indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Hoi Bokito!
tja wat een onderwerp over die douches.
Nog even en weer gaan weer richting tempo doeloe, de oude mandi bak.
Wie kan zich dat nog herinneren? wat vroeger gebruikt werd: een Mandi bak.
Ik heb oude foto"s uit boeken en het sirammen, maar toch ben benieuwd naar jullie verhalen, en foto"s
Erg welkom, ik denk voor alle forum leden Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye
Liefs Merapi/Wilma

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Als we ergens in een Hotel binnen gaan dan kijken we eerst altijd naar de kamer, en dan vooral hoe het toilet er uit ziet.
maar waar je ook kom in duurdere, of goedkopere Hotels, dan zie je dat je altijd wel iets ziet, wat niet in de haak is, of een douchekop of de kraan zit los, er is altijd wel iets te vinden, wat stuk is, en niet vernieuwd, of gerepareerd is
Hoe dat kom ja vraag dat maar aan het volk zelf......................... Emoticon: Yeah right! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Nooo

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

On 04-06-2009 00:04 zieleffe wrote:

Click to see original image

Click to see original image

maar waar je ook kom in duurdere, of goedkopere Hotels, dan zie je dat je altijd wel iets ziet, wat niet in de haak is, of een douchekop of de kraan zit los, er is altijd wel iets te vinden, wat stuk is, en niet vernieuwd, of gerepareerd is
Hoe dat kom ja vraag dat maar aan het volk zelf......................... Emoticon: Yeah right! Emoticon: Nice Emoticon: Shiny Emoticon: Nooo

Ziel, ze slopen alles wat los en vast zit en dat meestal niet uit baldadigheid waar gewoon onwetendheid.
Men weet niet (of wil niet weten) hoe iets te gebruiken. Daar valt voor die hotels niet tegenop te repareren. Ik mijd daarom ook hotels die voornamelijk de domestic markt bedienen.

mathias
User
spacer line

de handdouches uit Indonesie die wťl goed werken zijn die van Toto (Japans merk made in RI), complete setjes kosten iets van Ä 15 in IndonesiŽ en ze werken zonder lekken al jaren bij mij mij thuis...

schaijk38
User
spacer line

Iedereen bedankt voor de adviezen en info. Nu weet ik tenminste waar ik moet zijn. Ook de prive mails zijn erg op prijs gesteld hier.

Niet bij nagedacht dat de druk in nederland hoger is dan in Indonesie, maar je kunt altijd zelf natuurlijk de druk opvoeren.

gegroet en terima kasih banyak.

AnisJ
User
User icon of AnisJ
spacer line

On 01-06-2009 10:32 schaijk38 wrote:
  • Beste mensen, waar koop ik in nederland, de mini douche slang met spuitstuk voor bij het toilet. Na jaren klungen willen wij nu zelf dit gaan maken.

• Wie weet waar je dit kunt aan schaffen. Wij wonen in Noord Brabant. Heeft iemand enig idee. Emoticon: Confused

Graag als het kan de antwoorden sturen naar Emoticon: Worship

schaijk38Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.home.nl

Veel dank alvast voor uw antwoorden. Emoticon: Worship

• Er is zo'n idee (zonder douche) het heet watermannetje je kunt het bij zaken die 'sanitair verkopen' krijgen, is relatief aan de prijzige kant ..... misschien 'op de internet markt' proberen .... het schijnt ůůk populair te zijn bij Nederlanders, afkomstig van 'Mediterrane landen' ..... 'k ken het merk niet zo uit m'n hoofd .... maar het product is bekend ..... Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! .... ya yah die buiten landers in NEDERland ..... Emoticon: Wink

• 'Ahu kura ahia, mansia nia'

tonggeret
    User
    spacer line

de Toiletdouche via www.moessontoiletdouche.nl

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

HygiŽne in de wereld en vooral het toilet gebeuren.
    Ieder land heeft zijn eigen leefwijze vooral op het gebied van hygiŽne.
    Het toilet is zo iets waar je de bacterie kan op lopen.
    Er bestaat middelen waardoor je eigen kan beschermen
    Toiletspray voor de rand van het toilet.

Vergeleken dat je billen schoon krijg met toiletpapier, is dat niet zo schoon als men met shower je billen spoelt en zo schoon maak.

