indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

FredB
User
User icon of FredB
spacer line

Laatst was ik in een natuurpark in Singapore waar werd gewaarschuwd voor krokodillen in het zeewater. Dan moet het gaan om de uiterst gevaarlijke Australische Salty denk ik. Bij navraag liet men weten dat er inderdaad krokodillen kunnen zitten.

In dat geval kunnen ze ook op alle eilanden van IndonesiŽ voorkomen. Op het eiland Bintan is er zeker ťťn, waarschijnlijk wel meer.

M.a.w.: het lijkt me niet erg gezond om te zwemmen in de wateren van RI waarin crocs kunnen voorkomen, nog afgezien van de mogelijkheid van haaien, ook de Great White.

Heeft er iemand ervaring met deze gevaarlijke beesten in RI?

Be careful what you wish for; you might get it!

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Fred,
Wat heet ervaringen. Ik heb ze wel gezien in Kalimantan. Dat waren brakwater krokodillen. Als je het nationale park Tanjung Puting bezoekt wordt er gewaarschuwd om niet te gaan zwemmen.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

FredB
User
User icon of FredB
spacer line

Brakwater krokodillen bestaan niet echt, Jan, volgens mij. Dat zijn zoetwater crocs die brakwater tolereren. In Singapore zou dat nog van een ontsnapte zoetwaterkrokodil van die krokodillenfarm die daar ook in de buurt zit kunnen komen, maar op Bintan gaat dat niet op.
En dan moeten het wel zoutwaterknapen zijn. Komen die dan helemaal uit de buurt van Darwin zwemmen, via enige Indonesische eilanden dan?

Be careful what you wish for; you might get it!

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

nou we het toch over krokodillen hebben,
Heb een vraagje:
Surabaya werd de krokodillenstad genoemd, zoals ik dacht te begrijpen..., niet dus
soera, de haai en zijn verwoede tegenstander de baja-buaja werden in het stadswapen vereeuwigd en zo zegenvierde de kaaiman over de haai.
Aldus de legende
Wie weet over deze legende meer?
groetjes Merapi

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

je zal zo iets tegen komen

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Sjon_sv
User
spacer line

Hallo Krokodillen in Indonesia komen wel zeker voor , ik kom al sinds 1949 op Bali , toen ik in 1970 er weer terug kwam werd er in Noord - Sanur een zg Lunapark geopend vlak bij de river de Yeh Ayung, Ook kwam er een reptielen park bij met aanvankelijk jonge alligators . Het Park dat liep niet goed en de tour operators die geen commisie kregen namen het niet op om er Vakantie Gasten naar toe te brengen. Op zich zelf erg jammer Emoticon: Yes! Vooral omdat er voor Jong en Oud veel te beleven viel van Draaimolens Cake Walk tot de suikerspin toe. Ook was er een Bioscoop waar je aan je stoel werd vastgeketend omdat deze bewoog als je over Vuurspuwende Draken vloog.
en Dinosaurissen. Alles werd in 1996 opgedoekt geen klanten ook geen eten voor de wilde dieren. Alleen de Alligators nu grote Crocodillen zijn gebleven. 21 stuks in totaal.
Ik was er vorige maand nog. geen bordjes gevaarlijk etc. gammele bruggetjes ik Plaatste er een Foto van op Google Earth maar onverlaten hebben mijn wachwoord gekraakt en de Foto's 80 stuks verwijderd. de site bestaat nog met nog 30 foto's. Doordat men zelf weer het wachtwoord niet meer weet bestaat ook mijn Groep nog.
( http://www.panoramio.com/user/3519091 ) Foto 30 de 21 krokodillen van Bali. gr koos

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Wel tegenwoordig stikt het van de Crocs hier in RI; vrijwel iedereen draagt ze.

