indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 11-08-2009 17:52 schreef FredB: Waar ik het over heb is dat juist zulke mensen het niet kunnen begrijpen dat er mensen zijn die juist niet van die beesten houden......
......En ik blijf een tering hekel aan katten houden en maak ze af als ik de kans krijg. Emoticon: Yes!

Ik steun je 100%. Ik heb ook een hekel aan die beesten, maar dat mag niet (althans van de Nederlander niet want hier in RI is dat totaal geen probleem). Ik ben tegen nodeloze wreedheid tegen deze dieren maar zie ze liever in de pan dan rondlopen, m.n. katten zijn voor mij hellebeesten, de personificatie van de duivel (als ie bestaat). Om te eten zijn ze ook niet lekker, dus dan maar "kat in de zak" (niet kopen). Honden zijn nog eetbaar.....niet echt lekker maar telkens als ik er 1 eet, denk ik....dat is er weer 1 minder op de wereld. En waarom zou je ze niet eten......en wel een konijn, geit, koe of varken???
Mensen die konsekwent zijn en daardoor vegetarisch zijn geworden, respecteer ik, maar het fanatieke - zoals in NL met zelfs een dierenpartij - dat gaat mij een beetje ver.
Huidige gevaar voorr terrorisme in NL komt uit de hoek van de dierenbeschermers - nog vrij recent in het nieuws geweest dat deze "beschermers" erg ver kunnen gaan. Waar ben je dan mee bezig? Is het leven van een mens minder in tel dan van een hond of een kat? Een deel van NL is rijp voor de psychiater...

Er is zelfs iemand op dit forum die een vergelijking maakt met een top-terrorist als het over mij gaat, omdat ik het niet zo op katten heb begrepen en daar voor uit kom. Ben je dan niet iets te ver over de drempel gevallen?

Mijn zoon groeide op in Yogya, we woonden in een moslimbuurt en elke hond werd doorgaans weggejaagd, desnoods met stokken, vanwege het onreine karakter van een dergelijk dier voor de moslims. Het kind was niet anders gewend dan honden weg te jagen. Komt in NL (5 jaar oud) en kreeg er een trauma van toen iemand (een hondenliefhebber) vreselijk tegen hem te keer ging toen hij een hond wegjoeg (ja, hij was niet anders gewend). Prachtig......de liefde voor de dieren gaat in NL verder dan de liefde voor de medemens.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 12-08-2009 02:40 schreef Jantje:
Het enige positieve van katten is, dacht ik, dat ze ratten vreten.…

Tja, blijft voor mij hetzelfde: rat = kat of omgekeerd. Beide ondieren.

FredB
User
User icon of FredB
spacer line

Mijn dank, YB. Ik kan een meeligger gebruiken tegen zoveel kattofielen. Het is duidelijk dat er een groot onbegrip is, net als bij moslims tegenover westerse mensen. Ik gun ieder het zijne, maar ik weiger me iemands wil op te laten leggen, zoals kattenliefhebbers willen dat iedereen van katten moet houden en begrip moeten hebben dat het zulke lieve zachte beestjes zijn. De vrijheid, die is verkregen in de jaren zestig en zeventig is mij heilig; ik doe alles om die te behouden.
Ook in NL had ik een hekel aan die beesten. Ze zeggen goed voor de kat (of acht zoals mijn vroegere achterburen) te zorgen, maar dat houdt op bij eten geven en naar de dierenarts op zijn tijd. De ellende die ze veroorzaken bij de buren, daarvoor is nimmer begrip. Maar als je echt een liefhebber bent, zorg je ervoor, dat je kat je tuin niet uit kan, zodat niemand last heeft van dat dier. Dat kost niet meer dan een paar eurootjes en wat moeite. Vooral die moeite is veelal teveel.
Dierenactivisten zijn inderdaad te vergelijken met terroristen; ze gaan ook over lijken. Grote monden opzetten over moslims, de doodstraf en weet ik wat veel meer negativiteiten, maar er zelf niet voor terugdeinzen het allemaal zelf uit te voeren, een andere die het ook doet veroordelend. Hypocrieter kan het eigenlijk niet. De beschaving is aardig aan het afzakken, is mijn conclusie.

Be careful what you wish for; you might get it!

Jantje
User
spacer line

maar het fanatieke - zoals in NL met zelfs een dierenpartij - dat gaat mij een beetje ver.

Die hebben hun mond vol over de bio industrie, de overbevissing, nertsenhouderijen etc.Maar over het ritueel slachten op een balkonnetje 3 hoog... ho maar. Vreemd Emoticon: Confused

spacer line  

Webmaster, als ik die reacties hier allemaal lees dan begrijp ik niet dat mijn eerder geplaatste (serieuze) reactie op dit zeer interessante topic wederom zomaar ‘verdwenen’ is.
MODERATOR BREAK

Kennelijk was de bijdrage van een dusdanige kwaliteit dat er opgeruimd is. En voor klachten weet je in welk topic je terecht kan.

