indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

m_en_m
User
spacer line

Hallo,

Wij hebben afgelopen week onze tickets geboekt om voor het eerst naar indonesie te gaan Emoticon: Party! ! We hebben er erg veel zin in en zijn dan ook al druk bezig met ideeen opdoen. Voornamelijk naar aanleiding van de enthousiaste verhalen op dit forum willen wij ook graag een deel van onze vakantie doorbrengen op Sulawesi (ons beperkend tot de omgeving Manado en Pulau Bunaken in verband met de beschikbare tijd). Het plan is momenteel om eerst vanuit Jakarta de (standaard) route via bogor, bandung, yogyakarta etc naar het oosten te reizen om vanuit daar naar Manado te vliegen.

Vraag: We hebben al heel wat sites geprobeerd lionair, airasia, bataviaair etc, maar het wordt ons niet echt duidelijk hoe we het gemakkelijkst (en eerlijk gezegd ook het goedkoopst Emoticon: Blush ) naar Manado kunnen reizen. Is het het verstandigst om dan vanaf bijvoorbeeld Surabaya te vliegen of toch eerst door naar Denpasar? (ons programma is nog redelijk blanco na de Bromo) en zou iemand ons een indicatie kunnen geven van de minimale prijs die wij (begin september) zullen moeten betalen voor een ticket naar Manado vanaf deze locatie en twee weken later weer terug van Manado naar Jakarta?

Groet, M&M

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dag M&M,

Ik heb even meegepuzzeld en een fictieve datum ingetypt nl 3 september. Het goedkoopste dat ik kan vinden met Lion Air is Rp 2.088.000 (da;s behoorlijk) De vlucht gaat dan Surabaya-Makassar (Lion Air gebruikt nog de naam Ujung Pandang) met de vluchten JT 780/JT740 vertrek 17.10, aankomst in Menado 22.20 uur.

Air Asia heeft alleen vluchten van/naar Kuala Lumpur.
Batavia Air zou vluchten moeten hebben van Surabaya naar Menado maar geeft steeds foutemeldingen. Over het algemeen is Batavia goedkoper (maar ook minder veilig)
Sriwijaya en Mandala vliegen niet op Menado.
Garuda geeft exorbitante prijzen aan.
Merpati is verrassend het goedkoopst met Rp 501.800.00 maar met zeer ongelukkige vliegtijden nl vertrek 22.20, aankomst 3.15 (MZ 818). Gezien de tijdstippen vliegt Merpati waarschijnlijk ook via Makassar/Ujung Pandang.
Dit is de link voor Merpati http://www.merpati.co.id/

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

M&M, leuk is jouw ID. Want zo heet mijn radioprogramma op de Wereldomroep van de Indonesische redactie. Toevallig ben ik het nu via de streaming aan het beluisteren.
Even terug naar het topic. Ik denk dat je, M en M, wel via Surabaya naar Manado kan vliegen. Het is wel duur, maar Garuda is nog steeds het beste, vind ik. Maar Anne Mieke weet beter dan ik. Want ze kent IndonesiŽ heel goed. Veel beter dan ik.
In ieder geval, goede reis. En veel plezier in in pulau Bunaken.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

[quote] On 07-06-2009 20:34 barimuchtar wrote:
Het is wel duur, maar Garuda is nog steeds het beste, vind ik. Maar Anne Mieke weet beter dan ik. Want ze kent IndonesiŽ heel goed. Veel /quote]
Garuda de beste? Ik weet het niet hoor (ze staan toch nog allemaal op de zwarte lijst....?). Volgens mij is het lood om oud ijzer (niet letterlijk hoop ik) Er is ook niet al te veel keuze. Batavia is minder (maar ik zou er gerust instappen...) Voor die prijs van Merpati zou ik niet lang na hoeven denken.
En M&M wil het goedkoopst, dus........

