indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Met Pensioen in Maleisië.

Tijdens een bliksem bezoek in NL legde de nieuwe minister van Toerisme dat haar land de beste optie is voor o.a. een pensioen.
Nederlanders mogen in de reeds uitgezochte unieke plek voor Holland Village wonen (Sunga Pasu in het district Raub).

Maar Nederlanders mogen ook elders hun eigen dorp in hun veelzijdige land starten. Daar wij onze koloniale sporen in Malaka hebben achter gelaten, vond de minister een pre.

Men krijgt een visum voor 10 jaar wanneer je ouder bent dan 50 jaar en je mag eigenaar zijn voor 100% van onroerend goed.

Daar kan Indonesië zeker wat van leren.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

spacer line  

En wat zijn de andere eisen ?
En welke beperkingen heeft een buitenlander om daar te wonen , werken en trouwen.
In het bijzonder de zgn Mix couples ?

Als het goed toeven is in Malaysia , waarom gaan de Nederlanders niet massaal naar Malaysia emigreren ??
Kunnen we van jou vernemen ?

bisa dicek of makemyday .

senior
User
User icon of senior
spacer line

Nederlanders mogen(?) dus op een kluitje wonen in een reeds toegewezen dorp?Mogen ze dat of moeten ze dat?
Een eigen dorp...nou nou.Persoonlijk zou ik,als ik daar heen zou gaan, niet op een kluitje willen zitten tussen alleen maar Nederlanders.Vrije keus lijkt me veel beter...

En als het visum na 10 jaar is verlopen, wat dan? Gegarandeerde verlenging of niet?

Wat betreft de kosten van visa etc?? Inkomenseisen?

Beetje vaag allemaal.

hati hati, pelan pelan

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Senior, ik zou ook weigeren om in zo'n kolonie te wonen, maar zover ik weet hoeft dat dan ook niet per se. Ik heb gehoord dat als je een minimale investering doet van een X bedrag in vastgoed (eigen woning kopen dus) dat je dan een verblijfsvergunning kunt krijgen. Er zullen wel meer voorwaarden aan zitten, maar het is in ieder geval wel duidelijk dat het stukken makkelijker zal gaan als Indonesie.

Surya; waarom naar Maleisie als je ook naar Indonesie kunt? Dat ik daarvoor steeds een visum moet halen, steeds moet betalen, steeds 'gezeur' krijg, steeds.. steeds.. dat neem ik voor lief hoor. Emoticon: Yes!

Ho Lee Fuk

ardianto
User
User icon of ardianto
spacer line

een reeds uitgezocht plekje? Nee, dank u.

Quiz: Noem 3 westerse landen waar Islam succesvol is geďntegreerd. Oke, noem er eentje dan

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 28-05-2009 18:12 ardianto wrote:
een reeds uitgezocht plekje? Nee, dank u.
Maar Nederlanders mogen ook elders hun eigen dorp in hun veelzijdige land starten.

spacer line  

Verschil tussen Malaysia en Indonesia.
Ik denk dat Malaysia veel stricter is vwb de regels.

Voor oudere jongere tot 50 jr.
you are below 50 years old and planning to work or manage your business from Malaysia, is to apply for a work permit.

The application for this permit is to be made by your employer, you cannot apply yourself. The Immigration department will first approve whether the company is qualified to employ a foreigner. It must have a minimum paid-up capital of 250,000 Ringgit and justify the reasons why it needs to employ a foreigner (marketing, technicality of the position, lack of availability of Malaysians in the same position). Once the position is approved, the foreigner will need to fulfil the qualifications (experience, diplomas, skills, languages,…) corresponding to the position and to be at least 25 years old. Depending of the activities of the company or organisation, the decision doesn’t always belong to the immigration department alone. Other national agencies, such as the Ministry of International trade (MIDA), for industrial projects and the Ministry of Domestic Trade, for commercial projects, might have to give their approval for the expatriate position. The whole process will take between 2 to 8 weeks and Work permit are generally given for 2 years. Your dependents (spouse, children) will be given a pass of similar duration and, if your spouse is Malaysian, the processing is easier. Of course, for shorter periods, in the case of trainees and short term professional missions, professional visit pass can be obtained on a similar process.
After working in Malaysia for a few years (work permit can normally be renewed for up to 10 years) you might consider to settle permanently.

