indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Hoeveel zit er dan in? Oftewel: hoeveel is een kuur? Ik zal eens kijken of het hier te verkrijgen is... ik hoef het niet te hebben, maar wellicht handig om te weten voor de 'liefhebbers'

Yerun,
Zoals Indoboy meldt zitten er 10 tabletten in 1 kuur. Je moet er twee per dag innemen.
Dus goedkoop zijn ze hier in Belanda niet. Misschien in RI goedkoper.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

In 2006 was ik mijn medicijnen vergeten toen we in Bali zaten.
Dus wij op zoek bij een apotheek en zonder doktersrecept zo te koop aldaar.
Nu pas weten we wat hier de medicijnen kosten, zins ze dat vermelden op de stikker.
Maar het was zo iets van 70.000 rumpies 10 tabletten.
Zo kan je merken dat je daar bijna alles kan verkrijgen, als je geld laat wapperen.
Hier kan je het ook mee doen, die drankjes schijnen ook wonderen te doen, of het komt van die mooie dames of hoe dan ook. Emoticon: Party! Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

We zien wel ik neem geen medicijnen mee alleen wat tropenzalf voor tegen de muggen want die van hier is veel duurder maar die ik daar had werkte maar een paar uur voor de rest ben ik verzekerd en bijna alle medicijnen zijn daar verkrijgbaar dus kan altijd daar kopen als het nodig is.

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Hoe zit het nou precies met de mexicaanse griep....heb je altijd Tamiflu nodig om weer te genezen? Of gaat het dan gewoon sneller?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb begrepen dat de knappe koppen hard aan een medicijn aan het werken zijn om de Mexicaanse Griep de baas te kunnen. Omdat er dat nog niet is kan tot die tijd naar Tamiflu worden uitgeweken. Maar kennelijk voldoet dit niet.
Of het nu Tamiflu of een ander middel is, ik heb het idee dat dit de ziekteverschijnselen afremt en het ziektverloop milder maakt.
Wat op dit moment vooral snel lijkt te gaan is de verspreiding en dat ze een beetje opgehouden zijn met tellen omdat het niet meer bij te houden is. Verder, en dat zal in Indonesie nog meer het geval zijn. mensen met griepverschijnselen melden zich niet altijd bij een arts. Verder begrijp ik dat de griep bij de een veel milder verloopt dan bij de ander.

gr
AM

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Jeanette
User
spacer line

Zou ik niet doen, preventief innemen. Straks heb je het echt nodig en dan werkt het niet.
Ik kreeg Tamiflu trouwens ongevraagd (wel betalen) mee van m'n huisarts toen de vogelgriep in Indo heerste. Maar dat was omdat ik nog allerlei andere dingen mankeerde (niet besmettelijk hoor). Heb het niet hoeven te gebruiken en ben weer OK.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Dr. Ida memperlihatkan stok obat Tamiflu di Jakarta, Rabu (22/7). Obat yang dapat digunakan untuk pengobatan Flu Babi (virus A H1N1) itu harus selalu tersedia di masyarakat sehingga dapat mengurangi penyebaran virus tersebut
Dr. Ida toont voorraad geneesmiddel Tamiflu in Jakart. Geneesmiddelen die kunnen worden gebruikt voor de behandeling van varkens Flu (H1N1-virus A) wordt altijd beschikbaar gestelt, in de gemeenschap, zodat verspreiding van het virus voorkomen kan worden

Er zijn genoeg medicijnen voor die griep, en zo als ieder weet als je maar betaald er gemakkelijk aan te komen Bron Emoticon: Cooool Emoticon: Stupid Emoticon: Very funny

spacer line  

Jammer dat ze die hebben daar kan ik mijn handeltje wel vergeten wilde een koffer meenemen.... Emoticon: Smile ....)

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Willem ik weet je houd van geintjes, en dat is gelukkig plezierig te lezen.
Weet je wel wat je daar schreef, handel drijven met dat spul, ken je het verschil van die prijzen.
In Engeland kosten die medicijnen 80 Eurootjes zo'n 30 pond, per doosje..
Nou weet ik niet wat ze hier kosten maar in Indonesie is dat een heel groot verschil... Emoticon: Nice Emoticon: Sadley Emoticon: Shut up!

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Wat denken jullie van gezond eten en je vooral niet gek laten maken door een griep aanval.
Ieder jaar verschijnt er wel een bericht over de verwachte griep epedemie
Lekker kassa voor de farmaceutische industrie en de medische maffia.
Kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst griep had, ja een beetje verkouden maar meer niet
Wat ik wel doe in de winter is lekkere gemberthee drinken, flink sterk

spacer line  

Die Mexicaanse griep is net zo gevaarlijk als een gewone griep als je er mee besmet wordt dan heeft je lichaam normaal gesproken genoeg weerstand en ben je hooguit een week ziek geen reden tot paniek en preventief innemen is ten sterkste af te raden want mocht je later alsnog de griep krijgen dan werkt Tamiflu niet meer...!!

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

'Geen bewijs voor werking Tamiflu'

DEN HAAG - Er is geen wetenschappelijk bewijs dat Tamiflu helpt om ernstige complicaties van de Mexicaanse griep te voorkomen.