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

ojla240
User
User icon of ojla240
spacer line

Maar beste Anne Mieke,
je adviseert een vlucht naar Makassar. Volgens mij wilde m en m toch naar Manado ?
Reizen van Makassar naar Manado moet dan ook nog geboekt worden. Want over land reizen ben je wel een dikke week bezig. Als het mee zit.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-06-2009 07:02 ojla240 wrote:
Maar beste Anne Mieke,
je adviseert een vlucht naar Makassar. Volgens mij wilde m en m toch naar Manado ?
Reizen van Makassar naar Manado moet dan ook nog geboekt worden. Want over land reizen ben je wel een dikke week bezig. Als het mee zit.

On 07-06-2009 14:21 Anne Mieke wrote:
Merpati is verrassend het goedkoopst met Rp 501.800.00 maar met zeer ongelukkige vliegtijden nl vertrek 22.20, aankomst 3.15 (MZ 818). Gezien de tijdstippen vliegt Merpati waarschijnlijk ook via Makassar/Ujung Pandang.
Dit is de link voor Merpati http://www.merpati.co.id/
Ik meen toch echt dat ik niet duidelijker kan zijn dan hierboven..... Emoticon: Confused Ik "adviseer" gen vlucht NAAR Makassar. De meeste vluchten vanuit Surabaya (en mogelijk ook denpasar) gaan VIA Makassar (soms transit, soms overstap)
Hieronder is geknipt en geplak van de Merpati site:
Surabaya - Manado 03/09/2009 22:20 03:15 481,800.00
Hier bovenop komen dan nog de belastingen en dan kom je op het bedrag wat hierboven genoemd staat.
Maar je mag het ook zelf opzoeken op de Merpati site....(ik heb een willekeurige vertrekdatum genomen- 3 september - omdat gevraagd werd om begin september; het kan dus zijn dat de prijs op andere dagen anders is)
Dit is zomaar een extra service van een forumlid hoor.... Emoticon: Smile

gr
AM

leomanado
User
spacer line

hoi M&M

Indien mogelijk zou ik je willen adviseren met Lionair te vliegen. Garuda is erg duur ( 2x Lionair) en de rest onbetrouwbaar wat tijden betreft. Het ligt eraan waar je vandaan wilt vliegen, maar van Denpasar vliegt Lionair rond 1900 uur via Makassar naar Manado. Aankomst rond 2300uur.Prijzen liggen meestal 1- 1,5 million Rp.
Manado-Jakarta kun je vliegen om 0700uur, 09.50 en 14.40 uur. De eerste 2 zijn rechtstreeks, de laatste met een stopover in Makassar. Reken voor een ticket rond de 1 million Rp.
Op www.lionair.co.id kun je alle vluchten zien.
Veel plezier op Bunaken, het duiken/snorkelen is er prachtig, voor de rest moet je er niet te veel van voorstellen.
groet
Leo

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 08-06-2009 08:31 leomanado wrote:
Indien mogelijk zou ik je willen adviseren met Lionair te vliegen. Garuda is erg duur ( 2x Lionair) en de rest onbetrouwbaar wat tijden betreft. Het ligt eraan waar je vandaan wilt vliegen, maar van Denpasar vliegt Lionair rond 1900 uur via Makassar naar Manado. Aankomst rond 2300uur.Prijzen liggen meestal 1- 1,5 million Rp.
Leo,

M&M "eindigt" op Java rond Bromo heb ik begrepen, dan lijkt me Surabaya meer voor de hand liggend, toch?
Nou ben ik geen fan van Merpati maar Lion air vraagt voor dezelfde vlucht wel het dubbele van Merpati ..... Ik vind het nogal een fors bedrag voor dat stuk......

leomanado
User
spacer line

Anne Mieke,

Je hebt vast gelijk maar ik ben geen fan van Merpati. Ze zijn nooit op tijd of vliegen helemaal niet, dat heb ik al verschillende keren ondervonden. Bovendien zijn de vliegtuigen oud, uitgezonderd die naar Merauke, maar die worden geleasd van de Bupatii heb ik begrepen en vliegen alleen dagelijks Jakarta-Merauke via Makassar en Jayapura. Aangezien het programma van M&M na de Bromo nog open is, kan ze terug naar Surabaya maar ook door naar Bali...vandaar

groet
Leo

m_en_m
User
spacer line

Wow, wat een reacties al! Bedankt voor alle tips!

