indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

made.
User
spacer line

Hallo iedereen!
Wie weet er hoelang je er over rijdt met de auto vanaf Ketapang (het punt op Java waar de pont aankomt) naar Jogyakarta?
En hoe lang vaart de pont ongeveer?
Dank je!

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

reken op een uurtje voor de overzet (inclusief het in- en uitrijden)
dan van ketapang nog een ritje van pakweg 12 uur naar yogya, kan een uur meer of minder zijn afhankelijk van het verkeer

made.
User
spacer line

wow, dat is een snel antwoord!
is het een weg die een beetje te doen is, en is de wegwijzering ook vrij logisch? (ben Bali goed gewend...)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

De boot af zal het nog wel 12 uur zijn ja.. langer is echter geen uitzondering, korter haast niet mogelijk. Malang - Yogya is al 8-10 uur afhankelijk van het verkeer, en dat is 2/3 van de rit ongeveer.

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

hangt af van de route
vanuit ketapang heb je een zuidelijke route, over jember en blitar, dit is de mooiste route maar veel langer wegens de bergachtige streken waar je door moet, eigenlijk best op te splitsen in 2 dagen
de kortste/snelste weg is via de noordelijke kust, via probolinggo, jombang, ngawi, overal grote weg, op vele plaatsen dubbele rijvakken, dan kun je een aardig stukje doorrijden!
ik heb enkele jaren in banyuwangi gewoond (dus vlakbij de ketapang-ferry) en deed de rit naar yogya minstens 1x per maand, 12 uur was een gemiddelde rijtijd

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Ik heb er ooit eens 22 uur over gedaan. Maar dat was wel een dag voor Idul Fitri. Ik weet nog dat we over de eerste 4km 4 uur gedaan hebben. Emoticon: Frustrated
Geen haar op mijn hood dat er nog aan denkt om dit een tweede keer te doen.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

ja natuurlijk, de dag voor idul fitri is heel indonesie onderweg...je kunt dan makkelijk een halve dag aanschuiven om op de ferry te geraken...een geval van slechte timing!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,240,767 topic views - 234,386 posts - 13,692 topics - 25,243 members - last post @ 22-10-2019 03:49 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,694,711 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com