indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (1 reaction)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Adik_5
User
spacer line

Is de treinreis van Bandung naar Yogyakarta goed in één dag te doen? Moet ik op speciale dingen letten? Ik ben van plan om twee kleinere koffers te nemen, in plaats van een grotere; dan is het wat handiger tillen. Is dat slim, of is een rugzak aan te raden ipv de tweede koffer?
Kan ik het ticket twee dagen van tevoren kopen/reserveren? Ik ben van 12-15 juli in Bandung. Of is sowieso een auto met chauffeur huren op dat traject mooier/beter? Twee jaar geleden heb ik een rondreis gedaan waarbij ik de highlights van Java al heb gezien, dus dat hoeft niet meer persé.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Of je nou een rugzak of een koffer meeneemt in de trein, ik neem aan dat je ze gewoon in het bagagerek of gewoon op de grond parkeert, dus dat maakt niet uit. Het is vooral wat handiger voor jou tillen is. Verder zijn er genoeg mannetjes die je hiermee willen helpen. Hoef jij niet te tillen en zij hebben er een job aan.
tickets kun je vooraf reserveren gewoon op het station zelf. JUIST het stuk van Bandung naar Yogya is het mooiste deel qua treinreis op Java.
Hoe komt het dat je nog een keer gaat als je de highlights al gezien hebt?

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

On 19-06-2009 23:37 Adik_5 wrote:
Of is sowieso een auto met chauffeur huren op dat traject mooier/beter? .

Voor mij is de treinreis gewoon zo zo , niet echt mooi.
Ik heb de trip 2x gedaan , vanuit Bandung naar Yogya en omgekeerd.
Mss omdat ik daar geboren en groot gebracht ben .

Ik vind de reis tussen Bandung en Tasikmalaya echt mooi als je een auto neemt , je kan ook in diverse tussensteden stoppen tussen Tasikmalaya en Jogja.
Vanaf West Java naar Yogya heb ik geen ervaring , het schijnt mooi te zijn zoals mijn Indonesische landgenoten het vertellen.

Je kan ook de route van de travelburo's nemen , met het verschil dat je links en rechts , dus "overal" kan stoppen wanneer je maar wil .
Ik zou dan 2 /3 dagen over doen , kan je rustig bekijken.
Theoretisch kan je binnen 1 dag van Bandung naar Jogja met de auto.
Men vertelde toen dat je ongeveer 10 uren of iets meer kan doen .

bisa dicek of makemyday .

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 20-06-2009 10:41 Surya Atmadja wrote: Voor mij is de treinreis gewoon zo zo , niet echt mooi.

Gedeeltelijk mee eens. Gedeeltelijk, omdat de eerste twee uur of zo na Bandung best aardig zijn. Daarna...

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

de mooiste rit is van Bandung met travel, naar Pangandaran, daar een paar dgn verblijven, en dan via travel naar Majongklak?
ik ben de namen vergeten, via Cilacap ?
Over de rivier naar Yokyarkarta.
heb nog even de foto's bekeken, heb er 4 voor u te kijk gezet.
Volgens mij heb ik al eerder foto's van die trip ergens geplaatst, waar en wanneer ben ik vergeten, of niet genoteerd.
Dit is dan een alternatief voor treinreis.

U ziet hier hoe druk het toen nog was, met toeristen 1995

ergens onverantwoordelijk een houten boot, met zo veel mensen er op

Op de rivier zelf waar je witte rijgers of wat ook langs de kant ziet

Weer van de boord af, op naar Yokyakarta

Pandangdaran kan je naar Grand canyon

fietsen kan je daar ook door de bossen

EEn grote boomklever???

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 20-06-2009 12:49 zieleffe wrote:
de mooiste rit is van Bandung met travel, naar Pangandaran, daar een paar dgn verblijven, en dan via travel naar Majongklak?
ik ben de namen vergeten, via Cilacap ?
Over de rivier naar Yokyarkarta.
heb nog even de foto's bekeken, heb er 4 voor u te kijk gezet.
Volgens mij heb ik al eerder foto's van die trip ergens geplaatst, waar en wanneer ben ik vergeten, of niet genoteerd.
Dit is dan een alternatief voor treinreis.

Ik heb pasgeleden van iemand hier op het forum begrepen dat deze boottrip er niet meer is. Dat wil zeggen natuurlijk zul je nog wel zo'n tocht kunnen maken maar dan uitsluitend gecharterd. Deze boottrip heb ik overigens zelf ook gemaakt in 2004 maar toen waren er niet zoveel mensen aan boord als op dit plaatje, hooguit een stuk of 20.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Als je goed op de foto kijk dan zie je de karet api(trein) rijden boven de ventilator

Deze taferelen kan je onderweg tegen komen

De foto's zijn oud, van negatief naar digitaal gebracht, het kan er mee door, maar ik heb via een programma WIndows Live Photo Gallery het verbeterd,
Anne-Miek wanneer komen de foto's van jou te voor schijn ..???
de foto's kleiner gemaakt zodat de snelheid in Indonesie beter gaat>>>>> Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Adik_5, treinreis is 8 uur en kan 's nachts dus dan krijg je nog een beetje nachtrust ook. Grootste deel van de tijd verveel je je dood en lees je wat of tuur je naar buiten. Echt heel bijzonder is het niet, vind ik.
Auto is eigenlijk veel leuker, kan je ook stoppen bij wegrestaurantjes enzo. Als je een chauffeur zoekt, mail me maar even op jkeasberry Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. gmail . com, dan heb ik wel een contactpersoon voor je, die je direct kunt email of bellen.

From Dayeuhkolot with love

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

60,549,168 topic views - 227,651 posts - 13,619 topics - 19,296 members - last post @ 18-08-2018 14:57 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

104,085,315 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com