indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Cynthib
User
User icon of Cynthib
spacer line

Heeft iemand ervaring met het weer op Bali begin april? We wilden eerst eind april tot tweede week mei 2010 naar Bali gaan, maar dat gaat niet lukken, dus willen we naar voren verschuiven, mits het aardig weer is in die periode. In de tabellen op website zie je dat het regenseizoen volgens de ene tabel tot februari en in de andere tot april loopt. Anders wordt het later en dus veel duurder...

Pamelabak
User
spacer line

Wij zijn eind maart een paar dagen op Bali geweest en toen was het heel mooi weer, zo goed als geen regen meer.

Groetjes,
Pamela

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Vroeger, vroeger toen alles veel beter was, kon je met een gerust hart stellen dat de regentijd in mei ophield. Ideaal, want geen regen, 's avonds lekker koel. Maar tja, nu zeikt het hier op dit very moment van de regen. Onweer ook. KILAT! April zal dus ook wel regentijd zijn op Bali. Of niet. Maar erg veel maakt het niet uit. Vroeger, vroeger toen alles veel beter was, ging ik bij voorkeur naar IndonesiŽ in de regentijd. Niet omdat ik gek ben op regen. Ik ben wel gek, maar niet op regen. Nee, omdat het in die tijd zo verdomde koud was in Nederland. You can't have it all.

BintangJan
User
User icon of BintangJan
spacer line

Cynthib,

Wij zijn wel eens in april geweest en prima weer gehad. Volgens mij loopt de regentijd in februari ten einde.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

songo
User
spacer line

Het weer in april/mei is uitstekend.
De regentijd loopt to ca. half maart./eind maart. Dat wil niet zeggen dat er wel eens een bui kan vallen, maar dat is goed te doen.
Veel plezier

tujuan sama jalan yang lain aja

ojla240
User
User icon of ojla240
spacer line

Vorig jaar eind april nog regen gehad.
Maar ach, dat brengt even verkoeling, en daarna was het weer 24uur droog Emoticon: Nice

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Allemaal te zien in hier onder openbare Album

http://s279.photobucket.com/al(...)a/Indonesie/?start=0
het kan vriezen en dooien daar heb je geen last van aldaar.
Maar het kan ook zo als deze foto laat zien

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Ook in het regenseizoen kun je het prima naar je zin hebben in Bali. Soms wel even rekening houden met flinke buien, die een stuk heviger zijn dan in NL. Maar ze komen over het algemeen rond vrij vaste tijden, dus daar kun je het programma wel een beetje omheen bouwen. Soms sta je ineens tot je enkels in het water, maar dat is ook maar plaatselijk. Prima te doen in het regenseizoen! En het is er natuurlijk niet zo koud bij als in NL, dus dat geeft ook al een heel ander gevoel.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik was op Bali van 4 tot 11 mei en ik heb relatief slecht weer gehad. Grijs, bewolkt en vooral de laatste dagen regen. Conclusie: je kan er geen touw aan vast knopen.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

On 18-05-2009 17:35 BintangJan wrote:
Cynthib,

Wij zijn wel eens in april geweest en prima weer gehad. Volgens mij loopt de regentijd in februari ten einde.

On 18-05-2009 18:03 songo wrote:
Het weer in april/mei is uitstekend.
De regentijd loopt to ca. half maart./eind maart. Dat wil niet zeggen dat er wel eens een bui kan vallen, maar dat is goed te doen.
Veel plezier

En nu even het stukje van guna2 lezen. Het regenseizoen is nog altijd NIET afgelopen tot op heden. Er valt wellicht minder reden dan eerder in het seizoen, maar blauwe luchten en alleen zon bestaan alleen in je dromen, ook voor Bali.

Ho Lee Fuk

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 19-05-2009 03:31 Yerun wrote: En nu even het stukje van guna2 lezen.

Zo heel af en toe verras ik vriend en vijand door iets zinnigs te zeggen. Zo las ik bijna precies twee jaar geleden een paginagroot artikel in de Kompas waarin uitgebreid uit de doeken werd gedaan dat we in het komende musim panas konden rekenen op een maand met fikse buien. Dat herinner ik me omdat zulks natuurlijk volstrekte kolder is. Maar helaas, ruim een maand in de droge tijd leek het wel regentijd.

Cynthib
User
User icon of Cynthib
spacer line

Bedankt voor alle reacties! We zullen het er gewoon maar op moeten wagen denk ik Emoticon: Wink Af een toe een fikse bui is natuurlijk geen probleem, als we tussendoor maar wat zon mee kunnen pikken. En we gaan weer drie weken, dus dan zal toch minstens een keer de zon moeten schijnen! Vorig jaar zijn we in september geweest; drie weken mooi weer! Wel bewolking in de ochtend en aan het eind van de middag, maar dat kan je natuurlijk ook een stuk slechter treffen. Het was alleen zo gruwelijk benauwd af en toe, daarom willen we het nu voor de (Nederlandse) zomer proberen.

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Sowieso heb ik in alle maanden dat ik in Bali woonde of in Indonesie was maar weinig blauwe lucht gezien.....vaak bewolking, of het nou regenseizoen is of niet.....

Milani
User
spacer line

Roedie
User
spacer line

Beste Cynthib,
wij gaan de laatste jaren altijd in april/mei.
Over het algemeen is het weer best goed te noemen,soms een bui maar dan nog is het erg warm.
Je moet wel rekening houden dat de luchtvochtigheid in deze maand best wel hoog is(90 a 95 %).
Wij hadden dit jaar in April 1 dag dat het de hele dag regende en voor rest alleen maar erg warm weer gehad.
Veel plezier als je gaat.

Met vriendelijke groet,

Roedie

monyet
User
User icon of monyet
spacer line

Ik geniet van die tropische regenbuien. Loop maar wat graag door de plassen met mn slippertjes, haar door de war van de plensbuien, t maakt me allemaal niet uit. Het blijft hoe dan ook een genot om in IndonesiŽ te zijn en die plensbuien zijn soms juist een aangename verkoeling. Vaak genoeg in feb-apr geweest en Šltijd genoten. Dit jaar voor het eerst in de herfst, ben benieuwd.

From Dayeuhkolot with love

Cynthib
User
User icon of Cynthib
spacer line

Onze vakantie moet helaas verschoven worden, dus het wordt denk ik toch weer augustus/september 2010 en anders pas april/mei 2011 Emoticon: Nooo Maar bedankt voor alle reacties, de twijfels over het weer zijn compleet weggenomen! Emoticon: Bye bye

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,686,044 topic views - 237,917 posts - 13,715 topics - 29,375 members - last post @ 29-03-2020 20:35 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,598,104 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com