indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hoi,

Volgende week vertrek ik voor een maand naar Indonesie. Samen met m'n vriendin gaan we een rondreis maken van Java naar Borneo naar Lombok, naar Bali en weer terug naar Java. We zullen op eigen gelegenheid door het land reizen. Het leek ons een leuk idee om kleine cadeautjes mee te nemen voor Indonesiers die we onderweg ontmoeten. Heeft iemand goede tips? Iets wat ze daar heel goed kunnen gebruiken, moet wel klein zijn want moet mee in de rugzak. Emoticon: Smile

Groet,

Menno

daft_punk
User
spacer line

Unox knakworstjes!

fyjack
User
User icon of fyjack
spacer line

fout rookworsten van unox en kaas af geven in bali sanur
want in java hebben ze al genoeg

Jaag het geluk niet achterna maar omarm het als het op je pad komt

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Hi Menno,

goed van je, dat je denkt aan cadeautjes meenemen!
Ik weet zeker dat je veel mensen en kinderen blij maakt met balpennen, zeker als daar iets Nederlands in te herkennen is, maar ook de dingen waarvoor je je zou schamen als ansichtkaaren van tulpen, molens en Amsterdam vinden nog steeds gretig aftrek.
Drop maak je niemand blij mee, want het moet zoet zijn. Zeeuwse Babbelaars zijn zeer gewild, evenals de mini ronde kaasjes.

Have fun!
salam dari
Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

spacer line  

Niets meenemen, maar steeds wat klein spul ter plaatse kopen en uitdelen naar behoefte. Is het op, koop je weer iets ander klein spul bij een lokale winkel. Zo breng je het geld het land in, niet door het in Nederland te kopen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

de standaard UNOX rook- of knakworst is trouwens sowieso FOUT, daar zit varkensvlees (of wat voor vlees moet door gaan) in.

If you have nothing to loose, you can risk everything

leomanado
User
spacer line

als je door de kampung loopt, koop wat snoep ter plaatse in een klein winkeltje en deel dat uit aan de kinderen...zijn ze gek op
ballonnen scoren ook altijd goed

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

op een reis van ons was een vrouw heel blij toen iemand haar een flesje shampoo gaf. Misschien wat van die mini's meenemen? Maar goed, dat soort dingen kost in IndonesiŽ zelf eigenlijk bijna niets....kinderen vinden potloden, stiften ook leuk. Of bijvoorbeeld van de kleine sleutelhangertjes met iets van NL eraan? Maar ik vind het idee om daar iets te kopen ook wel goed, stimuleert tenminste de lokale economie....

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 16-07-2009 02:53 Amed East Bali wrote:
de standaard UNOX rook- of knakworst is trouwens sowieso FOUT, daar zit varkensvlees (of wat voor vlees moet door gaan) in.
zei iemand die op Bali woont. Een flink deel van de mensen mag wel gewoon varkensvlees eten, en van de mensen die het niet 'mogen' heeft een deel schijt aan die regeltjes.. verder zitten er ook genoeg buitenlanders te wachten op een goeie Unox varkensvlees rookworst. Emoticon: Party!

Menno; zoals al eerder gezegd is: zeul niet te veel mee en koop het lokaal. Eigenlijk alles wat je je zou kunnen bedenken is hier (in Indonesie) gewoon voor handen, al is het soms niet voor iedereen weggelegd. Daar kom jij dus van pas.

Ho Lee Fuk

daft_punk
User
spacer line

On 16-07-2009 02:53 Amed East Bali wrote:

Reinie
User
spacer line

Hi menno,
Ik heb twee jaar geleden roltongen meegenomen. De kinderen vonden het fantastisch! De volwassen mensen vroegen er ook om, die vonden het ook helemaal geweldig. Ze hadden ze nog nooit gezien, dus een groot succes! Ik kon er rond de 200 meenemen want ze namen weinig ruimte in beslag, zo kon ik heel veel kinderen pret bezorgen.
Heel veel plezier in Indonesie (ik ben helemaal niet jaloers Emoticon: Yes! )
Emoticon: Bye bye Reinie

De Twentse Wedding Planner Niet de enige, wel de beste keus!

spacer line  

Hi Reinie,

Bedankt voor je tip, das een goede!

Groet,

Menno

ggiesberts
User
spacer line

Soms vindt men het ook leuk om een herkenbaar hollands kledingstuk (shirtje, petje etc.) te krijgen of te ruilen. Dus in plaats van te (laten) wassen koop je gewoon wat nieuws. En geef behalve de mini's ook de tandenborstels, slippers die je hier of daar in je hotel krijgt weer weg.

Enne .... je lijkt nogal plannen te hebben...Java Borneo Lombok Bali, houdt er rekening mee dat reizen daar veeeeel meer tijd kost als hier.

senior
User
User icon of senior
spacer line

Shirts en petjes van het Ned. elftal zijn behoorlijk gewild,als het maar oranje is en er holland op staat...had er dit jaar wat bij me en was er zo vanaf....ook gel-balpennen zijn gewild,ook die was ik zomaar opeens allemaal kwijt met als resultaat dat ik in de plaatselijke shop pennen voor mezelf moest kopen.Verder laat ik altijd mijn t-shirts etc achter in de kampung> scheelt weer mee terug sjouwen.

hati hati, pelan pelan

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

85,065,311 topic views - 240,131 posts - 13,728 topics - 33,217 members - last post @ 19-09-2020 16:48 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

138,763,876 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com