indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 04-06-2013 07:08 BintangJan wrote:
Anne Mieke, wij hebben beide LP's. We zijn nu op vakantie. Als we weer thuis zijn zal ik de bladzijden scannen en aan jou mailen. Dat zal na 29 juni a.s. zijn.
Weet je het zeker Jan? Want dat is best veel werk.
Ik heb nog wel even de tijd, ga pas in het najaar. We zullen even kijken of zich nog iemand meldt met PDF's voor die tijd. Zo niet, dan maak ik graag gebruik van je aanbod. Doe maar rustig aan. Ik heb door werkzaamheden aan het huis de eerste maand toch geen tijd.
Dankjewel.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

mvdbrk
User
spacer line

Ik heb in pdf vorm zowel de Loney Planets 's editie 8 en 9 als een Lonely Planet uit 2008 over Papua Nieuw Guinea. Ik zal de betreffende hoofdstukken naar je mailen.

Kan ik eindelijk eens wat dankbaarheid tonen voor al je reisverslagen en tips,

Groeten,

Marco

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 04-06-2013 20:52 mvdbrk wrote:
Ik heb in pdf vorm zowel de Loney Planets 's editie 8 en 9 als een Lonely Planet uit 2008 over Papua Nieuw Guinea. Ik zal de betreffende hoofdstukken naar je mailen.

Kan ik eindelijk eens wat dankbaarheid tonen voor al je reisverslagen en tips,

Groeten,

Marco
Hee Marco, dat was de verrassing van de dag (wel fijn na een spannende zeepkistsessie over de reorganisaties bij ProRail). Alles in goede orde ontvangen, mailbox meteen vol ;-), zelfs met een bonus van PNG.
Maar je hebt heel erg blij gemaakt. Dankjewel. Nou hoef ik voor mijn volgende reis ook de nieuwe LP eigenlijk niet meer mee te nemen.
Dankjewel. En de verslagen en de tips zijn altijd graag gedaan. Fijn dat je er iets aan gehad hebt.

Jan: zoals je begrijpt heeft Marco me eea gestuurd en hoef je het niet meer in te scannen. Scheelt jou ook weer werk. Evengoed bedankt voor je aanbod.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Ik heb net het hoofdstuk NTT uit de nieuwe editie gedownload. Ben zeer teleurgesteld. Ze lijken wel gesponsord door diverse touroperators. Waar je vroeger tips vond om bepaalde dingen individueel te bezoeken, krijg je nu de link en telefoonnummer van touroperators die de diverse trips aanbieden. Je betaald telkens de hoofdprijs. Voor mij hoeft de LP niet meer.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dat bedoel ik Erwin. Ik ben er ook van geschrokken. Hoe minder ze zelf opschrijven hoe minder verantwoordelijkheid ze ook hoeven nemen. Ik wist nog niet precies wat ik miste maar je omschrijft het goed. Ik zal een volgende keer ook nog eens goed nadenken. Het is sowieso al schandalig dat Indonesie niet wat meer deeledities waard is buiten die van Bali en Lombok dan en de gecombineerde Borneogids waarvan het overgrote deel over Maleis Borneo gaat en niet het grootste deel, nl Kalimantan.
De highlights die voorin genoemd worden zijn naar mijn idee ook niet in verhouding. Als er van bijvoorbeeld Sumatera maar eentje genoemd wordt, het Leuser NP en daarentegen de Gili's weer wel dan begrijp ik er niks meer van.
Het lijkt er een beetje op dat Indonesie een "moetje" is in de grote serie LP's

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Er gaan veel meer mensen naar de Gili's dan naar Leuser (volstrekt onterecht in mijn ogen), dus veel meer mensen die de Lp willen kopen omwille van de Gili's.
20 jaar geleden was de LP er om de 'backpacker' informatie te verschaffen die nergens anders te vinden was. Nu is de LP er om zoveel mogelijk omzet te draaien.
Nu ja, ik vind mijn informatie dan wel op het internet. Neemt wat meer tijd in beslag, maar een reis voorbereiden is bijna net zo leuk als het reizen zelf.
En als je 'off the beaten track' wil gaan, moet je andere routes zoeken dan deze in de LP.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Eerder schreef ik al dat de nieuwe LP bijna 100 pagina's minder telt.

Na een maand eea doorlezen (ook voor mijn aanstaande twee reizen) ben ik geschrokken van het ontbreken van eilanden die voorheen nog wel in de LP voorkwamen. Hieronder een overzicht (is wellicht niet compleet, maar deze vielen me op) voor wie er iets aan heeft.

