indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Hotels in Indonesië > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

elsbeth
User
spacer line

Hallo allen,
Is er iemand recent in Wisma Irama geweest in Rantepao? Ik ben er 22 en 17 jaar geleden geweest (ik word echt oud..), beiden keren erg leuk. Helaas geen website om te reserveren. Volgens de toerist ofiice kon ik beter kiezen voor Wisma Maria, maar daar was volgens hen in juli geen plaats(????). Wie kan mij vertellen hoe Wisma Irama nu is? Is die leuek tuin er nog, zijn de kamers nog steeds lekker basic,maar wel schoon en kun je voor je kamer buiten zitten?
Alternatieven zijn uiteraard zeer welkom, voorkeur gaat uit naar Ranteapo zelf en niet naar de luxere hotels waar grotendeels de "pakketreizigers" van neckermann etc. zitten.
Bedankt alvast voor de reacties.

groet Elsbeth

belgianguy
User
User icon of belgianguy
spacer line

ben enkele malen in rantepao geweest, steeds in wisma maria gelogeerd...volgens mij prima in orde, er zijn kamers in verschillende prijsklassen, super-vriendelijke eigenaars, goed restaurant (heb er anjing gegeten)...pakkettoeristen zul je er niet vinden...er is wisma maria I en II, dus altijd wel een plaatsje te vinden, zo druk is het tegenwoordig niet meer in toraja-land

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 22-05-2009 18:19 elsbeth wrote:
Hallo allen,
Is er iemand recent in Wisma Irama geweest in Rantepao? Ik ben er 22 en 17 jaar geleden geweest (ik word echt oud..), beiden keren erg leuk. Helaas geen website om te reserveren. Volgens de toerist ofiice kon ik beter kiezen voor Wisma Maria, maar daar was volgens hen in juli geen plaats(????). Wie kan mij vertellen hoe Wisma Irama nu is? Is die leuek tuin er nog, zijn de kamers nog steeds lekker basic,maar wel schoon en kun je voor je kamer buiten zitten?
Alternatieven zijn uiteraard zeer welkom, voorkeur gaat uit naar Ranteapo zelf en niet naar de luxere hotels waar grotendeels de "pakketreizigers" van neckermann etc. zitten.
Bedankt alvast voor de reacties.

groet Elsbeth

Ik ben er ook ooit geweest maar ook al veel te lang geleden (wel iets minder lang dan jij) Je hebt dus niet zoveel aan mijn antwoord behalve dat als ik er zelf kom van de zomer (zit een kleine kans in) ik er weer zo heen zou gaan. Je kunt ze toch ook gewoon bellen om te reserveren?

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Pamelabak
User
spacer line

Elsbeth,

Ik heb me wezenloos zitten zoeken naar het adres van het hotel in Rantepao. Heb het helaas niet kunnen vinden. Het hotel bestaat uit eenvoudige huisjes (Toradja stijl) aan een meertje: uitzicht was voortreffelijk. Dit hotel staat net buiten Rantepao. We zijn via onze gids aan dit hotelletje gekomen.
Groetjes,
Pamela

acufjo
User
User icon of acufjo
spacer line

Elsbeth,

Ik ben aan het zoeken gegaan omdat ik zelf deze zomer naar rantepao ga. Heb deze website gevonden met waardevolle informatie. misschien heb je erwat aan. Wisma maria is er ook op te vinden.

http://www.torajahotels.com/index.htm

groet acufjo

elsbeth
User
spacer line

Hai Acufjo,

Dank je wel voor de link. Ik had deze site ook al gezien, maar er is geen fotootje van Wisma Irama bij. ik vind het eigenlijk vreselijk om van tevoren iets te reserveren, maar met het hoogseizoen in Rantepao en 4 kinderen heb ik toch maar even 2 kamers in Wisma Irama gereserveerd. En als ik het toch niks vind, zoek ik ter plekke wel wat.
Jij ook veel pleizer in Rantepao, al eerder geweest?

acufjo
User
User icon of acufjo
spacer line

Hai Elsbeth,

Ik ben er idd eerder geweest in 1997 1 jaar voor de krismon. Toen alleen. Ga er nu met vrouw en mijn zoon naar toe. Vond de omgeving erg mooi en de mensen vriendelijk. Volgens mij betere omgeving voor vakantie dan bv Bali. Momenteel heb ik nog niets gereserveerd is volgens mij niet nodig. Geniet van je vakantie.

groeten acufjo

elsbeth
User
spacer line

Hai Acufjo,

Ik ben er in 1987 en in 1992 geweest. Heel erg schitterend inderdaad. Eerste keer met mijn vriend, inmiddels man, 2 de keer met mijn moeder en mijn 2 zusjes, nu met man en 4 kinderen. Het is een mooie afwisseling met Bali. Ik ga een week naar de Minahassa, een week Tana Toraja, een week Yogya en een week Bali. Ik verheug me er heeeeel erg op.
Jij ook veel plezier. Wanneer ga jij? Ik zit in Rantepao van 24 juli tot 30 juli (ongeveer)

groetjes Elsbeth

ojla240
User
User icon of ojla240
spacer line

We zijn in 2006 geweest en toen oa. een begrafenis in Toraja meegemaakt.
Foto's staan hier : http://members.home.nl/avv/foto/

En vorig jaar (2008) zijn we weer geweest. Toen ging een nicht trouwen.
Foto's staan hier (waaronder ook van Bali) : http://foto.ajvv.nl/indo2008/

En in juli as. zitten we er weer. Nu vind er een begrafenis plaats van een ander familielid.
Persoonlijk vind ik Sulawesi veel relaxter dan Bali. Misschien komen we elkaar wel tegen in Rantepoa en omgeving.

acufjo
User
User icon of acufjo
spacer line

Hai Elsbeth,

Wij gaan 17 tot ongeveer 23 juli dus ben je net voor. Daarna terug naar Yogya/solo tot 6 augustus (via makassar en surabaya). Mijn vrouw wil bij familie en vrienden verblijven. Vanuit yogya maken de nodige tochten met huurauto en ben van pan de lawu te beklimmen. Heb er zin in. Emoticon: Party!

groeten acufjo

Ojla240 ,

leuke foto's .Je gaat er vast anders heen als je er familie hebt.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,395,302 topic views - 233,700 posts - 13,689 topics - 24,554 members - last post @ 21-09-2019 19:16 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,491,735 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com