indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Semarang
Subforum: Java
Place a topic report for this topic This is a topic in the Dutch language  topic home   1 
Jantje
User
spacer line

On 24-02-2009 19:11 Surya Atmadja wrote:
Voor adressen van buitenlanders kan je mss bij de CaPil , of de Immigratiedienst of bij de Politie kunnen proberen.

ja, en dan kan hij gelijk vragen waarom het nogsteeds zo'n kalerezooitje is na 63 jaar "merdeka" en 350 jaar overheersing. Emoticon: Yes!

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. sugijarto

Als je een duidelijke bedrijfsplan heb en een zaak kan beginnen waar men behoefte aan heeft kan je altijd zaken doen in Indonesia.
Mits jou verblijfspapieren in orde zijn .

Een goede netwerk opbouwen , vooral bij de Indonesische kant kan je vestigingsplannen vergemakkelijken.
Probeer aan te sluiten bij de plaatselijke Rotary , tennis en golfclubs.
Daar kan je Indonesiers met voldoende netwerk ontmoeten .
Semarang is tenslotte geen grote stad , iedereen kent iedereen.

bisa dicek of makemyday .

sugijarto
User
User icon of sugijarto
spacer line

jantje,yah kalau ngomong jangan asal dan kalau elo emang susah yah sudah balek saja jgn tinggal semarang chuih

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Op 25-02-2009 06:48 schreef Surya Atmadja:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. sugijarto

Een goede netwerk opbouwen , vooral bij de Indonesische kant kan je vestigingsplannen vergemakkelijken.
.

Hee Haa daar istie weer, "netwerken" Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Emoticon: Yes!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Jan,

Wij zijn in oktober 2008 in Semarang geweest. Drukke stad waar weinig toeristisch te beleven valt. De omgeving Ambarawa enz. is wel de moeite waard. Dus je kunt Semarang als uitvalsbasis gebruiken. Emoticon: Party!

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Op 25-02-2009 06:48 schreef Surya Atmadja: Semarang is tenslotte geen grote stad , iedereen kent iedereen.

Nou nou, dat zou ik niet zeggen. Het neemt de 5e plaats in op de ranglijst van grote steden in Indonesie en heeft 2x zoveel inwoners als Amsterdam.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Het is echter geen stad waar iemand met plezier gaat wonen als hij/zij daar geen economische binding heeft. De meeste buitenlandse inwoners gaan in het weekend naar buiten de stad voor enige recreatie want dat is er vrijwel niet. Het is een echte "werk"- en business-stad. De economie is vrijwel geheel in handen van een grote minderheid van etnische Chinezen die ca. 20% beslaat van de bevolking.

spacer line  

On 28-02-2009 03:35 Yogya-Bali wrote:

...

Nou nou, dat zou ik niet zeggen. Het neemt de 5e plaats in op de ranglijst van grote steden in Indonesie en heeft 2x zoveel inwoners als Amsterdam.

Dat is ook zo , veel groter dan mijn Amsterdam.

Ben al een paar keren daar geweest , heb Chinese vrienden , die ook in Nederland hebben gestudeerd of gewoond.
Zij behoren tot de "oudere"generatie Chinezen (boven 55 t/m 60 jaar).
Ook met redelijk contacten in de "oude wereld" , waar iedereen bijna iedereen kent.
Vlak na of uit de tijd van Pak H of die bekende Om L.S.L .
Bijna 20 jr geleden heb ik paar v.d rotary club van Semarang toen ze voor audientie kwamen bij de Istana in Jkt.
Het was een old boys network , daar voel ik me behoorlijk nietig en ontheemd .
Maar nu zijn er nwe jongens aan de macht .

bisa dicek of makemyday .

sugijarto
User
User icon of sugijarto
spacer line

IK BEN AL 2 KEER IN SEMARANG GEWEEST EN IK BEN ER ZELFS GETROUWD.voor mij is het een stad waar ik gewoon graag ben en ook lekker dicht bij m'n familie.ben ook al in jakarta geweest maar daar is het me net tedruk.de mentaliteit van de mensen van semarang vind ik ook iets beter dan die van jakarta.met andere woorden ik ben er gewoon graag

Jantje
User
spacer line

On 28-02-2009 19:10 sugijarto wrote:
IK BEN AL 2 KEER IN SEMARANG GEWEEST EN IK BEN ER ZELFS GETROUWD.voor mij is het een stad waar ik gewoon graag ben en ook lekker dicht bij m'n familie.ben ook al in jakarta geweest maar daar is het me net tedruk.de mentaliteit van de mensen van semarang vind ik ook iets beter dan die van jakarta.met andere woorden ik ben er gewoon graag

Ooh, maar dan weet u alles al...Dacht even dat ik u tegen uzelf in bescherming moest nemen maar dat hoeft dan niet. Maaf ya. Volgt u de info van Sidia maar op, dan komt alles goed. Emoticon: Shiny
succes.

Jantje

sugijarto
User
User icon of sugijarto
spacer line

ik beweer absoluut nt dat ik alles weet en ik heb dat ookNOOIT gezegd.ten eerste ik kom nt uit nederland zoals u zei.ik probeer gewoon wat positief te blijven.is dat zo er?ik ben liever wat positief dan een zwartkijker zoals u.u bent de negatiefste mens die ik ooit al gesproken heb.het spijt me dat te zeggen.ik hoop dat je niet verzwelgd in je negativiteit.de groeten

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,066,962 topic views - 235,022 posts - 13,697 topics - 25,776 members - last post @ 19-11-2019 15:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,882,201 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com