indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login
Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 01-08-2009 15:14 mister robert wrote:
Kijk veel mensen gaan, of beter 'moeten', als ze Indonesie bezoeken, ook 'even' naar Bali. ...... Yogyakarta is al (snel) vervelend.

Yogya is meer dan alleen de toeristische gebieden. Als je je buiten Sosro en Prawiro waagt dan zit je ineens in het echte Java. Daarvoor hoef je niet naar Salatiga of Solo. Hou het hier al 18 jaar uit, kom geregeld in Salatiga en Solo maar verkies toch nog liever Yogya. Bali is een ander verhaal.......daar hebben we het al eerder over gehad, dat kan je van mij kado krijgen. Vrijwel elke plek op Bali is vergiftigd door het toerisme naast de mentaliteit van de hindoes die de rest wel afmaakt.

fyjack
User
User icon of fyjack
spacer line

ik begrijp niet dat jullie er zo'n hekel aan hebben om naar Bali te gaan
ik woon hier al lang genoeg om te weten dat het hier leuk wonen is
zal in java ook niet je van het zijn zeker de mensen daar,
kunnen er ook wat van, tuig noem ik dat.
als je zo praat is het in heel indonesia niet goed televen Emoticon: Angry

Jaag het geluk niet achterna maar omarm het als het op je pad komt

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 01-08-2009 17:50 fyjack wrote: ik woon hier al lang genoeg om te weten dat het hier leuk wonen is

Ik heb er lang genoeg gewoond (en kom er nog steeds geregeld door werk gedwongen) om te weten dat het niet leuk wonen is. De meesten houden hun fantasiewereldje van het laatste paradijs op aarde kunstmatig in stand. Als je er niet hoeft te werken, is het er goed toeven. Maar als je er je brood moet verdienen en met de Balinezen moet samenwerken, dan is het de slechtste plek in RI om te vertoeven en werken. Het is 100% per dag er op letten dat je niet wordt belazerd.......en dat maakt je moe en moedeloos als je er "zaken" moet doen. En als je dat door je werk doorhebt, dan merk je het ook op allerlei andere vlakken in het dagelijks leven aldaar.......het is een continu gevecht tegen fraude en oplichterij......een verre van prettige mentaliteit (dat is waar deze topic over ging) en dan kies ik veel liever voor de Nederlandse mentaliteit (of de Javaanse, Molukse, Buginese, etc.).

fyjack
User
User icon of fyjack
spacer line

ja kijk als je met bisnis bezig ben moet je op passen in heel Indonesia
ook wat het geld geven aan arme mensen,scholen ,kinderen enz,enz
dat is al lang zo maar dat is normaal niet hier .
ook in het leven heb je er mee temaken .
ik weet dat het op andere plaatsen niet anders is
en voor jouw bisnis is java toch beter hier hebben ze toch maar tweede hands spullen? Emoticon: Bye bye

fyjack
User
User icon of fyjack
spacer line

maar alle gek heid op een stokje
je moet als buiten lander hier niet gaan werken
leverd toch niets op
en er zijn zo veel mensen die geen baan hebben dus
laat het zo als het is er zijn mensen gelukkig in java en er zijn die bali leuk vinden
dus blij om naar huis tegaan niet dan Emoticon: Party!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik doe geen business in de vorm van im- of export maar werk voor een hoge Nederlandse instantie en tevens voor een gerenommeerd bedrijf (met buitenlandse leiding). Ik doe het werk wat een Indonesier zou (moeten kunnen) doen maar heb hier zoveel werk omdat telkenmale blijkt dat Indonesiers dat niet kunnen op de juiste wijze of binnen een ¨deadline¨, of omdat men binnen ¨no time¨ de boel belazert. Als in Nederland opgeleid persoon heb ik het voordeel dat ik georganiseerd kan werken en daardoor - met een Indonesisch salaris - nog altijd veel meer ¨productie oplever¨ (en juist resultaat) dan de gemiddelde Indonesier. Door het onbetrouwbare karakter van m.n. de Balinees geeft men dan de voorkeur aan een mede- of buitenlander omdat het gewoon niet anders kan. Wel hebben we Javanen, Bataks en Sasaks in dienst maar met de Balinezen hebben beide instanties het opgegeven. Daarnaast heb ik gelukkig het meeste werk op andere eilanden en denk er na 2 decennia werken, wonen en leven in RI zeker nog niet over om naar huis te gaan (wat is thuis uberhaupt? dat is voor mij allang Indonesia), maar ben wel ¨klaar¨ met Balinezen. Ik begrijp dat gedweep met Bali niet. Wat is er daar mooier dan op andere Indonesische eilanden?? Is het de islam-angst van de meeste buitenlanders? Ik ben ¨banger¨ voor de hindoe-mentaliteit en voel mij zeer happy tussen de miljoenen moslims (ondanks dat ik geen fan ben van de islam als religie maar met haar beleiders heb ik geen probleem). Ook droom ik niet van een ¨laatste paradijs op aarde¨ en sta met beide benen stevig op de grond wat mij veel werk oplevert; zoveel dat ik het af en toe niet aankan. Het veel grotere aantal Nederlandse clientele dat we hebben op Java (ca. 5x zoveel) i.t.t. Bali (zelfs pensionada´s) toont wel aan dat ik blijkbaar niet alleen sta in de voorkeur voor Java.