If you are over 50 or even less than that but not working any more, you can go for the “Malaysia my second home”’s program. The authorities will grant you and your family a renewable residence visa for 5 years, as long as you are not engaging in employment and can justify a steady income of at least 10,000 Ringgit (15,000 for a couple).
Bron :
http://www.alloexpat.com/malay(...)rements-t257-60.html

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Dat hun regels stricker zijn klopt, ook adt zij veel fanatieker zijn in hun geloof. Tevens veel gastvrijer.

Ind kent ook vele regeltjes wat betreft wroking visa. Doch dat is misschien makkelijker te omzeilen. Ik denk dat ik mij in een land met strakke regels beter veiliger zou voelen dan in een gaotisch land. Welke alle regels aan zijn laars lapt zodra je met poen zwaait. Doch die poen kan ook onschuldigen de brik in doen belanden.

havana45
User
spacer line

Kijk hier:http://www.malaysiamy2ndhome.net/

spacer line  

On 28-05-2009 22:04 Albert wrote:
Dat hun regels stricker zijn klopt, ook adt zij veel fanatieker zijn in hun geloof. Tevens veel gastvrijer.

Ind kent ook vele regeltjes wat betreft wroking visa. Doch dat is misschien makkelijker te omzeilen. Ik denk dat ik mij in een land met strakke regels beter veiliger zou voelen dan in een gaotisch land . Welke alle regels aan zijn laars lapt zodra je met poen zwaait . Doch die poen kan ook onschuldigen de brik in doen belanden.

Dat klopt wel ,over het omzeilen (eigenlijk ontduiking) van de regels.
En ook vwb de chaos , men kan daardoor diverse alternatieve route bewandelen .(ook publiek geheim ).
Voorlopig kan men nog met geld zwaaien (foei , dat doen we toch niet Emoticon: Wink ) , maar door veranderde politieke situatie , openheid en actiever corruptiebestrijding zal men toch moeilijker krijgen als ze op oneigenlijk verblijfstitel in iIndonesia verblijft.

De discussie over secondhome werd in het verleden ooit gevoerd in Indahnesia naar aanleiding van de vraag welke landen met moet kiezen , Thailand , Malaysia of Indonesia.

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 29-05-2009 09:21 Surya Atmadja wrote:

...
Voorlopig kan men nog met geld zwaaien (foei , dat doen we toch niet Emoticon: Wink ) , maar door veranderde politieke situatie , openheid en actiever corruptiebestrijding zal men toch moeilijker krijgen als ze op oneigenlijk verblijfstitel in iIndonesia verblijft.

De discussie over secondhome werd in het verleden ooit gevoerd in Indahnesia naar aanleiding van de vraag welke landen met moet kiezen , Thailand , Malaysia of Indonesia.

Waar ik het over heb is dat eerlijk hard werkende mensen (in en buitenlanders) zomaar door Jan en alleman kunnen worden belazerd dan wel in een val worden gelokt te samen met de plaatselijke politie.

Er zijn in Jepara hele wijken waar niemand meer een fabriek heeft, zelfs gratis wil men niet eens meer een fabriekshal in die wijk hebben. De bevolking in die wijk zijn rasechte Maffioso.

Of als men personeel ontslaat welke bijvoorbeeld van je steelt, kans dat je fabriek in de brand wordt gestoken. 1 keer raden wat de plaatselijke politie doet ........... Er zijn al diverse fabrieken tot de grond afgebrand ................

Tevens is er in een andere wijk waar ook alle 3 de fabrieken weg zijn.
Waarom? Omdat 1 persoon zonodig te samen met de politie die eigenaren in een val heeft gelokt om zo geld los te krijgen. Doet de plaatselijk bevolking in die wijk iets omdat er nu geen werk meer is? Nee wat hij is een Javaan en niet een banaan. Net zo iets als Moslims welke elkaar blind steunen.

De anti-corruptie werk voor als nog alleen voor hele grote zaken en in de regio van Jakarta.

