indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Ja ouwe bekende, ik geef je gelijk, maar voor het overgrote deel gaat zijn moeder en vader bij elkaar. Op dit forum kom je de uitzonderingen tegen. Ben altijd blij dat ik niet zo'n topic hoef te openen. Susa allemaal. Balen

Begin de details te vergeten

spacer line  

On 15-05-2009 09:56 ouwe bekende wrote:
In werkelijkheid kan ie gewoon niet aan de naturalisatie eisen voldoen om in aanmerking te komen voor een NL paspoort.

Het Indonesische paspoort is één van de waardelooste paspoorten die er bestaan in de wereld. Zelfs Engeland kom je al niet in met je Indonesische pas…

Menir , u weet kennelijk niet hoe de wetten van uw eigen Nederland in elkaar zit.

Na 5 jaar legaal te verblijven in Nederland (in Indonesia is het Kitas dacht ik Emoticon: Wink )kan een buitenlander opteren voor de Nederlandse paspoort.

Ik heb ook het aanbod gekregen , toen ik na 5 jaar en na 3 maal of is het de 4de maal van studierichting veranderde men (de vreemdelngendienst. later de staatsecretais=haar ambtenaren) mij het land wil uitzetten.
Ik heb voor mijn zaak bij de Raad van State ingediend , en toen kon ik verder afstuderen , .
Voordat de zaak voorkomt kreeg ik telefoontje van mijn advocaat (mijn eigen docent recht) of ik mijn zaak wil intrekken , de VD heeft "opdracht" gekregen om mijn verblijfsvergunning te verlenen. Ik kan zelf naturaliseren als ik wil .
Heb toen vriendelijk bedankt . Emoticon: Blush
Het is MEER dan 30 jaar geleden , en ik voel nog steeds senang dat ik een groene passaporto heb in mijn achterzak .

Dat je Indonesische paspoort waardeloos vindt is jou mening , ik heb een andere mening.
Ik denk dat ik meer aan heb aan Indonesische paspoort dan een Nederlandse.
Het hebben van Ned.Paspoort geeft geen toegevoegde waarde voor mij .

PS : om misverstanden te voorkomen zeg ik niet dat mijn paspoort beter is dan jou paspoort .

Met mijn Indonesische paspoort kan ik ook naar Engeland gaan , mits ik visumkosten wil betalen en niet op de "telex "staat.

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

On 15-05-2009 10:05 JohanN wrote:
En Zwitserland ook niet. Zijn niet aangesloten bij Schengen verdrag.

Maar moest wel glimlachen toen om sid zei dat hij zijn nationalistische gevoelens even opzij legt en dan nog beweert dat het verstandiger is om indonesier te blijven. Juist hier kwamen zijn nationalistische gevoelens om de hoek kijken. Het ging zo goed Oom! Emoticon: Wink

.

Ach JohanN ,
Het is ook de waarheid.Veel van mijn landgenoten worden ook Nederlandse staatsburgers , door huwelijk , door economische of politieke redenen .
Ben wel met een Nederlandse getrouwd , maar voor de rest is er geen andere reden om Nederlander te worden.
Mss ben ik in dit forum een uitzondering.

Ik betaal belasting , gebruik mijn democratische rechten (gemeenteraadsverkiezing) . Doet geen rare dingen , behalve hier posting plaatsen.
Wat wil je nog meer ?

Ik beschouwd ook als geen ramp dat ik niet naar een niet Schengen landen visumvrij kan reizen.
Of heb ik daardoor veel moeten missen. ?

spacer line  

Wat ik vreemd vind is dat mijn vrienden en familie uit Indonesia die een Visa voor Schengen landen hebben ook naar Switzerland kunnen gaan .
Tenminste dat heb ik in het verleden gehoord.
Moet toch even navragen.

Ter leering ende vermaeck :
http://ec.europa.eu/youreurope(...)ndex_en.html#20122_3

Non-EU nationals legally residing in the territory of an EU country have the right to travel (up to three months) within the European Union.

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Oom, goeie link. Klopt, Zwitserland is nu ook vrij toegankelijk onder Schengen regels. Ik was dat vergeten. Volgens mij is dit nu een klein jaar geimplementeerd als ik me niet vergis.

Begin de details te vergeten

bule72
User
spacer line

On 15-05-2009 10:03 ouwe bekende wrote:

...

Wat een zooitje!!!
Een pasgeboren kind dat aan de andere kant van de wereld woont en de vader in Nederland…!?
Nu komen ze voor slechts 3 maanden naar NL en moeten dan weer terug…?
Ben misschien ouderwets …maar een kind hoort toch gewoon bij zijn vader en moeder te zijn! En als dat door omstandigheden niet kan dan begin je er toch niet aan!
Of is dit weer zo'n bekend 'ongelukje'...

Met je opmerking dat dit weer zo'n bekend "ongelukje" zou zijn, ben ik eerlijk gezegd niet zo blij. Maar goed, als je de regels kent die de Nederlandse overheid om je vrouw en kind naar Nederland te halen, dan zou je wel anders weten.

