indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Fred1104
User
spacer line

Is er iemand in dit forum die ons kan helpen? Wij willen van Yogjakarta naar Malang.
Ik heb begrepen dat dit een reis is van 8 uur. Nu zijn wij er niet uit of dit per trein te doen is. Kan iemand ons hiermee helpen? Wij zijn in Yogjakarta op 15 + 16 september. Willen 17 september vertrekken naar Malang. Wellicht weet iemand een goede gids die tijdens ons verblijf in Yogjakarta de mooie dingen kan laten zien?
Alvast bedankt voor de genomen moeite.
Fred.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Yogya-Malang kan met public bus, travel of trein.
Er gaat een rechtstreekse trein naar Malang maar alleen 's nachts en doet er 7 uur over. Alternatief is overdag via Surabaya maar zal met de overstap minimaal 8 uur duren.

gr
Anne Mieke

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Topic verplaatst naar het Nederlandse gedeelte.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 30-06-2009 00:30 Anne Mieke wrote:
Yogya-Malang kan met public bus, travel of trein.
Er gaat een rechtstreekse trein naar Malang maar alleen 's nachts en doet er 7 uur over. Alternatief is overdag via Surabaya maar zal met de overstap minimaal 8 uur duren.

gr
Anne Mieke

Heb een beetje zitten slapen gisteravond, had de data niet goed gezien......Het is dan natuurlijk op en top "op weg naar Idul fitri tijd" dus mogelijk is die trein niet eens een optie en zit alles vol......

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Het is rond die tijd inderdaad richting het einde van de Ramadan. Het kan zomaar zijn dat er vrijwel geen vervoer meer beschikbaar is op die dagen. Het is dus raadzaam zo snel mogelijk iets te regelen. Vanuit Nederland moet je dit niet doen, zo snel mogelijk bij aankomst in Indonesie.

De standaard opties om vanuit Yogya in Malang te komen zijn de trein en de bus. De trein vertrekt na middernacht en je komt dan rond drie uur in de middag aan in Malang. De bus vertrekt vaak in de ochtend en avond, je bent dan of in de avond of in de ochtend erna in Malang. Er rijden ook mini busjes. Hiervoor moet je zeker altijd plek reserveren, omdat deze alleen rijden als er passagiers zijn. Vanuit Jogja vertrekken deze meestal rond achten in de morgen en achten in de avond. Je wordt dan opgehaald vanaf de plek waar je zit.

Moet je de 18e in Malang zijn dan is het raadzaam dit dus op tijd te regelen. In het geval dat alles vol is, zou je eventueel nog kunnen proberen met het vliegtuig van Jogja naar Surabaya te gaan (vermijd hierbij Lion Air en Wings Air omdat je hiermee in een MD90 gevlogen wordt, 29 jaar oud en slecht onderhoud). Vanaf het vliegveld in Surabaya kun je direct met een minibus (vaak een mooie nieuwe Toyota Avanza) direct naar Malang.

Ik weet niet in hoe verre je Yogya kunt/wil overslaan of eerder kunt doen, maar heel misschien moet dat ook nog een optie zijn, voor als alle opties volgeboekt zijn. Al lijkt me die kans wel vrij klein, ook zo aan het einde van de Ramadan. Het is nog een week voor het einde ongeveer, dus het is nog net niet helemaal top-drukte.

Kelvinator
User
User icon of Kelvinator
spacer line

de eerste md90's vlogen pas in 1993, dus 29 jaar?????
je hebt het over de oude md 82's die wings air alleen nog gebruikt

Orang Bule!!!! Suroboyo kuuuu

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Kelvinator, MD82's inderdaad.. Wings Air = 100% dochter Lion Air. Als je een Lion Air ticket koopt voor bijvoorbeeld Yogyakarta - Surabaya dan wordt je in zo'n grafbak van een MD82 met Wings Air op de zijkanten gevlogen. Mij niet gezien!

benjamin
User
spacer line

hallo yerun,

je geeft aan dat de trein 'snachts vertrekt. moet ik dan denken aan een slaaptrein? dus waar je lekker in een klein bedje kan liggen? of is het een gewone trein?

groet,
benjamin

benjamin
User
spacer line

ohja, heb je enig idee wat comfortabeler is, de bus of de trein?

benjamin
User
spacer line

Hoi, ik heb nog een vraagje over de treinreis naar Malang. Op de vertrektabel van kereta api zie ik dat er bijvoorbeeld een trein vertrekt om 22:15. Deze komt de volgende ochtend vroeg aan. Betreft dit dan een slaaptrein of een gewone trein? Iemand ook enig idee of een ticket met een minibus veel duurder is?

Groet,
Benjamin

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 05-10-2009 19:39 benjamin wrote:
hallo yerun,

je geeft aan dat de trein 'snachts vertrekt. moet ik dan denken aan een slaaptrein? dus waar je lekker in een klein bedje kan liggen? of is het een gewone trein?

groet,
benjamin
Is geen slaaptrein, maar wel een trein met luie stoelen die redelijk ver achteruit kunnen. Vlak liggen is echter niet mogelijk. Het is vaak steenkoud aan boord, dus neem een vest mee! Het dekentje dat je krijgt aan boord is namelijk niet echt dik.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 05-10-2009 19:39 benjamin wrote:
ohja, heb je enig idee wat comfortabeler is, de bus of de trein?
trein

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 03-04-2014 07:33 benjamin wrote:
Hoi, ik heb nog een vraagje over de treinreis naar Malang. Op de vertrektabel van kereta api zie ik dat er bijvoorbeeld een trein vertrekt om 22:15. Deze komt de volgende ochtend vroeg aan. Betreft dit dan een slaaptrein of een gewone trein? Iemand ook enig idee of een ticket met een minibus veel duurder is?