Die veranderende politie situatie ............. laat mij a.u.b. niet lachen want dan doe ik dat zo hard dat ik moet worden opgenomen in het ziekenhuis.
Neem nu eens een voorbeeld aan NL, hoe verrot en corrupt het al aan het worden is. Of eigenlijk hoe het al decennia is, doch nu komt er steeds meer aan het licht dat correct politiek Den Haag je aan beide kanten naait. De politiek is er niet voor jou, mocht je dat soms denken. Maar ja dat moet je niet te hard roepen, want stel je voor dat de stemmer dat opeens hoort. Dan ben jij diegene welke fout zit en niet de stemmer. Want de Nederlander heeft huisje boompje beestje en daarna heeft hij bereikt wat hij wilde bereiken dus valt hij inslaap en wil niet gewekt worden.

Dus om terug te komen op Indonesië, niet alleen als je poen hebt kun je veel doen. Doch ook zijn er die je graag te pakken nemen om zo jouw hard en eerlijk verdiende roepies af te nemen. Als daardoor je fabriek dicht moet en 1000 man komt op straat te staan…….. zal hun een zorg zijn. Jij zit te lang in NL en te veel als toerist in Ind om daadwerkelijk te kunnen zien hoe het er aan toe gaat. Ik heb in het verleden al vaker gezegd " mensen doe die roze bril af en je ziet hoe het er werkelijk aan toe gaat". Nou ik heb het geweten ik werd van alle kanten aangevallen op dit forum.

Politiek en anti-corruptie etc. Denk jij nu echt dat wanneer jij een klacht indient over b.v. 1 of 100 juta m.b.t. corruptie dat men gelijk komt aanhollen om die zaak aan te pakken. Droom lekker verder, daar hebben ze geen tijd en die manschapen niet voor.

Geef mij dan maar een rechtvaardig systeem dat de mensen keihard aanpakt zodra de regels worden overtreden. Of Maleisië zo is, dat denk ik niet. Ook daar zal er beste wel veel corruptie zijn. Misschien dat Singapore beter is..........

Ik heb er geen verstand van. Maar als je tussen twee kwaden moet kiezen .........

Jantje is nog steeds gefrustreerd over zijn 3 juta, welke hij verloren heeft en dan nog wel aan een medelander. Wat kan hij er tegen doen, naar de politie lopen en aangifte doen? Of voor 3 juta iemand inhuren en die oplichter een kopje kleiner maken. Dat is ook heel makkelijk en goedkoop in Indonesie als je geld hebt. En daar heb je al veel geld als je een HBO of MBO inkomen hebt.
Die minister van toerisme zei dat het gemiddelde pensioen in NL 950€ per maand is en "Met dat geld leef je als een Koning in Maleisie. Weg met spanje of Italie! Leven is het avontuur aangaan." (zolang het maar niet een corruptie avontuur is)

Het is natuurlijk leuk dat je ook met kleine bedragen iemand sneller aan het werk kan zetten, zoals bv. een gemeente ambtenaar en dat zoiets in NL niet mogelijk is. En reken maar dat ook wij daar gebruik van maken, zolang het maar voor eerlijke doeleinden is…………..

spacer line  

On 29-05-2009 09:51 Albert wrote:

...

Geef mij dan maar een rechtvaardig systeem dat de mensen keihard aanpakt zodra de regels worden overtreden.

Of Maleisië zo is, dat denk ik niet. Ook daar zal er beste wel veel corruptie zijn. Misschien dat Singapore beter is..........

Juist , daarom voel ik me echt SENANG om in Nederland te wonen , al meer dan 40 jaar .

Malaysia heeft ook een andere kant van de medaille.

Singapore , daar wordt je alleen geaccepteerd(toegelaten) als je geld meennemt.
Bijna 1/3 van de rijke Singaporezen zijn uitgeweken Indonesische chinezen.
Heb je geen poen ? Kom je niet in.
Ga je ganja (hash) roken , kan je jaren gratis vakantie krijgen .

Die minister van toerisme zei dat het gemiddelde pensioen in NL 950€ per maand is en "Met dat geld leef je als een Koning in Maleisie. Weg met spanje of Italie!

Flauwe kul , als het zo is ben ik bereid om morgen mijn koffer te pakken .
zeker in de Maleisische kampong wonen ?.

spacer line  

...
Het is natuurlijk leuk dat je ook met kleine bedragen iemand sneller aan het werk kan zetten, zoals bv. een gemeente ambtenaar en dat zoiets in NL niet mogelijk is. En reken maar dat ook wij daar gebruik van maken, zolang het maar voor eerlijke doeleinden is…………..

