfde soort handelsgeest; niet zozeer vanwege het hebben van een op materialisme geente filsofie c.q. cultuur.

spacer line  

Terug naar de topic ervaring met inburgeringstoets Emoticon: Wink kan ik voorlopig concluderend dat het een janboel is , geldverslindende werkverschaffing , kost de gemeenschap (u en ik) 12.000 eurie per kop(volgens een artikel ).

Er wordt willekeur bedreven door incompetente beslissingsambtenaar (in mijn persoonlijk geval een allochtone Nederlandse ).
Hoe grappig , een dijenkletser verhaal .

Er wordt ook anders gehandeld in verschillende gevallen.
Bij mij is bekend (uit de mond van de hfdjuriste van de gemeente herself ) dat een bepaalde groep een vrijstelling hebben . Moet nog bevestigd worden door mijn " advocaten" (rechtsbijstandverz) .
Zo Ya , dan wordt er gediscrimneerd door de overheid , heb al een telefonisch gesprek gehad met 2 mensen van de Ministerie ( geadviseerd om het onder de aandacht van de minister te brengen) k, met de wethouder , PR man , mailwisseling met een lid van een 2de kamerfractie , de CGB Commissie Gelijke behandeling .

Ze zijn allemaal verbaasd dat ik gerekend werd tot mensen die een NT-1 nivo niet hebben.

Nogmaals een Kafka achtige situatie waar ik met verbijstering en leedvermaak heb moeten ondervinden.
Los van de materiele schade (telefoontjes , aangetekendbrieven etc )en de immateriele schade ( raak " overspannen " Emoticon: Nice ) .

Kan ik een boek over gaan schrijven . Emoticon: Yes!
" De mislukte Integratie in de Lage landen ? "

Ikke niet weten , ikke niet kennen Nederlandse taal en cultuur .

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Met dit laatste hebt u 300% gelijk......de hele inburgeringstoets is een belachelijke draak die geld- en tijdverslindend is. Het zou beter zijn de betreffende ambtenaren die hier achter zitten een toets te laten doen hoe men om dient te gaan met een multiculturele samenleving - een mij. waarin alle bewoners van NL woonachtig zijn - dan dat men gaat mikken op een of ander nauw, eng, statisch gegeven van cultuur. Ik denk dat zelfs menige Nederlander, die lang buiten patria heeft vertoefd, voor een dergelijke toets zou zakken (incluis moi).

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 10-08-2009 09:45 NoviKirana wrote: Mijn ervaring was in Bali dat er toch een beetje tegen je op wordt gekeken, ivm met opleiding en geld etc. En dat ze proberen op allerlei manieren zoveel mogelijk aan je te verdienen. Ik voelde me over het algemeen een 'wandelende portemonnee' en dat ik ook zo behandeld werd. Daarom wel lekker om weer naar Nederland te gaan. Maar welke ervaringen heb jij dan, dat je het vergelijkt met de manier waarop allochtonen in NL behandeld worden?
Want mijns inziens worden die toch over het algemeen bestempeld als minderwaardig, zonder opleiding, armoedig, crimineel. Dat is toch wel een heel andere insteek....

U schrijft het zelf al: continu te worden behandeld als een wandelende portemonnee en daarmee dus compleet ontmenselijkt worden. Ook dat soort discriminatie met godsdienst dat Yerun al heeft aangeduid. Dat komt dus ook in NL voor richting allochtonen. Dehumanisering vindt ook in NL plaats - hoewel niet vanwege vermeende rijkdom maar negatiever (als profiteur van het zorgstelsel). Maar dehumanisering blijft hetzelfde.
Daarnaast zijn er gewoon van rechtswege vele discriminerende wetsregels die een non-staatsburger zwaar achterstellen (er komt gelukkig wel enige positieve verandering in). Ook het feit dat je hier niet kan integreren - puur omdat men dat niet toestaat vanwege sterke xenofobie.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Xenofobie die vanuit de overheid verspreid wordt onder de gewone man. Alleen de allergewoonsten (die zonder tv voornamelijk) zijn dan weer een uitzondering want wereldvreemd dat ze zijn staan ze redelijk open voor het onbekende.

spacer line  

On 10-08-2009 11:32 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]

Ook het feit dat je hier niet kan integreren - puur omdat men dat niet toestaat vanwege sterke xenofobie.

Integratie kan alleen maar lukken na jarenlangeproces waar de gastheer en de gasten elkaar willen accepteren en respecteren. als gelijken .

Ik kan me niet voorstellen dat een blanke expat met een niet oosterse achtergrond zo maar kan integreren.
Het is een illusie , daarnaast spelen ook andere factoren zoals economische verschillen , opleiding en vorming.