Sjon_sv
User
spacer line

Hallo Lezers)innen(
Ik ben Gisteren weer teruggekeerd van Bali en ben even wijzen kijken met gevaar van eigen Leven want bijna alle bruggetjes in dat Park aan de Yeh Ayung ik schat 500 m van de Zee zijn verrot je moet drommels goed uitkijken en opletten anders ben je een prooi van die reptielen. Ik had Foto's op Google Earth geplaatst deze zijn door een of andere verwijderd die denkt dat het onzin is Emoticon: Angry Maar helaas het is de pure waarheid. Ondanks de negative verhalen van schrijvers op bovenstaande van mij.Deze crocodillen waarvan de grootste bijna 6 m lang is , worden gevoederd door een Oude Vrouw met dode honden zelfs een paard dat 'n been gebroken had tijdens een val in een gat. Emoticon: Cry Emoticon: Nooo Het ergste van dit alles is er stond een vele honderden meters hek omheen dat is deels gesloopt. . Een mensenleven is kennelijk op Bali niets waard. Ik heb bij de Autoriteiten het een en ander verteld in het Bahasa maar men lachte me gewoon uit. Dat Luna park was rond 1965 geopend met kermis atracties er stond een draaimolen en een cakewalk en diverse andere dingen verder kon je er voortreffelijk eten. Ik was een van de Eerste Nederlanders die in 1949 op Bali kwamen . Voor een Hotel overnachting was mogelijk in Denpasar verder was er niets in tegenstelling met nu. Het was mijn 25e reis deze keer , het blijft een goedkope vakantie bestemming
Naar de Canarische Eilanden is nu bijna 2 keer zo duur voor 2 weken ik was er nu ruim 24 dagen met een tussenstop in Kuala Lumpur met Malaysia Airline's . Ik overwoog eerst Garuda daar vloog ik vroeger eerst mee maar je bent nu bijna 20 Urr onderweg na een tussenstop in Dubai en een overstap periode van 4 uur in Jakarta.
Ik wilde aanvankelijk via Jakarta maar kreeg geen toestemming voor een stopover.
Anders was Garuda mijn keuze geworden, al vliegt men met 'n kleinere airbus 330.
groetjes zie :
http://www.panoramio.user/3519091

pierre
User
spacer line

Sjon,
Welicht doe ik iets fouts, maar jou verwijzende link naar panoramio werkt niet bij mij.
Bij iemand anders wel??

simpati
User
spacer line

De eerste link werkt wel, bij de tweede is com vergeten, dus: http://www.panoramio.com/user/3519091
Succes,
Jan

Sjon_sv
User
spacer line

Hallo Pierre
Je doet niet iets fout hoor het was een technisch problem van mij soms doe je iets te snel , Het is net als bij de post als je foutje maakt komt je brief niet aan of bij de verkeerde.Het vervelende is wel als je hier een foutje maakt en je ziet het niet stuur je andere het bos in. Sorry ik zal voortaan beter opletten. Ik heb nu weer het een en ander bijgesteld. Panoramio (google) kunnen soms ook niet alles vinden , bv dat nieuwe
pad langs het strand kreeg een bestaande naam (Jl. Partai Sanur) , door de Japanners aangelegt ongeveer 4 km lang of het straatje naast Hyatt Sanur Jl.kusuma Sari waar ik 'n foto van heb gemaakt. Krijg ik als Antwoord dat bestaat niet !! En de Foto krijgt geen bestemming op het Album.. Vervelende Lui hoor bij Panoramio. Ik kom de laatste 15 Jaar bijna ieder Jaar op Bali in Sanur of Kuta. En zie bijna iedere Verandering Diegene die je foto's beoordelen zijn misschien nooit op Bali geweest. Emoticon: Angry ,want ze kraken je foto gewoon af. of plaatsen het niet. Emoticon: Nooo De Crocodillen in dat voormalige Yeh Ayung recreatie park dito Emoticon: Angry ik vind het kwalijk dat men dat zomaar op het beloop laat , het is er voor mensen die er niet bekend zijn vragen om moeilijkheden. IK had op Google Earth foto's geplaatst die zijn gewoon verwijderd. het is er verwaarloosd en het hek er om heen is grotendeels vernield. Emoticon: Stupid Dat Bali voor mij een aantrekking heb ,komt ik heb er een Pleegdochter wonen
ze is 9 Jaar , ik zorg dat ze naar school kan de meeste ouders hebben daar geen geld voor en sturen hun kinderen met prullen naar de toeristen om dat te verkopen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,289,886 topic views - 234,448 posts - 13,692 topics - 25,294 members - last post @ 24-10-2019 00:13 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,754,418 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com