indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

hallo,

als backpacker zou ik ergens een safe willen huren, kan die zomaar bij de bank in bali?
ik slaap op veel verschillende plekken en vind het eigenlijk wel een groot risico om mijn pas en immigratie papieren mee op tour te nemen, ik dacht van elk document een kopie te nemen en de rest veilig ergens in een safe te kunnen steken tot ik terug naar belgie vertrek!

wie weet raad?

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

is wel een leuk idee, maar niet wettelijk: je moet je paspoort steeds op zak hebben, hou een kopietje in je bagage achter

senior
User
User icon of senior
spacer line

On 31-05-2009 21:24 belgianguy wrote:
is wel een leuk idee, maar niet wettelijk: je moet je paspoort steeds op zak hebben,

Misschien moet dat(?) maar ik doe het al jaren andersom: paspoort opgeborgen en een kopie op zak, nooit geen problemen mee gehad

hati hati, pelan pelan

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Marc,

Uit andere postings begrijp ik dat je ook naar Lombok wilt. Geen idee hoe je daar heen gaat maar officieel (met de nadruk op) moet je je originele paspoort overleggen als je incheckt. Verder zou ik niet naar een ander eiland gaan en je paspoort achterlaten op Bali. Waarom doe het niet zoals Belgianguy of als Senior?
Ik heb mijn paspoort overigens meestal wel gewoon bij me en ik ben het in al die jaren (en in reis echt veel) nog nooit kwijt geraakt (ben sowieso nog nooit iets kwijtgeraakt)
Wat bedoel je trouwens met immigratiepapieren?

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

oeps, niet aan gedacht dat ik het ook nodig heb om naar lombok te gaan Emoticon: Frustrated dus zal ik ze wel moeten meenemen hé.
met immigratie papieren bedoel ik dat formuliertje dat je moet invullen op de vlieger en goed moet bijhouden om terug te kunnen naar huis, als ik me goed herinner.
10 jaar geleden dat ik nog op bali ben geweest en er kan natuurlijk al veel veranderd zijn Emoticon: Smile

gr m

senior
User
User icon of senior
spacer line

Dat witte ingevuld papiertje dat je weer in moet leveren bij vertrek moet je gewoon met plakband op je paspoort plakken...

Overigens kun je in Seminyak op Bali voor een spotprijsje een kluisje huren bij een officiele(en beste) money changer, schuin tegenover de Bintang supermarkt

hati hati, pelan pelan

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Je krijgt als toerist geen safe bij een bank, daar moet je minimaal een verblijfsvergunning voor hebben.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,662,699 topic views - 237,858 posts - 13,715 topics - 29,333 members - last post @ 28-03-2020 14:43 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,538,024 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com