fyjack
User
User icon of fyjack
spacer line

Ik moet wel lachen
voor een hoge Nederlandse instantie en tevens voor een gerenommeerd bedrijf (met buitenlandse leiding).
Ik herhaal nog even wat je al gezegt heb op 11-12-08

Daarnaast doe ik wel degelijk inkopen voor een groot meubelbedrijf uit NL, en heb voorheen vrij vaak inkopen gedaan op Bali.......totdat de meerkosten de pan uit begonnen te rijzen en mijn afnemer daar geen heil meer inzag

En als je nu zeg dat je meubels verkoopt dan zijn wij er uit niet waar.
Dat hoge Nederlandse instantie en tevens voor een gerenommeerd bedrijf (met buitenlandse leiding). Laat dat maar zitten

Ook weten wij dat je het in Bali niet naar je zin heb klaar over dat is dat dan
Blijf lekker waar je zit en niet terug komen hoor vragen ze meschien geld aan je
Die je niet heb ,anders werk je hier niet voor een appel en een ei
en wie voor een kwartje geboren is wordt nooit een…………..
Blijf dus aan het werk houd je van de straat

Goed, gaan we nu weer verder met de Europeesche mentaliteit
En proberen we dat zonder op de man te spelen.
Ook dat heeft al eens iemand gezegt tegen jou

Nu wat ik bedoel met thuis is waar je het liefst ben in Nederland of hier.
Lekker thuis in je eigenhuis onder de zon , daar dromen veel mensen van niet waar
Dat is waar het om gaat , geen zorgen hebben ,geen stress,
het zat zijn van dat gejaag weg uit die sleur op naar het
Het laatste
laatste paradijs op aarde
ps als je komt de koffie staat klaar gratis

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Niet op de man spelen heb je gelijk in. Maar ik ben verre van een meubelboer. Alleen langs de kantlijn mee ingelaten maar inmiddels al geruime tijd niet meer. Minachtend doen is een typisch kwaaltje van meubelboeren.
Ik werk verre voor een appel en ei......hoewel ik mijn inkomen verdien in Rupiahs. En dat hoeft nog altijd geen appel en een ei te zijn; ben ook niet voor een dubbeltje geboren. Ik heb hier een inkomen dat ik in NL niet zou halen (zelfs in harde Euro´s uitgedrukt wellicht maar net) en dat komt puur door organisatorisch en logisch denken. Vele Indonesiers zouden dit dus ook kunnen halen als ze meer gestructureerd zouden kunnen werken; een tekort in de cultuur en educatie. Dus baan afnemen van de Indonesier?? Verander dan eerst maar eens iets aan de cultuur en de opleidingen.
Dan terug naar de opener van het item: ¨......telkens ik terug thuis kom uit bali krijg ik het echt moeilijk met de Europese mentaliteit, het valt me dan wel echt op dat wij echt niet goed bezig zijn, hier is het echt ieder voor zich en hoe meer hoe liever en daar word ik niet goed van.¨
En daarmee ben ik het verre van eens. Ik verkies de Europeesche mentaliteit verre boven een mentaliteit (en zorg) die (juist) niet verder gaat dan de familie of de banjar (en misschien nog het eiland of de godsdienst) waardoor hele hordes mensen worden beschouwd als ¨minder¨ en dus rijp zijn om geript te worden ten gunste van de eigen groep/clan; een mentaliteit die ik duidelijk terug vind op Bali. Als de item-opener niet goed wordt van het ieder voor zich en hoe meer hoe liever, dan moet men gewoon niet naar Bali gaan dat juist een extreem voorbeeld daarvan is. Als men enige kennis heeft van de Balinese cultuur dan zal men dit toch moeten zien. Zowel het hindoeisme als de Chinese cultuur/manier van denken (of het nou boeddhisme of confucianisme betreft) hebben een behoorlijke dosis materialisme in hun religie c.q. cultuur.
Maar goed, hou de koffie warm, maar niet zo denigrerend met gratis want ik kan er genoeg van betalen. Lijkt me aardig onder het genot van een koffie eens verder te babbelen.

