indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Thijs
User
spacer line

Dag Bali-kenners,

Ik ga in oktober samen met mijn vriendin voor twee weken naar Bali. Het wordt een bijzondere reis, omdat we in de omgeving van Tabanan zullen trouwen. Hier hebben we al het e.e.a. voor geregeld. De overige tijd willen we zo goed mogelijk benutten om mooie dingen te zien / te beleven. Daarom heb ik vast een mogelijke route uitgezet, waar ik graag reacties op ontvang. De route is:

vlucht Amsterdam naar Denpasar
aankomst in Denpasar, reis naar Sanur
Sanur
Ubud
Ubud
Ubud
reis naar Gili vanaf Padang Bai
Gili meno
Gili meno
reis van Gili Meno naar Tirtagangga
Tirtaganga naar Lovina
Lovina (dolfijnen en hotsprings)
reis naar Munduk
reis Munduk naar Tabanan
Tabanan (trouwen)
Tabanan
reis naar Denpasar en vlucht naar Amsterdam
aankomst in Amsterdam

We zijn vaker in Azie geweest en willen plekken als Kuta graag mijden. Reizen die wij hebben gemaakt zijn te zien en te lezen op www.tjstam.nl

Hoor graag van jullie!

Thijs

chirpy
User
spacer line

Lees de post omtrent dezelfde vragen maar door en je hebt alle antwoorden.
Fijne vakantie, Joep

Staartje
User
spacer line

Hi Thijs,

Wat een geweldig vooruitzicht zeg!!
Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat jullie leuk vinden maar als je niet zo van de drukke toeristische plekken houdt dan kan je op Bali ook nog wel rustige plekjes vinden.
Zelf vind ik 3 dagen Ubud wat lang en had ik het na 2 dagen wel gezien. Ik vond Pemuteran (het noord westen) helemaal geweldig. Het is er heerlijk rustig, geen verkopers op het strand. Je kan er mooi wandelen langs het strand en een tripje naar Menjengan Island is niet verkeerd! Lovina is ook leuk om wat langer te blijven, het is een gemoedelijk dorpje (Kalibukbuk) en zeker na het hoofdseizoen zijn de mensen er relaxed Emoticon: Smile
Plaatsen als Amed en Candidasa zijn ook de moeite waard en vergeet niet om de gunung batur te beklimmen en de zonsopkomst te zien Emoticon: Smile Hoe dan ook, je zult keuzes moeten maken wat je wel en niet doet maar het zijn wat ideeen!
Veel plezier!

Groetjes,

Maartje

Thijs
User
spacer line

Dag Maartje, dank voor je reactie.

Wat denk jij, is het de moeite om naar de Gili's te gaan? Of heeft Balie ook een plek waar twee dagen heerlijk kan snorkelen en genieten?

Overige tips ga ik nu uitzoeken!

Thijs

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Ik vond de gili's absoluut wel een meerwaarde hebben.....is toch weer heel anders dan Bali. En onderweg zie je natuurlijk ook Lombok.....
In Ubud kan ik makkelijk 3 dagen doorbrengen. Beetje uitrusten, winkelen, wandelen, lekker eten, voorstelling/kunst kijken...'t is ook een goede plaats om verschillende uitstapjes te maken. 't is ook wel lekker als je niet elke dag onderweg bent denk ik.....zeker als je later nog een beetje uitgerust wil trouwen ipv uitgeput Emoticon: Smile

Veel plezier alvast!

Staartje
User
spacer line

Hi Thijs,

Beetje late reactie van mij....
Maar nog op tijd volgens mij want jullie gaan in oktober. Zelf ben ik in oktober ook weer op Bali nadat ik twee weken op flores ben geweest.
De Gilli's zijn absoluut de moeite waard hoor! Heerlijk snorkelen, duiken, relaxen, eten, cocktails, kortom genieten!
Veel plezier Emoticon: Party! !!

Groetjes,

Maartje

curlywurly
User
spacer line

O nu denk ik weer terug aan vorig jaar. Ik heb vorig jaar mijn huwelijksgelofte opnieuw gedaan na 25 jaar huwelijk. Op zijn Balinees in Balinese kleding en ook mijn 2 dochters n stijl.
Het is echt een sprookje om dit mee te maken. Geniet er maar lekker van.
Hebben jullie ook al een fotograaf?
Anders weet ik wel iemand voor jullie. We kregen op de dag 3 fotografen en hebben ruim 250 foto's gemaakt.
Van de voorbereidingen, de huwelijksinzegening, reportage op het strand met zonsondergang en daarna bij de borrel. En van beide dochters een hele fotosessie.
We kregen alle foto's op een aantal CD's + een echt Indonesisch fotoboek (goud) met 60 foto's voor 500.000 rupiah.
Ik kan nog vele pagina schrijven over deze dag, dat zullen jullie hierna ook zeker kunnen.

Geniet maat met volle teugen.

Groetjes,

Shirley

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,136,975 topic views - 234,291 posts - 13,691 topics - 25,175 members - last post @ 17-10-2019 17:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,565,668 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com