Merpati vanaf SB is inderdaad goed betaalbaar, maar om om 3 uur 's ochtends aan te komen lijkt ons niet echt relaxed (en dat is uiteindelijk wel het belangrijkste doel van onze vakantie). Nog maar even zien wat we doen na de Bromo dan... als het qua tickets etc toch niet zoveel uitmaakt of je van SB of Bali vliegt. We hebben nu wel een goede inschatting van de bedragen, oprechte dank voor deze 'extra service'!

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Leomanado: Bunaken is inderdaad ons doel voor het snorkelen, maar de tweede belangrijke reden om naar Manado te gaan is voor de jungle (Tangkoko NP). Deze omgeving lijkt ons gewoon een geweldige combi van natuur (boven en onder water) en cultuur op relatief korte afstanden.... als we de verhalen mogen geloven natuurlijk!

spacer line  

Dag M & M,

Emoticon: Bye bye Als jij tijd hebt ,kan jij natuurlijk ook naar Borobudur Yogyakarta gaan bezoeken of naar de Merapi vulkaan gaan .Graag wil ik je eer info laten weten of anders via infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yogyareizen.com

Groetjes,
Valentino.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Valentino, waarom via email? Dit is een forum, juist bedoeld om informatie uit te wisselen, dus ga vooral je gang hier, zodat anderen er ook hun voordeel mee kunnen doen.

Dijker
User
spacer line

Dag M&M<

leuk dat jullie de uitdaging hebben aangegaan om Indonesia te bezoeken. Ik ga in october weer voor 2 maanden. Dit dan voor de 11 de keer. Ik heb tot doel om voor mijn 70 ste verjaardag alle grote eilanden te hebben bezocht. Ik wil eind dit jaar naar kalimantan Sumatra en Sulawesi. Voor Sulawesi ben ik aan het uitzoeken hoe ik vanaf Bali daar per vliegtuig kan komen. Een hele puzzle is dat. Als ik iets heb dan zal ik het laten weten.
Btw, kijk ook eens op www.bb-tsi.com Mogelijk is dat ook iets voor jullie. Uitstekende ervaring opgedaan.
Groet, Dijker.

leomanado
User
spacer line

Dijker,

Denpasar-Makassar is helemaal geen probleem, dagelijks met Garuda in de ochtend en met Lion om 1900uur. Wil je naar Manado dan vlieg je met Lion met hetzelfde toestel door en kom je aan rond 2300uur. Overigens wordt Makassar op sommige sites nog steed Ujung Pandang genoemd.

Milani
User
spacer line

Wat ben ik blij met al deze informatie. Emoticon: Worship

Wij zijn vanaf 1 november een half jaar op Bali, half februari een paar weken op Java en willen graag de kerst en oud/nieuwjaar doorbrengen op Manado. Dus vliegen dan van Denpasar naar Manado.
Mijn man is er geboren maar op zijn 10e (1951) naar Jakarta gegaan dus weet er nog maar bitter weinig van. Heel graag zou ik willen weten de tijd om te reizen ivm drukte of weer is die ok en als iemand suggesties heeft voor verblijf of wat we zeker moeten ondernemen dan zou ik daar heel erg blij mee zijn.