In de afgelopen 40 jaar heb ik veel Nederlanders gezien tijdens hun omgang met de Indonesiers , in Nederland en in Indonesia .
Heb ook kunnen zien dat er vershillen zijn tussen die Nederlanders onderling en hun Indonesische relaties (vrouw-+ aangetrouwde familie , verloofde-vriendin) .

Kan ook voorzichtig concluderen dat de zogenaamde wandelende dompet hidup " gevoel" bij sommigen een beetje overdreven is , hangt ook af van welke verhoudingen men op dat moment heeft.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Dat laatste voel ik elke dag (ben er wel bijna immuun voor geworden)....ga gewoon maar eens wat kopen...in vrijwel elke toko of restoran (als er geen prijs is vermeld uiteraard)....ook al kom je er al jaren achtereen, dag dag uit.
Als het een illusie is dat een blanke expat met een niet oosterse achtergrond niet zo maar kan integreren, wat is men dan in NL aan het doen? Dat zou inhouden dat het omgekeerde ook niet kan.....in mijn Nederlandse vriendenkring zie ik toch wel velen met een Ind(ones)ische achtergrond die uitstekend integreren (assimileren is weer iets anders) en functioneren. Als men hetzelfde hier zou willen, word het je gewoonweg niet toegestaan door de autochtoon (van welke opleiding en achtergrond dan ook); acceptatie is een ander iets, dat is redelijk goed mogelijk.

spacer line  

Ik zou er niet aan moeten denken om me te integreren in de Indonesische maatschappij…veels te primitief!

spacer line  

On 10-08-2009 12:24 Yogya-Bali wrote:
Als het een illusie is dat een blanke expat met een niet oosterse achtergrond niet zo maar kan integreren, wat is men dan in NL aan het doen?
Dat zou inhouden dat het omgekeerde ook niet kan.....in mijn Nederlandse vriendenkring zie ik toch wel velen met een Ind(ones)ische achtergrond die uitstekend integreren (assimileren is weer iets anders) en functioneren..

We moeten hier de verschillende termen niet door elkaar halen.

Een blanke expat is anders dan de blanke migrant , is weer anders dan de blanke pensionado' s.
Je moet maar lezen het boek van Max de Bruin (De Expat) , dat zijn toch een zooitje ongeregelde aso' s. Zo laatdunkend over hun gastland en inwoners.

Bij de buitenlandse expat in Nederland er ook geen integratieproces aanwezig .
Hoe ze over het land en hun bewoners denken weet ik niet.
Hoogstens de ervaringen van expats zoals "Living with the Dutch " ( boekje staat ergens op mijn boekenplank).
Van Indonesische expats weet ik dat ze ook niet zo maar "socialiseren" met de autochtone Nederlanders.
Ze hebben hun eigen vriendenkring van ongeveer dezelfde level. Hun kinderen en echtegenoten hebben ook hun eigen " clubs" , vriendenkring.

Indonesische studenten hebben hoogstens hun Nederlandse medestudentenen als "vrienden" waar ze tijdelijk mee omgaan .Het gebeurt weleens dat ze verkering hebben met Nederlandse meisjes en sommigen van hun zijn ook ermee getrouwd.
Met de hand te tellen. Voorzover ik me kan beoordelen zijn er weinig fricties bij die koppels , vaak zijn het studiegenoten , of ongeveer van dezelfde level.

Indonesische migranten (werken-wonen) hebben gewoon hun eigen sociale kontakten , met hun landgenoten(er zijn veel Indonesische clubs) en tussen hun Nederlandse buren.
Als sommigen ook getrouwd zijn met een autochtone meisje . hebben ze ook iets meer sociale contacten met de autochtone aangetrouwde familie.

" socialiseren" = going native Emoticon: Wink
Zelf hier zie ik nuanceverschil met de blanke expat/migrant/handelaar etc die " going" native gaan in Indonesia.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 10-08-2009 06:21 oyibo wrote:
Nou Sapolidi,
Voor diepgravend onderzoek hoef je niet ver te gaan. Zet hier de TV is aan !
Racisme is er zeker , en niet van die kleine beetjes ook. Met als gevolg soms 1000 den doden !

Moet ik hieruit concluderen dat er op de tv tacistische propaganda wordt uitgezonden met als gevolg die duizenden doden?
Als dit echt het geval zou zijn dan moet dit feit toch ook de westerse media halen dunkt me. Een oppositie leidster in het voormalige Birma die huisarrest krijgt is hier al voorpagina nieuws.

Door het regeringsbeleid hier en het verplaatsen van bevolkingsgroepen naar andere eilanden is dit zeker aan de orde. Bomaanslagen,complete burgeroorlogjes worden en werden uitgevochten. En dan hebben we het over binnenlandse aangelegheden
Nog nieteens over buitenlandse aangelegenheden.

