indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Andere praat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Hai lieve Sobats, ik ga zeker niet lopen klagen, maar toch ben ik gewoon zo vaak moe.
Toegegeven, heb een baan en daarnaast doe ik vrijwilligerswerk, bij de VB en dat gaat prima., maar toch.
Er is niks aan de hand,geen bloedarmoede, diabetis of andere kwaaltjes.
Ik wou dat ik het ritme van mijn vriend kon overnemenen: gepensioneerd en 2 uur smiddags slapen; gewoon teruggeschakeld naar het tropen tempo.
Dat kan ik echt niet, zelfs niet in het weekend
Lieve groetjes Merapi

havana45
User
spacer line

Hi Merapi,misschien toch ff langs de cardioloog voor een fietstest?Geeft wel uitsluitsel.

spacer line  

Weinig interessante berichten hier de laatste tijd die de moeite zijn om op te reageren…
Bovenstaande bericht springt er echter toch wel uit want is natuurlijke reuze interessant om hier op een Indonesia forum te bespreken….Vandaar hier mijn oprechte advies voor mevrouw ‘Merapi’:

“Gooit die Indonesische vriend van u eruit, het is bekend dat Indonesische mannen liever lui dan moe zijn en dus een negatief effect op hun partner hebben… Laat hem plaats maken voor bv. een hitsige- dampende neger op witte gympen…”

JohanN
User
User icon of JohanN
spacer line

Ik zie Jeroen nog wel eens 'the best of...' van dit formum gaan samenbundelen en uitgeven. Dit MOET een bestseller worden!

Begin de details te vergeten

Carola78
User
User icon of Carola78
spacer line

On 07-05-2009 09:12 havana45 wrote:
Hi Merapi,misschien toch ff langs de cardioloog voor een fietstest?Geeft wel uitsluitsel.

Ja, ik zou ook moe worden van een fietstest. Wat een raar advies trouwens. Waarom niet eerst kijken naar minder erge oorzaken i.p.v. Merapi een hartaanval te bezorgen??

elsbeth
User
spacer line

Ik vind het geen raar advies, hoor, al heb ik de indruk dat in dit geval het hart niet de orzaak zal zijn.
Maar Merapi, ik begrijp eerlijk gezegd niet helemaal wat je met deze vraag op het Inodnesieforum wilt. Behalve dat je vriend oorspronkelijk uit Indonesie komt, heeft dit toch niks met Indonesie te maken? Ik zou je hulpvraag toch bij je directe omgeving leggen, de mensen die je niet alleen van papier kennen, maar ook daadwerkelijk. Mijn advies is: ga eens echt bij jezelf te rade wie of wat van jou zoveel energie trekt dat je er zo moe van wordt.
Veel succes ermee, Merapi.
Groetjes Elsbeth

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

On 07-05-2009 10:43 elsbeth wrote:
Ik vind het geen raar advies, hoor, al heb ik de indruk dat in dit geval het hart niet de orzaak zal zijn.
Maar Merapi, ik begrijp eerlijk gezegd niet helemaal wat je met deze vraag op het Inodnesieforum wilt.

Omdat het er zeer veel mensen vermoeidheid vertonen, vaker hoofdpijnen zonder redenen, de tijd om je heen gaat veel sneller als je terug kijkt, Krampen, pijnen, Menstruele krampen, etc.

Als forum zwever weet ik er alles van. Emoticon: Party! Emoticon: Worship Emoticon: Clown

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 07-05-2009 10:43 elsbeth wrote:

Maar Merapi, ik begrijp eerlijk gezegd niet helemaal wat je met deze vraag op het Inodnesieforum wilt. Behalve dat je vriend oorspronkelijk uit Indonesie komt, heeft dit toch niks met Indonesie te maken? Ik zou je hulpvraag toch bij je directe omgeving leggen, de mensen die je niet alleen van papier kennen, maar ook daadwerkelijk.
Groetjes Elsbeth

Nou Ouwe Bekende heeft in zijn antwoord in iedergeval een afro en Indonesisch tintje meegegeven Emoticon: Yes! Emoticon: Laugh out loud

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

De ouwe Bekende beantwoord ik niet eens, dit vind ik echt beledigend en ik sta hier boven.
Natuurlijk heeft het er niets mee te maken dat hij uit Indonesie komt, heeft trouwens 40 jaar in NL gewerkt en is nu hartpatient.
Dus Ouwe Bekende, denk even na voordat u stupide reacties geeft.
Waar het om gaat is dat op tijd rust nemen lukt gewoon niet, ik blijf maar bezig....

