indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

marno
User
spacer line

wat ik even nog kwijt wilde,...was dat toen ik in de maand mei nog in indonesie was,...dat ik niet echt veel merkte van de huidige crissis,..die ik wel in nederland mee maakt,...

nu ik weer terug ben in nederland voor een paar projekten,..zie ik veel van mijn collega's die werkloos zijn geworden van de huidige crissis,...

dit vindt ik echt raar,...terwijl je zou denken dat er in azie een totale chaos aanwezig zou zijn....maargoed tijdens mijn reis naar indonesie zat de vliegtuig wel halfvol,...

FredB
User
User icon of FredB
spacer line

Een halfvol vliegtuig is geen crisis maar een luxe.

Ik mag dan wel niet in RI werken, maar wel in Singapore, waar ik meer werk heb gevonden dan voorheen. Niet dat ik werk zoek - ik heb al werk zat, maar ik zou kunnen kiezen uit meerdere jobs, voorheen uit enkele jobs. Misschien is dat het verschil? Maar voor mij geen crisis, nee.

Wel is het zo dat er in Singapore meer werklozen zijn dan eerder, en dat de mensen nog voorzichtiger zijn geworden, omdat ze bang zijn hun baan te verliezen. Als men een dagje vrij zou nemen zou het zomaar kunnen dat je niet meer hoeft terug te komen en je plek is ingenomen.

DŠt noem ik crisis, die onzekerheid van inkomen, en allerlei trucs moeten uithalen om de baas tevreden te houden terwijl hij de lat hoger kon leggen onder het mom van de "crisis". De status van de baas omhoog, die van de werker omlaag. Een sociale onzekerheid van 0,0 en je baan kwijtraken - dat is crisis.

Be careful what you wish for; you might get it!

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 13-06-2009 01:21 marno wrote: wat ik even nog kwijt wilde,...

wat ik...nog even...kwijt wil...is dat je...crisis met...ťťn s schrijft...en dat je...verdomme...een dagtaak...zou hebben...aan het...verbeteren...van alleen...de titels...van de...topics hier. hoofdletters...hoeft kennelijk...ook niet...als je maar...PUNTEN... scoort...

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 13-06-2009 07:09 guna2 wrote: ťťn s

Nou ja, met twee s'en natuurlijk, maar niet met drie.

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Het is een illusie te denken dat de crisis niet merkbaar is in IndonesiŽ. Er waren daar altijd al veel werklozen, die zijn er nog steeds natuurlijk. Prijzen zijn wel gestegen. Nee, crisis zoals in Amerika is er niet, omdat de mensen zich niet massaal diep in de schulden hebben gestoken om een huis te kopen op meer dan 5x hun inkomen. Maar geleend wordt er wel. Vooral om auto's te kopen. En de vraag is hoe lang mensen in IndonesiŽ met schulden kunnen blijven zitten.
Als een IndonesiŽr door Nederland loopt, dan ziet hij ook niet direct dat er crisis heerst. Is een beetje raar, misschien zelfs beledigend voor een IndonesiŽr om te horen dat hier in het nog steeds zo rijke Nederland wel een crisis voelbaar is en in IndonesiŽ niet.

From Dayeuhkolot with love

spacer line  

On 13-06-2009 08:27 monyet wrote:
Als een IndonesiŽr door Nederland loopt, dan ziet hij ook niet direct dat er crisis heerst. Is een beetje raar, misschien zelfs beledigend voor een IndonesiŽr om te horen dat hier in het nog steeds zo rijke Nederland wel een crisis voelbaar is en in IndonesiŽ niet.

Hoezo beledigend ?
Trouwens de crissis wordt ook alleen gevoeld door mensen die de nadelige gevolgen (zullen) hebben ondervinden.

Zo zal een Indonesier (een toerist?) die in Nederland rondloopt ook de crisis niet merken , laatstaan voelen.
De winkels zijn goed gevuld , Volendam is nog steeds open voor de beroemde fotosessie.
Hij(zij) zal ook geen weet hebben over de drama van Yolanthe en Jantje S.

Terwijl een andere Indonesier die in Nederland woont en werk en zijn werk dreigt te verliezen ,zal het ook wel voelen .De onzekerheid dat hij zijn baan kan verliezen.

Aan de andere kant kan een Indonesier die de gevolgen niet zelf ondervinden het wel prettig vinden omdat de ticketsprijzen naar beneden donderen , kan hij goedkoper naar zijn Heimat vliegen.

bisa dicek of makemyday .

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

het is zoals surya hier schrijft, als toerist merk je de crisis niet zo, dat is verborgen...maar toch is ie er, vooral de middenklasse voelt het...natuurlijk voor vele indonesiers die gewoon zijn onder de armoedegrens te leven, is het altijd eigenlijk crisis!
de statistieken zien er nog redelijk uit, maar...het is een verkiezingsjaar en veel (economisch) nieuws wordt gemanipuleerd (de BPS is notoir gepolitiseerd en levert nu nog minder dan anders geloofwaardige statistieken af)
in mijn eigen business merk ik het ook, de prijzen van containers van en naar indonesie zijn gevoelig gezakt, dat duidt op grote overcapaciteit (dus een grote vertraging van import/exportactiviteiten), wat de statistieken ook zeggen!
indonesische vrienden die in mobil bekas handelen, zeggen me dat de prijzen naar beneden tuimelen, wegens een record aantal wagens op de markt met kredit macet
toch allemaal aanwijzingen dat die crisis zich toch ook in indonesie manifesteert...

marno
User
spacer line

ik echt niet dat het daar in ri nog slechter gaat,......want dat is ook niet goed voor mijn bisnis,....bedankt voor jullie reakties ,...

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Is ook precies wat ik bedoel,blegianguy. Je ziet t niet, maar t is er wel. Als je al op t randje leeft, dan heb je maar weinig nodig om echt in de problemen te komen. De gemiddelde Nederlander heeft nog wel een buffer. Maar als je in Nederland op straat komt te leven, dan valt t wel weer veel meer op dan in IndonesiŽ.

From Dayeuhkolot with love

siebjans
User
User icon of siebjans
spacer line

Vandaag sprak ik met een goede vriend die zich makelaar mag noemen en dan een serieus makelaar wel te verstaan.

Deze vertelde mij dat voor het eerst na 1998 er minder voor huizen wordt betaald dan wat men taxeerd Emoticon: Worship

Begint het nu toch echt hier ook Emoticon: Confused

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

88,109,206 topic views - 240,766 posts - 13,734 topics - 34,284 members - last post @ 20-01-2021 23:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

143,526,094 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com