indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo Forumleden,

Wij kregen vanuit Indonesie het bericht door dat er streng wordt gecontroleerd op passegiers die verkouden zijn of verschijnselen vertonen dat ze grieperig zijn.
Ook moeten alle passegiers die internationaal aankomen de eerste drie dagen een mondkapje dragen.
Wij vertrekken over twee weken naar Jakarta en gaan dan rechtstreeks door naar Yogya.
Wordt er op het dragen van deze mondkapjes streng gecontroleerd ?
Ik zie ons namelijk niet happy kijken (ook met twee kinderen) in een vol vliegtuig
met de binnenlandse vlucht naar Yogya.
Wie heeft meer ervaring en kan ons wat tips geven.
Alvast bedankt.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Van strenge controle lijkt me geen sprake. Ik kwam op 1 juli Indonesie weer binnen en werd toen helemaal niet gecontroleerd. Moest alleen (nog) een extra formuliertje invullen en dat afgeven bij een controlepost voor de douane. Die formuliertjes werden niet in het vliegtuig verstrekt, dus het was lekker dringen bij de balie waar die formuliertjes lagen. Gelukkig was ik als een van de eersten daar, dus was ik er zo door.

Het dragen van mondkapjes is niet verplicht. De Indonesische overheid zou deze gaan uitdelen met het advies deze drie dagen te dragen. Weet niet of ze hier al mee begonnen zijn, want eerder was er nog geen geld voor.

Niets aan de hand dus wat dat betreft. Verder kucht men in Indonesie heel wat af en zijn er veel mensen met griep, en dat geheel uit het seizoen. De Mexicaanse griep is hier dus allang volgens mij. Kuch lekker mee met de rest en er al weinig aan de hand zijn.

CarolaH
User
User icon of CarolaH
spacer line

Geen mondkapjes gezien afgelopen week. Wel formuliertjes. Simple as that!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Wat staat er precies op zo'n formuliertje? Wat wordt er gevraagd?

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

AM; je mag de gegevens op je witte kaartje nog twee keer invullen (1 deel voor jezelf, 1 deel voor de ambtenaar op het vliegveld) plus nog wat gegeven als "Kom je uit een land of gebied waar H1N1 van mens op mens wordt overgedragen?" Kom je uit Nederland moet je dus "Ja" invullen. Ook waar je nog meer geweest bent en of je een zere keel hebt, hoofdpijn, koorts..

In totaal mag je je naam dus vijf keer noteren, twee keer op het witte kaartje, twee keer op het gezondheidsformulier en 1 keer op het aangiftekaartje met dat geelbruine randje van de douane. En dan ben je Indonesie nog niet eens binnen. Emoticon: Laugh out loud Maleisie is trouwens op dat douane-kaartje net zo erg merkte ik wel afgelopen maand.

Indoboy20
User
spacer line

Soekarno-Hatta Airport Authorities On Alert To Swine Flu

TANGERANG (IndoNESIA), June 30 (Bernama) -- The Soekarno-Hatta International Airport is to tighten monitoring at arrival terminals as preventive measure against Influenza A (H1N1) or swine flu, a spokesman said.

"This measure is taken in order to prevent swine flu virus from entering Indonesia. Passengers embarking from international airways are watched closely," Antara news agency cited Trisno Heryadi, a spokesman of the Soekarno-Hatta International Airport, as saying here on Tuesday.

Officers of the airport's quarantine health unit in cooperation with the health ministry, would conduct monitoring of the temperature of foreign and as well Indonesian passengers upon their arrival at Terminal II E and II D, he said.

"We use thermal scanners to detect the temperature (of passengers) in anticipation of Severe Acute Respiratory Syndrome (SARS), Singapore Flu or swine flu virus," he said.

The airport's authorities would only carry out the monitoring and detection of passenger's temperature, and the handling in case there is a suspect would be conducted by the health ministry, he said.

"The airport's authorities will only carry out a control. If there is a passenger detected (with swine flu virus), he/she will be isolated and the health ministry will do the examination," he said.

Coordinating Minister for People's Welfare Aburizal Bakrie said on June 29, the government would apply certain fixed procedures to prevent influenza A (H1N1) or swine flu during international events to take place in Indonesia this year.

"In the coming few months , there will two international events involving many foreign participants, namely 'Sail Bunaken' in Manado, and an AIDS Conference in Bali.

"Special measures will be applied to the events to prevent the spread of this disease (swine flu)," the minister said after chairing a ministerial coordination meeting on the Influenza A (H1N1) prevention at the minister's office.

All visitors from countries affected by swine flu will be required to pass thermal scanners installed in international airports, fill in health alert cards, and use face masks for at least three days since their arrival.

Lekker dan.. Ook nog door thermische poortjes moeten..Waar liggen die gezondheidsformulieren? Bij de immigratie ergens?

Even in details vertellen zodat ik snel straks uit de luchthaven ben, het is al warm genoeg daarbinnen.

Hebben ze die Airco's al gefixed daar bij de aankomstpassage tot aan de immigratie, zweet me dood altijd zo warm.

Witte kaartjes = wat? Kaartje met geelbruin randje? Bedoel je niet of je wat aan te geven hebt qua bagage? Dat randje is volgens mij rood.

Normaliter vul je je arrival / departure kaart in die witte en eentje met een rode rand of je iets aan te geven hebt. Dan komen er nog 2 formulieren bij bedoel je?

