indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Heeft iemand toevallig ervaring met het vaccineren van een kindje van ongeveer 2 jaar met de vaccinaties die nodig zijn voor IndonesiŽ? Verliepen de reacties mild? En hoelang van tevoren moet ongeveer begonnen worden? Mijn dochter reageert altijd erg heftig op vaccinaties, had vandaag ook weer 40,7 graden na een vaccinatie en ik ben daarom wat huiverig om haar nog meer vaccinaties te geven. Maar ja, anders kunnen we nooit naar IndonesiŽ....

Wimroma
User
spacer line

Klinkt misschien raar, maar bij ons heeft toch altijd eerst het belang van het kind voorop gestaan. Vreemd reageren op vaccinaties, twijfelen of je er wel goed aan doet, het kind belasten omdat jij zo graag daar heen wil!?? Nou, dan misschien maar een paar jaar wachten. Je kan dan wat dichter in de buurt vakantie houden.
Groet,
Wim.

elsbeth
User
spacer line

Tja, hier heb ik niks aan toe te voegen. Hoewel het voor jou, NoviKirama, misschien anders ligt dan voor mij. Jij hebt immers een Indonesische man en die wil zijn familie misschien ook weer eens zien (of speelt dat niet). Maar goed, de meningen zijn over dit onderwerp altijd erg verdeeld, je kot er vast wel uit.
groetjes Elsbeth

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Laat je dat bij de GGD doen?
Met 2 jaar hebben de kinderen nog antistoffen van de moeder, zeker Hypatitus A en DTP. Dat zou de GGd en ook de dokter je kunnen vertellen. Althans, dat is bij ons zo verteld. Gaat mee in het nationale vaccinatie programma.

Begin de details te vergeten

(T)roy
User
User icon of (T)roy
spacer line

Wij zijn momenteel met onze 2 kinderen in IndonesiŽ. De ene is bijna 3 jaar en de andere 7 maanden. We hebben hun geen andere vaccinaties gegeven, dan de vaccinaties die ze bij het consultatiebureau krijgen. Je moet alleen opassen met wat ze eten en drinken i.v.m. buiktyphus. En goed smeren met muggenolie. Is gewoon hier in Indonesie in de supermarkt te koop. Dus laat je geen dure spullen aansmeren door de GGD.

Cynthib
User
User icon of Cynthib
spacer line

Omdat m'n zusje & zwager en de kids van 2,5 & 4,5 jaar met ons meegaan naar de Dominicaanse Republiek heb ik laatst toevallig even gekeken hoe het zit met vaccinaties. Ik kwam op deze site:

http://www.vaccinatiesvoorkind(...)inatieprogramma.html

waaruit blijkt dat ze tot hun 15e jaar geen extra vaccinaties nodig hebben voor reizen naar semi-tropische bestemmingen. Op inderdaad de buiktyfus na voor IndonesiŽ, maar kan het consultatiebureau je daar niet het beste over informeren?

Succes met het nemen van je beslissing Emoticon: Bye bye

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

dank jullie wel voor de reacties! Ik ben het helemaal met Wim eens hoor, haar gezondheid staat voorop en als die (mogelijk) in gevaar komt dan geven we natuurlijk geen vaccinaties....maar wat Elsbeth zegt klopt ook. Mijn man is Indonesisch en die wil onze dochter natuurlijk daar graag laten zien en laten kennismaken met zijn land. We hebben, nog voordat ze was geboren, besloten dat we niet naar IndonesiŽ wilden voordat ze in ieder geval 3 jaar is (duurt nu nog 2 jaar) ivm ziektes etc......dus ik heb gelukkig nog wel tijd genoeg om beslissingen te nemen. Het consultatiebureau wil ons steeds graag hep B aansmeren. De eerste vaccinatie heeft ze wel gehad met 2 mnd, maar daar reageerde ze ook zo heftig op dat we daarmee gestopt zijn. Maar waarschijnlijk is die dus helemaal niet essentieel om er een keer op vakantie te gaan....wel apart dat je buiktyfus niet nodig hebt tot je 15e, want je kunt het natuurlijk ook eerder krijgen.....

elsbeth
User
spacer line

Hoe bedoel je, het consultatiebureau wil jullie steeds Hepat.B aansmeren? Zit die dan standaard in het programma> Kan ik me helemaal niet herinneren, maar ik kan de boekjes niet zo gauw vinden. Wel natuurlijk DKTP, BMR etc. Maar waarom heb je hem dan toch laten prikken?

elsbeth
User
spacer line

Ik heb even gekeken op de bovengenoemde link over vaccinaties. Jouw kindje krijgt hem dus vanwege het feit dat je man uit Indonesie komt. Vandaar dat mijn kinderen hem niet hebben gekregen.

mvisscher
User
spacer line

Buiktyfus heb je wel nodig voor je 15 e.
Mijn kind heeft 'm gekregen dat hij 4 was, toen was het een vaccinatie die 3 maanden geldig was.
Inmiddels heeft hij 'm weer gekregen, hij is nu 8 en nu is ie 15 jaar geldig.
Deze heb je echt nodig in IndonesiŽ !

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

ja precies, denk inderdaad dat buiktyfus nodig is. Was jouw zoon er erg ziek van?
En wat kreeg ik zelf toch nog meer....hep A geloof ik....en hep B voor een langer verblijf.....

Mijn laatste zin in eerste bericht "Anders kunnen we nooit naar IndonesiŽ" was trouwens niet bedoeld als een soort geklaag omdat ik zelf zo graag wil ofzo. Wat ik meer bedoel is dat ze wel vaccinaties moet hebben voordat we gaan en zolang ze niet goed reageert op vaccinaties kunnen we dus niet naar IndonesiŽ....

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Offtopic verwijderd.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,308,976 topic views - 232,738 posts - 13,675 topics - 22,510 members - last post @ 18-06-2019 15:12 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,596,834 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com