indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (3 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Is er iemand misschien werkzaam in de 'tandartsenwereld' in Jakarta, of kent iemand een vriendelijke, liefst Engels sprekende tandarts in Jakarta?

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Hoi Novi,
Zo te zien heeft iedereen zijn kunstgebid al! Geen reactie.

Ik ben wel eens naar de tandarts geweest in Jakarta. Weet het adres niet meer, maar het was in Kedoya Baru. Was op zich wel grappig. Het waren de buren van het huis dat we huurden voor collega's en kennisen die in Jakarta kwamen. We dachten dus al maanden dat de buurman de tandarts was. Tot ik vanuit KL aankwam met een super gesprongen zenuw in mijn tand. Ik verwijt verwoed flossen nog steeds als de oorzaak van de calamiteit. Ik naar de buren, bleek de buurvrouw de tandarts te zijn! Consternatie en hilariteit bij ons allen. Bapak was wel een ouwehoer bangat; goeie afleiding tijdens mijn stoel-zit. Al met al heeft ze het goed gedaan, zonder verdoving en alleen maar het gat wat was ontstaan in mijn kies gevuld. In Nederland naar de tandarts voor de finishing tutsj.

Begin de details te vergeten

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Bedankt voor jouw reactie Johan! Ik heb via mijn mail ook een reactie gehad waar ik wat mee kan.....
Mijn bedoeling is namelijk om proberen een tandarts te vinden die het leuk vind om mee te doen aan een tanden-project waarbij de wees- en straatkinderen meer kennis krijgen over mondzorg, tandenborstels + tandpasta krijgen, poetsles en hopelijk ook een controle bij de tandarts. Maar goed, daar moet natuurlijk nog veel over gesproken worden. Ben benieuwd of het gaat lukken!

spacer line  

On 11-05-2009 20:51 NoviKirana wrote:
of kent iemand een vriendelijke, liefst Engels sprekende tandarts in Jakarta?

Waarom Engels sprekende tandarts ?
Ik had gedacht dat het voor Europese klanten zijn .
Ben echt huiverig om namen door te geven , voor het geval dat ik medeaansprakelijk wordt gesteld.

Ik weet niet of die paar nichten en vriendinnen van mij die toevallig Drg zijn in in Jakarta engels spreken Emoticon: Wink , en of ze vriendelijk zijn , maar ze hebben ook druk met hun cucu's en al gepensioneerd.

Heb je al geinformeerd bij de FKG UI of FKG UKI ?
Ik denk dat ze ook programma's hebben die bestemd zijn voor sociaal werk .

bisa dicek of makemyday .

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Tja, die engels sprekende tandarts.....later bedacht ik me ook dat het niet per se nodig was dat 'ie Engels spreekt. Maar ik moet zeggen, hoewel ik wel Bahasa Indonesia spreek, ik me wel makkelijker uitdruk in het Engels...Dus het leek me wel prettig voor het opstellen van het projectplan om een Engelssprekende tandarts te vinden. En omdat 1 van onze vrijwilligers inmiddels ter plaatse is, die zich denk ik ook beter kan uitdrukken in het Engels. Maar dus niet strikt noodzakelijk....

Om Sid, FKG UI is inderdaad ook een goed idee, daar zal ik ook eens gaan informeren! Mocht je nog een nicht of vriendin hebben in Jakarta die dokter gigi is.....al dan niet Engels sprekend....dan zou ik dat nog graag horen...mag natuurlijk via mail: infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.rumahbambu.org

spacer line  

On 16-05-2009 19:45 NoviKirana wrote:
Om Sid, FKG UI is inderdaad ook een goed idee, daar zal ik ook eens gaan informeren! Mocht je nog een nicht of vriendin hebben in Jakarta die dokter gigi is.....al dan niet Engels sprekend....dan zou ik dat nog graag horen...mag natuurlijk via mail: infoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.rumahbambu.org

Ik heb wel een paar nichten en vriendinnen die Drg zijn .
Ze zijn ook vriendelijk (voor mij dan) , en denk ook dat ze Engels spreken (nooit gedaan met hun) en mss ook een paar woordjes bahasa belanda .

