indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

hallo,

ben net terug in bali van een weekje gili's waar ik tien jaar geleden zo graag heen ging om te snokkelen, nu wat bleek het strand op gili air is bijna helemaal verdwenen en nog sterker al het prachtige koraal ligt in puin, je moet al bijna 30 meter de zee ingaan alvorens ja iets van koraal wil zien!

ik heb rondgehoord hoe dit kwam en de één zegt door de golven de andere door orkanen?

voor mij voorlopig geen gili's meer, zal menjangang worden vrees ik!

kiwimave
User
User icon of kiwimave
spacer line

On 26-07-2009 14:51 marcsoffers wrote:
hallo,

ben net terug in bali van een weekje gili's waar ik tien jaar geleden zo graag heen ging om te snokkelen, nu wat bleek het strand op gili air is bijna helemaal verdwenen en nog sterker al het prachtige koraal ligt in puin, je moet al bijna 30 meter de zee ingaan alvorens ja iets van koraal wil zien!

ik heb rondgehoord hoe dit kwam en de één zegt door de golven de andere door orkanen?

voor mij voorlopig geen gili's meer, zal menjangang worden vrees ik!

Hmm misschien een rare gedachte maar...zou het ook aan de (Indonesische) mens kunnen liggen? Emoticon: Party!

Gracias. Sama sama

PeterH
User
spacer line

Geen idee - maar ik was in 1988 op een paradijselijk Gili Trawangan, praktisch verlaten en prachtig koraal zodra je de zee in liep. 's Avonds dolfijnen die in de baai kwamen slapen en 's morgens weer tvertrokken, tot je middel in het water staan en gaan snorkelen in een film van Jacques Cousteau....prachtig. In 2003 ben ik teruggegaan en zag een party-eiland met de ene duikschool naast de andere en boten die hun ankers lieten vallen in het koraal - dat er al lang niet meer was. Emoticon: Cry

De fotoos van 1988 heb ik gelukkig bewaard, een herinnering aan iets dat nooit meer terug komt. Emoticon: Nooo

Wimroma
User
spacer line

We zitten nu op Bali , Adirama, Lovina. Geweldig.
Gisteren naar Menjangan geweest, helemaal goed. Wij zijn in 2002 naar Lombok geweest en naar Gili Air. Wij wisten van niets en het bleek geen goede keus te zijn. Door het dynamiet vissen was alles vernietigd. Weinig koraal gezien, alles was dood.
As. vrijdag naar Ubud, het is weer geweldig. Vandaag een trekking gegdaan naar een waterval, ongeveer 5 km ten oosten van Singaraja. Dan de bergen in en dan naar de waterval. Daarna via de andere berg naar boven. Dit was echt heel zwaar maar de uitzichten waren ongelooflijk mooi. Na en uur wandelen midden in de sawa's beland. Helemaal te gek
Groet, Wim.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,767,749 topic views - 238,114 posts - 13,715 topics - 29,462 members - last post @ 01-04-2020 19:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,738,035 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com