Hakbarrr
User
spacer line

Precies daarom ben ik dus hier, zodat ik niet langer hoef mee te betalen aan de vakantie van Willem. Veel plezier Willem, mensen hier begrijpen geen zak van dit soort verhalen, ze werken allemaal voor hun geld en de meesten hebben nog nooit van vakantie gehoord.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 14-08-2009 03:56 Hakbarrr wrote:
Precies daarom ben ik dus hier, zodat ik niet langer hoef mee te betalen aan de vakantie van Willem . Veel plezier Willem, mensen hier begrijpen geen zak van dit soort verhalen, ze werken allemaal voor hun geld en de meesten hebben nog nooit van vakantie gehoord.
Het idee dat de 'nieuwe generatie Nederlanders' dit nu gaan doen lijkt me wel iets. Er zijn er genoeg van inmiddels, ze hoeven alleen nog maar te gaan werken nu. Emoticon: Shut up!

Verder denk ik dat Willem zijn eigen belastingen gewoon betaald heeft, waardoor hij rechten heeft opgebouwd, dus dat jij zijn vakanties betaald lijkt me een beetje onzinnig.

spacer line  

Ach als ik geen ongeluk had gehad had ik net als iedereen gewerkt en had ik ook naar Indonesie gegaan verder geef ik liever het geld daar uit en steun ik liever die arme mensen.
En vergeet niet dat ik een half jaar op een houtje moet bijten bij wijze van spreken heb geen auto enz enz
Tja en heb toch 36 jaar gewerkt dus heb ook genoeg premie betaald kijk maar eens wat 1 vluchteling kost!!!!
Vanaf het moment dat ze hier komen dat wil jij niet weten die uitkering is daar maar een lachertje bij.

senior
User
User icon of senior
spacer line

Willem, gewoon niet reageren op dat soort berichten, jij hebt recht op die uitkering en als je dan op vakantie kan moet je dat gewoon doen

hati hati, pelan pelan

spacer line  

On 14-08-2009 10:47 willemgeheim wrote:
Ach als ik geen ongeluk had gehad had ik net als iedereen gewerkt en had ik ook naar Indonesie gegaan verder geef ik liever het geld daar uit en steun ik liever die arme mensen.
En vergeet niet dat ik een half jaar op een houtje moet bijten bij wijze van spreken heb geen auto enz enz
Tja en heb toch 36 jaar gewerkt dus heb ook genoeg premie betaald kijk maar eens wat 1 vluchteling kost!!!!
Vanaf het moment dat ze hier komen dat wil jij niet weten die uitkering is daar maar een lachertje bij.

Als je in staat bent om dagelijks op een forum te typen dan lijkt het mij dat je ook wel in staat bent om bepaald soort werk te verrichten en hoef je dus niet op jonge leeftijd al te gaan ‘uitkeringtrekken’ in Azië…? Volgens mij keuren ze in NL nog steeds mensen veels te makkelijk af.

spacer line  

Ja jij weet het vast beter als iemand een lepel kan vasthouden kan hij in het bejaardenhuis werken zo is het toch...?
Ik ben elektromonteur en overal vragen ze diploma's dus een andere baan...
Verder ben ik de 50 gepasseerd en ook dat werkt niet mee maar laat iedereen lekker jaloers zijn ik geniet met volle teugen in IR ....2 keer per jaar....heeeerlijk...
O ja ik heb werk hoor alleen doe ik dat vrijwillig omdat ik zinnig werk wil doen en echt geen werk ga doen wart ik niet wil en kan achter een of ander lopend bandje.
Zit liever op het topic te typen... Emoticon: Party!
Dus als je in staat bent om iedere dag naar het toilet te gaan dan heeft de oude bekende een baan voor je....ben benieuwd wat voor een baan.....als playboy. Emoticon: Smile

spacer line  

Jouw valt niks te verwijten, je bent slecht een product van het Nederlandse ‘systeem’.
Je maakt slechts gebruik van de geboden faciliteiten…toch?

