indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

anmantel
User
spacer line

Ik heb ergens gelezen dat er een snelle bootverbinding is van Bali naar Lombok als alternatief voor de tocht van ongeveer 5 uur vanaf Padangbai. Wie weet hier iets van en kan ons verder helpen? Emoticon: Confused

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 11-06-2009 20:21 anmantel wrote:
Ik heb ergens gelezen dat er een snelle bootverbinding is van Bali naar Lombok als alternatief voor de tocht van ongeveer 5 uur vanaf Padangbai. Wie weet hier iets van en kan ons verder helpen? Emoticon: Confused

Ik heb inmiddels al geantwoord op je mail.
Je kunt als alternatief ook kiezen voor het vliegtuig (de helft goedkoper dan zo'n snelle boot) dan van Mataram naar Bangsal (in het noordwesten) en de oversteek maken of overnachten in Senggigi en de volgende ochtend met de Peramaboot naar een van de Gili's.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Informatie over de snelle boot vanuit Padang Bai vind je op http://www.gilicat.com

Er gaan tegenwoordig ook weer snelle boten vanuit Benoa Harbour. Informatie o.m. op
http://www.bwsbali.com/

If you have nothing to loose, you can risk everything

spacer line  

Ik zou de boot ook laten voor wat 't is. Ik heb geen zeebenen en tsja, de overtocht is echt wel wat anders dan een tochtje over de Waddenzee. Op handen en voeten moest ik naar 't toilet kruipen om daar de rest van de uren door te brengen.

Vliegtuig: helft v/d prijs, sneller, geen probleem (zolang ie niet uit de lucht valt ... 't blijft Indonesie ;-)

spacer line  

moneyt de boot is toch veel spannender maar ja dan moet je niet op de wc gaan zitten had je geen ticket ? Emoticon: Smile
Beter een lekkere maaltijd op het dek eten en genieten van de heerlijke zeewind ja toch zo.n vliegtuig ben ik allang beu...

zwolind
User
spacer line

Ik ben ca. 3 weken geleden nog met de snelle boot gegaan vanaf Padangbai. Had ter plekke in de haven een ticket gekocht voor Rp. 500.000. Vaartijd was 1 uur en 5 minuten. Heerlijk in de blote body op het achterdek en de zon en de wind (en zo nu en dan een vlaag heerlijk lauw zout water over je body) op je bast. Bij aankomst op Lombok dus lekker verbrand. Terug gegaan met de langzame oude ferry. Snelle boot is zeer aan te bevelen. De zee was overigens rustig en ik weet niet hoe het bij ruwe zee is.

spacer line  

Bij ruw weer is de wc bezet want dan zit moneyt er op en ik kan je vertellen voor mensen die nog nooit wat mee hebben gemaakt op een boot dat je gerust een pak pampers mee kan nemen daar de wc bezet is Emoticon: Smile
Bij ruw weer varen ze niet uit maar als je er toch in komt ben je weer een avontuur rijker en maar duimen of je het kan na vertellen....
500.000 rph is wel duur neem ik toch liever de langzame kan ik er ook langer van genieten weer of geen weer....

trawangan
User
spacer line

Nog even een reactie op de "langzame ferry"van Padangbai naar lembar(Lombok) laatste 2 jaar 2007-2008 op de heen reis in october gebruikgemaakt van de ze ferry.
beide keren twee en een half uur moeten wachten voor de heven van Lembar(Lombok) omdat er teveel ferrys' en maar één aanlegsteiger is....
Gaan nu weeer gewoon met het vliegtuig.

spacer line  

Met de lokale jukung vanaf het strand in Amed binnen 2,5 uur afgezet worden op het strand bij het hotel naar je keuze op een van de Gili's, T, M of A. Kosten: ca. 500.000,- voor de boot - beetje afhankelijk van het seizoen - en met max. 2 personen en bagage.

If you have nothing to loose, you can risk everything

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,255,804 topic views - 240,040 posts - 13,725 topics - 32,728 members - last post @ 14-08-2020 07:06 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,432,424 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com