En komt dit allemaal doordat Indonesië een racistisch land is? Waar daar ging het over.

En Sapolidi, als je wat langer op Bali en in andere delen van RI verblijft, gedurende langere tijd, begrijp Ik YB in iedergeval wel heel goed. Het is niet zozeer dat YB bang is , hij doorziet vrij goed de verschillen in de Balinese en niet Balinese cultuur in RI.

Hij schrijft anders letterlijk dat hij banger is voor de hindoe-cultuur op Bali en daar reageer ik op. Het woordje banger is trouwens de vergrotende trap van bang, wat meteen impliceert dat hij zich tussen de moslims op Java ook niet erg op z'n gemak voelt.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Als dit echt het geval zou zijn dan moet dit feit toch ook de westerse media halen dunkt me. Een oppositie leidster in het voormalige Birma die huisarrest krijgt is hier al voorpagina nieuws.
EEn of meer doden, dat interesseert de pers zich geen moer.
Als het verpakt wordt in sensatie, en zieligheid dat lijkt het criterium te zijn van de Nederlandse pers.
En de Indonesische pers moet rekening houden, met het geen ze daar als belangrijker islam overtuiging, niet mogen tegen spreken

Hij schrijft anders letterlijk dat hij banger is voor de hindoe-cultuur op Bali en daar reageer ik op. Het woordje banger is trouwens de vergrotende trap van bang, wat meteen impliceert dat hij zich tussen de moslims op Java ook niet erg op z'n gemak voelt.

Wie is nou niet bang van welk geloof ook, zelfs de gelovigen zelf zijn bang, banger voor de dood, geloofs overtuigelingen,ergens voor gestraft te worden, voor hun onheil als ze iets verkeerd doen, bang dat ze bij hun 77 maagden niet kunnen komen.
En om aan te kondigen,dat de wereld wel eens zou kunnen vergaan, bidden ze het lichaam, van het kruis
reďncarnatie
vooral als je er zo er uit komt te zien,zoals foto afgebeeld

Wij, achterlijke gladiolen, hebben geleerd, dat als iets je niet bevalt dat je er dan tegen moet vechten. Jouw angsten zijn dus per definitie je vijanden. En tegen vijanden knok je. Je stopt ze in je snelkookpan, draait de deksel vast en saboteert de overdrukbeveiliging. Ziezo die zitten gevangen. We hebben rust.
Maar de oorzaak hebben we niet aangepakt. Oftewel het vuur onder de pan brandt nog steeds. De druk in onze pan stijgt nog steeds, maar gelukkig hebben we de beveiliging onklaar gemaakt. Na enige tijd explodeert onze pan toch met een oorverdovende knal. En iedereen zich maar afvragen hoe je zo verschrikkelijk door het lint kon gaan.......

Alles is hier te lezen door klikken Angsten

Ja waarom vraag je eigen dat nou af?, waar zouden ze bang of banger voor zijn…………. Emoticon: Cry Emoticon: Confused Emoticon:

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

On 13-08-2009 02:06 sapolidi wrote:

[quote removed]

Moet ik hieruit concluderen dat er op de tv tacistische propaganda wordt uitgezonden met als gevolg die duizenden doden?

[quote removed]

En komt dit allemaal doordat Indonesië een racistisch land is? Waar daar ging het over.

[quote removed]

Onze werkschuwe linkse beroepsdemonstrant moest weer effen zijn 'frustraties van de nacht' ventileren. Zijn linkse ‘stekkie’ was zeker weer offline dus dan maar hier, op het Indonesia forum, zieken...

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 13-08-2009 11:35 ouwe bekende wrote: [

Onze werkschuwe linkse beroepsdemonstrant moest weer effen zijn 'frustraties van de nacht' ventileren. Zijn linkse ‘stekkie’ was zeker weer offline dus dan maar hier, op het Indonesia forum, zieken...

Ha die OB, ook weer boven water?
Had je ook nog iets inhoudelijks te melden? Ik vind het elke keer frapant dat die rechtse jongens bij gebrek aan argumenten zich gedwongen voelen om op de man te spelen met de hun gebruikelijke kroegtaal.
Maar ik kan er goed tegen hoor, vind het zelfs wel vermakelijk. ga door, ga door knul. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 12-08-2009 08:54 ouwe bekende wrote:
Ik zou er niet aan moeten denken om me te integreren in de Indonesische maatschappij…veels te primitief!

Nou, nou, nou. Primitiever dan jij kan haast niet wel? Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,819,210 topic views - 234,905 posts - 13,695 topics - 25,622 members - last post @ 13-11-2019 20:28 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,615,333 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com