indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Selamat makan - Smakelijk eten > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

• Omdat de oorsprong van het Christelijk geloof in het Joodse ligt, vraag ik mijzelf af of deze genetisch gemanipuleerde voedingsingrediënt(-en) kosher is, maar omdat Islam óók strenge voedelwetten kent .... wil ik óók weten of dit halal is ..... wie ó wie kan inzicht geven ......

• Natuurlijk kunnen mensen van andere 'geloven' vertellen over de opvatting(-en) van hun geloof over gen-man food , maak wel verschil tussen de 'gangbare' en jouw persoonlijke opvatting.

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

Yerun
    User
    User icon of Yerun
    spacer line

De Islam heeft zijn wortels niet in het Christendom wil je zeggen? Wie is Ibrahim dan toch in de Islam, en Yousef?

Is het wel rein volgens het Christendom, of heb je daar geen belangstelling voor?

Volgens de website van het IKON:

Christenen weten ook dat varkens-houden niet de bedoeling is, want GOD heeft bepaald dat varkens ongezonde ('onreine') dieren zijn

Enfin, mijn stukkie spek smaakt er niet minder om, of het nu wel of niet mag van een of andere God. We kunnen prima zelf bepalen wat mijn vriendin en ik eten.

En zoals gewoonlijk slaan je afk. tin.en weer eens helemaal nergens op., maar dat wist je al.

merapi
    User
    User icon of merapi
    spacer line

Hai Anis, je stelt een hele interessante vraag en moeilijk te beantwoorden.
    Genetisch gemanipuleerd voedsel is uiteraard chemisch bewerkt, maar hoe het zit met halal en kosjer, ik kan het niet zeggen.
    Het gaat voornamelijk om groenten.
    Zoek bv een Joodse site op
    groetjes Wilma[Merapi]

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

• Was het niet Habakuk die van God zelf óók 'het aanbod' kreeg om 'onrein' te consumeren; waarna Hij nog eens met nadruk zei ..... omdat Hij het zei, Habakuk het wel kon consumeren ...... Emoticon: Yes!

• Wat betreft gen. man. food ik las dat soya-bonen met een eiwit van een kever genetisch gemanipuleerd is ..... als dit zo is wat voor gevolgen heeft dit voor de consumptie van tahu & tempe in Indonesia ...... Emoticon: Devil Emoticon: Cry

leunca
    User
    spacer line

"Genetisch gemanipuleerd voedsel is uiteraard chemisch bewerkt", schrijft een vulkaan.
    Onzin, lijkt me. Als je met behulp van genetische manipulatie verkregen zaad zaait en oogst, heb je genetisch gemanipuleerd voedsel, met vervolgens de optie om het al dan niet chemisch te bewerken.

Over koosjer of halal heb ik als varkensvleesetende heiden niets bij te dragen.

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

• Ik heb ergens gelezen dat soya genetisch gemanipuleerd(verrijkt Emoticon: Confused )wordt met de 'eiwitten' van een soort kever (insekt) ...... men schijnt méér te 'mikken' op veevoer dan een product voor menselijke consumptie .

monyet
    User
    User icon of monyet
    spacer line

On 06-07-2009 19:35 leunca wrote:
    "Genetisch gemanipuleerd voedsel is uiteraard chemisch bewerkt", schrijft een vulkaan.
    Onzin, lijkt me. Als je met behulp van genetische manipulatie verkregen zaad zaait en oogst, heb je genetisch gemanipuleerd voedsel, met vervolgens de optie om het al dan niet chemisch te bewerken.

Jij komt dichter in de buurt. GM foods zoals ze in de VS heten is voedsel dat afkomstig is uit zaden waarvan het DNA is aangepast. Veelal wordt dit gedaan om de gewassen te beschermen tegen allesvernietigende bestrijdingsmiddelen. De vraag is m.i. niet of het van je geloof mag maar of je het zelf wel moet willen eten. Aan de natuur sleutelen vind ik sowieso een onprettige gedachte en ik eet liever uit mijn eigen achtertuintje of direct van de (biologische) boer voor zover mogelijk.