Zeker omdat op een gegeven moment ook je leeftijd gaat meespelen (72 staat in dit geval voor m'n geboortejaar, m'n vrouw is uit '78), ga je toch wel nadenken.

De bedoeling is overigens dat ze na die 3 maanden hier in Nederland, begin 2010 inburgeringsexamen gaat doen en bij goed resultaat meteen de verblijfsvergunning gaan aanvragen (waar ook nog eens een aantal maanden overheen kan gaan). Ik ben positief en heb er alle vertrouwen in dat ze in de loop van (begin) 2010 definitief hier kunnen zijn.

Wordt vervolgd...

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

On 15-05-2009 11:51 bule72 wrote: Wordt vervolgd...

Graag. Heb je ooit overwogen om in Indonesië te gaan wonen? Ik heb sterk de indruk dat zulks het huwelijk ten goede komt.

spacer line  

On 15-05-2009 10:41 Surya Atmadja wrote:

...

Menir , u weet kennelijk niet hoe de wetten van uw eigen Nederland in elkaar zit.

Na 5 jaar legaal te verblijven in Nederland (in Indonesia is het Kitas dacht ik Emoticon: Wink )kan een buitenlander opteren voor de Nederlandse paspoort.

Ik heb ook het aanbod gekregen , toen ik na 5 jaar en na 3 maal of is het de 4de maal van studierichting veranderde men (de vreemdelngendienst. later de staatsecretais=haar ambtenaren) mij het land wil uitzetten.
Ik heb voor mijn zaak bij de Raad van State ingediend , en toen kon ik verder afstuderen , .
Voordat de zaak voorkomt kreeg ik telefoontje van mijn advocaat (mijn eigen docent recht) of ik mijn zaak wil intrekken , de VD heeft "opdracht" gekregen om mijn verblijfsvergunning te verlenen. Ik kan zelf naturaliseren als ik wil .
Heb toen vriendelijk bedankt . Emoticon: Blush
Het is MEER dan 30 jaar geleden , en ik voel nog steeds senang dat ik een groene passaporto heb in mijn achterzak .

Dat je Indonesische paspoort waardeloos vindt is jou mening , ik heb een andere mening.
Ik denk dat ik meer aan heb aan Indonesische paspoort dan een Nederlandse.
Het hebben van Ned.Paspoort geeft geen toegevoegde waarde voor mij .

PS : om misverstanden te voorkomen zeg ik niet dat mijn paspoort beter is dan jou paspoort .

Met mijn Indonesische paspoort kan ik ook naar Engeland gaan , mits ik visumkosten wil betalen en niet op de "telex "staat.

Dacht dat ex Minister Verdonk geregeld heeft dat ook 'oudkomers' o.a aan een bepaald niveau taalvaardigheid moeten voldoen of anders gewoon weer opnieuw een inburgering examen moeten doen voor dat ze in aanmerking komen voor naturalisatie, verlenging verblijfsvergunning en dergelijke…

Over die visumkosten; meestal is het meer dan dat. In het geval van Engeland moet je voor een interview naar het consulaat met een stapel papieren. Een heel gedoe allemaal...

bule72
User
spacer line

On 15-05-2009 12:17 guna2 wrote:

...

Graag. Heb je ooit overwogen om in Indonesië te gaan wonen? Ik heb sterk de indruk dat zulks het huwelijk ten goede komt.

Ja, ik heb dat zeker ooit overwogen. Maar gezien wij het beiden hier beter zouden kunnen hebben dan daar (gezien inkomsten zou ik aardig wat achteruit gaan ook al zijn de kosten voor levensonderhoud daar natuurlijk toch lager dan hier).

Maar ook gewoon voor de toekomst van onze dochter. Daarnaast wil mijn vrouw, mede door de corruptie, de bureaucratie (wat wel bleek door het hele gedoe met die boete en papieren), het liefst zo snel mogelijk weg uit haar land.
Ze heeft me gisteren zelfs verteld dat ze zich eerlijk gezegd schaamt dat ze Indonesische is, door al het gedoe wat ik reeds eerder vermeldt had.

Als ik uberhaupt al defintief die kant op zou gaan, dan is het waarschijnlijk pas nadat ik met pensioen ben gegaan... De tijd zal 't leren.

spacer line  

On 15-05-2009 11:51 bule72 wrote:

...

Met je opmerking dat dit weer zo'n bekend "ongelukje" zou zijn, ben ik eerlijk gezegd niet zo blij. Maar goed, als je de regels kent die de Nederlandse overheid om je vrouw en kind naar Nederland te halen, dan zou je wel anders weten.

Daarom juist denk ik aan een ongelukje. Normaal gesproken regel toch eerst je zaakjes en dan pas ga je kindjes maken.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Het grote voordeel van in Indonesië wonen is mijns inziens dat de vrouw door haar kennis van het land `belangrijk' is. Dezelfde dame in Nederland is dubbel gehandicapt, zelfs al is het een slim loeder. Typical behaviour : uitsluitend andere Indonesische dames als kennis hebben. Ik ken ze...

spacer line  

On 15-05-2009 12:23 ouwe bekende wrote:

...