Misschien naar het platteland verhuizen, haha
Nee dan ben ik ook weer bezig
groetjes Merapi

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

het is bekend dat Indonesische mannen liever lui dan moe zijn en dus een negatief effect op hun partner hebben

We gaan niet generaliseren hè, ouwe bekende !

Mijn echtgenoot kwam lang geleden uit Java in dit kouwe kikkerland maar zijn tempo is soms niet bij te houden, mept elke week nog een shuttleltje weg en heeft hier en daar nog een clubje, ben ik blij mee, kan ik in die tijd mijn eigen tempo even volhouden, niet dat die nou zo laag ligt hoor................

Merapi,
als je te moe wordt van je baan en het vrijwilligerswerk ernaast en je bent verder gezond dan neem je teveel hooi op je vork, daarbij heb ik begrepen dat je vriend je ook nogal claimt. Je kan dus je vrijwilligerswerk opgeven, je vriend de deur uitgooien en verder gaan met alleen je baan die je nog moet houden want de dompet moet je ook vullen. Vriendlief kan je natuurlijk ook de stofzuiger in de hand drukken af en toe en een boodschappentas die hij kan vullen bij de plaatselijke supermarkt voor jou, scheelt ook weer in tijd. Zo zijn er nog wel meer dingen die hij van jou over kan nemen zodat je dan samen 2 uurtjes slapen kan om weer bij te komen van alle beslommeringen en fit genoeg blijft om ook nog leuke dingen te doen.
Alles in deze wereld draait om keuzes maken Wilma !!!

Het werk blijft in de wereld en wij gaan eruit, denk daar maar eens aan !

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

petteke
User
spacer line

Hi,Merapi,
Misschien gebrek aan Potasio.
In bananen zit potasio,veel sport mensen zie je dan ook bananen eten.
Probeer het !
Saluti,Patricia.

elsbeth
User
spacer line

Kom Merapi, neem jezelf niet zo bloedserieus en probeer de opmerking van ouwe bekende een beetje te relativeren. Je hebt hier zo vaak geschreven over je relatie en de energie die daar naar toe gaat, dat je bij zo'n vraag ook wel iets in die richting kunt verwachten. Ik kan me best voorstellen dat je de opmerking niet leuk vind, maar ik moets er eerlijk gezegd erg om lachen. En, ik denk dat het vanuit hem ook nog een oprechte zorg is. Misschien kan de oplossing wat anders ingevuld worden, maar denk eens goed na, nogmaals, welke factoren in jouw leven je zo moe maken. Als je dat echt serieus doet en je bent niet lichamelijk ziek, dan kom je er ook wel uit.

Groetjes Elsbeth

merapi
User
User icon of merapi
spacer line

Hai Elsbeth en Yoke,
Achteraf moet ik er ook wel om lachen, zeker om die domme opmerking van OW, dat Indonesesiche mensen mensen lui zijn, maar toch OW moet op zijn woorden letten; je kunt wel iemand willen aanvallen, maar doe dat dan pas als je de achtergrond kent en niet zonder meer.., zeker gezien de achtergronden van Ike.
Wel ja, ik kom er best uit, ben lichamelijk niet ziek[gelukkig!] maar ik neem te veel hooi op mn vork, gelukkig nog geen burn out, daar pas ik voor op.
Maar wat moeilijk is, het verleden goed te begrijpen:de kampen,Bersiap en alles daarna, zeker als je dat niet hebt meegemaakt.
Endat kost aandacht en veel energie...
Maar als Kreeft ben ik hopelijk begripvol en meer dan aandacht en een luisterend oor kan ik niet bieden.
Lieve sobats, fijn weekend alvast en een gezellige moederdag!
Liefs Merapi/Wilma

senior
User
User icon of senior
spacer line

Merapi.

