indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

• Binnenkort trekken de Amerikanen zich terug uit Irak maar er zijn zveel wapens in omloop zoals in iedere oorlog, wie gaat die inzamelen ??

Daarom deze vraag .....

Voorbeelden

• de wapens van de Vietnam-oorlog zijn o.a. in de Philipijnen belandt ... bij Abu Sayaf .....

• Oorlog in Bosnia k, in A'Dam schijn je in sommige diskotheken voor 5,- een handgranaat te kunnen kopen .... goedkoper en makkelijker kun je het niet maken .....

Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

kiwimave
    User
    User icon of kiwimave
    spacer line

Beste Anis,

Beland is met een d, niet dt

Gracias. Sama sama

Indoboy20
    User
    spacer line

Nu we toch bezig zijn, discotheek schrijf je met een c.

senior
    User
    User icon of senior
    spacer line

Nou even dan: Amsterdam word gewoonlijk zo afgekort: A'dam, dus niet A'Dam

Volgende... Emoticon: Laugh out loud

hati hati, pelan pelan

sapolidi
    User
    User icon of sapolidi
    spacer line

On 01-08-2009 20:35 kiwimave wrote:
    Beste Anis,

Beland is met een d , niet dt

Nee hoor Kiwimave, Anis heeft volkomen gelijk.
    Het hele werkwoord is belanden. De stam van het werkwoord is beland en in de tweede persoon enkelvoud in de tegenwoordige tijd komt er een t achter.
    Dus wordt het belandt

Indoboy20
    User
    spacer line

Nee sapolidi je hebt het mis, in de context van deze zin "de wapens van de Vietnam-oorlog zijn o.a. in de Philipijnen belandt" is het een voltooid deelwoord, de wapens Zijn beland.

Een regelmatig voltooid deelwoord eindigt altijd op een -d of een -t. Nooit met dt. dt komt alleen voor in de tweede persoon enkelvoud.

De dt zou wel kunnen voorkomen als de zin zoals dit zou zijn: Het wapen belandt in de Philipijnen.

Emoticon: Party!

Veer01
    User
    User icon of Veer01
    spacer line

Gaat dit nu over vermeende wapenhandel of over nederlandse les?Maar goed...hoe moet ik dat statiegeld zien?Joh...oom agent,ik heb net iemand afgeschoten met mijn pistool,maar ik krijg dat ding niet door het apparaat in de supermarkt?! Emoticon: Shiny

TERDAD
    User
    spacer line

Toen ik 1960 in Nederland aan kwam kon ik geen Nedelands(wel een beetje hollands)
    (van: Doe De Deur Dicht Op Donderdag....dddddddddddd!)
    Ik had ook altijd problemen met dt - t - d- verleden tijd tegenwoordige tijd enz.enz.
    Nu leer ik weer - een herhaal lesje! mooi toch??

Het begint met:"Is er Statie geld(of Satiegeld??) op wapens?"
    Emoticon: Red face Emoticon: Confused Emoticon: Very funny Emoticon: Frustrated

INDONESIA ABADI - TETAP MERDEKA

sapolidi
    User
    User icon of sapolidi
    spacer line

On 02-08-2009 03:11 Indoboy20 wrote:
    Nee sapolidi je hebt het mis, in de context van deze zin "de wapens van de Vietnam-oorlog zijn o.a. in de Philipijnen belandt" is het een voltooid deelwoord, de wapens Zijn beland.

Een regelmatig voltooid deelwoord eindigt altijd op een -d of een -t. Nooit met dt. dt komt alleen voor in de tweede persoon enkelvoud.

De dt zou wel kunnen voorkomen als de zin zoals dit zou zijn: Het wapen belandt in de Philipijnen.

Emoticon: Party!

Je hebt inderdaad helemaal gelijk Indoboy. In deze zin is het een voltooid deelwoord en moet het eindigen op d. Excuses aan Kiwimave.

Jantje
    User
    spacer line

On 02-08-2009 02:41 sapolidi wrote:

...

Nee hoor Kiwimave, Anis heeft volkomen gelijk.
    Het hele werkwoord is belanden. De stam van het werkwoord is beland en in de tweede persoon enkelvoud in de tegenwoordige tijd komt er een t achter.
    Dus wordt het belandt

Leve het Nederlands onderwijs!

oyibo
    Moderator
    User icon of oyibo
    spacer line

Statiegeld? Waarom? Dezelfde wapenhandelaren kopen de meuk terug voor een schijntje en verkopen het daarna voor de volle prijs aan een andere partij.

Geef die boys eens ongelijk.

Het zijn voornamelijk de Yenken die tot over hun armen in de handel zitten, of, er van weten. Met de juiste connecties kun je er een graantje van mee pikken. Er ligt genoeg voor anker wat ligt te wachten op een nieuwe baas. Hoeveel, en wat wil je?
    Statiegeld, nee AnisJ dat net niet.

It's only kinky the first time.

sapolidi
    User
    User icon of sapolidi
    spacer line

On 02-08-2009 18:05 Jantje wrote:
    Leve het Nederlands onderwijs!

