indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (2 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

zeeaster
User
spacer line

Hallo,

Wij gaan in juni 3 weken naar Java en Bali.
Misschien willen we ook een aantal dgn op Gilli T. verblijven.
Volgens het havenziekenhuis moeten we hier malariapillen voor slikken omdat het dicht bij Lombok ligt. Op internet lees je heel tegenstrijdige verhalen of er nu wel of geen malariamug voorkomt opde Gillis. Weet iemand hier iets over?
Groetjes Marjolein

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Wij zijn ook naar de Gilli's geweest en ik heb geen malariatabletten geslikt, had ze ook niet bij me omdat we toen nog niet wisten dat we er naartoe zouden gaan. Daar aangekomen hebben we wel een hotel met airco gezocht en veel autan gesmeerd.....maar ik moet zeggen dat ik me niet helemaal op mijn gemak voelde als er muggen voorbij kwamen. Een man die daar woont, die we leerden kennen, vertelde dat er érg veel malaria voorkomt, hij had het erover dat 80% van de bevolking het gehad zou hebben oid. Maar goed, of dat waar is weet ik niet....

youri53
User
spacer line

altijd tabletten meenemen; de meest geadviseerde soort is ook ex post dwz NA besmetting goed te gebruiken om malaria af te wenden

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Marjolein,

Er komt idd veel malaria voor op de Gilieilanden maar een paar dagen verblijf is relatief een zeer klein risico en de preventiemiddelen zijn van nogal zwaar geschut die ook schadelijk zijn voor je lichaam. Bovendien zit je in juni midden in het droge seizoen met minder muggen. Zorg voor een kamer met airco, smeer met Off (een plaatselijk verkrijgbaar middel voor nog geen euro)
Alsjeblieft niet voor een paar dagen malariatabletten slikken want het is puur gif.
Verder nog even over de besmetting. Malaria constateren is niet zo gemakkelijk, daar zijn vaak meerdere bloedproeven voor nodig. Mocht je al malaria oplopen op de Gili's dan ben je ondertussen waarschijnlijk al op Bali of misschien zelfs al in Nederland (incubatietijd 7 tot 10 dagen) met goede medicijnen tot je beschikking.
Ik vind het wel een bijzonder "advies" want ook op Java en zelfs op Bali komt malaria voor (zoals in heel Indonesie)

gr
Anne Mieke

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

84,122,203 topic views - 240,022 posts - 13,725 topics - 32,689 members - last post @ 09-08-2020 00:10 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

137,209,940 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com