Placed by oyibo @ 12-08-2009 09:14

FredB
User
User icon of FredB
spacer line

De duvel danst ermee! Opeens is dit ook een actueel onderwerp in het Nederlandse nieuws. Lees de reacties eens! Er zijn gelukkig veel meer mensen die er zo over denken als ik.
En daarmee is dit topic ineens interessanter geworden dan alleen maar de berichtgeving over wat de kat thuis allemaal uitspookt, of juist niet. Het lijkt me dat dit forum zich niet moet laten lenen voor dergelijke onbenullige zaken. Het dient tot niets en leidt tot niets. De mensen kunnen elkaar ook een SMS sturen voor hun kattenbericht, toch?

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

't Is okee!!

Sommigen houden van Bintang - bier

Sommigen van Binatang - dier!

Emoticon: Yes!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Poesje mauw.
Kom is gauw.
Ik heb lekkere melk voor jou.

Ben niet direct een katten of hondenlover, maar katten zitten mij niet zo in de weg, best aardige beestjes, behoudens als ze geil zijn en in je achtertuin een serenade houden.

Honden heb ik meer last van, maar is het de hond of de eigenaar kan je je afvragen, ik denk eerder de eigenaar die te belazerd is om zo'n strontzak in de goot te laten schijten of de boel op te ruimen, zodat ik met vette plakkaten onder mijn zolen in de auto stap erg feestig, dan vervloek ik zo'n strontzak maar eigenlijk moet ik zijn baas vervloeken het beest weet niet beter.

Wat te denken als de hond buiten zit en blaft tegen alles wat beweegt, lekker als je zo'n buurman hebt, ik heb er nu ook een in Indonesie, die flikkert zijn hond om 6 uur naar buiten en die gaat ogenblikkelijk zijn longen uit zijn lijf staan blaffen, je zou zo'n klotenhond een doodschop willen verkopen, maar ja het is eigenlijk de eigenaar die een doodschop verdient.

FredB
User
User icon of FredB
spacer line

Zo'n buur heb ik ook! Het is een jonge hond, net een maand of twee geleden verscheen het kreng, en het zit aan een paaltje vastgebonden. Geen mens die er naar om kijkt, dus verveelt het dier zich soms en gaat dan zitten blaffen. Na één minuut gooi ik dan een bak water over z'n donder en is hij weer uren stil.
Met de eigenaresse valt niet te praten. Die is van het kaliber: ik was hier het eerst dus ik heb de hoogste rechten, en jij ben een bule, dus daarmee heb ik helemaal niks te maken; een otak udang figuur dus. Ik hoop zo, dat het mens er eens naast staat als ik die bak water over de muur smijt!
Ik heb eens een vuilnisbrandje van ze geblust, waarvan de rook rechstreeks mijn keuken in kwam, terwijl het eten werd gekookt. Toevallig was die vent ook thuis, eens per jaar schijnt. Die ging van aquit, maar ik heb hem laten brullen, want doen durven ze niets, want dat gaat hem geld kosten. Mijn beveiligingscamera's registreren alles!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Lekkere buren. Gelukkig geen ervaring mee, ook hier in Indonesie niet. In de kampung van Jogja waar ik drie jaar zat hadden er maar een paar een hond, waarvan twee een joekel van een herder. Goed afgericht overigens. Ik had daar wel regelmatig last van katten, maar nadat ik drie kittens van moeders had gevangen en naar de dierenmarkt gebracht had zijn de meeste katten vertrokken.

Waar ik nu zit zijn de meeste mensen kantoormedewerkers, geen tijd voor honden. De bedienden van 40 kilo en 1.50 meter hoog zie ik hier nu ook niet echt met een herder over straat lopen. Hoogstens er achteraan stuiteren. Hier mag overigens geen afval verbrand worden. Aan de straat zetten in de avond en voor 6 in de morgen is het opgehaald. Zeven dagen in de week, ook feestdagen aldus de papieren die ik kreeg toen ik hier ging wonen. Dus dat ga ik met de Ramadan eens goed uittesten. Emoticon: Devil

spacer line  

Je mag best een hekel aan dieren hebben totdat we zonder zitten want dan komt er toch wel enigzinds het besef naar boven dat we ze nodig hebben maar dan is het te laat net als met heel dat milieu dat al naar de knoppen is.
Wat een reakties op dit topic en alleen maar omdat ik iemand help door op een poesje te passen ik wist niet dat dat zoveel teweeg bracht op dit forum maar allleeee ik zit er niet mee....
Als die poes op haar bazin lijkt dan is die wel erg bazig echt ik ga niet 4 keer deurtje open doen per dag ze mag maar 1 keer naar buiten en vandaag was ze snel terug want ze heeft een hekel aan regen.... Emoticon: Party!
En nu Emoticon: Yawn Minou

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 12-08-2009 13:12 willemgeheim wrote:
..............Wat een reakties op dit topic en alleen maar omdat ik iemand help door op een poesje te passen ik wist niet dat dat zoveel teweeg bracht op dit forum maar allleeee ik zit er niet mee....
Als die poes op haar bazin lijkt dan is die wel erg bazig echt ik ga niet 4 keer deurtje open doen per dag ze mag maar 1 keer naar buiten en vandaag was ze snel terug want ze heeft een hekel aan regen.... Emoticon: Party!
En nu Emoticon: Yawn Minou

Volgens mij kunnen we dit straks gaan uitgeven......!
Yep poes lijkt op mij, ik heb ook een hekel aan regen Emoticon: Very funny Mja voor mij hoeven ze natuurlijk geen deurtje open te doen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

zo kan je er mee omgaan Emoticon: Party! Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Jantje
User
spacer line

Oude Bekende schreef:
Webmaster, als ik die reacties hier allemaal lees dan begrijp ik niet dat mijn eerder geplaatste (serieuze) reactie op dit zeer interessante topic wederom zomaar ‘verdwenen’ is.