Al meerdere malen heb ik postings van jou gelezen over verwerking van het verleden van je vriend, Je moet het me maar niet kwalijk nemen maar wie heeft er nu eigenlijk meer moeite met deze verwerking: je vriend of jij zelf?? Zijn verleden kan jij niet op je nemen...

Volgens mij ben je toe aan een leuke vakantie, dan zie je weer wat meer de zonzijde..

Groeten

hati hati, pelan pelan

elsbeth
User
spacer line

Merapi, je post hier inderdaad regelmatig, zoals Senior ook al aangeeft, over prive-aangelegenheden en dan vooral de problemen die je hebt met de verwerking van je vriends verleden. Omdat je de vraag hier op het forum stelt, neem ik ook aan dat je een antwoord verwacht. De indruk die ik van je krijg is dat jij een relatie hebt met je patient en dat is voor geen van jullie beiden goed. Jij blijft hangen in de rol van hulpverlener, hij in de rol van slachtoffer. Zoals jij jullie relatie hier beschrijft, houden jullie dit patroon door je gedrag in stand. Neem je relatie eens heel zorgvuldig onder de loep, Merapi, niet je werkzaamheden. Een baan en daarnaast vrijwillgerswerk zou juist voldoening moeten geven,i.p.v. vermoeidheid opleveren. Durf eens heel goed na te gaan wat of wie jou energie oplevert, en vervolgens wat of wie juist energie uit je wegtrekt. Wat zou je nou zelf het liefst met je leven doen? En doe dat dan ook. Ga met een leuke vriendin naar Indonesie, dat wil je toch al zo lang?
Ik wens je echt het allerbeste, maar zet voor jezelf de boel eens op een rijtje.

groetjes Elsbeth

Carola78
User
User icon of Carola78
spacer line

Wow.. goed en oprecht advies! super van je elsbeth.

Yerun
User
User icon of Yerun
spacer line

Hee, ik krijg ineens een de-ja-vu. Ik heb zoiets als wat senior zei vorig jaar ook al eens aangegeven.

En een keer lekker op vakantie moet je jezelf ook niet onthouden.

elsbeth
User
spacer line

Ik meen het ook oprecht. Ik denk dat een vakantie Merapi heel goed zou doen, maar ik denk dat het ook niet verkeerd is om met iemand anders dan de eigen partner op vakantie te gaan. Dat geldt niet alleen voor Merapi, maar misschien wel voor ons allen. Bekijk je dagelijkse relatie eens van buiten/boven, hoe je ook noemen wilt (helicopter view??). Dat kan heel verhelderend werken, als is de uitkomst niet altijd leuk.
Oke, tot de volgende keer,
Groet Elsbeth

spacer line  

Vakantie en " Jus Alpukat " !! Maar daar was ze zelf ook al achter gekomen.
Ben benieuwd hoeveel Rum vriend-lief er in gemikt heeft ??

Maar uhmm, ik bedoel dan ook eigenlijk: Maar je lichaam luisteren, dan lukt `t wel.

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

FredB
User
User icon of FredB
spacer line

On 10-05-2009 11:31 elsbeth wrote:
.... maar ik denk dat het ook niet verkeerd is om met iemand anders dan de eigen partner op vakantie te gaan....

Nou, Elsbeth. mocht je ooit een vakantiepartner zoeken, denk dan even aan mij. Een paar goede lange gesprekken met jou zou inderdaad wel eens verhelderend kunnen werken. Vele ideeën hebben we gemeen, maar wellicht vanuit een ander gezichtspunt.
Voor wat betreft de uitkomst: we houden het leuk!!
Ik hou mijn email in de gaten!
Gesmeerde broodjes! Waar vind ik dat hier in RI?

Be careful what you wish for; you might get it!

latex40
User
User icon of latex40
spacer line

Emoticon: Party! Gesmeerde booordjes Fred Emoticon: Yummie!

Ik denk bij iedere warme bakker Emoticon: Yes!