Sumatera
De provincie Bengkulu is gehalveerd, geen plattegrond meer van de hoofdstad kota Bengkulu
De provincie Aceh is ingekort (geen info meer over oa Kutacane, Blangkejeren, Meulaboh, Calang)

NTT
West Timor is ingekort (Atambua de laatste plaats voor Timor l’Este wordt niet meer besproken)
Van de eilanden oost van Flores wordt alleen Alor nog besproken. De Solor eilanden waaronder Lembata (walvissenjacht in Lamalera staat er niet meer in)

Maluku (hier is heel veel in geknipt)

Morotai is gedegradeerd tot een inbox tekst van een kwart pagina
Niet meer besproken zijn:
Pulau Bacan en nog een paar kleinere eilanden zuid van Tidore
Pulau Buru
Het zuiden van Maluku is op Kei na helemaal uitgedund
Niet meer besproken zijn:
Aru eilanden (Dobo)
Tanimbar eilanden (Yamdena)
Pulau Kisar, Weta

Papua
Fak Fak en Kaimana worden niet meer besproken

Ik vond de LP mbt tot veel eilanden al relatief niet zo uitgebreid ten opzichte van bv Bali en Java maar dat is nu nog veel minder geworden.
Heel erg jammer. Ik kan ook niet anders bedenken. Ik heb de Periplus serie op een na (Papua) compleet maar deze is meer dan 20 jaar oud hoewel ik daar nog steeds informatie uit haal precies over gebieden die LP nu laat liggen. Maar niet mbt praktische info (hoewel die juist in die gebieden toch snel achterhaald is)
Over de meeste eilanden/gebieden hierboven genoemd is ook op internet weinig te vinden. Dat wordt dan nog meer pionierswerk.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Het is duidelijk dat de LP niet meer wordt gemaakt voor de onafhankelijke reiziger, maar voor het massatoerisme. De massatoeristen zijn immers met veel meer, dus daar valt meer te rapen.
Internet wordt nog belangrijker als je van de platgetreden paden af wil. Blogs e.d. worden dan de voornaamste bron van informatie.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Alleen (nog) vandaag 50% korting op de gehele Lonely Planet reeks. Met code SECRET50.

Op zowel geprinte exemplaren als e-books.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Over een paar weken komt de nieuwe LP van Indonesie uit (verwacht in de tweede helft van juli) de vorige editie van drie jaar geleden was een teleurstelling omdat er veel niet meer in stond en deze ook een stuk dunner was geworden. Het nieuwe boek heeft 816 pagina’s dus ongeveer hetzelfde. Die van 2010 had er nog 920.

De e-chapters zijn al te bestellen. Bij de Lonely Planet shop zijn ze goedkoop voor € 1,92 per hoofdstuk of € 10,20 voor het hele e-book. Er zijn grote prijsverschillen zowel voor de papieren als de digitale versie(s). Hoewel LP niet meer wat het geweest is vind ik die aparte hoofdstukken juist voor een land als Indonesie wel een uitkomst. http://shop.lonelyplanet.com/i(...)sia-travel-guide-11/

spacer line  

Op 04-07-2013 12:31 schreef erwin:
Het is duidelijk dat de LP niet meer wordt gemaakt voor de onafhankelijke reiziger, maar voor het massatoerisme. De massatoeristen zijn immers met veel meer, dus daar valt meer te rapen.

Dat is al jaren zo. Toen ik in 2001 door yunnan in zuid China trok, was de info ook echt erbarmelijk in de LP. Kunming had toen al honderden restaurants en in de LP stonden er een stuk of 5 aangegeven. Dus wat dat betreft is het van alle tijden dat LP niet echt geschikt is voor de minder gebaande paden.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb inmiddels drie pdf’s van de LP 2016 van Papua, (42 pag), Maluku (45 pag) en Nusa Tenggara (107 pag). Alle drie plus nog een inhoudsopgave en intro van totaal 38 pag gratis erbij voor nog geen 6 euro. Toch wel gemakkelijk voor op mijn smartphone al was het maar om een plattegrondje of zo. Als iemand een kopie wil hebben dan roep maar, ik stuur ze wel toe.

En nu we het toch over reisgidsen hebben (maar niet volgens het onderwerp) bedacht ik dat ik dit wel eens eerder had mogen vertellen.

Er zijn drie schitterende gidsen over (alleen) Flores. De gidsen zijn Engelstalig en uitgegeven door Swiss Contact. Voor zover ik weet niet in Nederland te koop maar in elk geval op Flores zelf en ik ben ze ook al bij de Peripluswinkels en op het vliegveld Denpasar en Jakarta tegengekomen. De eerste hieronder heb ik al een aantal jaren en een maand geleden kreeg ik de hele set cadeau. De prijzen zijn “variabel” van Rp 80.000 tot Rp 180.000. De beste prijzen op Flores zelf. Hoewel al een paar jaar oud klopt veel info op die van Labuan Bajo en mbt vluchten na (maar dat is nog op geen half jaar bij te houden in Indonesie) heel aardig.

De eerste uitgave (2011) houdt het midden tussen een leesboek (a la Periplus) en een reisgids. De laatste 17 pagina’s zijn praktische info, mooie kaartjes, ook van de belangrijkste toeristenplaatsen.
Flores. A glimpse of the people & culture
ISBN 978-3-9523834-1-4

De tweede is een duikspecial met uitgebreide beschrijvingen van de plekken grofweg tussen Labuan Bajo en Sumbawa. Een must have voor de duiker.
Flores. Diving Around Komodo (2011)
ISBN 978-3-9523834-1-4

De derde gids is vooral voor natuurliefhebbers met trekkings, bergbeklimmen en eigenlijk alles wat de gemiddelde toerist overslaat.
Flores. Adventrue Trails (2012)
ISBN 978-3-9523834-3-8

Ik zal deze ook bij de updates Flores neerzetten.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

50,527,866 topic views - 222,871 posts - 13,503 topics - 16,512 members - last post @ 17-10-2017 10:39 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,941,551 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com