Alleen je zit dan met een natte billen waar je geen wc-papier op kan laten drogen, of je hebt er doorheen gedrukt.
    Dit is de oplossing in Japan kijkt naar de toekomst en naar het geen de kwaliteit van je toilet gebeuren naar een hogere niveau brengt.
    Prachtig nu nog interneten op het toilet en je komt er niet er meer af, tot ergernissen van je mede bewoners, die hoge nood hebben..... Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

Japan ruikt exportkansen voor slimme wc's
    http://www.trouw.nl/tr/nl/4496(...)or-slimme-wc-s.dhtml

merdekaSah
    User
    User icon of merdekaSah
    spacer line

ik vind zo'n handdouche heerlijk verkoelend in Indonesia Emoticon: Laugh out loud

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

In Nederland ook Merdeka Emoticon: Yes!
    Alleen in de winter is het iets te verkoelend, dan moet je na het wassen de ijspegels van je uitlaatje afbreken Emoticon: Blush

oyibo
    Moderator
    User icon of oyibo
    spacer line

Voor de beeldvorming? Heb ik medelijden met Om Sid. Ik zie het voor me. De loodgieter die langs kwam in zijn woning en een extra aansluiting maakt. In de jaren 70? Mid winter. Om Sid die dan zelf de slang met sproeiertje met slang aansloot. Een vreugde dans maakte dat de handspoeier werkte. Neerlands eerste en enige " halal" woning was geboren!

We beschrijven mid winter 1970. Om Sid die na een werkzame dag en 2 uur na het eten, zich beschaafd terugtrekt met de krant, om zich te ontdoen van een roep van moeder natuur en grote boodschap. En na het gerief zonder blikken of blozen de door hem zelf nieuw geinstalleerde sproeier ter hand neemt. Met opgetrokken wenkbrauwen en glimlach als Mr Bean zonder enige twijfel de sproeier richting "opening" doet. De trekker van sproeier overhaalt en tot een enorme afkoeling komt. De anti climax van 3 graden water direkt aangekomen op de uitgaande kanaal doet de wenkbrauwen tot ver in de nek toe door trekken.

Waarmee de eerste Halal woning een feit was en Om Sid kan verhalen tijdens zijn verblijf in Patria.

It's only kinky the first time.

oyibo
    Moderator
    User icon of oyibo
    spacer line

Het stukje was als grap bedoeld. Het is ook geen aanval op Om Sid.
    (dit alvorens hier mensen deze scherts serieus nemen, die zijn er. Echt)

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

Nou het geldt niet alleen voor Surya hoor Oyibo, ik kon een jaar of 20 geleden ook aan de bak met zo'n sproeier, die hadden we uit IndonesiŽ meegenomen.
    En wenkbrauwen optrekken tot in de nek is mij niet vreemd, in hartje winter is het niet alleen een ideaal schoonmakertje, maar het is ook net of je een plaatselijk verdoving heb gehad, net als bij de tandarts, eerst bevriezen voor het prikje Emoticon: Yes!

Tot zover is die Japanse toilet van Ziel wel een uitkomst, verwarmde bril, warm water, reetfŲhn, parfum en zelfs een verdelger voor de onfrisse geluiden die uit het roeptoeterje komen.
    Dan kan je nog eens op je gemakkie een boekie lezen op dat kleine huuske.
    Helaas ben ik nog niet zover, het wegwerpen van het residu van mijn dagelijkse kost is nog steeds een bliksem actie, ik heb zelfs nauwelijks de tijd om op de verjaardagskalender te kijken die voor mijn neus hangt.

Mijn stoelgang actie is ongeveer hetzelfde als het legen van de toilettank van een camper.
    Over de afvoerput heen rijden, klep open trekken, schoon spuiten en doorrijden Emoticon: Laugh out loud

oyibo
    Moderator
    User icon of oyibo
    spacer line

Ik mis nog een scharnierende arm bij Om Ziel. Die zijn derriere nog met een dot watten met talk poeder behandelt. Waar je bij het doorspoelen nog een wit paddedtoeltje ziet opkomen.

