indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Walterm
User
spacer line

Hallo vrienden,

Wij verblijven 3 dagen in het gebied tussen Jogyakarta en de oversteek naar Bali.
Wat moeten we zeker gaan bekijken en wat kunnen we overslaan???

Alvast bedankt !!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nou Walter je zult het meeste MOETEN overslaan want 3 dagen is maar heel erg weinig. Dus in 1 dag Borobudur/Prambanan, dan snel naar Malang of Surabaya de volgende ochtend (eigenlijk nacht) de Bromo bezoeken en met het vliegtuig Surabaya of Malang naar Denpasar. Maar dan moet het allemaal wel heeeeeeeeeeel erg snel.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Walterm
User
spacer line

Ha...
Ok dan maak ik er 5 dagen van?
Maar wat is dan wat? En wat MOET je gezien hebben behalve Bromo/Vulkaan?

;-)

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 24-05-2009 15:53 Walterm wrote: Ok dan maak ik er 5 dagen van?

Da's flexibel. Dat mag ik graag zien. Anne Mieke heeft gelijk (ojee...), en zelfs vijf dagen is te kort. Reizen in de betekenis van `vervoerd worden' (als toerist) is in IndonesiŽ geen lolletje. Als je nou van die vijf dagen er drie in Yogya besteedt? Dat is nog te weinig, want je `moet': naar de Borobudur, de Prambanan, het Malioboro en de Pasar Beringharjo kost ook wel een dag, dan de Keraton, eventueel de `jungle in het hill resort Kaliurang, de vulkaan de Merapi, het strand van Parangtritis, je eigen T-shirt batiken, en.... En je hebt vakantie, verdulleme! Straks heb je geen tijd meer om adem te halen. Sla de Bromo over. Sla de Bromo niet over, want dat is best een ervaring, zij het een ervaring die je twee dagen kost. Goede raad is duur, op dit forum weliswaar gratis, maar dan nog.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 24-05-2009 15:53 Walterm wrote:
Ha...
Ok dan maak ik er 5 dagen van?
Maar wat is dan wat? En wat MOET je gezien hebben behalve Bromo/Vulkaan?

;-)

Ja nog steeds de Borobudur en Prambanan en Bromo, maar dan heb je in elk geval tijd om adem te halen. Je hebt dan ook nog de tijd om Yogya te zien, in elk geval de higlights zoals paleis van de sultan, Malioboro en misschien nog Malang. Maar dat is het dan ook wel. De Borobudur ligt 50 (?) km noordwest van Yogya en het park waar het monument ligt is toch ook wel een behoorlijke oppervlakte.

Nou hier komt ie dan een beetje meer gespecificeerd.

Dag 1 Borobudur en laat in de middag slenteren over de Malioboro en er 's avonds eten
Dag 2 Paleis van de sultan in de ochtend en 's middags naar Prambanan (kun je eventueel met de bus heen of anders een motor huren in je hotel/guesthouse aan bv Jl. Prawirotaman I of II
Dag 3 Trein Surabaya-Malang (er gaat wel een rechtstreekse trein naar malang via een andere route maar met ongelukkige tijden) De overstap op het Gubeng station in Surabaya is goed te doen. Alternatief met travel naar Malang.
Dag 4 Vanuit Malang bezoek aan Bromo, vertrek rond 1.30 uur, terug rond 12.00 uur en dan 's middags slaap inhalen of naar de alun2 (moskee, kerk, Ramayana, Matahari)
Dag 5 Met travel naar Surabaya en vandaar vlucht naar Denpasar. Alternatief vlucht Malang-Denpasar (even uitzoeken of ze op dit moment vliegen, wijzigt nogal eens in Indonesie......)

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Walterm
User
spacer line

Ja ja......ik ben overgtuigd en blijf er een week :-)
Nu maar eens googelen wat wat allemaal is !!!
Nog tips voor geweldige losmens of homestay???

Dank.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 24-05-2009 16:37 Walterm wrote: Ja ja......ik ben overgtuigd en blijf er een week

Tien dagen ( tawar menawar )?

Wat voor hotel/guesthouse zoek je? De keus is overweldigend, de kosten zijn minimaal te noemen.

elsbeth
User
spacer line

He Walter, wie weet komen we elkaar tegen in Yogya. Na mijn eerdere vraag over Yogya of Solo heb ik besloten om Yogya als standplaats te kiezen. Ook heb ik besloten om vanuit Yogya naar Denpasar te vliegen, i.p.v. over land (en via de Bromo) naar Bali te gaan. Dat betekent veel tijd in Yogya (vast altijd te weinig), nl. 6 dagen. En als mijn kinderen er toch sneller genoeg van krijgen dan ik, dan kan ik mijn plannen aanpassen. Het bezoek aan Bromo kost me teveel tijd. Helaas. Volgende keer misschien, want die komt er ongetwijfeld.
groet Elsbeth

Walterm
User
spacer line

Hallo Eslbeth,

Ik twijfel nog of ik iets minder in Yog verblijf en Bromo mee pak of de vulkaan vergeet en wat langer in Yogya.
Wanneer ben jij er? Ik zo rond de 4e van september.

Groet

elsbeth
User
spacer line

Hai Walter, ik ben er van 29 juli tot 5 augustus en heb 2 kamers in Duta Guesthouse laten vastzetten. Ik reis met man en 4 kinderen. Voor de kinderen (maar eigenlijk ook voor mijzelf) vind ik het belangrijker en ook veel leuker om dat wat ik zie wat intensiever mee te maken. Bromo wordt voor ons dus veel te veel gejakker.

groetjes Elsbeth

flipse
User
User icon of flipse
spacer line

Hi Walter,

je zou ook nog kunnen overwegen om van Yogya te vliegen naar Surabaya en dan 1 nacht Bromo te doen voordat je doorvliegt naar Bali

salam dari Flip

www.merapi.nl als het hagelt en sneeuwt in Mei... is April al weer voorbij

draai123
User
spacer line

Wij zijn van 1 t/m 7 september a.s. in Java.
Eerst 3 nachten Yogyakarta, hotel Rumah Mertua en dan zit in de planning om via een bezoek aan de Bromo door te reizen naar de haven van Java aan de zuidkust en dan over te varen (=half uur) naar de noordwest kust van Bali.
Wat we willen zien is de highlights van Java.
Wie weet wat de beste plaats zijn om te overnachten na Yogyakarta?? Met het oog op de te bezoeken vulkaan.

zeeaster
User
spacer line

Wij hebben ook het plan om vanuit Yogyakarta naar Bali te vliegen. De bedoeling is om een dag of 5 in Yogya te verblijven (we komen aan op een zondag). Nou willen we graag de Merapi beklimmen. In de Trotter heb ik gelezen dat dit te doen is, maar er zijn blijkbaar 2 routes, een hele lastige en een wat makkelijkere. We gaan uiteraard met een gids, maar heeft iemand wat meer informatie hierover? Is het te doen en waar kun je dit het beste regelen? We zijn meer natuur mensen dan cultuur mensen. Emoticon: Smile

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,736,067 topic views - 235,509 posts - 13,700 topics - 26,423 members - last post @ 14-12-2019 21:37 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,811,615 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com