indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

ben nog wat verder ah uitstippelen want men vertrek nadert maar ik had nog een vraagje waar ik niet echt veel info over vind.
Wij willen van bogor naar bandung. Doen wij dit best met de bus? Welke bus dienen we te nemen? En wat is de reistijd?of met auto en chauffeur?

spacer line  

Zonder tussenstop(plas-drinken) zou het vanaf Bogor ongeveer 3-4 uren zijn .
Uiteraard zonder verkeersopstoppingen die vaak in de weekendenden begint, zeg maar vanaf vrijdagmiddag.
Of je met bus (o.v) gaat of met huurauto(+ plus chauffeur ) maak niet zo veel uit.
Tot Cianjur kan je niet zo snel rijden.
Met een huurauto kan je een paar stops maken in Puncak Pas en in de buurt van Cipanas of Cianjur.

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Er zijn drie mogelijkheden:

bus ; het vertrek vanuit Bogor is niet zo'n probleem maar in Bandung kom je een aantal kilometers ten zuiden van de stad aan op een busterminal dus moet je verder met een bemo of taxi (gelukkig hebben ze Blue Bird in Bandung)
travel : (dit is een gedeelde minibus/auto. wat duurder dan de bus maar door to door; je wordt van/naar je hotel/guesthouse opgehaald/gebracht
auto met chauffeur; de duurste optie maar je kan stoppen waar je wil en er een volle dagtrip van maken; als je vroeg vertrek zou je zelfs nog de Tangkuban Perahu in je trip "mee kunnen nemen"

gr
Anne Mieke

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

benjamin
User
spacer line

hoi allemaal, ik had net ook een berichtje geplaatst maar die zie ik nergens terug. vandaar nu nog maar een keer.

ik zit in de orientatiefase. we willen van bogor naar bandung met een auto met chauffeur. we gaan met vier volwassenen en mijn zoon van 6. kan iemand mij vertellen wat een dergelijk vervoer kost?

groeten,
benjamin

neeny5151
User
spacer line

Van Bogor naar Bandung is ongeveer en uurtje of 3 a 4(hangt af van verkeersdrukte)
Heeel vroeg in de morgen of laat in de avond kun je goed doorrijden, maar jullie gaan overdag.Het beste is een busje te huren voor 350000 rupiah per dag(chauffeur heb je 18 uur) en je moet dan wel de benzine betalen is ongeveer 150000 rupiah.Voor 40 euro heb je de gehele dag vervoer.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik lees elke keer weer dat Bogor Bandung 3 tot 4 uur zou zijn.
Ik woon tussen Bogor en Bandung in Sukabumi, ik weet waar ik het over heb.
Via de tolweg Ciawi - Bandung zeg ik ja.
Binnendoor duidelijk nee, dat is niet mogelijk.
Bogor, Cicurug, Parungkuda, Cibadak, Cisaat, Sukabumi is al minimaal twee en een half uur, maar drie uur komt eerder.
Cicurug en Cibadak kan je gewoon zomaar een uur stilstaan.
Van Sukabumi via Ciancur naar Bandung is twee en een half uur.
Reken dus maar op ruim vijf en een half uur, zonder rust tijd.

spacer line  

On 30-08-2012 10:07 Malam wrote:
Ik woon tussen Bogor en Bandung in Sukabumi, ik weet waar ik het over heb.
Via de tolweg Ciawi - Bandung zeg ik ja.
Binnendoor duidelijk nee, dat is niet mogelijk.

We moeten de gedachtengang of reiswensen van de gemiddelde toerist nemen.

Een ("gemiddelde" Emoticon: Wink toerist gaat per defenitie vanaf Jakarta via BOGOR -Ciawi-Puncak Pas -Cianjur , Padalarang naar Bandung .
Bij benadering is het 4-5 uren , zeg maar minstens 5 uren.

Andere toeristen nemen een andere route als ze snel willen reizen, en dat gaat vanaf Jakarta via Tol Cipularang naar Bandung ( bij geen verkeersjam zal je ongeveer 3 uren nodig hebben).
Maar dan zie je de Puncak Pas ( theeplantage's) niet .

De Route Jakarta -Bogor-(Ciawi klein dorpje)- Sukabumi - Cianjur - naar Bandung is geen toeristische route.