Dacht dat ex Minister Verdonk geregeld heeft dat ook 'oudkomers' o.a aan een bepaald niveau taalvaardigheid moeten voldoen of anders gewoon weer opnieuw een inburgering examen moeten doen voor dat ze in aanmerking komen voor naturalisatie, verlenging verblijfsvergunning en dergelijke…

Over die visumkosten; meestal is het meer dan dat. In het geval van Engeland moet je voor een interview naar het consulaat met een stapel papieren. Een heel gedoe allemaal...

Is ook zo , Meprau Perdonk heeft het zo geregeld.
Alle oudkomers (ik ook dus Emoticon: Yes! Emoticon: Party! ) die geen Nederlandse nationaliteit hebben en nog niet 65 jr oud is en tijdens de leerplicht jaren geen Nederlandse opleiding hebben gehad worden opgeroepen om een inburgeringstoets en cursus te doen.

De gemeente waar ik woon (Amstelerdam) heeft te weinig kandidaten voorgedragen, de ROCs en andere aanbieders moeten zelf leraren ontslaan.
Amstelerdam kreeg proces aan haar broek vanuit de kant van de aanbieders.
Kreeg problemen met de ex Minister van Integratie (PvdA) en dreigt een deel v.d subsidie van 50 (vijtig )mil;joen euri te verliezen.
Het kost de gemeenschap (u allen en mij ) 12.000 euri per kop om de oudkomers te laten inburgeren.
Het gaat om big bisnis .

Heb leuke gesprekken gehad , met de gemeente Amsterdam , de wethouder en zijn persvoorlichter (beiden hebben mij thuis gebeld) ,de hoofd jurische zaken over mijn oproep. Formeel moet ik ook doen . Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Party!
Het is gewoon Kafka ten top .
Wij Amstelerdammers zeggen :Mokum , Werkum , Debilum.

.Ze kennen mijn standpunt. al .( see you at court).
1. Ik wil geen Nederlander worden .
2.Ik heb al meer dan 35 jaar vestigingsvergunning .

Eisen voor de oudkomers : Taalnivo NT 1.
Huis , tuin , keuken Nederlands , dat ongeschoolde oudkomers hun weg kunnen vinden , dat ze naar de dokter kunnen gaan , naar de apotheek , weet wat een bibliotheek is , weet hoe je met de buurman kan Komunisjeren etc .Als je even googled kan je zien wat de eisen zijn .

spacer line  

On 15-05-2009 19:32 Surya Atmadja wrote:

...

Eisen voor de oudkomers : Taalnivo NT 1.
Huis , tuin , keuken Nederlands , dat ongeschoolde oudkomers hun weg kunnen vinden , dat ze naar de dokter kunnen gaan , naar de apotheek , weet wat een bibliotheek is , weet hoe je met de buurman kan Komunisjeren etc .Als je even googled kan je zien wat de eisen zijn .

Ik zou op uw inburgeringcursus ‘Communiceren’ toch niet op bovenstaande manier schrijven…
Maar goed, U heeft van de gemeente nog 5 jaar de tijd om te oefenen.

spacer line  

On 18-05-2009 09:39 ouwe bekende wrote:

...

Ik zou op uw inburgeringcursus ‘Communiceren’ toch niet op bovenstaande manier schrijven…
Maar goed, U heeft van de gemeente nog 5 jaar de tijd om te oefenen.

Nir ,
dat heb ik express geschreven, hopende dat iemand toehapt.

En Ya hoor . Emoticon: Party!

mashil
User
User icon of mashil
spacer line

On 15-05-2009 12:46 guna2 wrote:
Het grote voordeel van in Indonesië wonen is mijns inziens dat de vrouw door haar kennis van het land `belangrijk' is. Dezelfde dame in Nederland is dubbel gehandicapt, zelfs al is het een slim loeder. Typical behaviour : uitsluitend andere Indonesische dames als kennis hebben. Ik ken ze...

Het feit dat ze vooral andere Indonesische dames kennen hoeft niet perse een handicap te zijn lijkt me. Vooral aangezien het op een bepaalde leeftijd lastiger is om vriendjes te worden met Nederlanders die al hun eigen vriendenkring hebben. Ik persoonlijk vond het ook niet makkelijk om echte vriendschappen te maken met Indonesiers toen ik daar woonde.

- Let us live simply so that others may simply live -

spacer line  

On 18-05-2009 10:19 Surya Atmadja wrote:

...

Nir ,
dat heb ik express geschreven, hopende dat iemand toehapt.

En Ya hoor . Emoticon: Party!

Ja ja, "een Javaan maakt nooit fouten".

Nidji
User
User icon of Nidji
spacer line

Typical behaviour : uitsluitend andere Indonesische dames als kennis hebben. Ik ken ze...

Niets mis mee.

spacer line  

On 18-05-2009 12:54 ouwe bekende wrote:

...

Ja ja, "een Javaan maakt nooit fouten".

Gaan we mokken ?

PS : Ik ben geen Javaan .

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Klopt Soedanees!!!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,022,120 topic views - 234,203 posts - 13,691 topics - 25,110 members - last post @ 14-10-2019 19:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,459,355 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com