indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

OK, ik weet dat er duiktopics zijn. Maar mijn bezoek heeft haast. Een van de twee wil een duikcursus met internationaal brevet volgen, in principe op Bali (makkelijk te bevliegen vanuit Yogya), en vóór 30 juli. Uiteraard heb ik forumgenoot Amed benaderd, maar die zit tot 15 september vol. Terecht, want hij komt betrouwbaar over, en zijn prijzen zijn alleszins redelijk. Een offerte van vandaag in Sanur biedt vier dagen cursus voor USD 450 plus USD 90 per nacht verblijf in hotel. Ik vind dat niet goedkoop. Amed was redelijker. Alternatieven?

VanHeutsz
User
spacer line

aangenomen dat het om een Padi open water certificaat gaat is $450 niet echt voordelig. Ik denk dat het het beste is om gewoon naar Padangbai te gaan, genoeg duikscholen te vinden bijv deze:
www.waterworxbali.com/
www.divinggroove.de/English/Di(...)ses/divecourses.html

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Hoi guna2

Ik heb goede ervaringen met www.tulambenwreckdiver.com
Ik heb juist gekeken op hun website. Een cursus Padi Open Water kost USD 395. Deze prijs is all in: cursus, materiaal, verblijf van 4 dagen (zeer fraaie accomodatie), ontbijt en transport (bv Kuta - Tulamben en terug).
Tony en Dott zijn uitgeweken Australiërs. De sfeer is heel gemoedelijk, de accomodatie prachtig en het materiaal verzorgd. Ik heb Tony al aan het werk gezien in het lesgeven en samen met hem gedoken, een uitstekend instructeur.
Bel even of ze nog plaats hebben.
Oh ja, in Europa betaal je voor dezelfde cursus €350.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Onderstaande link is van een vriend van een collega van mij in Candidasa

http://www.balibubbles.com/

Deze duikschool is dit jaar geopend als ik het goed heb en wordt gerund door een Nederlander. Ik weet er eerlijkgezegd verder niks vanaf.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

PeterH
User
spacer line

Ik duik zelf na de verschillende duikscholen hier te hebben bekeken bij BlueDive in Sanur; ze zijn heel redelijk geprijsd, Engelstalig en hebben goed onderhouden spullen en prima gidsen - dat heb ik hier wel anders meegemaakt.

Voor het programma van een OW brevet kun je op http://www.bluedivebali.com/openwater_course.php kijken; de kosten zijn USD 320 (exclusief huur equiment).

spacer line  

Als ik jou was zou ik ook eens kijken bij werkelijk het beste duik-centrum in Sanur (een PADI 5* IDC centre), Crystal Divers. Meer info op www.crystal-divers.com.

De PADI open Water cursus kost daar US$ 425,- INCLUSIEF alles wat je nodig hebt en gebruikt. Verder kun je bij hen voor US$ 30,- terecht in een hotelkamer.

Programme Content
1 day academic/theory instruction.
1 day pool/confined water training.
4 open water dives spread over two days.

Price: $425
Price includes: pick-up, 4 dives, original PADI diver manual, log book, dive table, instructions book for planner, crew pack, full equipment, lunch, snack, soft drinks, wall diploma, underwater insurance, local tax, gold certification and a certified PADI instructor or higher level.

If you have nothing to loose, you can risk everything

robbert
User
spacer line

Hoi,
Onderstaand nog een duikcentrum, wordt gerund door een engelsman met zijn hollandse vrouw in Amed. Aardige en sympatieke mensen. De prijzen op de prijslijst lijken mij redelijk.
Suk6 Rob

http://www.adventurediversbali.com/coursned.html

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Dank allen. Mijn bezoek vertrekt dinsdag naar... Sanur. Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat (hopen ze).

spacer line  

"Adverture Divers Bali" in Amed is geen PADI duik-centrum maar een SSI-duikcentrum. Is dus appels met peren vergelijken.

If you have nothing to loose, you can risk everything

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,298,110 topic views - 233,641 posts - 13,687 topics - 24,457 members - last post @ 19-09-2019 09:31 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,376,857 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com