Voorbeeld , een toerist in Nederland die van Amsterdam naar Rotterdam wil gaat ook niet via Wassenaar -Den Haag en dan pas richting Rotterdam. Is he viA A44 ?
Hij/zij gaat via Schiphol , gelijk linksaf richting Rotterdam ( A4 ? )

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Het gaat er mij maar om duidelijkheid scheppen Om
Zeker voor mensen die geen ervaring hebben.
Via Sukabumi - Ciancur kan best een aardige rit zijn voor iemand die voor het eerst in IndonesiŽ komt.
Zelfs de zijstap van Ciancur naar de Puncak pas is gemakkelijk te doen.

Een voorbeeld kan zijn dat onze schoondochter vorig jaar voor het eerst naar IndonesiŽ kwam.
Die meid was volkomen sprakeloos van de indrukken die ze opdeed op de rit van Bogor naar Sukabumi (Zijn wij niet gewend van haar Emoticon: Wink )

Maar voor bijvoorbeeld mensen die niet van lang in de auto zitten houden of kinderen hebben is die rit af te raden.
De route Bogor - Bandung plus minus 3 tot 4 uur is te summier.
Ik wilde alleen duidelijk maken dat er twee mogelijkheden zijn om die rit te doen.

Voorbeeld , een toerist in Nederland die van Amsterdam naar Rotterdam wil gaat ook niet via Wassenaar -Den Haag en dan pas richting Rotterdam. Is he viA A44 ?
Hij/zij gaat via Schiphol , gelijk linksaf richting Rotterdam ( A4 ? )

Dit beste Om ligt aan de wens van de toerist, alternatief met zijsprongen kan ook in Nederland best heel erg leuk zijn, maar totaal niet te vergelijken met een zijsprongen in IndonesiŽ.

Dat geldt ook voor toeristen in IndonesiŽ (zeker voor de eerste keer)
Vandaar dat duidelijkheid heel belangrijk is.

Uit dat oogpunt gezien begrijp ik dan ook jouw posting niet Om.
We moeten de gedachtengang of reiswensen van de gemiddelde toerist nemen.

Ik heb er geen boodschap aan wat de gemiddelde toerist denkt of wat zijn wensen zijn.
Iemand vraagt iets, ik heb geen idee van zijn gedachten, wensen of zijn gezinsamenstelling.
Ik geef antwoord en er zijn twee mogelijkheden, met de voor - en nadelen en daar kan de vrager dan zelf mee doen wat ie wil.
Wil de vrager meer informatie dan komt hij van zelf, dan heeft deze vrager Om Surya niet nodig om zijn gedachten en wensen kenbaar te maken denk ik.

Geef ik foute informatie dan mag je mij verbeteren Om, maar als je commentaar wil leveren om het commentaar zonder steekhoudende argumenten, dan liever niet, dat is namelijk zeer irritant en niet in het belang van iemand die informatie vraagt Emoticon: Nooo

spacer line  

http://www.jabarprov.go.id/jab(...)les/PETA%20JABAR.jpg

Kijk maar naar de kaart van West Java .

Een reiziger/toerist die van Jakarta via Bogor(ciawi) naar Bandung wil , en NIET per se iets te zoeken hebben in Sukabumi (omgeving) zal nooit via Sukabumi reizen .
Dan is het omrijden.
En aangezien het verkeer vanaf Ciawi richting Sukabumi vaak opstoppingen kenden in diverse kleinere"steden" /dorpen tussen Bogor en Sukabumi zal bijna niemand deze route(Bogor-Sukabumi-Cianjur-Bandung ) nemen.
Vooral bij die kleine pasars(markten) die je moet langsrijden is het vaak waardeloos .

Trouwens er is een andere (sluip)route via Jonggol naar Bandung.
Bijna niemand van de toeristen die dat gebruikte , ik had een paar jaar geleden gebruikt tijdens de H2 dag ( in de buurt van Idulfitri), omdat de weg via Cipularang, Via Puncak , via Sukabumi 100% vastzit .
De reis stopte voor Ciawi(Bogor), moesten terug om de Jonggol route te nemen.
Waren vertrokken 8.00 uit Gambir gebied (Centrum Jakarta) en kwamen pas om 18.00 uur aan de rand van Bandung ( Hotel Sukajadi) .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 30-08-2012 15:40 Surya Atmadja wrote:
http://www.jabarprov.go.id/jab(...)les/PETA%20JABAR.jpg

Kijk maar naar de kaart van West Java .

