indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Nederlanders in het buitenland zeggen hun Nederlandse paspoort niet te zullen verlengen, en daardoor hun Nederlandse nationaliteit te zullen opgeven. Ook zeggen veel emigranten dat het straks praktisch en financieel onmogelijk is hun paspoort te verlengen, als het ministerie van Buitenlandse Zaken de aangekondigde nieuwe procedures daadwerkelijk doorzet. Op de site van de Wereldomroep meldt een Nederlandse emigrant dat hij 4100 kilometer zal moeten reizen om bij de ambassade in zijn land te komen. De SP gaat Kamervragen stellen over de problemen die zijn gerezen rond het nieuwe biometrische paspoort.

Aldus RNW Nederlands Nieuws (email)

Dat iemand 4100 kilometer (goh, zou het Indonesie zijn) moet reizen is inderdaad niet fijn, maar als je in het buitenland zit, dan zul je in bepaalde zaken een stuk flexibeler moeten zijn. Practisch en financieel onmogelijk? Lekker terug gaan naar Nederland dan, want dan doe je toch iets fout, aangezien zo'n ding niet iedere maand of jaar verlengd moet worden, maar eens in de vijf jaar.

Mijn paspoort niet verlengen zou overigens geen optie zijn ook, want dan zou ik ineens illegaal in Indonesie verblijven, aangezien ik maar 1 nationaliteit heb. Ik denk overigens dat de meeste Nederlanders die in Indonesie verblijven slechts alleen de Nederlandse nationaliteit hebben, dus er blijft nog eens erg weinig te kiezen over ook.

Ho Lee Fuk

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Buiten het feit dat je ergen illegiaal verblijft zonder paspoort kun je door het niet verlengen (of eigenlijk opnieuw laten maken) van het paspoort je nationaliteit niet kwijtraken. Een paspoort is alleen het bewijs dat je een bepaald persoon met een bepaalde nationaliteit bent NIET de nationaliteit zelf.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Dat is dus wat de Wereldomroep mij vertelde. Enfin, ik haal wel gewoon een nieuw paspoort als het moet. Probleem opgelost. Emoticon: Puh!

Ho Lee Fuk

Semar
User
spacer line

Annemieke heeft gelijk. De berichtgeving van de Wereldomroep was niet accuraat en is aangepast naar: Paspoort-kwestie: emigranten zeggen reisdocument op . Zie: www.rnw.nl/nl/caribiana/articl(...)ggen-reisdocument-op .

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ah, ik had al zo'n vermoeden dat het niet klopte inderdaad. Dan nog blijft mijn toegevoegde stukje waarheid. Zonder paspoort heb je in Indonesie te zoeken als niet-Indonesier. Wordt dus moeilijk om dat ding niet te verlengen.

Ho Lee Fuk

Semar
User
spacer line

Maar de wereld is groter dan IndonesiŽ.

Nederlanders in landen als Canada en de VS hebben nogal eens een dubbele nationaliteit en daarmee twee paspoorten. Het is goed mogelijk dat de extra romslomp en kosten hen afhouden van het het verlengen van het Nederlandse paspoort.

spacer line  

Ik denk ook dat er een verschil is om je reispapieren (paspoort-) te laten verlopen en je nationaliteit te verliezen of op te geven.
Het verliezen kan gebeuren als je in de vreemde krijgstmacht gaat dienen.
Opgeven als je een andere nationaliteit aanneemt .En in geval van geen dubbele nationaliteit verblijf je dan illegaal .

Als je dubbele nationaliteit kan hebben , kan je altijd in je nwe vaderland verblijven.
En tzt je Nederlandse paspoort verlengen . Als je toevallig in de buurt bent.

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
User
spacer line

Nederlanders in het buitenland zeggen hun Nederlandse paspoort niet te zullen verlengen, en daardoor hun Nederlandse nationaliteit te zullen opgeven. Ook zeggen veel emigranten dat het straks praktisch en financieel onmogelijk is hun paspoort te verlengen, als het ministerie van Buitenlandse Zaken de aangekondigde nieuwe procedures daadwerkelijk doorzet. Op de site van de Wereldomroep meldt een Nederlandse emigrant dat hij 4100 kilometer zal moeten reizen om bij de ambassade in zijn land te komen. De SP gaat Kamervragen stellen over de problemen die zijn gerezen rond het nieuwe biometrische paspoort.