In Nederland niet mogelijk ????

Pardon , u bedoelt ???

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 29-05-2009 10:19 Surya Atmadja wrote:

...
In Nederland niet mogelijk ????
Pardon , u bedoelt ???
Noem dan maar een voorbeeld.
In NL wordt je ook gepakt en betaal je lekker veel, meer dan in andere Europesche landen. Zolang je dat niet erg vindt, zit je goed in NL. Op het wereld wijde web kun je genoeg info vinden wat er allemaal gaande is in dat kikkerlandje. Welke nooit en te nimmer zijn weg zal vinden naar de dagbladen. Hooguit Panorama en de Revu of de story en prive.

Ik hou niet van een klimaat met een lage temperatuur (graden celcius).

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 29-05-2009 10:07 Surya Atmadja wrote:

...
Flauwe kul , als het zo is ben ik bereid om morgen mijn koffer te pakken .
Waarom morgen waarom niet nu. Als je echt graag wilt wil je niet langer wachten en zeker niet tot morgen. Emoticon: Yes!

spacer line  

...

Waar ik het over heb is dat eerlijk hard werkende mensen (in en buitenlanders) zomaar door Jan en alleman kunnen worden belazerd dan wel in een val worden gelokt te samen met de plaatselijke politie.

Er zijn in Jepara hele wijken waar niemand meer een fabriek heeft, zelfs gratis wil men niet eens meer een fabriekshal in die wijk hebben. De bevolking in die wijk zijn rasechte Maffioso.

Of als men personeel ontslaat welke bijvoorbeeld van je steelt, kans dat je fabriek in de brand wordt gestoken. 1 keer raden wat de plaatselijke politie doet ........... Er zijn al diverse fabrieken tot de grond afgebrand ................

Tevens is er in een andere wijk waar ook alle 3 de fabrieken weg zijn.
Waarom? Omdat 1 persoon zonodig te samen met de politie die eigenaren in een val heeft gelokt om zo geld los te krijgen. Doet de plaatselijk bevolking in die wijk iets omdat er nu geen werk meer is? Nee wat hij is een Javaan en niet een banaan. Net zo iets als Moslims welke elkaar blind steunen.

De anti-corruptie werk voor als nog alleen voor hele grote zaken en in de regio van Jakarta.

Die veranderende politie situatie ............. laat mij a.u.b. niet lachen want dan doe ik dat zo hard dat ik moet worden opgenomen in het ziekenhuis.
Neem nu eens een voorbeeld aan NL, hoe verrot en corrupt het al aan het worden is. Of eigenlijk hoe het al decennia is, doch nu komt er steeds meer aan het licht dat correct politiek Den Haag je aan beide kanten naait. De politiek is er niet voor jou, mocht je dat soms denken. Maar ja dat moet je niet te hard roepen, want stel je voor dat de stemmer dat opeens hoort. Dan ben jij diegene welke fout zit en niet de stemmer. Want de Nederlander heeft huisje boompje beestje en daarna heeft hij bereikt wat hij wilde bereiken dus valt hij inslaap en wil niet gewekt worden.

Dus om terug te komen op Indonesië, niet alleen als je poen hebt kun je veel doen. Doch ook zijn er die je graag te pakken nemen om zo jouw hard en eerlijk verdiende roepies af te nemen. Als daardoor je fabriek dicht moet en 1000 man komt op straat te staan…….. zal hun een zorg zijn. Jij zit te lang in NL en te veel als toerist in Ind om daadwerkelijk te kunnen zien hoe het er aan toe gaat. Ik heb in het verleden al vaker gezegd " mensen doe die roze bril af en je ziet hoe het er werkelijk aan toe gaat". Nou ik heb het geweten ik werd van alle kanten aangevallen op dit forum.

Politiek en anti-corruptie etc. Denk jij nu echt dat wanneer jij een klacht indient over b.v. 1 of 100 juta m.b.t. corruptie dat men gelijk komt aanhollen om die zaak aan te pakken. Droom lekker verder, daar hebben ze geen tijd en die manschapen niet voor.