Oude Bekende, jouw postings interesseren mij mateloos. Kan je die nog een keertje schrijven want ik heb em gemist.
Vriendelijke groet,
Jantje

spacer line  

Met de poes is alles oke...

spacer line  

On 12-08-2009 20:27 Jantje wrote:
Oude Bekende schreef:
[quote removed]

Oude Bekende, jouw postings interesseren mij mateloos. Kan je die nog een keertje schrijven want ik heb em gemist.
Vriendelijke groet,
Jantje

Hi Jantje!
Ik zou het graag nog een keer schrijven maar ik gun onze Oyibo zijn 'verzetje' niet...
Ik hoop dat je daar bergrip voor hebt.

spacer line  

Dan maar ff mailen ja toch....ik gun iedereen zijn plezier en niemand heeft dan last....die poes is trouwens gek eerst moet ik hem binnen houden en nou wil ze niet meer weg......dat kost weer kattegrind want dan schijt ze niet buiten.....ach alles went ook de geur maar ze is wel erg lief dus de voordelen...ze is echt lief het is net een schaap ze mekkert zodra ik de keuken in kom en staat al weer bij haar voerbak....en als ik niks geef is ze kwaad....sorry als ze weer naar huis moet wilt ze niet meer weg .....zie foto....

Bijna 9 kilo schoon aan de haak.... Emoticon: Party!

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

He Willem, dat is Minou niet, je hebt toch niet de verkeerde poes binnen gehaald. Emoticon: Wink

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

spacer line  

die poes lijkt wel een varken ze vreet de oren van mijn hoofd zelfs de werkster op de foto zegt dat ze een klacht in gaat dienen want haar rug....en dat lag niet aan mij ben altijd voorzichtig...enz...enz....en mijn bankstel (ik ga bijna huilen)ziet er niet uit...(ook dat lag niet aan de werkster Emoticon: Party! )
Het was geen kat in een zak maar een poes...aaan...lol...nee ze begeleid het verder wel hier ,,,,ben al in therapie ipv merapie da's leuker....hahahaha...nieuw topic poes wordt varken.....

senior
User
User icon of senior
spacer line

Tjee Willem, het lijkt wel een van mijn katten qua gewicht dan, hij moet nodig weer op dieet, de andere die ik heb is 4 kg lichter....Kan ik ze volgend jaar een paar maanden bij jouw kwijt als ik naar Indonesie en Thailand ga?`> geintje Emoticon: Party! Emoticon: Party!

hati hati, pelan pelan

spacer line  

Ik weet niet of ik aangifte moet doen maar das nou de tweede keer dat de hond beroofd wordt van zijn kostelijke maaltijd...ik zal nog even de kat uit de boom kijken....jaaah over die hond zit ik niet in die is toch moddervet...die komt niks te kort.....minou vermaakt zich wel hier.....

FredB
User
User icon of FredB
spacer line

Allemaal off-topic-gezwets, als je het mij vraagt. Net zo eigenwijs als een kat, en maar doorgaan.

spacer line  

Dit is een leuter topic waarin alleen wat singalen worden door gegeven naar A M zodat ze weet hoe het met poessie gaat voor de rest lekker leuteren want dit topic is allang aan zijn eind de noodkreet is opgevangen en opgelost hmmmm en mijn laatste reaktie ging over de poes al lijkt het soms wel een schaap als ik de keuken in loop dan begint ze echt te mekkeren of moet ik bleeeerrren zeggen wat een gezwets weer.....

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Willem, net als Yoke zeg ik dat is Minou niet, maar een andere kat ,toch?
Ik geloof best dat je goed voor Minou zorgt, maar ik durf niet mijn 2 cucings bij jou achter te laten.
Is voor jou een geintje,
Groetjes Wilma/Merapi

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 14-08-2009 22:10 merapi wrote:
Willem, net als Yoke zeg ik dat is Minou niet, maar een andere kat ,toch?
Ik geloof best dat je goed voor Minou zorgt, maar ik durf niet mijn 2 cucings bij jou achter te laten.
Is voor jou een geintje,
Groetjes Wilma/Merapi

mijn 2 cucings

Merapi, een kat is een kucing en geen cucing Emoticon: Wink

Minou heeft een stuk uit haar oor Emoticon: Yes! en de poes van willem heeft een leuke werkster Emoticon: Party!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,316,849 topic views - 233,330 posts - 13,683 topics - 23,674 members - last post @ 19-08-2019 17:29 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,182,040 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com