Model Nagasaki

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

Dat paddestoeltje is er wel Emoticon: Yes!
    Alleen niet wit, die ligt tijdens het afblazen heel tevreden de verwarmde bril koppies te geven Emoticon: Laugh out loud

oyibo
    Moderator
    User icon of oyibo
    spacer line

We horen om Ziel niet meer. Die las dit stukkie. Op zijn tablet op zijn luxe Japanse toilet. Is er afgevallen. Ik vrees dat zijn pembantu nu aan zijn benen staat te scheuren in een ultieme poging zijn hoofd te krijgen uit het bellendende bidet.

spacer line  

On 18-05-2015 16:43 Malam wrote:
    Nou het geldt niet alleen voor Surya hoor Oyibo, ik kon een jaar of 20 geleden ook aan de bak met zo'n sproeier, die hadden we uit IndonesiŽ meegenomen.

De eerste "kennismaking" met de cebok-semprot( handdouche) in een Indonesische huis in Bogor(van mijn nicht) was ongeveer 25 jr geleden .
    Ze hebben naast de toiletpapier ook de "handdouche" .
    In de jaren 70 ( hebben de meeste huizen nog de gewone "droge"toilet, wij kwamen in Amsterdam begin 1968)
    Zelfs in de "rijkere" deel zoals Amsterdam Nieuw Zuid(Beethovenstraat) hebben ze nog "droge"toiletten, wel hebben ze baththub en soms bidet .
    Tegenwoordig hebben ze verwarmde cebok-semprot.

bisa dicek of makemyday .

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

Zo'n luxe verwarmde cebok-semprot hebben wij het in ieder geval nog niet Surya, zal er niet komen ook denk ik, dus het blijft ijspegels breken in de winter en steigeren Emoticon: Laugh out loud
    In Nederland blijft de handdouche zo wie zo beperkt, dat is eigenlijk typisch Indonesisch denk ik, gelukkig komen natte doekjes steeds meer in de mode, dat is al een verbetering. Emoticon: Yes!
    Ach Om zie deze postings maar als entertainment, ga er niet te serieus op in Emoticon: Wink Doe ik ook niet.

merdekaSah
    User
    User icon of merdekaSah
    spacer line

Ik heb in Nederland bij heel veel woningen (nu nog) gewoon een colafles zien staan
    Dan is Nederland toch nog een ontwikkelingsland op dat gebied Emoticon: Laugh out loud

oyibo
    Moderator
    User icon of oyibo
    spacer line

Alleen Indonesie Malam? Zo'n beetje heel Zuid Oost Azie!

Als ik het goed begrijp komt het voort uit het kakken in vijvers en rivieren. Veel mensen hadden vroeger een vijver op hun land. Daar zat vis in. En een houten structuurtje zodat men wat verder in de vijver de vissen kon voeren!!

Niet bij gebrek aan riool. Dat wist men nog niet eens. Iets slimmer dan de "boldoot" kar in westerse steden. Of het gaat in de grond in Europa. En de houten poepdoos. Kortom in Z.O. Azie deed men al aan recycling. De vis werd verkocht op de markt.

Als je door Azie reist en je ogen de kost geeft zie je dit vijver systeem van China, Laos, Cambodja, Thailand en Vietnam en zelfs Indonesie. Nu alleen nog op het platte land. Waar je zo hier en daar de overblijfselen ervan nog ziet. Zelfs daar waar de houten structuur is vervangen door een betonnen structuur in de vijver. Wellicht nog uit de 60 en 70 tigger jaren.

Dat is toch andere koek dan Om Ziel zijn Japanse luxe WC waarvzelfs zijn achterste nog afgepoederd met talk. Emoticon: Clown

oyibo
    Moderator
    User icon of oyibo
    spacer line

Ergo conclusio, de term "halal" woning, wat zou duiden op een cembok-sempot? Is niet terecht. De hele Boedistische gemeenschap over vele landen doen exact hetzelfde.