From Dayeuhkolot with love

bambang
    User
    spacer line

Als je alleen maar uitgaat van de DNA, dan blijkt alles, fauna, flora, familie van elkaar te zijn. Er is een vissoort, ik weet de naam niet meer, die precies aan elkaar gelijk is. Er is een klein verschil. De vin van de ene soort zit vooraan, van de andere zit achteraan. Het heeft te maken dat een bepaalde DNA streng iets anders is geordend. De mens verschilt maar 1 1/2% aan DNA met de apen. De DNA van mens en hond verschilt 30-40%. Je ontkomt er niet aan dat de mens in de toekomst ook genetisch gemanipuleerd wordt tot supermens. Intelligenter, sterker, gezonder. Je moet natuurlijk de godsdiensten niet erbij halen. Het geloof is een en al drogredenen. Het wetenschappelijk bewijs, gezond verstand, logica worden door de godsdiensten buiten spel gezet.

monyet
    User
    User icon of monyet
    spacer line

On 26-03-2010 18:47 bambang wrote:
    Als je alleen maar uitgaat van de DNA, dan blijkt alles, fauna, flora, familie van elkaar te zijn. Er is een vissoort, ik weet de naam niet meer, die precies aan elkaar gelijk is. Er is een klein verschil. De vin van de ene soort zit vooraan, van de andere zit achteraan. Het heeft te maken dat een bepaalde DNA streng iets anders is geordend. De mens verschilt maar 1 1/2% aan DNA met de apen. De DNA van mens en hond verschilt 30-40%. Je ontkomt er niet aan dat de mens in de toekomst ook genetisch gemanipuleerd wordt tot supermens. Intelligenter, sterker, gezonder. Je moet natuurlijk de godsdiensten niet erbij halen. Het geloof is een en al drogredenen. Het wetenschappelijk bewijs, gezond verstand, logica worden door de godsdiensten buiten spel gezet.

Uiteindelijk wordt dit soort gemanipuleer bestraft. Zelfde idee met vaccins om je immuunsysteem te versterken tegen een bepaalde ziekte. Op de korte termijn schijn je je te versterken tegen de ziekte in kwestie, maar op de lange termijn verzwak je je immuunsysteem tegen gemuteerde virussen. Zo is het overal mee. Je kunt de natuur niet verslaan.

bambang
    User
    spacer line

[quote] Je kunt de natuur niet verslaan./quote]
    Uiteindelijk toch wel. Of je wilt of niet. De technologie is aanwezig. Het wordt al toegepast op dieren en planten. Het wordt nog steeds geperfectioneerd. Uiteindelijk zullen de beste genen in embryo´s worden ingebracht. Zie www.hollanddoc.nl, Tegenlicht De Ubermensch.

monyet
    User
    User icon of monyet
    spacer line

De tijd zal het leren...

Nemesis
    User
    User icon of Nemesis
    spacer line

On 27-03-2010 09:44 bambang wrote:
    Je kunt de natuur niet verslaan.
    Uiteindelijk toch wel. Of je wilt of niet. De technologie is aanwezig. Het wordt al toegepast op dieren en planten. Het wordt nog steeds geperfectioneerd. Uiteindelijk zullen de beste genen in embryo´s worden ingebracht. Zie www.hollanddoc.nl, Tegenlicht De Ubermensch.
    Stel je daar maar niet teveel van voor. Als het zou mogen lukken om een paar heel vervelende erfelijke zieken uit te bannen dan zouden we het al heeel goed gedaan hebben.

Het idee dat we even mensen met een IQ van 200 kunnen maken of die 2 keer zo sterk zijn als normaal zijn, zit echt op het niveau Donald Duck.

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

bambang
    User
    spacer line

Dat gaat ook niet gebeuren in 1 generatie. Het zal honderden jaren duren. Het begint eerst bij een embryo. Bij de nakomeling van deze embryo wordt dan weer bepaalde genen ingeplant. Dan de nakomeling van de nakomeling en zo verder.

AnisJ
    User
    User icon of AnisJ
    spacer line

• Jullie gaan aan 'besmetting' van ' gemanipuleerde gewassen ' en niet 'gemanipuleerde gewassen' voorbij .... die bijen zullen in de 'vrije natuur' daarvoor géén onderscheid maken .... en bloem is een bloem/ honing is honing .... gemanipuleerd of niet ..

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

69,627,792 topic views - 231,143 posts - 13,664 topics - 20,873 members - last post @ 23-03-2019 07:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

115,617,804 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com