indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Pierre118
User
spacer line

Ik kom op vrijdag 3 juli 2009 op Bali aan. Ik vertrek weer op zaterdag 1 augustus 2009. Dat zijn, volgens mij, precies 30 dagen dat ik op Bali verblijf. NU lees ik op sommige internet-sites dat er staat 'geldigheid TOT 30 dagen', en bij andere weer 'geldigheid TOT EN MET 30 dagen'. Wie kan bij mij de twijfel weghalen? Ik zit toch goed met een 30 dagen Visa on Arrival, denk ik?

Nog een kort vraagje erbij. Ik vlieg, zoals gezegd, zaterdag 1 augustus terug. Om 23:30. Stel dat de vlucht vertraging heeft tot na 00:00. Dan ben ik dus op dat moment 31 dagen op Bali. Heeft dat dan nog invloed op de tijdsduur van het visum van 30 dagen?

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Volgens mij goed...je hebt een visum voor 30 dagen, incl de eerste dag en zolang blijf je ook....

Ik denk dat het vertrek wel goed komt....als het goed is ben je ruim voor 24.00 uur door de douane, dus dan is het visum ook weer gestempeld etc. Hoe het precies zit als het vliegtuig al lang van te voren gepland later vertrekt weet ik niet, dan zou de beambte wel eens lastig kunnen doen omdat hij er dan aan kan verdienen...

Pierre118
User
spacer line

Dank je voor het snelle antwoord. Stelt ons weer gerust.

Pierre118
User
spacer line

Even off-topic, ik heb je site openstaan (http://www.rumahbambu.org), erg indrukwekkend.
Vorig jaar hebben mijn vrouw en ik enige scholen bezocht, waarvan 1 met weeskinderen. We hadden veel schoolgerei in NL gekocht van tevoren en daar uitgedeeld. Ze zijn er echt zo blij mee, en die dankbaarheid straalt ervan af.

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Leuk dat je op onze site kijkt Pierre! Het is inderdaad zo leuk om projecten te organiseren waarmee je die kinderen blij kunt maken. En natuurlijk proberen we ze niet alleen blij te maken, maar ook te helpen voor de toekomst. Zo is afgelopen week het 'back to school' project gestart voor de wat oudere kinderen die allang van school af waren.....Ze hebben zelf aangegeven wat ze graag willen leren en dat krijgen ze nu in de vorm van workshops die enkele maanden duren aangeboden....

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 22-05-2009 19:29 Pierre118 wrote:
.............. Ik vlieg, zoals gezegd, zaterdag 1 augustus terug. Om 23:30. Stel dat de vlucht vertraging heeft tot na 00:00. Dan ben ik dus op dat moment 31 dagen op Bali. Heeft dat dan nog invloed op de tijdsduur van het visum van 30 dagen?
Pierre,

Bij een intercontintale vlucht hoor je 2 uur van tevoren op de luchthaven te zijn. Laten we er vanuit gaan dat je tussen 22.00 en 22.30 uur langs de paspoortcontrole gaat. Dat tijdstip tezamen met de originele vertrektijd bepaalt de eindttijd van je verblijf in Indonesie.
Na paspoortcontrole ben je overigens in "neutraal" gebied dus in feite al niet meer op Indonesische bodem.
Maak je geen zorgen.

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Pierre118
User
spacer line

Dank je Anne Mieke, no worries for me anymore...:-)

Nemesis
User
User icon of Nemesis
spacer line

Is er enige kans dat het 60 dagen visum ook weer ooit in Indonesie aan de grens verkrijgbaar zal gaan worden?

Amore, more, ore, re, probantur amicitiae. Si hoc legere scis nimium eruditiones habes.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 24-05-2009 12:37 Nemesis wrote:
Is er enige kans dat het 60 dagen visum ook weer ooit in Indonesie aan de grens verkrijgbaar zal gaan worden?
Ik denk niet dat iemand hier een antwoord op kan geven, maar hoop doet leven.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

63,795,257 topic views - 229,152 posts - 13,639 topics - 19,747 members - last post @ 16-11-2018 17:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

108,469,275 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com