indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

stijnie
User
spacer line

op 28 juni dit jaar maken mijn vriend en ik de oversteek met de veerboot van bali naar Lombok. We hebben ongeveer vier dagen om wat te zien van lombok en dan te vertrekken naar gili meno.

Nu is vier dagen niet veel en we willen natuurlijk wel wat zien van het eilend, bijvoorbeeld de watervallen, de sasakdorpen en misschien ook wel Kuta. Nu is dat met openbaar vervoer best lastig omdat je overal moet overstappen en een auto met chauffeur spreekt ons niet zo aan omdat wij van het zelf regelen en doen houden. Nu was mij vraag is het makkelijk om een auto of brommer te huren voor deze dagen. Wie heeft hier ervaring mee en wie kent een goed adresje om zoiets te regelen.

En dan is natuurlijk ook mijn vraag is het te doen om bovenstaande bezienswaardigheden te zien in vier dagen. En heeft iemand nog andere leuke tips om te zien en te doen op lombok.

Ik ben benieuwd want ik loop echt een beetje vast met mijn route op lombok.

Alvast bedankt
Groetjes Laura

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Kuta Lombok is niets, dus dat kun je wel overslaan..

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De Gili-eilanden ook....daarvoor kan je goedkoper naar Spanje gaan. Deze eilanden zijn 100% westerse enclaves in een oosterse wereld waar de autochtoon is verworden tot drugs-, sex- en drankleverancier.

Nidji
User
User icon of Nidji
spacer line

De Gili-eilanden ook....daarvoor kan je goedkoper naar Spanje gaan. Deze eilanden zijn 100% westerse enclaves in een oosterse wereld waar de autochtoon is verworden tot drugs-, sex- en drankleverancier.

Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Worship

Ronnie
User
User icon of Ronnie
spacer line

Kuta Lombok en omgeving moet je gezien hebben. Prachtig dorp met haar mooie markt; heel authentiek. Pracht baaien daar aan de zuidkust die je gezien moet hebben.

De meeste Sasak dorpen zijn erg commercieel geworden. Al bij de ingang wil je direct omdraaien want ze bieden direct allerlei waar aan. jammer.

Een auto huren is een prima initiatief. Gaat prima. Naast het vliegveld heb je een verhuurbedrijf. Goedkoop en betrouwbaar.

El Grutto
User
spacer line

Op 11-05-2009 17:45 schreef Yogya-Bali:

Alle Gili's? Ik vond Gili Air mooi en heerlijk rustig......

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Kuta Lombok authentiek? Het is een uitgestorven gebied waar iedereen je direct zal aanvliegen om je te dwingen wat te kopen. Sasak zijn hierin feller dan de rest van de bevolking (cultuurtje), maar het is kortweg een drama om er te zijn.

Post edited by Oyibo

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Laura,

Een brommer huren op Lombok gaat goed, met name in Senggigi zijn er genoeg adressen. Als je toch een auto met chauffeur wil hebben dan heb ik eventueel wel iemand voor je.
Wat er te zien is op Lombok daar zijn de meningen over verdeeld. Ik vind de Gili's in het noordwesten (dus Trawangan, Meno en Air) ook niet geweldig. Misschien kun je nog beter naar Gili Nangu in het zuidwesten maar daarvoor moet je wel een boot charteren vanuit Sekotong. (trouwens ook voor de noordelijke gili's als je niet afhankelijk wilt zijn van de wat ongelukkige dienstregeling) Ook mooie gili's ten noordoosten van Lombok (Lampu, Bidara) maar dat is wel meteen veel verder weg.
Kute in het zuiden heeft wel iets omdat het zo uitgestrekt is maar idd je zult er niet alleen zijn. Verder zijn er ten noorden van Senggigi mooie lege stranden met zwart zand en omzoomd met palmbomen. Je hoeft niet al teveel moeite te doen om er een voor jezelf te vinden. Ik ben ooit maar in e e n Sasakdorp geweest (dat wil zeggen een dorp die op de toeristische kaart stond) en werd er nerveus van. de omgeving ten zuiden van de Rinjani rond Tetebatu is wel mooi.
Het is jammer dat je met je strandwensen niet een paar dagen meer tijd hebt; dan zouden de eilanden voor de kust van Labuan Bajo, Flores een veel betere (= mooiere) keuze zijn geweest.

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

On 15-05-2009 07:58 Anne Mieke wrote:
Labuan Bajo, Flores een veel betere (= mooiere) keuze zijn geweest.
gr
AM

Anne Mieke is toch een NTT-fan van de bovenste plank hè !! Emoticon: Very funny < = dubbelepuntD

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 15-05-2009 16:16 Peter191064 wrote:

...

Anne Mieke is toch een NTT-fan van de bovenste plank hè !! Emoticon: Very funny < = dubbelepunt_D

Yep, al moet ik "ze" er persoonlijk naar toe brengen ... Emoticon: Talk to the hand (ben er to in staat)
Ik heb verder geen aandelen hoor of zo in NTT. Ik zou ze ook wel naar Maluku brengen maar da's te ver weg, Flores is op zeer redelijke afstand.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

NoviKirana
User
User icon of NoviKirana
spacer line

Ik vond de gilli's wel wat hebben, hoewel ik moet zeggen dat ik dat andere eiland dat Anne Mieke noemt niet ken.....echt exotische stranden, die ik op Bali/Lombok niet eerde was tegengekomen

Sengigi waarschijnlijk makkelijk om dingen te regelen, maar daar vond ik niet veel aan.

Ik moet zeggen dat onze leukste lombok-ervaring toch op de brommer door het binnenland was.

spacer line  

On 15-05-2009 16:27 Anne Mieke wrote:

...

Yep, al moet ik "ze" er persoonlijk naar toe brengen ... Emoticon: Talk to the hand (ben er to in staat)
Ik heb verder geen aandelen hoor of zo in NTT. Ik zou ze ook wel naar Maluku brengen maar da's te ver weg, Flores is op zeer redelijke afstand.

Al ben ik maar even op/in NTT geweest ( en ga weer terug) kan ik je begrijpen hoor.
Zeker wil ik de rest van Lombok en omliggende eilanden zien, en op de 'brommert' gaat prima. Emoticon: Yes! < = dubbelepuntY

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,216,173 topic views - 234,385 posts - 13,692 topics - 25,237 members - last post @ 21-10-2019 17:26 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,679,563 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com