Een reiziger/toerist die van Jakarta via Bogor(ciawi) naar Bandung wil , en NIET per se iets te zoeken hebben in Sukabumi (omgeving) zal nooit via Sukabumi reizen .
Dan is het omrijden.
En aangezien het verkeer vanaf Ciawi richting Sukabumi vaak opstoppingen kenden in diverse kleinere"steden" /dorpen tussen Bogor en Sukabumi zal bijna niemand deze route(Bogor-Sukabumi-Cianjur-Bandung ) nemen.
Vooral bij die kleine pasars(markten) die je moet langsrijden is het vaak waardeloos .

Trouwens er is een andere (sluip)route via Jonggol naar Bandung.
Bijna niemand van de toeristen die dat gebruikte , ik had een paar jaar geleden gebruikt tijdens de H2 dag ( in de buurt van Idulfitri), omdat de weg via Cipularang, Via Puncak , via Sukabumi 100% vastzit .
De reis stopte voor Ciawi(Bogor), moesten terug om de Jonggol route te nemen.
Waren vertrokken 8.00 uit Gambir gebied (Centrum Jakarta) en kwamen pas om 18.00 uur aan de rand van Bandung ( Hotel Sukajadi) .

Nou ik zal het nog ťťn keer proberen Om Surya.
Dat weet jii en ik, iemand die voor de eerste keer naar IndonesiŽ gaat niet.
Begrijp je dat nu of niet???????
Mensen mensen mensen het lijkt wel of ik met een kleuter bezig ben.

spacer line  

2 mensen hebben geschreven dat de reistijd tussen Bogor en Bandung +/- 3-4 uren duurde.

Bpk Malam schreef:
Reken dus maar op ruim vijf en een half uur, zonder rust tijd.

(Hij heeft gelijk als men via Sukabumi rijdt.)

Maar de meeste toeristen( ook voor de 1ste keer) zullen toch Bogor- Ciawi-Puncak nemen i.p.v Bogor -Ciawi-Sukabumi .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Pffffff, Ja om Surya je hebt volledig gelijk.

Natuurlijk heb je gelijk Emoticon: Laugh out loud

Ik te ben moe om er nog iets over te zeggen, tegen zoveel kennis kan ik niet op Emoticon: Wink

Maar ja ik ben maar een bule die in IndonesiŽ woont en jij een IndonesiŽr die in Nederland woont, vandaar dat je alles beter weet.
Je hebt natuurlijk daar een berg connecties Emoticon: Yes!

Erwinn
User
User icon of Erwinn
spacer line

Behalve alle toeristische routes via Puncak e.d., als het echt gaat om het vervoer van Bogor naar Bandung is het het makkelijkste met een minibus van Cipaganti. Vier keer per dag rijdt er zo'n busje (met airconditioning) van de Bogor Trade Mall naar Pasteur in Bandung. Voor de meeste bestemmingen (hotels e.d.) is Pasteur dichterbij dan de Leuwi Panjang terminal. De bus rijdt alleen over tolwegen (Jagorawi-Cikampek-Cipularang).

Ook ben je bij zulke minibusjes zeker dat het rechtstreeks gaat zonder tussenstoppen. Veel andere bedrijven (Cititrans, Daytrans, X-trans, Baraya, etc...) hebben dezelfde service van Bandung naar Jakarta maar ik weet niet zeker of die ook naar Bogor gaan.

De prijs zal iets van 100.000 per persoon zijn.

