indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Selamat makan - Smakelijk eten > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Wie kan mij helpen aan een recept voor een vegetarisch Indonesisch gerecht?

Het liefst een recept waarvan de ingrediŽnten allemaal in 1 winkel te koop zijn (bijvoorbeeld Albert Heijn, indien mogelijk).

En aangezien ik niet zo goed kan koken zou het fijn zijn als het een relatief simpel recept is.

Ik ken de Indonesische keuken (nog) niet zo goed (wel ga ik deze zomer naar IndonesiŽ), dus wellicht bestaan er geen simpele, vegetarische Indonesische gerechten, maar als iemand er ťťn weet, dan zou ik met het recept daarvan erg blij zijn.

Alvast dank!

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

De bekendste Indonesische vegetarische gerechten zijn natuurlijk gado-gado en lotek. Daarvoor kun je vermoedelijk de meeste ingrediŽnten wel kopen in de supermarkt. En ze zijn eenvoudig klaar te maken. Korte bereidingsduur bovendien. Recepten even zelf goegelen graag.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Denk ook aan tahu en tempe. Tahu isi (gevulde tofu) is een `hapje,' maar kan best als (voor)gerecht dienen. Niet uitgeprobeerd voorgerecht: vul een `vierkantje' tahu met reepjes zalm. Stomen of bereiden in de magnetronoven (medium-high, 5 minuten). Serveren met mierikswortel- of mangosaus. Doodsimpel, gewoon wat mierikswortel mengen met slagroom, koken in een sauspan tot de gewenste dikte is bereikt. Wat indonesischer: mango in de blender, koken in de sauspan tot de gewenste dikte is bereikt, slagroom toevoegen, en weer koken tot de gewenste dikte is bereikt. Volgens mij moet dat behoorlijk lekker zijn, en vooral met mangosaus ziet het er vermoedelijk nog aardig uit ook.

spacer line  

Dank!

FredB
User
User icon of FredB
spacer line

Guna2, je bent een magician in de kombuis!!

Be careful what you wish for; you might get it!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hieronder wat vegetarische gerechten

Gorengans (in olie gebakken snacks zoals tahu, tempe)
Gado2
Pecel
Martabak
Dadah telur
Nasi goreng kampung (meestal zonder vlees)
Mie kuah (letterlijk vertaald natte mie, een soort soep die ook zonder vlees maar met meer groenten kan)

Voor recepten moet je maar eens op de site van Kokkie Blanda kijken.
http://www.kokkieblanda.nl/
Echter als je straks in Indonesie vegetarisch wilt eten zul je niet altijd deze gerechten terugvinden. Het hangt er nl. vanaf waar je bent. Bovenstaand is algemeen. Om ergens te eten ben je nog het best af in een ďRestoran PadangĒ waar je je maaltijd zelf kan samenstellen/kiezen uit o.a. gebakken tempe, tahu, diverse soorten groenten, perkedel, en eiergerechten.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Als je echt vegetarisch wil eten , dan moet je bij de Sundanese Restaurants zijn .
daar kan je verschillende vegetarisch eten samen stellen.

Zoals Karedok (leunca) , ketoprak , Asinan , lotek , gado2 , sayur lodeh ,
Oncom gerechten . En veel lalapan . Ase tahu-tempe cabe hijau .
Aduh te veel om op te noemen .

Kan je zelf samen stellen.
Vegetarische Masakan Padang is gewoon magertjes in vergelijking met de Sundanese , zelfs de javanen kunnen met hun gudeg (lotek-Gdao2) niet tippen met de Sundanese vegetarische keuken. Emoticon: Yes!

bisa dicek of makemyday .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,181,303 topic views - 240,034 posts - 13,725 topics - 32,691 members - last post @ 10-08-2020 14:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,308,446 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com