Neem me niet kwalijk, dat is ergens normaal, waar je niet meer in het land woont, ben je consumptief, niet economisch verbonden met je land, waarvan je paspoort erkenning heeft.
Want er gaan steeds meer er op lijken, (lijken in de kast) dat Nederland steeds meer geld te kort komt, en er staan daardoor velen veranderingen op de rol.
Omdat Nederland met iedere mens coland gedrag toont, is het steeds duidelijker dat men maatregelingen gaan bedenken, daar verandering aan te brengen.
Velen spijtoptanten, eximigranten, hebben nog altijd steeds hier, mogelijkheid een sociale uitkering verkregen.
Vroeger gaven ze dat ook aan in Indonesische bewoners die kon aantonen dat ze nog een Ned. Paspoort hadden, of een document van Nederlands schap.
Maar dat is in het begin van deze eeuw ook niet meer mogelijk, hebben ze afgeschaft voor nieuwe gevallen.

Buiten het feit dat je ergen illegiaal verblijft zonder paspoort kun je door het niet verlengen (of eigenlijk opnieuw laten maken) van het paspoort je nationaliteit niet kwijtraken. Een paspoort is alleen het bewijs dat je een bepaald persoon met een bepaalde nationaliteit bent NIET de nationaliteit zelf.

gr
AM

Dus met andere woorden, een paspoort heb je nodig als je gaat reizen.
Daar Nederland ergens door die erfenis, van laatste tweede wereld oorlog, geen auswiets bewijs wilde, dat lag heel gevoelig bij de mensen hebben ze het gewoon in hun paspoort vermeld, en dat gekoppeld aan je Nationaliteit.
Maar eigenlijk had het zo gemoeten als BelgiŽ, en vele andere landen, zoals ook IndonesiŽ, KTP bewijs hebben.
Dat zijn bewijzen van je Nationaliteit, en niet je paspoort
En dat is een paspoort eigenlijk niet, Jaaaaaaaaaaaa het staat er wel in vermeld, maar ook je geboorte plaats, en daar kom je dan vandaan.
Dit gedeelte hoor eigenlijk niet in je paspoort maar gewoon als aparte kaart zie foto.

Een Turk, Marokkaan, iedereen die in een andere land geboren is, hebben wel een Nederlands paspoort, maar zijn eigenlijk geen Nederlander van geboorte het staat er in waar ze geboren zijn.!!
Hun geboorte plaats bepaald wie ze zijn.
Het zal mij niet verbazen, als men in de toekomst dit gaan veranderen. Emoticon: Emoticon: Wink Emoticon: Yes!

P.S. Je moet me maar er aan herinneren als ik nu schrijf dat het gaat veranderen, wanneer europa een beetje meer dan nu europa wordt, zal het kunnen dat je een bewijs krijg van een europa identiteit, buiten je paspoort.
In geval dat je moet legitimeren om je geld op te halen, als je meer wilt dan 1500 EUROOOTJES bij de geldautomaat. Emoticon: Party! Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

FredB
User
User icon of FredB
spacer line

Vele landen hanteren ook een geldigheid van TIEN jaar voor een paspoort. Waarom Nederland zo krampachtig vasthoudt aan die vijf jaar is mij een raadsel. Het zou zeker helpen in dit geval.

Be careful what you wish for; you might get it!

spacer line  

Ik ga straks ook naar Indonesie Jakarta, om daar te gaan wonen vanwege mijn kinderen die mijn vrouw na onze scheiding meeneemt naar jakarta.

Maar 1 keer in de 5 jaar teruggaan naar Nederland om mijn paspoort te verlengen is dan niet zo 'n groot probleem. Je wil je familie in Nederland ook nog wel eens zien toch??

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Het is niet nodig terug te gaan naar Nederland voor een nieuw paspoort hoor. Dat soort zaken regel je gewoon op de Nederlandse ambassade of als je buiten Jakarta woon eventueel met behulp van een consulair contactpersoon.

Ho Lee Fuk

spacer line  

In Indonesie kunnen "wij" straks terecht op de Ambassase in JKT, en de Nederlandse consulaten die van apparatuur voorzien zijn om biometrische paspoort gegevens te verzamelen. Die zijn / worden gevestigd in Medan (vanaf 2010), Bandung (vanaf 2010), Surabaya en Kuta / Bali.

If you have nothing to loose, you can risk everything

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

88,109,206 topic views - 240,766 posts - 13,734 topics - 34,284 members - last post @ 20-01-2021 23:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

143,526,281 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com