Groet,
Benjamin
sinds het begin van dit topic in 2009 zijn er meerdere treinen bijgekomen. De nieuwste aanwinst is de Malioboro Express om 22:15 inderdaad. Let er wel op dat je business of eksekutif klasse koopt. ekonomi klasse is wat de Indonesiers zelf 'vee-vervoer' noemen. 3 op een bank, geen airco (over het algemeen) mensen slapen op de vloer, overal dozen, overal eten...

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

U kunt de grotere (25+) bussen van maatschappijen als Safari Dharma Raya en Rosalia Indah een beetje vergelijken met de standaard reisbussen die in Europa worden gebruikt op de langere routes. Niet slecht (dus met 2x twee stoelen in elke rij, AC, centrale TV/video, verstelbare rugleuning, redelijk schoon, enz.) maar veel meer ook niet.

Een Eksekutif trein compartiment is te vergelijken met een TGV/HSL. Zoals dhr. Yerun al zei, ijskoud. Het grote voordeel is dat men de benen kan strekken en de rit is iets gerieflijker.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Eergisteren nog de Maliboro express genomen van Yogya naar Malang. Is helemaal oke. Ook de Malabar. Geen slaaptrein maar goed te doen.

Safari Dharma Raya (basis Temanggung) zou ik afraden Lieve. Personeel is een dievenbende. Al menige malen mijn of iemand anders bagage vakkundig opengemaakt en waardevolle spullen verdwenen. Gebeurt als de bus stopt voor eten.

Lieve
User
User icon of Lieve
spacer line

Goede tip. Misschien werken ze samen met personen op de rustplaats?

Over bagage gesproken: Benjamin had het over minibus. Als hij daarmee de 9-12 persoons shuttle busjes bedoelt dient hij wel in te calculeren dat ze door de zetels nauwelijks ruimte hebben voor bagage. Men wordt eigenlijk gedwongen de tas in het gangpad naast de stoel te plaatsen en er is maar een beetje ruimte tussen achterste zitbank en de achterklep.

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

benjamin
User
spacer line

excuus voor de dubbele vraag yerun. bij business of eksekutif kunnen de stoelen dus achterover, maar het is wel erg koud. en met de bus kan dus ook, maar een dievenbende.....daarnaast vraag ik me af of de bus niet bij elke halte stopt. das ook niet prettig.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Avondbussen stoppen niet bij elke halte maar gaan in 1x (of 2x) van A naar B met alleen een eet-stop. Niet alle bussen zijn dievenbendes maar wel de genoemde Safari Dharma Raya. Treinen zijn veiliger maar men moet altijd opletten. Ik zet doorgaans mijn tas tussen mijn benen. Eksekutif treinwagons zijn de stoelen verstelbaar maar in de bisnis niet.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 03-04-2014 13:12 Lieve wrote:

Goede tip. Misschien werken ze samen met personen op de rustplaats?
Nee, dikwijls stapt er iemand op halverwege (iets dat niet mag maar wel gebeurt) en ik vermoed dat die met goedkeuring en aanwijzingen van het buspersoneel de boel besteelt (bij voorkeur toeristen want die zijn nog naief).

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Altijd op je spullen letten natuurlijl. Slapende/duttende passagiers zijn altijd een 'bron van inkomsten', trein of bus. Op de trein zit tegenwoordig wel altijd zeker 1 spoorweg-agent, groen uniform, groen petje.

Als je niets te doen hebt kun je in het holst van de nacht naar de restauratie-wagon lopen. Daar zit het personeel wat niet slaapt een sigaretje te roken. Heb er recentelijk tussen Cirebon en Semarang de grootste lol mee gehad, maar de veiligheid zal wel verminderd zijn toen.. conducteur, vice-conducteur (knechtje), restauratie-bediening en de agenten zaten allemaal in een straal van 3 meter van me. Emoticon: Blush

Maar dat maakt dit land leuk natuurlijk.

benjamin
User
spacer line

ok duidelijk. de trein eksekutif is dus een goede optie. we hebben wel koffers mee, dus die kunnen we ook makkelijker kwijt dan in de bus. ik dacht dat er ook bussen overdag zouden gaan zodat we savonds gewoon in bed konden slapen, maar dat is dus niet mogelijk. de trip van yogyakarta naar malang is ook weer helder, mijn dank!

aspooren
User
spacer line

We overwegen de Maliboro express te nemen van Yogya naar Malang.
Kan iemand me vertellen of tickets hiervoor vooraf te bestellen zijn in business class of eksekutif class?
En vanaf welke plaats vertrekt deze?

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Vertrekt (uiteraard) vanaf station Tugu, Yogyakarta. Tickets kan je tot een dag vooraf kopen bij Alfamart, postkantoor en koeriersdienst JNE. Vraag in het hotel waar de dichtstbijzijnde Alfamart, etc. is.

aspooren
User
spacer line

dank je!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,889,266 topic views - 222,103 posts - 13,484 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 20:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,935,827 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com