'In de Archipel' | Weblog over Indonesi√ę: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

meggie
User
spacer line

Ik lig iedere keer weer slap van het lachen om de berichtjes van Malam en Om Surya naar elkaar toe. Ik ben echt net van de stoel gevallen, letterlijk. Heb nu pijn in mijn buik Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

De route via Jonggol moet nie gezien worden als reisroute, maar als toeristische route... de wegen zijn smal en gaan door berggebied heen en de omgeving is groen en mooi.. maar om deze route te gebruiken als doorreisroute.. nee, mij niet gezien.

spacer line  

On 19-09-2012 05:37 meggie wrote:
Ik lig iedere keer weer slap van het lachen om de berichtjes van Malam en Om Surya naar elkaar toe. Ik ben echt net van de stoel gevallen, letterlijk. Heb nu pijn in mijn buik Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Ach, zo lang je maar niet om mij lacht .
Voor de rest is mijn info-"kennis" over Indonesia gebaseerd op eigen ervaring , ervaring van mijn naaste familieleden in indonesia en vrienden uit indonesia in nederland .
Als mensen andere zaken erbij slepen kan de lezers gewoon zelf oordelen, mijn motto is (semua) bisa dicek Om ( of tante) .

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Yerun.
Die Jonggol route wist ik niet een dat het bestaat , totdat ik in 2007( ?) het moet nemen omdat de Cipularang, Puncak-Sukabumi route al macet totaal is op H1- (arus mudik) Wat ik nog weet was het een lange rij verkeer die niet beweegt, , het duurde bijna 10 uren voordat wij aan de rand van Bandung aankwamen.,

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 19-09-2012 08:48 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Ach, zo lang je maar niet om mij lacht .
Voor de rest is mijn info-"kennis" over Indonesia gebaseerd op eigen ervaring , ervaring van mijn naaste familieleden in indonesia en vrienden uit indonesia in nederland .

Juist Surya, toelachen mag, uitlachen niet, dat geldt voor iedereen.
Kleine opmerking Emoticon: Blush
Jouw info-"kennis" komt van je naaste familieleden en vrienden in IndonesiŽ en is vrij ťťnzijdig op de cultuur en Indonesische samenleving gericht, dus min of meer bevooroordeeld, niet meer dan logisch.
Doordat je hier slechts ťťn keer per jaar je vakantie door brengt is je parate kennis t.a.v. het huidige IndonesiŽ enorm afgenomen.

Mijn kennis komt voort uit het welhaast 5 jaar in IndonesiŽ wonen en voorheen werken buiten dat ik voor heen hier al 15 jaar elk jaar kwam, doordat ik mij redelijk verstaanbaar kan maken kan ik hier ook redelijk communiceren.
Dus ik heb een redelijke parate kennis van het huidige IndonesiŽ en dan ook nog door de ogen van een bule gezien. (ook wat ťťnzijdig Emoticon: Blush )

Ja route beschrijvingen en informatie over hotels van jou zijn volledig, ook jouw wets kennis is niets op aan te merken, ere wie ere toekomt Emoticon: Yes!
Zelfs van ťťnzijdig denken kan ik je niet betichten, alhoewel je in hart en nieren een IndonesiŽr blijft en de weegschaal nog wel eens in het voordeel van IndonesiŽ uitvalt.

Een bule die hier informatie vraagt, wil hier zaken doen of na een vakantie gelijk emigreren die geef jij soms adviezen die niet aansluiten op de werkelijkheid van het huidige IndonesiŽ.
Met op voorhand de gedachte ik ben IndonesiŽr dus ik kan het weten, dan wordt de mening van een bule die hier al decennia woont en zaken doet door jou onder de mat geveegd en blijf je stug volhouden het beter te weten, dat Om Surya is een onhebbelijke gewoonte Emoticon: Angry
Voor de rest no hard feelings, kusje Emoticon: Smile Emoticon: Bye bye

spacer line  

On 19-09-2012 09:54 Malam wrote:

[quote removed]

Doordat je hier slechts ťťn keer per jaar je vakantie door brengt is je parate kennis t.a.v. het huidige IndonesiŽ enorm afgenomen.

Ja route beschrijvingen en informatie over hotels van jou zijn volledig, ook jouw wets kennis is niets op aan te merken, ere wie ere toekomt Emoticon: Yes!
Zelfs van ťťnzijdig denken kan ik je niet betichten, alhoewel je in hart en nieren een IndonesiŽr blijft en de weegschaal nog wel eens in het voordeel van IndonesiŽ uitvalt.

Een bule die hier informatie vraagt, wil hier zaken doen of na een vakantie gelijk emigreren die geef jij soms adviezen die niet aansluiten op de werkelijkheid van het huidige IndonesiŽ.

