indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Pascal.F
User
spacer line

Is Bali malaria vrij of moet men ook Malarone nemen ?
Volgens het tropisch instituut in BelgiŽ is er geen malaria.
Wat zou u doen ?

Iemand meer info ? misschien van iemand te plaatse

Bedankt

Albert
User
User icon of Albert
spacer line

Heb je hier al tussen gekeken?

http://forum.indahnesia.com/se(...)bmit=Start+search%21

Als het tropeninstituut nee zegt, waar maak je je dan nog druk over?

Wel moet je de eerste 3 dagen in Indonesie goed uitkijken met eten en drinken. Vanwege de vermoeidheid door de reis ben je zwakker en sneller ziek. Eet dus niet van de straat in die 3 dagen. B.v.k. ook geen airco.

Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

`Men' hoeft geen malarone te slikken. Jij trouwens ook niet, my dear Pascal.

guna2
User
User icon of guna2
spacer line

Nagekomen bericht: begin minstens twee weken voor vertrek met het slikken van een overdosis vitamine B* en blijf dat slikken tot je weer een overdosis Duvel of Leffe kunt drinken. Niet zozeer tegen malaria of knokkelkoorts, dan wel gewoon tegen muggenbeten.

*B2 volgens mij, volgens Anne Mieke (als ik me niet sterk vergis) B1. Of zelf goegelen of het 1 of 2 is, of gewoon een overdosis B-complex slikken.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Vitamine B1 zou kunnen helpen tegen muggenbeten omdat een zwavelatoom dat in Vitamine B1 zit je een geur doet afgeven waar muggen niet van houden.

Heb zelf jarenlang vit. B-complex moeten slikken ( van die stinkende tabletten )en inderdaad werd ik toen bijna niet gebeten, het is dus het proberen waard als je gauw muggenbeten hebt.

Het is niet wetenschappelijk bewezen zegt men maar als het helpt ben je van een hoop jeuk ellende af.
Ben je toch gebeten, mij helpt het middel OFF van Johnson, te koop in IndonesiŽ, het beste, beter dan de duurste tropen middelen in Nederland te koop en voor de lotion heb ik een paar maanden geleden 12000 IRP betaald ( nog geen euro) en voor de spray 17000 IRP (ongeveer Ä 1.30 ) dus het proberen waard.

Wil je vitamine B complex gaan gebruiken dan zou ik het hier in Nederland (of Belgie) kopen want de samenstelling van de vitaminepillen in IndonesiŽ verschilt van die in Nederland. Emoticon: Yes!

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 06-05-2009 18:04 guna2 wrote:

*B2 volgens mij, volgens Anne Mieke (als ik me niet sterk vergis) B1. Of zelf goegelen of het 1 of 2 is, of gewoon een overdosis B-complex slikken.

Volgens mij B1 maar ook vitamine A. Maar vitamine is niet wateroplosbaar dus daarvan is het niet handig om overdosis te slikken.
Verder geen parfum, lichte kleding (dan zie je ze ook beter trouwens....... Emoticon: Devil tonic drinken en smeren met Off (liefst de creme die stinkt niet zo als de spray) en zoveel mogelijk in musim panas gaan of naar eilanden (eilandjes!) waar geen zoet water is.......

gr
AM

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Bali is niet vrij van Malaria. Mijn schoonzus, overigens nog nooit van het eiland geweest was vorig jaar slachtoffer. Het schijnt niet vaak voor te komen, maar helemaal vrij van malaria is Bali dus niet. Wel iets om rekening mee te houden.

It's only kinky the first time.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

79,858,696 topic views - 236,818 posts - 13,712 topics - 28,671 members - last post @ 28-02-2020 18:59 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

130,315,463 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com