Posting van jantje op 31-07-2009 19:33
    Krijg ik het echt moeilijk met de Europeesche mentaliteit?? Moe je nie doen jochie. Kom gauw naar Indonesie of naar bali en neem een flinke zak geld mede . Kun je lache

En bovendien moet het ook nog zijn "het Nederlandse onderwijs ipv. "het Nederlands onderwijs.

Fouten even zelf verbeteren jantje. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Jeroen
    Administrator
    User icon of Jeroen
    spacer line

goed, het is duidelijk dat er iets niet goed geschreven is. Dat kunnen we nu wel achter ons laten en ontopic verder gaan.

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

Heb gisteren de fregat Evertsen uitgezwaaid.
    Die voor 5 maanden naar de piraten in Somali gaan, om ze van hun piraterij af te komen.
    Heb daar rond gelopen op dat schip, en gezien wat er aan wapens daar zijn, je kan je ogen niet geloven.
    Raket van 1 miljoen per stuk, of die even afgeschoten word om te oefenen, zal wel niet, en of het nodig is?, is de vraag?.
    Maar als je ziet wat er aan techniek daar te zien was, ja dan moet er veel geld naar defensie.
    Hier , en hier te zien hoe er afscheid genomen werd..... Emoticon: Nice Emoticon: Bye bye Emoticon: So funny .

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

daar gaan ze dan piraatjes opzoeken......... Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

I.p.v. 'Nederlandse les' die Belgen/Vlamingen altijd van Nederlanders winnen .... vraag ik mijzelf af of de heren wel op de hoogte zijn en de ernst van de situatie inzien ..... dat van dat 'statiegeld' is natuurlijk als 'binnenkomerce' bedoeld .... h h .... zijn 'den 'Ollanders' nou z dom ......

• Nog een paar 'aantekeningen' bij die afrekeningen in Amsterdam is het jullie niet opgevallen dat het vaak Joegoslaven zijn ...... gaat het misschien zover komen dat we bij het boodschappen doen een kalasnikov over de schouder als 'onmisbare assecoire' mee dienen te nemen ........

• Een tijdje terug, jaar of twee/2, liet men op de Duitse t.v. zien dat er in een bepaalde plaats in het voormalig Yougoslavia een markt is waar je, in onderdelen, bepaalde ongeregistreerde handvuurwapens kunt kopen die je als 'bouwpakket' in elkaar kunt zetten ...... ideaal voor een beginnende 'huurmoordenaar', ya th .......

oyibo
    Moderator
    User icon of oyibo
    spacer line

AnisJ,

Wapenhandel is van alle tijden. Je hoeft niet ver te zoeken. Op je vakantie in Spanje koop je een halve imitatie, die je dan in Barcelona kan voorzien van de juiste onderdelen. En een lading kogels komt gratis bij de ombouw.

Handgranaten, maakt niet uit, aanvals of verdedigings, gewoon in Nederland te koop.
    Al zo'n 25 jaar, gewoon in Amsterdam, als je de juiste weg kent. Overigens gaat dat ook op voor lichte handvuurwapens, van pistool tot machinegeweer.

Ik betwijfel of Nederland in afzienbare tijd in de situatie komt dat de burgers gewapend overstraat gaan. Of er moet snel een burgeroorlog uitbreken. Dan zou het raadzaam zijn een licht handvuurwapen opzak te hebben.

Overigens is de aanschaf van een goed wapen een goede investering.
    In waarde dalen zal het niet snel doen in Europa. Emoticon: Party!

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

Beste O.,

• Met ongeregistreerde wapens bedoel ik dat er geen registratienummers erop staan , in die Duitse t.v.-documentaire liet men zien dat zelfs onderdelen van handvuurwapens een registratienummer hebben in ieder geval schijnt het z te zijn dat die ex-werknemersen dus werkeloos, als een soort 'bonus' ongeregistreerde onderdelen van handvuurwapens de fabriek uitgesmokkeld hadden(hebben ?) en ze nu tekoop aanbieden ..... daarom zei ik een beetje huurmoordenaar komt wel zo hl makkelijk weg want hij is niet traceerbaar .........

• Misschien kun je nog in Den Haag die 'jongens van de Hofstadt-groep' herrineren, bij n van die invallen werd de politie zr onaangenaam verrast door twee/2 handgranaten ..... vraag ..... "hoe komt men eraan als die van Yougoslavische makelij waren, dat is dat zr zeker van die Bosni-oorlog ...... ya th ......
    In de krant stond een tijdje geleden een bericht dat iemand toen hij bij een ruzie hl kwaad werd een handgranaat gooide ...... zijn dit opzichzelf staande incidenten of een hele reeks ?