Dat je bepaalde mening hebt over Indonesia(althans in je directe omgeving vwb wonen-sociale contacten) is ook duidelijk.
Dat het NIET dezelfde is als de mijne is ook duidelijk.
Gelukkig maar .
En over mijn parate kennis over hotel/reisbeschrijvingen op Java (in het bijzonder West java en Jakarta e.o) staat ook als een huis.
Ik ga altijd kris kras over West Java gereisd , Jakarta is "mijn"stad.

Voor bule's die willen werken , wonen , trouwen kan ik zelf ( al zeg ik het zelf) adviezen (gratis) geven.
Heb ik altijd gevolgd(bijlezen) sinds mijn afstuderen in 1979 .
Had ooit diverse keren gedacht om te gaan migreren(pulang kampung).
Vlak na huwelijk 1979 , vlak voor geboorte zoon, vlak voor het begin van zijn basisonderwijs, middelbaar onderwijs en NU vlak voor mijn toekomstige AOW .
Dus ik dacht wel dat mijn "kennis"voldoende is voor mijn eigen doelstelling en zelfs om bule's te begeleiden die naar Indonesia wil migreren.Na vele jaren eigen "survey", voor eigen doeleinden.

Uiteraard volgens de officiele route.

Ik heb ervaring :
1.hoe je werk moet zoeken( al dan niet met kruiwagen)
.Kruiwagen-referenties doet wonderen.
2.Hoe je moet vestigen ( mits je voldoet aan de eisen , ook logisch).
3.Hoe je moet netwerken( problematisch voor een orang turis/migran die geen kennissen hebben) .Ook logisch , ben ook migrant in Olland.
4.Mix-couple (Perkawinan campuran), ben al > 35 jr geleefd als mix-couple
5.Dubbele nationaliteit problematiek ( keuze)
6.Erfrecht , Huwelijksgoederenrecht etc

Je hebt met Indonesische en Nederlandse wetten te maken.De valkuil is dat veel Nederlanders de Indonesische wetten soms vergeten zijn .

De antwoorden voor die vragen had ik zelf moeten uitzoeken .
Voor de komst van breedband internet , ben ook pas geabonneerd sinds 8-10 jr geleden .
En nog vele andere zaken waar een potentiele migrant moet weten .

Dat sommige mensen hier anders beweren ( kiezen van "alternatieve route" Emoticon: Wink is hun eigen zaak en verantwoordelijkheid. De reden zijn persoonlijk.
Daar bemoei ik niet mee .
Dat het kan voor sommigen , om met allerlei trucjes daar te komen wonen zal ik nooit tegenspreken .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Surya ik zal je antwoord geven in Omong-omong, we gaan hier namelijk helemaal off topic Emoticon: Yes!

Zoryana
User
spacer line

Hey neeny5151 waar kan je chauffeur vinden om van bagor naar bandung te komen en alles onderweg kunnen zien? Puncak ezv?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 31-07-2015 16:41 Zoryana wrote:
Hey neeny5151 waar kan je chauffeur vinden om van bagor naar bandung te komen en alles onderweg kunnen zien? Puncak ezv?
het zegt natuurlijk niet alles maar Neeny5151 heeft hier al 3 jaar niet meer gepost..

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 28-08-2012 13:16 neeny5151 wrote:
Van Bogor naar Bandung is ongeveer en uurtje of 3 a 4(hangt af van verkeersdrukte)
Heeel vroeg in de morgen of laat in de avond kun je goed doorrijden, maar jullie gaan overdag.Het beste is een busje te huren voor 350000 rupiah per dag(chauffeur heb je 18 uur) en je moet dan wel de benzine betalen is ongeveer 150000 rupiah.Voor 40 euro heb je de gehele dag vervoer.
Jazeker AM, dat is alweer een tijdje geleden. Info is ook achterhaald: Bogor-Bandung was ik een paar weken geleden ca. 7 uur kwijt. Busje huren is Rp 650.000 (chauffeur doet het niet meer voor 18 uur maar 12 uur). Benzine is ook duurder.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,347,246 topic views - 223,784 posts - 13,516 topics - 16,726 members - last post @ 20-11-2017 16:14 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,349,215 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com