Milani
User
spacer line

Kan iemand mij een leuk adres/hotel vertellen om te verblijven met de kerst en evt oud en nieuw?
Mijn man en ik zijn 67 en 65 jaar maar geen oude je weet wel. haha Emoticon: Party!
Op Bali proef je niet echt een kerstsfeer en denk dat het op Manado anders zal zijn.

kakarin
User
spacer line

Hallo Milani,

Hťt hotel voor Nederlanders, Indische Nederlanders, Indo's etc in Manado is Hotel Mina Hasa. Je moet wel kunnen klimmen want het ligt tegen een berg op, maar de sfeer is tempo-doeloe-achtig, het personeel zeer vriendelijk, en als het meezit, leeft de Nederlands sprekende tante Lies nog (eigenaar), recentelijk (in ieder geval deels) opgeknapt en met een prachtig zwem/poedelbad boven op de berg.
Goeie reis!

kakarin
User
spacer line

En nog een bericht voor M&M: als jullie alleen naar Bunaken gaan om te snorkelen, is het leuk om te logeren bij Cicak Senang. De Nederlandse Willeke runt dit resort van vijf nieuwe huisjes en een prima restaurant aan het Liang strand.
Alvast veel plezier op Bunaken!

Milani
User
spacer line

kakarin dank voor je advies, maar kan je in hotel Mina Hasa niet met de auto komen? Klimmen en hoge trappen gaat mij echt niet meer lukken.

leomanado
User
spacer line

hi Milani

Als trappen lopen een probleem is, vergeet dan het Minahasa hotel. Je kunt er uiteraard met de auto komen, maar om de lobby te bereiken moet je een trap op en verder is er geen lift in het hotel Het zwembad ligt hoog en veel trappen op.
Ik weet niet wat voor je budget je hebt voor een hotel in Manado, maar bijv. het bijna nieuwe Quality hotel is goed en niet te duur. Verder wat duurder het Ritzy hotel, het nieuwe Swissbell hotel of nog mooier het nieuwe Peninsula hotel. Ik denk dat je met wat surfen hier wel een eind komt.
Bij Willeke is het niet veel anders. Om in het restaurant te komen moet je al een trap op en de huisjes liggen daar boven, dus allemaal trappen.
Wat zoek je op Bunaken? Het eiland op zich is niets bijzonders, het snorkelen daar en tegen...geweldig. Ga je echt om een keer te snorkelen, blijf dan in Manado en huur een dag een boot. Voor rond de 800.000 Rp heb je een prima boot.
groet
Leo

elsbeth
User
spacer line

Hai Milani,

Wij zijn net terug uit Indonesie en o.a. in de MInahassastreek geweest. Erg mooi. Wij hebben 1 nacht in het Ritzy overnacht, mooi hotel, kmers met prachtig uitzicht op de stad en de bergen erachter. Daarna 3 dagen naar Tomohon, in Onong's Palace. Een erg leuk stadje vinden wij, nauwelijks toeristen. Onong's Palace is een vriendelijk, erg mooi gelegen resortje, ongeveer 10 minuten lopen vanaf de hoofdweg en buiten het centrum gelegen. Maar iedere taxi kan je op de stoep afleveren. Prachtige huisjes voor zeer weinig geld (500.000Rp voor ons 6-sen, incl. ontbijt). Vandaaruit hebben wij een dagtocht naar Tangkoko gemaakt, zeker de moeite waard, neem je tijd. Na 3 dagen terug naar Manado, waar we opgehaald werden door een bootje van Bunaken Village Resort. Eg leuk resort aan Pantai Pangalisang, zwembad aanwezig en een onwaarschijnlijk mooi koraal voor de deur. Wij vonden het heerlijk om daar 3 dagen te blijven, lekker uitgerust, veel gesnorkeld, een keer een bootje geregeld om dolfijnen te zien (10-tallen). Bunaken Village resort heeft een nederlands-Indonesische leiding, dus die doen vast wel wat leuks met kerst.
Veel plezier met voorbereiden.
Groet Elsbeth

Milani
User
spacer line

Oh heel veel dank voor deze suggesties en gaan er zeker gebruik van maken.

Bunaken village resort spreekt mij ook wel aan, wij hebben ook veel gedoken maar snorkelen is ook al geweldig hoor.
Verder gaan we ook nog op graven bezoek in Tondano. Kent iemand die omgeving?
Lieve groetjes Milani

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

62,561,505 topic views - 228,749 posts - 13,635 topics - 19,576 members - last post @ 18-10-2018 21:07 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

106,811,031 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com