Gaarne details bedankt. Emoticon: Smile

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik begrijp eruit dat het om 2 extra formulieren gaat bovenop die witte kaart en (immigratiekaart) Die douaneformulieren krijg je soms wel, soms niet in het vliegtuig. Ben ook al een paar keer Indonesie binnengekomen zonder dat douaneformulier maar die controle blijkt nu dus aangescherpt. Dus zoals Jeroen al zei, alles vijf keer invullen.

gr
AM

Indoboy20
User
spacer line

Ja okay.. Maar waar liggen die gezondheidsformulieren. Hartstikke irritant als je daar terplekke voor de immigratiehokjes die rotzooi moet invullen. Hopelijk gaan ze die dingen uitdelen in het vliegtuig.. Ik hou er van om voorbereid op vakantie te gaan. En niet voor zulke geintjes te komen staan. Emoticon:

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Tja, ik weet het niet hoor maar volgens mij is dit nog allemaal niet zo lang en weten ze zelf ook nog niet zo goed hoe dit te organiseren. Ik neem aan dat dit na verloop van tijd wel wat gestructureerder (hoop ik voor je) eraan toegaat.
En ongeorganiseerd of niet; je zult niet de enige zijn......
Wanneer ga je?

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

dat doet me allemaal terugdenken aan de tijd van de SARS...toen moest je ook een extra gezondheidsverklaring invullen (dat kreeg je al op het vliegtuig, samen met het immigratiekaartje) en je kreeg ook zo'n mondkapje...dat was net als nu ook niet verplicht of gecontroleerd...overigens is dat mondkapje nog goed van pas gekomen toen ik bovenaan de ijen-vulkaan doorheen die zwaveldampen moest!

Indoboy20
User
spacer line

ik ga pas eind september.. Je zou die Mexicaanse griep maar net oplopen op Schiphol of in het vliegtuig, ben je mooi de pineut in Jakarta. Misschien wat Tamiflu meenemen anders Emoticon: So funny

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

En dan maar hopen dat die tamiflu nog werkt, want er was toch al iemand waarbij het virus er niet op reageerde? Emoticon: Smile

Indoboy20
User
spacer line

Klopt, in Denemarken.. Maar die kreeg toen Relenza en is weer genezen.. Vraag me af wat de Indonesische regering eraat doet als je het hebt, of je wat voorgeschreven krijgt of ze je gewoon laten uitzieken zonder iets in een isolementkamertje. Emoticon: Laugh out loud

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Er worden op dit moment zoveel zieken "hier" genoemd en zoveel "daar" genoemd. Ik denk niet dat de werkelijke aantallen bekend zijn. Ook niet in Indonesie, of juist niet in Indonesie. Als je je veiliger voelt in Nederland dan moet je niet gaan. Ik zou er in elk geval niet op rekening dat Indonesie "iets geregeld heeft" voor het geval dat.
Ik vraag me ook af of al die berichtgeving in de media wel zo goed is, ik heb daar mijn twijfels over. Ik ben over een paar weken voor ruim 7 weken weg. als we de de televisie mogen geloven dan begint het over ongeveer een maand menens te worden.
ik geloof niet dat je echt iets kunt doen om dit voor te zijn. We zullen zien hoe dit verder gaat. Als het met het invullen van een paar formulieren meer klaar is dan komen we er nog goed vanaf, zo kun je het ook bekijken.

gr
AM

Indoboy20
User
spacer line

Oh ik laat me niet bangmaken hoor, dan kun je beter de hele dag op je kamer blijven zitten. Het leven zit nu eenmaal vol met risico's. Nederland heeft ook zat gevallen van Mexicaanse griep, wel meer dan die 50 in IndonesiŽ.

Gewoon leven alsof het je laatste dag is, dan is het altijd goed. Ik ga ook gewoon in September, no doubt about it. Als je de griep krijgt dan heb je het in iedergeval gehad en ben je beter resistent.

Just enjoy life Emoticon: Party!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 12-07-2009 21:42 Indoboy20 wrote:
............ wel meer dan die 50 in IndonesiŽ.

En daar twijfel ik dus aan.

Indoboy20
User
spacer line

Die twijfel kun je net zo goed hebben voor het aantal gevallen in NL. Dus no worries.

Indoboy20
User
spacer line

Trouwens daar in Indo doen ze er meer aan dan in Nederland. Ik zie geen hitte scanners op schiphol hangen.. Kans lijkt zelfs kleiner daar dan hier. Nederland als handelsland lijkt een groter risico dan daar. Daar worden de mensen al gescreend op het vliegveld.

Hier in NL is het zo, niet aanstellen en lekker vooral niet aan denken.. Gaat het vanzelf over Emoticon: Party!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik maak me geen zorgen. En ik ben het met die laatste zin wel een beetje eens. Soms praten we onszelf ziek hier.
Ik heb trouwens nog helemaal nooit de griep gehad van welke soort dan ook, dus geen idee hoe dat voelt Emoticon: Blush

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

mwah, dan voel je je wel een paar dagen knap kl*te hoor....hoge koorts, overal spierpijn, slap, moe en ga zo maar door.....

spacer line  

Zit er aan te denken om een stempel te maken want word beetje gallisch van elke keer al die formuliertjes invullenÖ

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,908,676 topic views - 222,119 posts - 13,484 topics - 16,232 members - last post @ 20-09-2017 10:21 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,951,583 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com