spacer line  

Dat zonder meer en ik heb daar recht op heb in beide benen ijzer zitten en als het koud is dan heb ik er veel last.
Mijn knie doet het ook al niet zo best...
Kan maar een paar honderd meter lopen maar das genoeg de scooter in IR brengt me overal....
Ze moeten eerst een andere groep mensen aanpakken maar daar mag ik niet over praten want dan discrimineer je....die kosten pas geld en hebben nooit een dubbeltje bijgedragen maar zoals je al aangaf het Nederlandse Systeem...
Maar om mij aan het werk te gaan zetten in deze conditie is onzin...

rosch
User
spacer line

selamat sore,
het is typisch nederlands om te zeuren
bali is toch alleen maar om te genieten en te relaxen en je vooral niet druk te maken
ben net terug van een reis door Indonesie, waarvan 8 dagen Bali
bijna alleen maar leuke contacten gehad en lieve mensen ontmoet
en als je een keer bij de neus wordt genomen, waar praat je dan in godsnaam over in euro's

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Sorry, we zijn niet allemaal op vakantie en we hebben ook niet allemaal Euro's.

sapolidi
User
User icon of sapolidi
spacer line

On 18-08-2009 14:24 Yogya-Bali wrote:
Sorry, we zijn niet allemaal op vakantie en we hebben ook niet allemaal Euro's.

Klopt. Maar we zijn ook niet allemaal zakenlui of langdurig in Indonesië wonenden.

spacer line  

On 14-08-2009 12:45 willemgeheim wrote:
Ja jij weet het vast beter als iemand een lepel kan vasthouden kan hij in het bejaardenhuis werken zo is het toch...?
Ik ben elektromonteur en overal vragen ze diploma's dus een andere baan...
Verder ben ik de 50 gepasseerd en ook dat werkt niet mee maar laat iedereen lekker jaloers zijn ik geniet met volle teugen in IR ....2 keer per jaar....heeeerlijk...
O ja ik heb werk hoor alleen doe ik dat vrijwillig omdat ik zinnig werk wil doen en echt geen werk ga doen wart ik niet wil en kan achter een of ander lopend bandje.
Zit liever op het topic te typen... Emoticon: Party!
Dus als je in staat bent om iedere dag naar het toilet te gaan dan heeft de oude bekende een baan voor je....ben benieuwd wat voor een baan.....als playboy. Emoticon: Smile

Willem, ik kwam net een uitvergroting van jouw avatar op het net tegen…
Zo te zien valt het allemaal wel mee met je handicap…
Hier het bewijs: moira.blog.com/2009/08/19/indahnesia-2/
Ik zou als ik jouw was toch wat voorzichtiger zijn met het plaatsen van ‘actie’ foto’s op het net….

Die site is trouwens echt een aanrader! Grote vraag is natuurlijk wie is die ‘rdnet’.
Moet wel iemand van hier wezen…laten we eens raden…Guna2 misschien? Emoticon: Smile

spacer line  

Dus als je op zo,n stoeltje kunt zitten laat me niet lachen....je bent nog stommer als ik dacht...zelfs een varken komt met zijn iq nog torenhoog bij jou uit en het onterechte verhaal hoor je nog van.... Emoticon: Smile

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 21-08-2009 08:31 ouwe bekende wrote: Guna2 misschien?

Nope. Ik heb gisteren een WHOIS gedaan, maar die lukte niet. Zal straks nog wat proberen, ben namelijk ook benieuwd.

spacer line  

On 21-08-2009 09:55 guna2 wrote:

[quote removed]

Nope. Ik heb gisteren een WHOIS gedaan, maar die lukte niet. Zal straks nog wat proberen, ben namelijk ook benieuwd.

Nu wordt het wel heel erg spannend. Tis wel iemand die goed kan schrijven, blijven er dus weinig over hier....of zou SA ons jarenlang in de maling hebben genomen en kan ie in het echt gewoon heel goed schrijven....?

Een WHOIS gaat niet werken denk ik op zo'n blog.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 21-08-2009 10:05 ouwe bekende wrote: Een WHOIS gaat niet werken denk ik op zo'n blog.

Daar kwam ik dus achter. Gisteren had ik geen tijd om wat anders te proberen. Dat ga ik nu doen. Tenzij iemand er al achter is, natuurlijk.

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Hier het bewijs:
Smeerlappen!
Dit is geen Europesche mentaliteit maar HOLLANDSE!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

open new topic | reply to this topic | newest topics | active topics | login

65,338,756 topic views - 229,477 posts - 13,648 topics - 19,983 members - last post @ 19-12-2018 13:11 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

110,244,682 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com