indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zieleffe
User
spacer line

On 07-07-2009 13:16 belgianguy wrote:
yup, dat gaat inderdaad gesmeerd hier, zelf zit ik bij mandiri, niets dan lof voor internetbankieren daar, gebruiksvriendelijk tot en met, veel westerse banken kunnen daar nog van leren...als het goed is, mag het ook es gezegd worden, het hoeft niet altijd negatieve kritiek te zijn!

Wij Ook geen problemen.
Het vliegt gewoon van de ene bank naar de andere bank............ Emoticon: Shiny Emoticon: Nice

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

FredB
User
User icon of FredB
spacer line

On 07-07-2009 13:04 belgianguy wrote:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.FredB,die beweert dat 'alle rekeningen contant moeten betaald worden, niets gaat per bank'...wat een onzin
Geen onzin, meneertje. Het kan hier niet, al zouden we het willen. Alles, telefoon, electra en kabel-tv, gaat contant. Als je dat de middeleeuwen wilt noemen moet dat maar, maar het is hier geen wereldstad als Jakarta.
Aan beleggingen en obligaties zijn we niet aan toe gekomen, maar het klimaat daarvoor lijkt me hier niet echt geschikt, maar ieder zijn heug.
Ikzelf gebruik vooral ING voor internetbankieren en dat gaat heel erg goed, ook internationaal. Tja, als je je inlogcodes kwijtraakt ben je niet zo erg slim bezig geweest, maar dat kun je alleen jezelf verwijten, denk ik zo. De post van ING komt ook gewoon hier in RI aan, probleemloos, al is het wat later dan men in NL gewend is/was.
Zo zie je maar weer, er zijn ook andere ervaringen, maar om dat nu direct onzin te noemen? Emoticon: Confused

Be careful what you wish for; you might get it!

Jantje
User
spacer line

Toen postbank eerder dit jaar over ging naar ING kreeg ik ook nieuwe bankpassen Ik kan daar niets mee hier. Wordt niet door ATM geaccepteerd. Geklaagd bij ING. Die belooft binnen 24 uur antwoord. Zit daar nu al vanaf maart op te wachten.
Mandiri geeft geen problemen. Goed internet bankieren en flappen tappen.
Fred B:
Het kan hier niet, al zouden we het willen. Alles, telefoon, electra en kabel-tv, gaat contact

Het kan hier dus wel maar ik doe het niet. Betaal ook alles contant maar dat heeft een andere reden. Je krijgt dan nl een duidelijk afschrift met het verbruik. Dat moet ik hebben om aan te kunnen tonenen wat het werkelijke verbruik is. Ben daar hier al 2 x mee genaaid. Ik neem daarom ook dagelijks de standen van de meters zelf op.
Alles waar je in dit land voor betaalt moet gecontroleerd worden. Van koopwaar tot wisselgeld.

zieleffe
User
spacer line

Jantje dat komt dat je die nieuwe pasje eerst hier in de geldautomaat, moet activeren.
Dat staat vandaag bij onze nieuw pasje van de Rabobank, speciale melding van.
Voor dat je vertrekt naar het buitenland eerst hier activeren....... Emoticon: Yes! Emoticon: Wink Emoticon:

FredB
User
User icon of FredB
spacer line

Semeru en ik kregen ook nieuwe credit cards van ING, die geactiveerd moesten worden. Dat was wel een probleempje, want daarvoor moest gebeld worden. Toevallig ging ik naar Singapore en heb via de veelsnellere internetverbinding aldaar Skype gebruikt om te bellen met ING. Dat ging wonderbaarlijk goed.
Maar ik heb de oude Postbank pas nog; ik zal binnenkort wel een nieuwe ING pas krijgen die hetzelfde procedure moet krijgen.
Goed dat ik weet dat Jantje problemen ondervond met de nieuwe pas bij de ATM. Ik moet dat dan toch eens een keer proberen, want als ik weer in AustraliŽ ben moet ik zo geld uit de muur kunnen trekken. Dat ging heel goed met de Postbank pas. Hier in RI gebruik ik nooit een ATM met mijn NL pas, zelden of nooit een credit card. Alles cash.

Be careful what you wish for; you might get it!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Jantje & FredB; een kennis van me kreeg eerder ook nieuwe passen van de ING, die hij nergens kon gebruiken behalve bij automaten van de HSBC. Bij navraag bleek dat nieuw uitgegeven passen nieuwe generatie chips bevatten.. en jawel... Indonesische automaten zijn over het algemeen te oud voor die nieuwe chips.

Zieleffe; activeren in Nederland hoeft niet per se, al zegt de bank het zelf. Ik krijg mijn pasjes toegestuurd vanuit Nederland, direct vanaf de Rabobank. Bel op of stuur een faxje en ze activeren ze, bij mij zelfs binnen twee uur na versturen van de fax (dat was in 2007 overigens).

Ho Lee Fuk

leomanado
User
spacer line

De rabobank heeft ook van die nieuwe generatie chips. Bij veel ATM's kun je die dus niet gebruiken, wel bij BCA, Lippo en Citybank. Probeer het met de nieuwe ING passen ook eens bij die ATM's. Misschien lukt dat.

succes

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Ben ik even blij dat mijn pasjes vorig jaar nog vernieuwd zijn, dat stelt de problemen weer een paar jaar uit. BCA is gelukkig sowieso al een van mijn favorieten, dus dat scheelt weer. Emoticon: Puh!

Ho Lee Fuk

zieleffe
User
spacer line

Wat betreft die nieuwe pasje worden verwerkt met de chip, en niet meer met de magneetkaart, dat zou dan ook een probleem kunnen worden, of is het al.
Maar de banken in indonesie zullen dat aan moeten gaan passen bij het pinnen van geld. denk ik zo??? Emoticon: Puh! Emoticon:

elsbeth
User
spacer line

Heren, alles even op een rijtje. Ik vertrek a.s. zondag naar Singapore en daarna door naar Indonesie. Ik heb diverse nieuwe (reeds gebruikte) ING-passen en credit cards, eveneens diverse bankpassen. Kan ik daar nou wel of niet ergens geld uit een automaat trekken? Normalerwijs trek ik een bedrag en betaal daar contant alles mee, credit cards alleen voor hotels. Kaarten zijn alle geactiveerd. Trekpunten zijn waarschijnlijk Manado, Rantepao, Makassar, Yogya, Ubud en Legian.
Moet toch gewoon mogelijk zijn?

Dank alvast,
Elsbeth

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Elsbeth, denk dat het geen probleem moet zijn. Zeker in de grotere steden heb je vaak hele rijen verschillende ATM's, dus als de ene niet werkt probeer je gewoon een ander. Werkt het allemaal echt niet, dan ga je gewoon een bank binnen en gebruik je je credit-card om een (flink) bedrag te halen.

Ho Lee Fuk

spacer line  

Heb een bankrekening in thailand gehad toen ik daar woonde kon overal pinnen en het gaf me een veiliger gevoel als ergens een paar duizend euries verstoppen

teripang
User
User icon of teripang
spacer line

hallo belgian guy
insgelijks, ik heb al meer jaren ook een bankrekening bij Mandiri(voorheen exim bank) ze doen er niet moeilijk over en ook ik heb geen kitas , ebn al dat andere gedoe niet, en je hebt gelijk, veel forumleden zijn negatief over Indonesie, maar juist vind ik niet dat alles negatief is daar, gewoon positief denken en je komt er wel daar.
groetjes

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

88,109,206 topic views - 240,766 posts - 13,734 topics - 34,284 members - last post @ 20-01-2021 23:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

143,527,123 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com