indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

De eerste verblijfsvergunning voor zogenoemde kennismigranten is woensdag in Rijswijk uitgereikt. Door deze regeling wil de overheid hoger opgeleiden naar Nederland halen, zodat de economie zich verder kan ontwikkelen. De eerste werd uitgreikt aan een Indonesische genaamd Ima Shaista.

En nu maar hopen dat er meedere volgen uit Indonesie daar het al moeilijk genoeg is voor hen om een verblijfsverguinnig te krijgen.
Ondanks dat NL de meeste mensen toelaat van Europa.

www.nuvideo.nl/algemeen/26749/(...)tenlands-talent.html

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

spacer line  

Buitenlandse talent werd gelokt naar Nederland .
Zo zou ik het kunnen lezen.

Eigenlijk jammer dat talentvolle indonesiers uit moeten wijken naar het buitenland .
Het is een soort barindrain geworden .
aan de andere kant is het ook verstandig van indonesia om goed geschoolde Indonesiers niet te verbieden om naar buitenland te gaan omdat ze daar anders werkloos kunnen zijn door gebrek aan werkgelenheid en de moordende concurrentie.

In feite zijn er al een paar indonesiers die in Amsterdam werken , ze hebben ook goede banen , en ze waren toegelaten op grond van hun kennis.
Dacht dat ik het een paar maanden geleden heb gelezen.

In het verleden ( 30 jr geleden) bleven ook tientallen afgestudeerde Indonesiers aan een Ned.HBO-Universiteit die na hun studie in Nederland waren gebleven.

Krijgen ze ook verblijfsvergunning .

bisa dicek of makemyday .

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Ik vind dit een goed iets. In een land als Nederland, waar we voor een groot deel van onze welvaart afhankelijk zijn van import en export, moet je het internationaliseren van werknemers stimuleren. Hiermee houd je de broodnodige interactie tussen verschillende culturen, rassen, opleidingen en werkervaringen binnen een organisatie up to date.

Begin de details te vergeten

spacer line  

De Indonesische redactie van Radio Nederland Wereldomroep heeft dit onderwerp vandaag behandeld. Klik www.ranesi.nl. of klik deze link: http://www.ranesi.nl/arsipaktu(...)nnismigrant20090514.
Een ambtenaar van het Indonesische ministerie van onderwijs zegt in het interview dat IndonesiŽ trots moet zijn op zulke talenten. Maar hij hoopt ook dat ze snel teruggaan naar het land van herkomst. Dus niet te lang blijven in Nederland. Zou Wilders hiermee blij zijn?

Nidji
User
User icon of Nidji
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.pak Bari:

lieve mensen,

Hebben jullie geen leukere onderwerpen behalve over Wilders?

hehehe Emoticon: Smile

Trouwens grote kans dat ze Moslim is, en dan mag ze natuurlijk z.s.m. opdonderen! De potentiele aanwinst van een dergelijk talent terzijde.

De afgestudeerden in Indonesie hebben het maar moeilijk met een baan vinden... dus waarom terugkeren? In Nederland kun je veel meer verdienen onder betere voorwaaren, voorzover ik weet. Wel jammer als deze talenten Indonesie massaal zouden ontvluchten.

spacer line  

On 14-05-2009 20:46 barimuchtar wrote:
Een ambtenaar van het Indonesische ministerie van onderwijs zegt in het interview dat IndonesiŽ trots moet zijn op zulke talenten. Maar hij hoopt ook dat ze snel teruggaan naar het land van herkomst.

Itu sih hanya basa basi saja .

Lip service .

spacer line  

Nidji, we kunnen niet zonder Wilders blijkbaar hehe.Over teruggaan naar IndonesiŽ gesproken, zo lang de corrupte figuren en de schenders van mensenrechten er nog rondlopen, blijf ik liever in het koude Nederland wonen. Zolang nog mag van mensen zoals Wilders. (Aduh Wilders lagi!! grapje)

Nidji
User
User icon of Nidji
spacer line

Over teruggaan naar IndonesiŽ gesproken, zo lang de corrupte figuren en de schenders van mensenrechten er nog rondlopen, blijf ik liever in het koude Nederland wonen.

Beste Bari,

Wellicht een persoonlijke vraag, maar is dat ook de reden dat u Indonesie heeft verlaten?

spacer line  

On 15-05-2009 04:38 barimuchtar wrote:
zo lang de corrupte figuren en de schenders van mensenrechten er nog rondlopen, blijf ik liever in het koude Nederland wonen. )

Dus , je zal nooit meer terug gaan .

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 15-05-2009 19:39 Surya Atmadja wrote:

...
Dus , je zal nooit meer terug gaan .

Wat een pessimist. Emoticon: Smile

spacer line  

Ik ben een realist , zelfs in Ollanda worden volkstammen belazert , is kKN ook aanwezig.
De eerste k (van KKN) is nog een kleine K , maar wel aanwezig.

Mss moet Mas Bari gaan emigreren naar Utopia ?

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 15-05-2009 20:09 Surya Atmadja wrote:
Ik ben een realist , zelfs in Ollanda worden volkstammen belazert , is kKN ook aanwezig.
De eerste k (van KKN) is nog een kleine K , maar wel aanwezig.
Mss moet Mas Bari gaan emigreren naar Utopia ?

Wie zegt dat de wereld van morgen is hetzelfde of slechter dan van vandaag? Dus er is geen verbetering begrjip ik uit jouw txt?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,022,120 topic views - 234,203 posts - 13,691 topics - 25,110 members - last post @ 14-10-2019 19:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,459,221 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com