indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Alyssa
User
spacer line

Hoi Hoi

Ik wil graag mijn kitten een leuk indisch naam geven, alleen weet ik dat niet zo 123 uit mijn hoofd. Misschien dat jullie mij wat naampjes kunnen geven? Ik zat te denken aan koppig en eigenwijs, maar ik weet het woord niet in het indonesisch.

Thanx!

dewi345
User
spacer line

hallo ik weet een leuke naam DEWI SRI noem haar dewi betekent koningin van de dijst
of van mijn bediende SITIN of NONNY of SAYANG

CarolaH
User
User icon of CarolaH
spacer line

Ik heb twee van mijn Indonesische katten Baru (nieuw) en Bintang (ster) genoemd.

Milani
User
spacer line

Wel oppassen met Ind. naam. Wij hadden jaren geleden buren en de poes heette Puki, nou ik zal je vertellen dat met regelmaat mijn familie in een deuk lag als ze de kat weer aan het roepen waren. Emoticon: Blush

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 20-07-2009 16:26 Milani wrote:
Wel oppassen met Ind. naam. Wij hadden jaren geleden buren en de poes heette Puki, nou ik zal je vertellen dat met regelmaat mijn familie in een deuk lag als ze de kat weer aan het roepen waren. Emoticon: Blush
Emoticon: Shut up! is een hele normale naam in Nederland. Toch? Maar daar ist iets anders..... Emoticon: Blush Emoticon: Blush Emoticon: Blush

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

senior
User
User icon of senior
spacer line

je zal maar een kat hebben in Indonesie die zo heet en hem dan "s avonds binnen roepen.. Emoticon: Laugh out loud

hati hati, pelan pelan

burung
User
User icon of burung
spacer line

Ik heb een konijn 'Peluk' genoemd - van 'peluk peluk' - knuffelen...
Hij ziet er ook uit als een knuffel , zo'n pluizig hangoorkonijn Emoticon: Smile

Bij de dierenarts maar gewoon 'geregistreerd' als 'Ploek' !

FredB
User
User icon of FredB
spacer line

Ik zou de kat of kater "Kacowa" noemen - spreek uit: kaatsjoowaa - en hem elke dag verwennen met een hemels spraybad Baygone; dat helpt ook goed tegen vlooien.

Ik hoorde laatst nog een recept om van die schijtende stinkkatten in je tuin af te komen, zonder dat er ook maar een spoortje naar jou kan worden gevonden (we weten hoe gevoelig het ligt in Nederland, een kat doodmaken is erger dan je schoonmoeder vermoorden). Enige interesse? Laat maar weten.
Ik heb geen last van katten rond mijn huis, vroeger waren er toch veel meer.

Be careful what you wish for; you might get it!

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Ik zou de kat of kater "Kacowa" noemen - spreek uit: kaatsjoowaa - en hem elke dag verwennen met een hemels spraybad Baygone; dat helpt ook goed tegen vlooien.

Is dat een verbastering van kacoa of kecoa Fred ? (kakkerlak voor degene die het niet begrijpt)
Heb je daar dan last van in je huis ? Daar kan je nl. je Baygone bus beter op leeg spuiten dan op een huispoes.
Beetje flauwe reactie van jou, of komt dat door jouw icoontje dat je de hele dag aan gif loopt te denken.

Last van schijtende stinkkatten in mijn tuin heb ik ook een hekel aan maar daar gaat dit topic niet over Emoticon: Stupid

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Nou Fred,
kucings zijn de liefste huisdieren...
Katten graven nu eenmaal graag, vind ik minder erg dan stoep poepende/blaffende/hijgende honden.
Allyssa: een kittennaam:
Melati

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

Ik heb begrepen dat "kat" in het Balinees "miejong" is. Op z'n utrechts is "me jong" ook best aardig!
Emoticon: Cooool

spacer line  

Ik zou hem "sate miejong" noemen Emoticon: Smile
Laat Anne Mieke het maar niet horen Emoticon: Smile dan heeft ze geen rustige vakantie en ik ben echt een dierenvriend hoor maar ik vond hem wel geinig echt een indones.....

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 20-07-2009 10:15 Alyssa wrote:
Hoi Hoi

Ik wil graag mijn kitten een leuk indisch naam geven, alleen weet ik dat niet zo 123 uit mijn hoofd. Misschien dat jullie mij wat naampjes kunnen geven? Ik zat te denken aan koppig en eigenwijs, maar ik weet het woord niet in het indonesisch.

Thanx!

koppig = dablek

eigenwijs = didong Ik vind didong wel leuk klinken

nieuwsgierigheid = cucuk (spreek uit tjoetjoek

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Eigenwijs is ook keras kepala, je kunt 'm ook modern KK noemen of K2. KK kan dan ook voor koppig kat.

In ander topic pasgeleden vroeg ook iemand een naam dat met een tijger te maken moest hebben. tijger=harimau afgekort tot Mau (en in Brabant gebruiken wij ook het werkwoord mauwen dat is zoiets als zeuren maar ook miauwen)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

ibusas
User
User icon of ibusas
spacer line

In Egypte is het woord voor kat toevallig ook MAU.

Emoticon: Cooool

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,279,455 topic views - 233,329 posts - 13,683 topics - 23,671 members - last post @ 19-08-2019 13:09 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,165,224 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com