Moet even hun persoonlijk benaderen , ze zijn al gepensioneerd , of hebben geen praktijk meer . Zal even op de tong tong slaan (mailen) .
Ik mag aannemen dat het voor de yatim piatu (weeskinderen) is ?

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Zeker voor de yatim piatu, niet voor mezelf Emoticon: Smile
Heel erg bedankt alvast voor het vragen! Ik ben benieuwd naar het antwoord!

spacer line  

On 16-05-2009 08:40 Surya Atmadja wrote:

...

Ik weet niet of die paar nichten en vriendinnen van mij die toevallig Drg zijn in in Jakarta engels spreken Emoticon: Wink , en of ze vriendelijk zijn , maar ze hebben ook druk met hun cucu's en al gepensioneerd.

Geloof niet dat mevrouw op zoek is naar een ‘gepensioneerde’ tandarts… Wanneer leert U nou eens om niet te reageren als U toch niks zinnigs te melden heeft.

spacer line  

On 18-05-2009 09:29 ouwe bekende wrote:

...

Geloof niet dat mevrouw op zoek is naar een ‘gepensioneerde’ tandarts… Wanneer leert U nou eens om niet te reageren als U toch niks zinnigs te melden heeft.

Ah , daar kom hij weer met een reactie om te kunnen reageren.
Ik heb nichten / vriendinnen die al gedeeltelijk teruggetrokken zijn van hun praktijk.
Maar nog steeds verbonden zijn bij bepaalde ziekenhuizen.
Ik kan ook moeilijk beroep doen op hun , ik hoop eigenlijk dat ze andere (jongere) mensen/collega's kennen die iets willen doen voor de yatim piatu's.
Ook weet ik dat een paar dochters van hun pas maar afgestudeerd zijn als tandarts .
Ik ken hun persoonlijk niet , moet dus via de moeders benaderen.

Of het lukt is nog de vraag , in ieder geval wil ik proberen.
En wat is jou inbreng hier ?
Niks , noppes , behalve komentaar geven op mij .

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Hallo Om Sid,
Heeft u het toevallig nog gevraagd aan uw nichten/vriendinnnen?

spacer line  

Al gevraagd via mail , en gezonden aan de "groep" maar nog geen reactie gekregen .
Dus moet ik persoonlijk gaan bellen.
Gezien de stilte , ben ik bang dat het niks gaat worden.

Dit heb ik verstuurd naar mijn "groep".

Friends , gua ada pertanyaan .
Ada orang Belanda yang aktif menolong yayasan yatim piatu di daerah Depok.
Dia lagi berusaha mencari dokter gigi yang bersedia membantu anak2 yatim itu dengan program mendidik mereka untuk memelihara gigi.
Kita ada temen engga yang bisa kasih info atau bantuan ?
Barangkali ada semacam program di fakultas kedokteran gigi seperti di U.I .
Kalau di Belanda biasanya anak mahasiswa tingkat terakhir yang biasanya nyumbang tenaga di projek2 sosial.
Gua juga ada saudara yg Drg , cuman dia lagi sibuk ngurusin cucu.
Lagi nunggu kabar apa dia bisa kasih info atau bantuan.
Ceritanya kan amal besar kalau kita bisa bantuin anak yatim piatu.

Terima kasih sebelumnya.

Salam

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Ik hou nog even hoop....in ieder geval ontzettend bedankt alvast voor de moeite!

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

NoviK,
Ik ben eigenlijk benieuwd naar je vorderingen. Iets gevonden al?

FredB
User
User icon of FredB
spacer line

On 15-05-2009 22:52 JohanN wrote:
... zijn kunstgebid al!
Ja, één kunstgebid, twee kunstgebeden in een kunstgebad. Haha, sorry Johan, kon 't niet laten. Emoticon: Bye bye
Zal wel het verkeerde topic zijn.

Be careful what you wish for; you might get it!