karelkama
    User
    spacer line

Och och heren wat erg die nederlandse taal Emoticon: Angry ls ik zo vrij mag zijn wil ik degene die het fout hebben even een ezels bruggetje leren,Stam + t schrijf je een werkwoord in de TEGENWOORDIGE TIJD dus het moet een persoonsvorm zijn,wanneer is het een persoonsvorm ,als het ww verandert door de zin in een andere tijd te zetten.
    DUS DE WAPENS ZIJN ERGENS BELAND ALS JE DE ZIN IN EEN VERLEDENTIJD ZET KRIJG JE WAREN BELAND DUS ZIJN IS HET WW EN BELAND VERANDERT NIET DUS IS HET EEN VOLTOOID DEELWOORD
    .GROETJES SEMAR Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid

oyibo
    Moderator
    User icon of oyibo
    spacer line

AnisJ,
    Ongeregistreerde wapens bestaan in 2 vormen, daar waar het registratienummer mechanish is weggehaald, en, wapens die gemaakt zijn zonder nummer. Het laatste is niet ongebruikelijk en heeft weinig te maken met werkeloze fabrieksarbeiders. Dat heeft te maken dat wapens in licentie gebouwd worden. Op verschillende plekken in de wereld.

Ik heb die Duitse documentaire niet gezien. Wat ik wel weet is dat er veel wapens beschikbaar zijn, over de hele wereld, met en zonder registratienummer. Waaronder ook in Nederland, in heel Nederland. Het zal weinig zinvol zijn onderdelen een fabriek uit te smokkelen. Dat levert weinig tot niets op. Het aanbod is groot genoeg, wat niet wegneemt dat het incidenteel best kan gebeuren natuurlijk.

Jouw vraag is makkelijk te beantwoorden t.a.v. de handgranaten.
    Die hoeven helemaal niet uit de Bosnie oorlog te komen. Handgranaten uit dit deel van de wereld zijn al meer als 20 jaar op de markt. Ook in Nederland.

Het gebruik maken van wapens van diverse makelij, en handgranaten, zowel aanvals als verdedeging granaten zal in Europa incidenteel zijn. Ik zie het tenminste niet terug als dagelijks ritueel in de krant. Daarbij laten mensen het wel uit hun hoofd ermee te spelen. De meesten kennen de uitwerking ervan niet uit eigen ervaring. En een handgranaat die 20 jaar oud is, daarvan zou ik de pin niet willen verwijderen.

Het lijkt me sterk dat de politie verbaasd zou zijn over de aangetroffen handgranaten.
    Ze liggen niet in de supermarkt, maar de sterke arm in Nederland weet wel degelijk van de verkoop ervan. Of beter, de beschikbaarheid ervan.

Geregistreerd of niet, een huurmoordenaar zal het een biet wezen. Dit soort figuren ontdoet zich van een wapen. en zijn heel vlot het land weer uit. En in dat geval maakt het weinig uit of dit wapen al eerder is gebruikt, en de kenmerken al in de computer staan.
    Want of een lichthandvuurwapen een registratienummer heeft of niet, eenmaal gebruikt en kogels uit dit wapen onderzocht door de sterke arm is 100 jaar naar datum nog terug te vinden. Zelfs een afsluiter die uitgewisseld is in een wapen is in sporen onderzoek terug te zien. Een beetje proffesional stelt zijn eigen wapen wel samen van verschillende onderdelen als dat echt nodig is. Als hij daarbij zijn eigen kogels maakt, denk maar aan een hogere kruit lading bijvoorbeeld, is dat vlot terug te zien. Maar hee, troost je. Een beetje amateur bij de gebruikelijke schiet verenigingen kunnen hetzelfde.

In Europa zullen het meer incidenten zijn Anisj.
    De meeste burgers beschikken niet over een degelijke wapenkennis.

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

Jangan puji untuk tidur/'Je gaat ons toch niet 'inslaap sussen' - waarom denk je dat er de laatste tijd zoveel 'overvallen plaatsvinden' zelfs bij huis worden mensen overvallen ... het lijkt wel of zo'n beetje overvaller al over een handvuurwapen beschikt ......

'Ahu kura ahia, mansia nia'

oyibo
    Moderator
    User icon of oyibo
    spacer line

Een beetje overvaller in Nederland beschikt niet over een licht handvuurwapen.
    Tenminste, dat blijkt eigenlijk niet uit het nieuws. Als je een beetje de moeite neemt de statistieken te volgen. Of jij moet natuurlijk over andere bronnen beschikken?

Ik zie de cijfers met grote belansgtelling.

Overvallers? Inbrekers? Dieven? Ander gespuis?

Europa is nog niet verworden tot Amerika.
    Gelukkig niet.

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

Lees je nooit (Nederlandse-) kranten, kort geleden kinderen tijdens het spelen een handgranaat van Yugoslavische makelij gevonden ..... (bijvoorbeeld .... )

'Ahu kura ahia, mansia nia'

Yerun
    User
    User icon of Yerun
    spacer line

An.J. Dat heet een 'incident'. Net zo goed als dat ik 'hier' op Pasar Glodok voor 2 miljoen Rupiah aan een handvuurwapen kan komen en deze ergens langs de kant van de weg neer kan leggen of weggooi als ik de daad heb gepleegd die ik ermee wilde plegen.

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

Jeroen we gaan toch niet gek doen he Emoticon: Bye bye Emoticon: Blush Emoticon: Very funny

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,088,453 topic views - 235,043 posts - 13,697 topics - 25,815 members - last post @ 21-11-2019 10:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,921,898 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com