indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

On 24-11-2011 08:42 Anne Mieke wrote:
In Indonesie ligt het er heel erg aan waar je bent. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om buiten Java of Bali met alleen een kopie van mijn paspoort te reizen. .

Das kloft .
Ik reis al jaren in Indonesia( meestal Java) , neem altijd mijn passaporto mee, mijn Ollandse ID( vreemd.kaart) , onze buku nikah , moet kunnen bewijzen dat we een pasangan nikah zijn .

Als ik alleen reis , en in een Melati3 hotel logeert gebeurt weleens dat ze mijn ID vragen/en ze maken copie.
Bij kleine guesthouses heb ik een paar keren als naam Pak Alex dari Amsterdam of Jakarta gegeven .Naar gelang de sikon( situatie en conditie) .
Wordt ook "geaccepteerd" .
Bij grote hotels maken ze een copie van je ID.

bisa dicek of makemyday .

barubagus
User
spacer line

Ik ga het in juni uittesten. Ik ben van plan door Kalimantan te reizen zonder pas. Dat heb ik altijd gedaan. Ook bij het inchecken , dat was nooit een probleem, tenminste in Sulawesie (sept 2011) was het geen probleem. Als ze erom vragen, hoef je alleen maar te zeggen dat dat het advies was van kantor immigrasie, en te vragen wie voor de kosten opdraait als je wordt bestolen. Dit lukt meestal. Je hoeft echt geen bule te zijn, want ik ben geen bule, maar kan doorgaan voor orang RI. Ik kopieer ook alles in kleur, ook de visa verlengingen. Het lijkt net op een paspoort.

BB

geronimo
User
User icon of geronimo
spacer line

Corruption Costs Indonesia $238m in 2011.......Na 11 maanden wilde ik weg en op eens hoorde ik van de ene van de politie agent op schipol dat ik niet kon weg omdat ik must eerst naar de immigration poltie voor de stempel..maar ik had geen tijd en dit was in de nacht om 10 uur..ik mijn vrouw en mijn zoon ...totaal 3000 dolar weg...toen we weg ging naar buiten en wilden naar jakarta gaan kwam 2 politie agenten en praten ze met mijn vouw...ze vroegen geld 400 dolar.ik was kwaad en wilde niets geven.ik werd misselijk van hun en wilde hun gezicht niet zien...Maar omdat mijn vrouw must werken op maandag ze heeft dat 400 dolar betaald en zo zijn we uit gegaan....indonesia is een van de groetste muslim land en ook een van de groetste Corruption land.en ze zijn muslims.? Mijn vrouw schaamde zich zelf maar dit is indonesia en zonder doen ze niets en na dat gaan ze naar MOSKEE...

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik kan er geen touw aan vast knopen.

spacer line  

Je bent niet de enige.

If you have nothing to loose, you can risk everything

meggie
User
spacer line

Ik ook niet Emoticon: Nooo

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Nou, hij zat op Schiphol en vond dat verdomde veel lijken op Soetta, dus beschuldigde hij een Nederlandse douane-medewerker van corruptie. Wat hem duur kwam te staan. Of iets in die richting?

meggie
User
spacer line

Ik heb geen idee. Ik heb het nu 6 x gelezen en snap er nog helemaal niks van. Het enige dat ik eruit kan halen, is dat hij geld moest betalen. Voor de rest weet ik amper of hij van A naar B of van B naar A ging. Emoticon: Confused

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,761,485 topic views - 235,517 posts - 13,700 topics - 26,444 members - last post @ 16-12-2019 03:36 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,861,584 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com