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Een schietgebid in zo'n stoel kan geen kwaad toch? Duurt altijd vrij lang voordat iemand mij snapt. Je bent de eerste denk ik Emoticon: Wink

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Ja, de tandarts is inderdaad gevonden...bedankt voor het vragen Johan!
Via iemand van het forum heb ik een mail gestuurd naar een bevriende tandarts in Yogya....en via die tandarts ben ik aan een tandarts gekomen in Jakarta. Binnenkort gaat ze naar het tehuis om poetsles te geven, tassen met allerlei verzorgingsspullen uit te delen en de gebitjes te controleren.....het wachten is nu alleen nog even op een geschikt tijdstip omdat degene die alles moet inkopen nog erg druk is.

Verder gaat het fotoproject (ander topic) binnenkort van start en zullen er Engelse lessen worden gegeven. Dus overal zitten nog vorderingen in!

spacer line  

Mooi , jammer dat ik niet verder kan helpen met die tandartsproject.

Milani
User
spacer line

NoviKirana, v.a. november woon ik voor een half jaar in Renon. Ken jij de tandarts in Jl.Kutat Balian 123?

Wij willen ook een paar kronen en bruggen laten plaatsen op Bali. Heb jij een goed adres voor ons? m.rhebokRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com

Bedankt hoor. Emoticon: Worship

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Hoi Milani,

Nee, die ken ik helaas niet....ik ben zelf nooit naar de tandarts geweest in de tijd dat ik in Renon woonde.....adres moet denk ik zijn: Tukad Balian?

sorry, ben helaas geen tandarts-expert.....succes!

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Heel mooi. Goed gedaan zou ik zeggen dan.
Groet,

Milani
User
spacer line

hhaha Ja je hebt gelijk het is idd Tukad.

Jan en Tuti hebben ook een adres doorgegeven en heb ik goed bewaard maar weet natuurlijk niet of doe mevrouw er nog steeds is. Wij gaan kijken. Emoticon: Shiny

bambang
User
spacer line

Een kennis van me ging een keer naar een vrouwelijke Javaanse tandarts. De apparaten waren stuk. Ze kon alleen tanden en kiezen trekken. Dat deed ze ook. (Bij betaling moest ik het geld op het bureau leggen. Het geld rechtstreeks aannemen deed ze niet. Adat?) Dus voorzichtig, altijd kijken of de tanden en kiezen echt behandeld worden.
In Nederland ben ik een keer ingestonken door een tandarts. Hij boorde en vulde een gezonde kies. Kassa voor de tandarts. Dus in Nederland moet je ook alert zijn. Die tandarts heb ik niet meer.

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Milani, ik heb nog even zitten denken.....ik weet niet of ik snel naar een adresje aan de tukad balian zou gaan. Dat klinkt, de buurt kennende, toch wel echt als een lokale tandarts. Niet dat daar geen goede tussen kunnen zitten, maar persoonlijk zou ik met mijn tanden liever naar een Internationale (= duurdere) tandarts gaan. Misschien ergens aan de bypass of richting Kuta ofzo?

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

On 29-09-2009 21:49 NoviKirana wrote:
Milani, ik heb nog even zitten denken.....ik weet niet of ik snel naar een adresje aan de tukad balian zou gaan. Dat klinkt, de buurt kennende, toch wel echt als een lokale tandarts. Niet dat daar geen goede tussen kunnen zitten, maar persoonlijk zou ik met mijn tanden liever naar een Internationale (= duurdere) tandarts gaan. Misschien ergens aan de bypass of richting Kuta ofzo?

In de Bali Galeria Mall in Kuta zit een tandarts met de modernste apparatuur ben er een paar keren geweest en heb er onderhand 3 kronen laten plaatsen en mijn Nederlandse tandarts was er uiterst tevreden over, zou je belangstelling hebben dan wil ik wel even de rekeningen opzoeken v.w.b. de kosten en het juiste adres.

Ik weet wel dat het een stuk goedkoper was dan in Nederland.
gr. yoke

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Milani
User
spacer line

NoviKirana denk dat je gelijk hebt en 4yoke4 heel graag naam en juist adres.

mijn adres m.rhebokRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.gmail.com

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

88,061,174 topic views - 240,766 posts - 13,734 topics - 34,254 members - last post @ 20-01-2021 23:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

143,473,752 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com