indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

rosannetje
User
spacer line

Hallo

Wij vertrekken binnenkort naar Bali. Nu weet ik dat je bij aankomst 25 dollar voor een visum moet betalen. Nu las ik echter op een site dat je hiernaast ook een creditcard moet laten zien of anders 1000 euro contant? Ik vroeg me af of dit inderdaad klopt??
Ik heb zelf namelijk geen creditcard, maar mijn vriend wel. En eigenlijk zit ik er niet op te wachten om 1000 euro contact mee te nemen.

Ik hoor graag jullie reacties

Groetjes Rosanne

Raffel
User
spacer line

Ik reis regelmatig naar Bali en heb nog nooit mijn kredietkaart moeten laten zien.
En ze hebben nog nooit gevraagd hoeveel geld ik bij heb.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Rosanne,

Ik heb in bijna 22 jaar vaak naar Indonesie reizen nog nooit mijn creditcard of cash hoeven laten zien. Er wordt soms wel gevraagd naar een retourticket maar ook dat is mij persoonlijk nog nooit gevraagd.
Waar heb je dat overigens gelezen?

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Rosanne ik sluit mij aan bij de vorige posters, ook ik heb nog nooit een vraag naar een creditcard of geld gehad in de afgelopen 30 jaar.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Inderdaad dezelfde ervaring, er nooit naar gevraagd in al die tien jaar dat ik in Indonesie kom.

FredB
User
User icon of FredB
spacer line

In tegenstelling tot de ervaringen hierboven werd mij wel gevraagd naar een credit card toen ik incheckte in een gerenommeerd hotel op Bali. In Singapore, maar ook in andere landen, is mijn ervaring dat je nergens meer terecht kan zonder credit card, of inderdaad een flinke som cash. Ik was in een hotel waar ze via mijn debit card S$3000 reserveerde, terwijl de hotelrekening zelf al was betaald!
Maar zo moeilijk is het niet om aan een credit card te komen, en wil je zekerheid voor je vakantie: don't leave home without it, Rosannetje!

Be careful what you wish for; you might get it!

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

FredB, het gaat hier over de aankomst in Indonesie, bij de immigratie dus. Voor latere doeleinden is een creditcard inderdaad wel handig.

leomanado
User
spacer line

Rosanne

Het is handig als je een creditcard hebt voor de hotels. Deze vragen vaak om een
"garantie/autorisatie" zodat je niet onbetaald weg kunt lopen. Ze kunnen dan altijd het bedrag van je creditcard afschrijven. Heb je geen creditcard dan wordt vaak gevraagd het bedrag al bij inchecken te betalen.
Op het vliegveld bij aankomst, dien je alleen een Visa on Arrival te kopen, da;s al. Denk er wel om dat je paspoort nog 6 maanden na gepland vertrek uit Indonesie geldig moet zijn.

groet
Leo

FredB
User
User icon of FredB
spacer line

On 08-06-2009 07:35 Yerun wrote:
FredB, het gaat hier over de aankomst in Indonesie, bij de immigratie dus. Voor latere doeleinden is een creditcard inderdaad wel handig.
Goed dat je zeg! Dat zag ik over het hoofd dus.

Nee, nog nooit heb ik die ervaring gehad. Het zal wel zo zijn dat men over een bepaald minimum bedrag zal moeten beschikken, hoeveel dat is weet ik dus ook niet.
In Singapore moet een IndonesiŽr S$500 hebben om binnen te mogen.
Soms vragen ze daar wel om, maar in Singapore/IndonesiŽ zal men er vanuit gaan dat de gemiddelde witneus over meer geld zal kunnen beschikken dan het vastgestelde minimum, hoeveel dat ook moge zij. Het zal van het paspoort afhangen, wellicht.

Be careful what you wish for; you might get it!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-06-2009 08:37 leomanado wrote:
. Denk er wel om dat je paspoort nog 6 maanden na gepland vertrek uit Indonesie geldig moet zijn.
Leo
Paspoort moet bij BINNENKOMST nog 6 maanden geldig zijn, NIET bij (gepland) vertrek.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

latex40
User
User icon of latex40
spacer line

leomanado, even reageren betreffende het paspoort, ben het volledig eens wat AM hier boven omschrijft het paspoort moet bij binnenkomst nog minimaal 6 maanden geldig zijn.
Heeft niets mee te maken bij vertrek uit Indonesie, heb dit afgelopen februari zelf mee gemaakt. Ben in december 2008 binnengekomen en vertrokken in februrai 2009.
Mijn paspoort was geldig tot juni 2009. Bij het uitschecken in DP geen probleem het is maar dat je het weet succes in ieder geval

Latex

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Hoi Latex, het was 27 nov. hoor de aankomst.

We hadden er vorig jaar ook al een discussie over maar ook mijn paspoort zou bij vertrek verlopen zijn en inderdaad het paspooort moet nog 6 mnd geldig zijn bij binnenkomst.
Wij hebben er vorig jaar mee te maken gehad.
Het schept een beetje verwarring omdat op sommige sites vermeld staat dat het bij vertrek nog 6 mnd geldig zou moeten zijn, echter de site van de Ind. ambassade zegt 6mnd bij binnenkomst en die zullen het toch wel weten.
gr.yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-06-2009 14:03 4yoke4 wrote:
............
Het schept een beetje verwarring omdat op sommige sites vermeld staat dat het bij vertrek nog 6 mnd geldig zou moeten zijn, echter de site van de Ind. ambassade zegt 6mnd bij binnenkomst en die zullen het toch wel weten.
gr.yoke
...nou of ze het op de ambassade valt nog te betwijfelen.......haha Emoticon: Laugh out loud (maar het is wel waar)

chris1987
User
spacer line

hallo,

ik reis binnen kort af naar Bali,

kan ik de visa betalen met euro? of moet het echt alleen met dollar?

paulana
User
spacer line

met dollars als je niet uren wilt wachten, je kunt wisselen op het vliegveld, beter is het thuis al dollars te bezorgen, en zorg voor veel 1 dollar biljetten, beter rupiah maar die haal je uit de ATM ook op het vliegveld gewoon met je betaalkaart of creditcard de koers is hetzelfde als bij de banken

prettige reis en verblijf Emoticon: Party!

Om Swastiastu

Pamelabak
User
spacer line

met dollars als je niet uren wilt wachten,

Wij betalen altijd met euro's, de laatste keer 22 euro. En het wachten duurt net zo lang/kort alsdat je betaalt met dollars.

Pascal.F
User
spacer line

Gewoon 25Ä betalen in biljetten en je krijgt je wisselgeld terug in rupia.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

De mensen die voor achter mij stonden in Medan (29 april jl) betaalden Ä 20. (ikzelf in Rupiah)

pierre
User
spacer line

Ook ik ben in april Jl geweest ( sumatra medan)
Ook ik heb geen credit card hoeven te tonen of cash geld.
ik had 1 briefje van 20 euro en een briefje van 5 euro in mijn paspoort gedaan en afgegeven. kreeg mijn paspoort terug met sticker en MET het briefje van 5,-
toch netjes.......?
dacht ik...!
Want ik was het 5 euro briefje later wel kwijt aan een het andere loket ha ha ha
(ik was het even vergeten eruit te halen)

Ik zit nog even naar de visa sticker te kijken, maar ik meen te weten dat er een discussie was over wel of niet verlengen van het visa...
Op mijn sticker staat in ieder geval max 30 days , not extendable maar het woord NOT is duidelijk doorgestreept......

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,243,411 topic views - 232,707 posts - 13,675 topics - 22,462 members - last post @ 16-06-2019 06:00 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,510,637 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com