Geef mij dan maar een rechtvaardig systeem dat de mensen keihard aanpakt zodra de regels worden overtreden. Of Maleisië zo is, dat denk ik niet. Ook daar zal er beste wel veel corruptie zijn. Misschien dat Singapore beter is..........

Ik heb er geen verstand van. Maar als je tussen twee kwaden moet kiezen .........

Jantje is nog steeds gefrustreerd over zijn 3 juta, welke hij verloren heeft en dan nog wel aan een medelander. Wat kan hij er tegen doen, naar de politie lopen en aangifte doen? Of voor 3 juta iemand inhuren en die oplichter een kopje kleiner maken. Dat is ook heel makkelijk en goedkoop in Indonesie als je geld hebt. En daar heb je al veel geld als je een HBO of MBO inkomen hebt.
Die minister van toerisme zei dat het gemiddelde pensioen in NL 950€ per maand is en "Met dat geld leef je als een Koning in Maleisie. Weg met spanje of Italie! Leven is het avontuur aangaan." (zolang het maar niet een corruptie avontuur is)

Het probleem met Indonesia is dat het eigenlijk geen haar beter is dan bijv. een corrupt Afrikaans land als Nigeria. Wie gaat daar nou op vakantie of zelfs wonen…?

Het voordeel van Indonesia t.o. Nigeria is dat het een mooie natuur heeft, goed eten en de (ogenschijnlijk) lieve mensen die meestal een kop kleiner zijn (Nederlanders willen nou eenmaal graag over het bolletje kunnen aaien en zich superieur voelen)

We moeten ook niet vergeten dat Indonesia nog steeds een ontwikkelingsland is.

Jantje
User
spacer line

ouwe bekende schreef:
Het probleem met Indonesia is dat het eigenlijk geen haar beter is dan bijv. een corrupt Afrikaans land als Nigeria. Wie gaat daar nou op vakantie of zelfs wonen…?

Ja ouwe bekende,
ik woon daar 7 jaar + en dat het een ontwikkelings land is ervaar ik dagelijks aan den lijve. Vraag mij trouwens niet hoe het gesteld is met de voortgang van die ontwikkeling....Ik doe daar aan ontwikkelings hulp door de dienstverleners aldaar aan te schreeuwen hoe het moet. Verbras daar mijn geld aan lekker eten en drinken.
Verder geeft de gedachte dat ik niet meer mee hoef te betalen aan het Nederlandsche sociale systeem mij enorme gemoedsrust. Daar houdt je zo'n Sapolidi en z'n kornuiten maar mee an de bak om maar es wat te noemen.

groetjes

spacer line  

On 29-05-2009 11:58 Jantje wrote:
ouwe bekende schreef:
...

Ja ouwe bekende,
ik woon daar 7 jaar + en dat het een ontwikkelings land is ervaar ik dagelijks aan den lijve. Vraag mij trouwens niet hoe het gesteld is met de voortgang van die ontwikkeling....Ik doe daar aan ontwikkelings hulp door de dienstverleners aldaar aan te schreeuwen hoe het moet. Verbras daar mijn geld aan lekker eten en drinken.
Verder geeft de gedachte dat ik niet meer mee hoef te betalen aan het Nederlandsche sociale systeem mij enorme gemoedsrust.

groetjes

Jantje, maar jij leg hier ook niet te huilen over hoe corrupt het in Indonesia is...

Kijk maar uit met je "aan schreeuwen van diensverleners". Sommige begrijpen hier niet dat die inlanders dat eigenlijk erg fijn vinden om op die manier behandelt te worden...

Niet meebetalen aan het Nederlandse socialenstelsel doe je goed!

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 29-05-2009 10:52 ouwe bekende wrote:

...
We moeten ook niet vergeten dat Indonesia nog steeds een ontwikkelingsland is.
In ontwikkeling hoe kunnen wij onze investeerders nog meer geld afhandig maken. Emoticon: Angry

Jantje
User
spacer line

Ga jij nou es effe de kamer uit...Naar bove, verder zweve..

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 29-05-2009 20:51 Jantje wrote:
Ga jij nou es effe de kamer uit...Naar bove, verder zweve..

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

86,891,918 topic views - 240,524 posts - 13,733 topics - 34,034 members - last post @ 01-12-2020 16:06 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

141,609,141 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com