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

Ja maaaaaaaaar het is wel lekker dat je kontje zo gewassen gedroogd en gepoederd word.
    Je leven word er wel daardoor gemakkelijker van.
    Ik zit altijd te tobben met die fles of shower achter je poeperd moet krijgen, vooral die rubber stugge slang en dan praat ik niet over WC papier, waar je door heen drukt, met gevolg dat je stront aan je vinger heb zitten.
    Als je ouder word je ledematen worden steeds stijver, dan is het makkelijk te gaan zitten en de robot doet de rest.
    Het is een dagelijkse ritueel ,tenminste als je gezond bent, of anders ben je afhankelijk van een katheter dan ben helemaal ongelukkig geworden.
    Er worden hier wel even gebrainstormd over die dagelijkse gedoe en ik begrijp nog steeds niet, dat men hier niet iets weet te verbeteren, om je dagelijkse behoeft te vergemakkelijken.
    Kijk hier eens op de foto, een selfie maken, wat is het leven toch mooie......... Emoticon: Party! Emoticon: Party!

P.S. Oyibo
    Ik heb soms ook wat andere dingen te doen, dus kan niet altijd dagelijks de berichten volgen.
    Ik doe mijn beste zo veel mogelijk hier op de site te kijken en als het interessant word, reageer ik wel, zoals je ziet .. Emoticon: Bye bye

zieleffe
    User
    User icon of zieleffe
    spacer line

Voor vrouwen hebben ze ook wel iets bedacht als het moeilijker word de grote boodschap te moeten doen, de chinezen hebben dat bedacht.
    gewoon een deksel er op klaar is kees...... Emoticon: Yawn

Hier wat voorbeelden van de toiletten...

spacer line  

On 18-05-2015 18:36 Malam wrote:

Ach Om zie deze postings maar als entertainment, ga er niet te serieus op in Emoticon: Wink Doe ik ook niet.

Is ook entertainment , plus een beetje info gebeuren , niet zo interessant voor de doorsnee(rijke verwende ) Westerse toeristen , wel voor backpacker of mensen die op bezoek waren bij "aangetrouwde" familie , ergens in de platteland.

In de platteland van West Java was vroeger (50 jr geleden) de kakus (kak-hus) of bij een rivier of kleine sloten of bij/boven een visvijver(eet smakelijk) of achter in de achtertuin.
    Als de watervoorziening voldoende is , heeft elke toilet in de kampung vaak aangesloten met de "openbare"watervoorziening, geleid in bamboe stroken .
    Dag en nacht stroom het schone water uit de bergen, dan kan Piet/Mien of OmSid zelf de de billetjes schoonwassen zonder het aan te raken (bah Emoticon: Wink ).

Tegenwoordig heb je in de kleine dorpen ook al toilet-duduk, al dan niet van de "beroemde" Toto merk (vaak nep , made in bondowoso) .
    En toch heb je bij openbare restaurants( soms) nog toilet-jongkok=hurktoilet , zelfs in Padang (strandrestaurant, zonder toilet papier=ik dacht in 2012).
    In Dubai airport heb je nog hurktoilet.
    In de grote steden in bepaalde wijken in Indonesia/Zuid Oost Azie , zal de cebok-semprot zeer zeker in gebruik zijn.
    Bij de Green Bay Pluit (waar Ziel logeerde), en mijn apartement , o.a Podomoro City is het standaard.
    De toilet en badkamer is gedeeld in natte en droge gedeelte.
    In een droogtoilet zoals in NL is het niet praktisch om cebok semprot te gebruiken, moet je weer dweilen en de vieze water spatte naar alle kanten.
    Vandaar de keuze bidetachtige toilet met al dan niet verwarmde fonteintje.

bisa dicek of makemyday .

oyibo
    Moderator
    User icon of oyibo
    spacer line

Ik snap het helemaal Om Ziel. Het duurde natuurlijk even voor dat jouw pembantu je uit het bidet had . Alle begrip! Emoticon: Party!

Om Sid. Zelfs op de hedendaagse Auto Route du Soleil zijn hurk toiletten dagelijkse praktijk anno 2015. In Frankrijk. En Spanje. Metname voor de reizigers per auto. Die richting Marokko, Tunesie en verder gaan. Voor vakantie. ( geen watermannetje aanwezig). Maar daar zal eerder genoemde Coca Cola fles uitkomst bieden Emoticon: Laugh out loud

Ik begrijp het verwarmde water. Helemaal. Om reden die Om Malam al aangaf.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,889,266 topic views - 222,103 posts - 13,484 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 20:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,935,982 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com