FredB
User
User icon of FredB
spacer line

On 10-05-2009 18:28 latex40 wrote:
Ik denk bij iedere warme bakker

Ik krijg de indruk dat er wel één bij jouw om de hoek woont, maar in dit dorp vind je alleen maar van die slappe cake-achtige broodjes. Mijn favorieten, harde puntjes, bolletjes, Belgische punten, zijn alhier niet te vinden. Dat is een groot gemis.

Ik denk dat daar mijn vermoeidheid vandaan komt, al valt het erg mee met het chronische karakter daarvan. Het kan ook de warmte zijn. Regelmatig boven de 34 graden is ook niet echt opwekkend voor de lustzin. Emoticon: Nooo Emoticon: Very funny

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Beste Fred, vermoeidheid heeft wel degelijk te maken met voedingsgewoontes. Jaren geleden ook het voorval van een medelander die zich elke dag ¨slap¨ voelde. Maar als hij in NL was, voelde hij zich op en top fit. Na terugkeer in RI heeft hij zijn etensgewoontes meer aangepast en voelt zich direct fitter. Geen brood eten hier want dat is alleen maar slappe zoete rotzooi. Hier in Yogya hebben we gelukkig een Belgische bakker.....dus kom in Yogya wonen en je kan elke dag Belgisch brood krijgen.
Daarnaast is niet zozeer de temperatuur vermoeiend, als wel een zeer groot deel van de autochtone bevolking die als een zwerm vampiers alle energie uit je trekken. Dracula is heer en meester op deze planeet. Niet voor niets gold vroeger al het gezegde dat tropenjaren dubbel tellen.....en daarin is niets verandert. Waarom is de pensioenleeftijd 55 jaar i.p.v. 65 jaar zoals in NL? Chronische vermoeidheid? Daar lijdt 80% van de bevolking aan. En dat heeft niets te maken met luiheid, klimaat, etc. maar met voeding en de mentaliteit van anderen lastig vallen met eigen problemen; oftewel geen zelfverantwoordelijkheid willen dragen. Dit constateerde ik 2 decennia geleden al bij in NL woonachtige Molukkers die exact hetzelfde probleem hebben/hadden: geen zelfverantoordelijkheid dragen. En dat heeft weer alles te maken met de ¨wij¨-identiteit, oftewel groepsidentiteit, contra van een individuele identiteit annex cultuur.
Maar........geef mij maar een Indonesisch ¨bruin¨ broodje, smaakt toch lekkerder, en dan nemen we die chronische vermoeidheid maar op de koop toe.

FredB
User
User icon of FredB
spacer line

YB: Wat een geluk heb jij zeg! Een Belgische bakker! Maar Yogya is me te ver weg, ik zit goed waar ik zit. Ik zou volgens de maatstaven hier al gepensioneerd moeten zijn, maar ach, helaas kan dat nog niet helemaal. Mijn voedingspatroon is inderdaad wel wat aangepast, maar niet echt veel. Dat brood is wel een obstakel, maar ja, misschien komt dat nog eens, net als snel internet, maar het licht ging hier vandaag weer 5 uur uit, gisteren 6, eergisteren 8, dus dat zal mijn tijd ook wel duren.
Bij de autochtonen bevolking constateer ik ook een flinke dosis onachtzaamheid. Het interesseert ze geen bal, niets eigenlijk. Gek is eigenlijk, dat ik er eigenlijk geen last van heb en me daardoor juist vrijer voel in doen en laten.
Met de chronische vermoeidheid heb ik geen kuren. Elke dag een fikse wandeling door het dorp doet wonderen. Steeds denk ik dan weer: zo slecht heb ik het toch niet.
Jammer van het Belgische broodje rosbief, dat wel.

spacer line  

Ik ben de laatste tijd ook erg moe,
snel duizelig, als ik traploop, ben ik helemaal buiten adem. Emoticon:
maar het ligt wel aan eetgewoontes, bijv. ijzer te kort komen?

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,240,767 topic views - 234,386 posts - 13,692 topics - 25,243 members - last post @ 22-10-2019 03:49 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,694,802 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com