NU.nl/Chris HeijmansBovendien valt er heel wat aan te merken op de studieresultaten die deskundigen en de overheid aanhalen om het gebruik van Tamiflu te adviseren.

Dat schrijft arts-epidemioloog Luc Bonneux van het Nederlands Interdisciplinair Demografisch Instituut (NIDI/KNAW) donderdag op de website van het Nederlands Tijschrift voor Geneeskunde.

Evaluatie

Bonneux vindt dat griepremmers in Nederland een 'beschermde status' genieten. De inzet van mensen en middelen en de rol van deskundigen en adviesorganen verdient een evaluatie, aldus de epidemioloog.

Tamiflu, met de werkzame stof oseltamivir, wordt geproduceerd door geneesmiddelenfabrikant Roche. Bonneux wijst er op dat de studie die vaak wordt aangehaald, is gefinancierd en uitgevoerd door dezelfde fabrikant. ''De resultaten worden zo voordelig mogelijk voorgesteld'', aldus de arts.

Positief

De studiegroep die positief reageerde op oseltamivir, was gemiddeld 40 jaar. De controlegroep die geen oseltamivir kreeg, was gemiddeld 44,5 jaar.

''Maar het is bekend dat de kans op ziekenhuisopname bij griep zes keer zo groot is bij mensen tussen de 50 en 64 jaar. Het verschil in leeftijd kan de toename van complicaties met 80 procent verklaren. Bovendien ontbreken verdere gegevens die aantonen dat beide onderzoeksgroepen vergelijkbaar zijn'', stelt Bonneux.

Risicogroepen

De arts wijst er verder op dat bij zowel gezonde mensen als bij personen uit risicogroepen in zeer veel gevallen geen complicaties optraden door de Mexicaanse griep. ''De klinische betekenis van de cijfers uit de studie is dus beperkt'', zegt hij.

De gemelde bijwerkingen van Tamiflu zijn daarentegen heftig: hoofdpijn, extreem braken en diarree komen veel voor.

Complicaties

Bonneux sluit niet uit dat oseltamivir 'van beperkt nut' is bij mensen die een hoog risico in geval van complicaties lopen. ''Maar om dat zeker te weten, heeft men grotere en betere studies nodig dan de gepresenteerde. Vooralsnog lijken griepremmers weinig effectief, erg duur en van onzekere klinische betekenis.''

Lees alles over de Mexicaanse Griep
De spuit blijft eruit

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 26-07-2009 19:22 merapi wrote:
Lekker kassa voor de farmaceutische industrie en de medische maffia.
Daar sla je een van de spijkers op zijn kop. Emoticon: Yes!

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

spacer line  

En de media die pikt ook nog een graantje mee.... Emoticon: Smile

Harry1978
User
spacer line

Is het snotteren op Bali al weer over, want daar ga ik binnenkort voor een maandje naar toe. Hoop daar iets te leren over huidige cultuur, samenleven, ruimtelijke ordening en economische drijfveren van een gedeelte van Noord-Bali.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik hoor niemand snotteren hier op Bali en als dat al zou zijn dan is het het hooguit van de motregen, de harde wind, de mist en de grijze luchten want het is al 3 dagen 3 keer niks......

gr
AM

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

elsbeth
User
spacer line

Anne Mieke, , motregen, harde wind, mist en grijze luchten..ook nog mensen ontmoet??
Veel plezier nog op Bali.

groet Elsbeth

Indoboy20
User
spacer line

On 04-09-2009 16:12 Anne Mieke wrote:
Ik hoor niemand snotteren hier op Bali en als dat al zou zijn dan is het het hooguit van de motregen, de harde wind, de mist en de grijze luchten want het is al 3 dagen 3 keer niks......

gr
AM

Het lijkt Nederland wel, de afgelopen dagen was het hier ook niet veel soeps. Emoticon:

spacer line  

Wacht maar tot ik op Bali kom in sept dan gaat de zon schijnen over heel het eiland Emoticon: Smile
En Mecicaanse griep is niet zo gevaarlijk als Balinese Emoticon: Party!
Wacht maar tot je de Balikoorts krijgt.....net als ik Emoticon: Worship

Keduadam
User
User icon of Keduadam
spacer line

Al best een paar jaar oud bericht, maar ik kwam t tegen... best interessant vond ik.
Nou is het allang duidelijk dat naast banken, assurantiemaatschappijen, zorgverzekeraars, telecom... ook de mafia vruchtbaar werkt in de pharmacie sektor... Emoticon: Yawn
Misschien kunnen ze de KPK ook eens uitnodigen voor de westerse corruptie... zij het dat die het ook vreselijk druk en manschappen tekort heeft...

http://www.wanttoknow.nl/gezon(...)bel-inzake-de-griep/

Your attitude determines your altitude

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

zuster
en
neutrale blik
Dat gaat natuurlijk niet samen. Toen niet, nu niet en nooit niet.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,908,676 topic views - 222,112 posts - 13,484 topics - 16,231 members - last post @ 20-09-2017 07:27 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,946,725 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com