indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

orener
User
spacer line

Ik ga 28 dagen naar IndonesiŽ.

Wat zijn de kosten voor een visum? Kan je dat in Euro betalenof heb je er dollars voor nodig
Er zijn ook uitreiskosten. Hoeveel is dat en kan je dat ook in euros betalen of ook weer dollars?

Rene

senior
User
User icon of senior
spacer line

Visum on arrival kost je 25 dollar of 20 euro, ....Bij verlaten land Rp 150.000

hati hati, pelan pelan

Robert-333
User
spacer line

De kosten vallen mee, maar de ergernis is des te groter als je na 16.uur vliegen nog 2.uur in de rij op het vliegveld moet wachten om een stempel in je paspoort. Emoticon: Angry

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Twee uur? Waar en wanneer was dat? Ik ben in al die jaren denk ik wel 25 keer langs de immigratie geweest in Indonesie (het land in), maar kan me niet herinneren dat ik ooit langer heb moeten wachten dan 10 minuten.

Heb wel eens een dik half uur moeten wachten, maar dat was in Nederland omdat het halve korps nog lag te pitten toen het vliegtuig voor zessen in de morgen al aankwam op Schiphol.

Pamelabak
User
spacer line

Wij hebben ook een keer 2 uur in Jakarta staan wachten, maar dat was in het hoogseizoen en 5 jaar geleden. De laatste jaren was het maar ongeveer 10 minuten (net wat Yerun zegt).

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

Meer dan een half uur heb ik ook nooit hoeven wachten op Bali. Eigenlijk duurde de hele afhandeling (inclusief bagage) ongeveer even lang als op schiphol.

Het enige waar ik nog over kan zeuren is dat je op de luchthaven geen 60 dagen visum kan krijgen. Via KBRI Den Haag is dat toch een moeizame en dure liefhebberij.

Als ze voor 60 dagen visa op de luchthavens zouden zorgen, dan was ik helemaal gelukkig.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

glitter
User
spacer line

Nee ik niet nemeses,dan moet je nog langer wachten.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 09-08-2009 12:38 Nemesis wrote:
Meer dan een half uur heb ik ook nooit hoeven wachten op Bali. Eigenlijk duurde de hele afhandeling (inclusief bagage) ongeveer even lang als op schiphol.

Het enige waar ik nog over kan zeuren is dat je op de luchthaven geen 60 dagen visum kan krijgen. Via KBRI Den Haag is dat toch een moeizame en dure liefhebberij.

Als ze voor 60 dagen visa op de luchthavens zouden zorgen, dan was ik helemaal gelukkig.

Ook ik zou gelukkig zijn.

Op Bali had ik het VOA in mijn paspoort altijd eerder staan dan dat mijn koffers van de band afkwamen rollen, dus de wachttijd op de koffers kon ik mooi gebruiken om mijn VOA in mijn paspoort te laten zetten.

Afgelopen jaar was een familielid eerder klaar met een VOA dan ik met een 60 dagen visum.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Milani
User
spacer line

In Jakarta 20 jaar geleden als je dan geen kruiwagen had dan moest je erg lag wachten.

spacer line  

Ik loop met mijn kruk zielig naar het luchthavenpersoneel en stop hem 10.000 toe dat werkt prima nergens geen rij...

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Willem niet teveel vertellen, straks neemt iedereen een kruk mee en sta je weer achteraan Emoticon: Laugh out loud
Je kunt beter een rolstoel bestellen, dan duwen ze je helemaal naar voren en komt gratis en voor niets als eerste er door!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Adik_5
User
spacer line

Volgens het bord op de luchthaven van Jakarta waren dit de kosten voor een 30-dagen visum (op 11 juli 2009):
US$ 25,00 of Aus$ 33,49 of Hongkong$236,01 of Euro 19,54 of Jap Yen2429,87 of Singapore$ 37,93 of GB pound 16,06 of Saudi Arabia R 102,90 of Taiwan$ 935,45

zeetje
User
spacer line

visum kunt je laten regelen door pelita buro
binnen 1 week heb ik mijn visum. alles compleet met mijn pasport
voor 2 maanden . geen zorgen geen trees hahahah Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right!
gr zee

dmndk
User
spacer line

Ook ik heb mindere ervaring bij de wachttijden van de immigratie in JKT. Aankomst 19 juli 2009 rond 16.50h dik 1,5 uur moeten wachten. 1 Loket open terwijl er meerdere internationale vluchten arriveerden. Onbegrijpelijk dat ze deze kosten uit efficientie niet in de ticketprijs verwerken. (offtopic)

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Welke kosten zouden in de prijs van een ticket verwerkt moeten worden? Een visum? Dat gaat natuurlijk niet, omdat luchtvaartmaatschappijen dan deze kosten door moeten sluizen aan overheden. Lijkt me compleet onhaalbaar zoiets, tenzij ze een toeslag rekenen voor 20 euro voor het uitvoeren van een dergelijke internationale betaling, want ik denk niet dat een overheid wel even twee maanden wacht op de centen.

dmndk
User
spacer line

Ik ben even los, Luchthavenbelasting wordt uiteindelijk ook in de ticketprijs begrepen, net als veiligheidstoeslagen. Verwerkt in de ticketprijs en door de luchtvaartmaatschappij afgedragen aan zowel het land van vertrek als het land waar je naar toe gaat...kortom die lijntjes liggen er al.
Kun je aangeven wat het concrete verschil is met het verrekenen van visumkosten?

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 09-09-2009 16:55 dmndk wrote: Luchthavenbelasting wordt uiteindelijk ook in de ticketprijs begrepen

Niet in IndonesiŽ. Apart betalen, apart loket. Luchthavenbelasting heeft dan ook niets met de vlucht te maken. Die belasting betaal je voor het gebruik van de faciliteiten van, uh, de luchthaven... De visumkosten hebben ook niks met de vlucht te maken.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

dmndk,

Zie bovenstaande posting. Overigens niet alleen in Indonesie maar ook in andere landen zoals Thailand moet je luchthavenbelasting betalen.

Verder is het een beejte moeilijk om visumkosten in de ticketprijs te verwerken. Allereerst zijn de visumbepaling neit voor alle nationaliteiten gelijk, bovendien zijn er mogelijkheden voor 7 dagen, 30 dagen en 60 dagen met verschillende prijzen.
Een visum heeft niets te maken met het ticket zelf zou ook een heel gedoe zijn met het afdragen aan de plaatselijke autoriteiten.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

dmndk
User
spacer line

Anne Mieke,
Sorry ik drukte me niet eenduidig uit. Ik ben op de hoogte hoe het in Indonesie werkt.
Ik reageeerde op Yerun die aangeeft dat je natuurlijk geen visumkosten kan verwerken in de ticketprijs omdat deze dan moeten worden verrekend aan overheden (niet specifiek Indonesie). Ik wilde slechts aangeven dat dat geen valide argument is, daar er vele landen zijn waarin luchthavenbelasting en veiligheidstoeslag door de luchtvaarmaatschappijen worden geeind en afgedragen aan de diverse landen. Het afdragen zelf is dus geen gedoe. Er zitten inderdaad wel haken en ogen aan de diverse visumbepalingen daar had ik niet aan gedacht. Dat maakt innen complex en feitelijk niet uitvoerbaar. Een land kan natuurlijk overwegen om een vaste prijs voor een visum te vragen ongeacht duur (binnen zekere grenzen) verblijf. Maar dat is een andere discussie..

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

57,091,051 topic views - 226,306 posts - 13,588 topics - 18,070 members - last post @ 24-04-2018 11:16 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

99,468,481 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com