indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, airlines and transport > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

djattiman
User
spacer line

24 aug : aankomt in Indonesie. 21 sept : weg uit Indonesie. Tussendoor : naar Kuala Lumpur, na een paar dagen vanuit Kuala Lumpur weer naar Indonesie.
Hoe zit het dan met de visa? Is de eerste ongeldig zodra ik naar K.L ga en kan ik die dan niet meer gebruiken?

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Yep. En zo'n ding heet een visum, meervoud visa. Na KL mag je gewoon weer dokken voor een nieuw visum.

djattiman
User
spacer line

En dat nieuwe visum krijg ik dan in het vliegtuig als ik vanaf KL opstijg? Of moet ik een ambtelijke rij afwachten op het vliegveld in Indonesie? En wat is de prijs dan ?

josari
User
spacer line

heel simpel, het visum krijg je op dezelfde manier zoals je de 1ste keer Indonesie binnenkomt op 24 aug. Prijs idem dito.
Kijk anders op het centrale topic VOA

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 24-06-2009 19:11 guna2 wrote:
Yep. En zo'n ding heet een visum, meervoud visa.
Ja in het Nederlands misschien wel maar in het "buitenlands" heet het toch meestal visa........ om de verwarring nog maar even groter te maken.

Maar een nieuw visum krijgen in een vliegtuig...........? Het lijkt me toch wel duidelijk dat visa worden verkregen/verstrekt op grondgebied van het betreffende land dus consulaat, ambassade of het land zelf.
Een visum is uiteraard alleen maar geldig in het land zelf en er worden stempels in je paspoort gezet waarin je binnenkomt en er weer uitgaat. Het is net zoiets als een treinkaartje dat kun je ook maar 1 keer gebruiken. Tenzij je een dagkaart hebt in deze te vergelijken met een multiple entry. Deze laatste worden nooit als toeristenvisa afgegeven. Bovendien is de prijs er dan ook naar. Die "ambtelijke" rij valt wel mee, ik heb er pas nog in gestaan (doe ik eigenlijk liever dan twee keer op en neer naar Den Haag of mijn paspoort opsturen maarja da's mijn luxeprobleem)

gr
AM

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,300,976 topic views - 223,695 posts - 13,516 topics - 16,717 members - last post @ 18-11-2017 10:42 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,253,979 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com